İNSTAGRAM

İNSTAGRAM
hayatcemresi_ instagram

بسم الله الرحمن الرحيم

بسم الله الرحمن الرحيم
(İnsanları) Allah'a çağıran,iyi ve faydalı iş yapan ve "Ben müslümanlardanım" diyen kimseden daha güzel sözlü kim vardır?
Fussilet suresi 33.ayet

Kutlu Doğum Programları ile Yerleştirilmeye Çalışılan Soft Peygamber Algısına Reddiye

Henüz 29 Yaşında Hakka Yürüyen bir Şehid'in Dilinden Muhteşem Bir Sohbet

4 Kasım 2010 Perşembe

ELMALI KURABİYE (ELMALI PASTA)


(Rad suresi 11.ayet meali)
 "Her kim bir hamayıl (muska) asarsa,Allah ona bir şeyi tamam etmesin,her kim nazar boncuğu asacak olursa,Allah ona huzur ve sükun vermesin."
                                                                              Hadis-i şerif ,kaynak İmam Ahmed- Müsned
                                                                                          E.E.F.T.7.cilt, 270.sayfa        
               Yüceler Yücesi Rabbimin adıyla başlarım...
          Geçen üç günlük tatilde oğlum geldi,tatile iki gün de kendisi ilave etti,böylece beş gün bizimle birlikte oldu.O gelmeden en sevdiği kurabiye olan elmalı kurabiyeden yaparak onu sevindirmek istedim,gerçekten de çok sevindi,keyifle yedi.
        Diğer adı ile, elmalı pasta yapmak zoruma gidiyor çünkü elmaların hazırlanma aşaması ile beraber bir hayli zaman alıyor,bu yüzden senede bir kaç defa ancak yapabiliyorum.Çektiğiniz emeğe değen bir kurabiye,benim için kurabiyelerin şahı, elmalı pasta diyebilirim.Geçen sene bütün aşamalarını yapmaya üşendiğim için aynı içle elmalı börek yapmıştım,onun tarifine de buradan bakabilirsiniz,dilerseniz tarifimize geçelim...          

            MALZEMELER:
Hamuru için:
2 adet yumurta,
200gr.tuzsuz kahvaltılık tereyağı,
1 çay bardağı zeytinyağı,
1 çay bardağı toz şeker,
1 çay bardağı yoğurt,
bir fiske tuz,
2 çay kaşığı kabartma tozu,
9 çay bardağı un,
Not:Elmalı pastanızın hamurunun daha gevrek olmasını isterseniz,hamuruna 8-10 damla limon suyu eklemenizi öneririm.
İç malzemesi için:
3 adet büyükçe elma(benim elmalarım sarı olanların sararmamış hali idi yani yeşildi,bu yüzden biraz mayhoştu),
5 yemek kaşığı toz şeker,
1 çay kaşığından az toz tarçın,
10-15 adet çekilmiş ceviz içi,
           YAPILIŞI:
Önce hamur malzemelerinden un ve kabartma tozu hariç ,diğerlerini yoğurma kabına alıp oda sıcaklığında bekletelim,
onlar beklerken elmaları yıkayıp,kabuklarını soyalım,çekirdek yuvalarını çıkaralım,elmalarımızı minik küpler halinde tencereye doğrayalım,
şekerini de ilave edip ağzını kapatalım,pişmeye bırakalım,
kaynamaya başlayınca ağzını açıp ara sıra karıştırarak bıraktığı suyu çekinceye kadar pişirelim,
suyunu çekince altını kapatıp,tarçın ve cevizi ilave edip karıştıralım ve soğumaya bırakalım.

Hamur malzemelerini içindeki şekeri eriyinceye kadar karıştırıp,kabartma tozu ve unu ilave edelim,
ele yapışmayan yumuşacık bir hamur elde edelim,
hamurdan,cevizden daha büyük parçalar alalım,

merdane ile yuvarlak açıp 1 tatlı kaşığı elmalı içimizden koyalım ve kapatalım,
yağlı kağıt serilmiş fırın tepsisine aralıklı olarak dizip ortadan daha düşük ısıdaki fırında hafif pembeleşene kadar pişirelim,
fırından çıkarıp kurabiyeler sıcakken üzerine pudra şekeri  eleyip soğuyunca servis yapalım,afiyet olsun. 


