İNSTAGRAM

İNSTAGRAM
hayatcemresi_ instagram

بسم الله الرحمن الرحيم

بسم الله الرحمن الرحيم
(İnsanları) Allah'a çağıran,iyi ve faydalı iş yapan ve "Ben müslümanlardanım" diyen kimseden daha güzel sözlü kim vardır?
Fussilet suresi 33.ayet

Kutlu Doğum Programları ile Yerleştirilmeye Çalışılan Soft Peygamber Algısına Reddiye

Henüz 29 Yaşında Hakka Yürüyen bir Şehid'in Dilinden Muhteşem Bir Sohbet

26 Eylül 2010 Pazar

KONSANTRE VİŞNE SUYU – VİŞNE ŞURUBU

               Rabbimin adıyla başlarım…

              Cemil olan Rabbim her yarattığını o kadar güzel ve hikmetle yaratmış ki,şükrünü eda edemeyiz.Bu güzelliklerden birisi de yaz mevsiminin şurubu,

hoşafı ve reçeli 

 ile nefis lezzetteki serin meyvesi vişne.Her yaz şurubunu ve reçelini yapar hem kışa saklarım,hem de yazın afiyetle tüketiriz.

Hazır içecekleri mümkün olduğunca almadığımız için limonata 

 ve vişne şurubu imdadımıza yetişir.

             Gelin şimdi şurubu nasıl yaptığımı ve kalan vişneleri nasıl değerlendirdiğimi sizlerle paylaşayım,inşaallah.

             VİŞNE ŞURUBU İÇİN MALZEMELER:

             *3 kg.vişne,

             *10 su bardağı toz şeker,

             *2 yemek kaşığı limon tuzu,

             *yeteri kadar su,

             HAZIRLANMASI:

            Vişneler sapları koparılmadan iyice yıkanır,süzülür,

            büyükçe bir tencereye sapları koparılarak yerleştirilir,

            üzerlerini örtecek kadar su konulur ve tencere ocak üzerine konulup altı yakılır,

            vişneler çatlayıncaya kadar,dağılmadan  kaynatılır,altı kapatılıp 3-4 saat bekletilir,

            suyu ayrı bir tencereye süzülür,

            süzülen vişnelerin üzerine 1-2 bardak daha su gezdirilip,yeniden süzülüp vişne suyuna ilave edilir,

            vişne suyunun içine limontuzu ve şeker de ilave edilir,karıştırılır,

            1 saat kadar kaynatılır üzerinde biriken kefi alınır,

            koyulaşıp reçelden daha açık bir kıvam alması sağlanır,

            altı kapatılıp soğumaya bırakılır,

            soğuyunca temiz ve içi kuru şişelere boşaltılır,buzdolabında saklanır,

            içeceğimiz zaman bardağın dibine bir kaç kaşık bu konsantre vişne suyundan konulup üzerine su ilave edilip karıştırılır, servis yapılır,

            dilerseniz maden suyu ilavesi ile de meyveli soda olarak içebilirsiniz,afiyet olsun.

 


KALAN VİŞNELERİN DEĞERLENDİRİLMESİ:

            Hoşaf olarak kullanmak istediğiniz vişnelerin üzerine arzu ettiğiniz oranda şekerle karıştırılmış,kaynatılmış su ilave edilir,soğutulup servis yapılır,

             Ayrıca bu vişneler süzgeçten geçirilip nişasta ve şeker ilavesi ile vişneli kedidilli tavuk ğöğsü veya 

 vişneli rulo pasta 

tariflerimde olduğu gibi vişne peltesi yapılır ve tatlılarda,pastalarda ara ve üst kreması olarak kullanılabilir veya daha sonra kullanılmak üzere süzgeçten geçirilmiş 

 

hali ile saklama kaplarında buzlukta saklanabilir. 

Vişne pelteli sütlü irmik tatlısını da deneyebilirsiniz.

Hayal gücünüzü kullanarak yeni çeşitler de üretebilirsiniz mesela vişne pestili gibi…

VİŞNE PESTİLİ İÇİN NOT:

vişne pestili yapmak isteyenler,vişne pestili tarifime bakabilirler.

 

6 yorum:

  1. hayırlı günler ablacım anne olduktan ve hazır gıdalar hakkındaki gerçekleri öğrendikten sonra herşeyi evde kendim yapıyorum büyük oğlum 4 yaşında ona hazır gıdaların koruyu maddeleri anlattık artık anne evde yap diyiyor :) hamdolsun haramdan okadar kaçarken yediklerimizin içerisinde olması çok kötü neyse ben lafı fazlaca uzatmayayım benim gibi düşünenleri görünce çenem düşüyor azıcık :)
    ablacım ben bu konsanter meyve sularından yapmayı çookkk istiyorum ama ben şaka gibi ama vişne bulamıyorum yani mevsiminde bunu kaonsantre meyve sularını çilek yada kiraz ile yapmamız mümkünmü çilek suyu olurmu acaba ben hiç görmedim de selam ve dua ile (çok soru soruyorum değilmi hakkını hella et ablam zahmet oluyor sana ama artık mazur gör :) )

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Esteğfirullah canım benim :)
      kiraz ile de aynı şekilde meyve suyu hazırlayabilirsin,çilek veya kirazla ben hiç denemedim,
      çileği de belki blendırdan geçirip,çekirdeklerinden arındırmak için,süzdükten sonra,su,biraz limontuzu veya limonsuyu ilavesi ile şeker atıp biraz kaynatırsın,sonra sulandırıp meyve suyunu hazırlayabilirsin,ben denesem bu şekilde hazırlardım :)
      denersen haberdar et olur mu?sevgilerimle...

      Sil
  2. ben erikten yaptım çok güzel oldu :)

    YanıtlaSil
  3. yorumum gelmedimi :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. suzann hanım yorumunuz gelmiş,ben ancak bakabildim :)
      erik kokulu da bir meyve lezzetli olmuştur,elinize sağlık,sağlık ve huzurla tüketin,
      sevgilerimle...

      Sil
  4. teşekkürler :)

    YanıtlaSil

HERKES YORUM YAPABİLİR,
siteniz veya bloğunuz yoksa ,profil seçin bölümünden Adı/URL yazan kısma tıklayın ,Ad yazan kısma adınızı ve soyadınızı yazın,
(yorumlarınızda iki isim kullanmanız,aynı isimle yazan diğer kardeşlerimizle karıştırılmamanız için önemli)
URL kısmını doldurmasanız da olur,yorumunuzu yazıp,

" YAYINLA "

yazısına tıkladığınızda yorumunuz gelir,ilginize çok teşekkür ederim.

KUR'AN IŞIĞINDA ÖLÜM, KIYAMET, AHİRET.....Mutlaka dinleyin...

BU SİTEDE YER ALAN KONULAR

Translate

Blog Archive

yasal uyarı

Protected by Copyscape DMCA Takedown Notice Search Tool HAYATCEMRESİ Adlı sitede yayınlanan tüm içerik hayatcemresi2.blogspot.com'a aittir.Hiçbir şekilde izinsiz kullanılamaz.
 
Copyright © HAYATCEMRESİ - Blogger Theme by BloggerThemes & freecsstemplates - Sponsored by Internet Entrepreneur