NOT
Elmalı havuçlu rulo kurabiye tarifim için buraya bakabilirsiniz.
BALKABAKLI ELMALI LIGHT KURABİYE tarifim için buraya bakabilirsiniz.
Elmalı ayvalı kurabiye tarifim için buraya bakabilirsiniz.
YULAFLI ÇAVDARLI ELMALI MİNİ PASTALAR için buraya bakabilirsiniz. 
KOLAY ELMALI PASTA(KATI YAĞSIZ) için buraya bakabilirsiniz.  
Diğer kurabiye tariflerim için  buraya bakabilirsiniz.
Hayatcemresi'nden en son yazı ve tarifler için buraya bakabilirsiniz.
(ilgili konuya bakmak için renkli yazılmış buraya kelimelerinin üzerine tıklayın)

67 yorum:

  1. ellerine sağlık canım ne kadar güzel olmuş şekilleri çok değişikler daha önce hiç görmemiştim.hamayıl hakkında bu hadisi şerifi bilmiyordum açıkçası.hamayıl ın muska olduğunu da bilmiyordum üstünde taşınmayacak kadar büyük bu.çantamda (tabi çantamı hep yüksekte tutarak )taşıdığım bir hamayılım var..bu konuyu iyice araştırmalıyım.nazar boncukları konusunu biliyordum.sadece süs olarak kullanırım bazen işlerimde mavi rengi seviyorum onun dışında benim için hiç bir anlamı yok..
    kurabiyeyi deneyeceğim yüreğine sağlık..

    YanıtlaSil
  2. kurabiyeler harika olmuş.ellerinize sağlık.helede şekline bayıldım doğrusu.mutlaka deneyecem.

    YanıtlaSil
  3. Balpareciğim,
    bu hadis Said Havvanın el esas fit tefsir adlı eserinde var,oradan bakma imkanın varsa oradan bak,orada bu hadisin benzerleri ve açıklamaları da var,ayrıca bu gibi şeylerden hayır beklemek insanı şirke sokuyor,Rabbim muhafaza buyursun(amin),zaten nazar ve kötü gözlerden korunmak için dua etmek,muavezeteyn denilen felak ve nas surelerini okumak Rabbimizin izniyle yeterli,işin aslı sadece Allah'a güvenip dayanmak,O'nun her şeye gücünün yettiğine her işin iyi veya kötü O'nun izni olmadan gerçekleşmeyeceğini tam manasıyla idrak etmek,gerisi boş...

    Hamayıl'ın aslı hamail,kelime manası için Mehmet Doğan'ın Türkçe Sözlüğüne baktım,omuzdan asılan çapraz bağ,kılıç kayışı,muska,çapraz şeklinde olan manasında .

    Rabbime emanet ol,sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  4. Hatice ablacığım ,ellerine sağlık.kurabiyelerin şekli çok güzel olmuş.ben elmaları rendeliyorum.İnşallah yakın zamanda ,senin yaptığın gibi bir elmalı pastayı denerim.

    YanıtlaSil
  5. elmalının herçeşidini yaptım ama buşekil çok hoş tebrik ederim hiç düşünmemiştim ellerine sağlık kullanabilirim selamlar

    YanıtlaSil
  6. Süper bir şekil ayrıca çok güzel ve iştah açıcı görünüyor. Ellerinize, emeğinize sağlık.

    Saygılarımla.

    YanıtlaSil
  7. Şekilleri harika,mutlaka tadı da öyledir.Bu şekli deneyeceğim inşaallah,ellerinize emeğinize sağlık,selamlar...

    YanıtlaSil
  8. SA.Bizim çcuklar geçenlerde ne güzel elmalı kurabiye yapardın şimdilerde bu bayağı uzun zaman yapmadığımdan şikayet ediyorlar dediğin gibi uğraştırıyor bu şeklini hiç yapmadım pişerken akmamış en iyisi bende yapayım ellerine sağlık,afiyet şifalar olsun...A.E.O

    YanıtlaSil
  9. Hatice ciğim,
    Süper olmuş bunlar:) Tevafuken sen de elmalı tarif yapmışsın, ne güzel :) Kardeşim elma zamanı ama ne yapalım?
    Şu an itibariyle elmalı kurabiye tarifini burada bulduğumu düşünüyorum.
    Sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  10. Şekil olarak görünüm olarak gerçekten harika,elinize sağlık..

    YanıtlaSil
  11. hatice ablacığım artık biliyor olman lazım "minti=kurabiye canavarı"eğer öğrenmediysen bir kez daha söylüyorum "ablacım ben bu tatttttlı şeylere inan dayanamıyorum.dondurucumda yığınla 3-4 çeşit kurabiyem olmasa girişeceğim inan.ama ben bu cici görüntüyü hewmn kopyalıyorum.bak göreceksein ben bunu yapıp sana getireceğim."ablacım olmuş mu"diyeceğim.seni,mutfağını,inancını,inandıklarını anlatışını,tatlı dilini çok seviyorum.neden bilmiyorum sanki çok sakin ve olgun bir yapıya sahipsin gibi geliyor hep.seni çok öpüyorum.bu şahane görsellik için tebrik ediyorum...

    YanıtlaSil
  12. Alevciğim,
    güzel yorumunu okuyunca gayri ihtiyari tebessüm ettim,güzel görüşün için çok teşekkürler,doğru bildin,çok sakinimdir,işleri olacağına bırakırım,kendimi tüketmem,eğer bu işler dünya işleri ise endişeye mahal yoktur benim için, elimden geleni,kendimi tüketmeden yapar,her işimi Rabbime havale ederim,

    olgunluk konusunda bir şey söyleyemiyeceğim :)

    şunun farkındayım ki sanal alemde olsa insanların karakterleri kendisini belli ediyor,Rabbim cümlemize razı olduğu,sevip sevdirdiği kullarından olmayı nasip etsin(amin),en kalbi sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  13. Assalammualikkum dear, your cake looks so beautiful and delicious, love the apple filling...

    YanıtlaSil
  14. Ellerine sağlık çok güzel görünüyor.Hayırlı cumalar

    YanıtlaSil
  15. hayırlı cumalar ellerine sağlık ablacım
    bende elmalı pastayı çok severim ve çok sık yaparım..
    bu tip kurabiyelerin bayatlamaması için uygulanacak bi yöntem varmı?
    buzlukta saklanabilirmi?
    kek börek vs buzluğa koyuyorum ama tuzlu ve şekerli kurabiyeleri hiç denemedim...olmaz diye.
    buzdolabında en fazla iki gün dayanıyor sonraki günler bayatlamış oluyor yenmiyor..
    selamlar....

    YanıtlaSil
  16. Nefis bir elmali pasta olmus cnm,ellerine saglik sekil süper.Hayirli cumalar...

    YanıtlaSil
  17. Filizciğim,

    bizde kurabiyeler özellikle de bu elmalı kurabiye bir iki günde bittiği için böyle bir problemim olmadı :) ama bildiğim kadarıyla kurabiyeler bir hafta kadar bozulmadan kalabilir,bunun için hava ve güneş almayan,serin bir yerde,tercihen kapaklı cam bir saklama kabında saklanabilir,aynı şekilde buzdolabında saklarsan daha uzun süre bayatlamadan kalır diye düşünüyorum,daha uzun süre saklamak istiyorsan buzlukta en az iki üç kat buzdolabı poşetinde havasını iyice alarak ve içine hava almayacak şekilde ağzını sıkıca bağlayarak saklayabilirsin,çünkü bazen buzluğun kokusu siniyor,tadını ve kokusunu değiştiriyor.

    En güzeli her şeyi yiyebileceğimiz miktarda yapıp taze olarak tüketmek,
    inşaallah yardımcı olabilmişimdir :)
    hayırlı cumalar,sevgiler...

    YanıtlaSil
  18. bizdede hemen bitiyor ablacım:) ani gelen misafirler için buzlukta bulundurmak istiyorum o yüzden :)))

    bilgi için tşk ederim.......

    YanıtlaSil
  19. s.a. ablacım nasılsın, hayırlı cumalar :)

    elmalı kurabiyeye bende bayılırım, ellerine sağlık nefis görünüyor, dua ile...

    YanıtlaSil
  20. hayırlı cumalar. ellerinize sağlık afiyet şifa olsun.

    YanıtlaSil
  21. oldum olası sevmişimdir ellerine sağlık harika olmuşlar

    YanıtlaSil
  22. Kurabiyeler harika gorunuyor. Elmali kurabiye uzun zamandir yapmak istiyordum fakat tereyagi yada sanayagi kullanmayi sevmeyenlerden biriyim. Zeytinyagini kullandigini gorunce tarif cok ilgimi cekti. Fakat zeytinyagi agir bir tat veriyormu vermiyormu bu aklimdaki soru su anda..Ellerine saglik ve havuclu kek yorumun icin tesekkur ederim.

    YanıtlaSil
  23. Sevgili momoftwins kardeşim,öncelikle sayfama hoşgeldin :)
    benim bütün yemek ve pasta çeşitlerimde zeytinyağı vardır,evet bazı zeytinyağlarının tadı ağır oluyor,bizim zeytinyağımız markalı değil,Aydın'dan annemlerin komşusunun zeytinlerinin yağını kullanıyoruz,tadı çok güzel,alışkanlık ta olabilir ağır gelmiyor,
    aynı kurabiyeyi sadece fındık yağı kullanarak ta yapabilirsin,o zaman ağır gelmez,ancak belki tereyağı olmadığı için gevrekliği az olur.

    YanıtlaSil
  24. Helal olsun sizin gibi müslümanlara.Yazılarınızı okudum da,biz sizin gibi olamıyoruz,hala imanımız tam değil demekki.Sizi tebrik ediyorum inş.bizede sizler gibi iman versim rabbim.Herşeyi dolu dizgin yaşayabilelim inş.

    YanıtlaSil
  25. Sevgili Yasemin sayfama hoşgeldin :)
    Güzel duana gönülden amin diyorum,hangimizin imanı daha yüksek onu ancak Rabbimiz bilir,
    Güzel Rabbim,cümlemize sarsılmaz bir iman versin,sevip, kullarına,meleklerine sevdirdiklerinden eylesin(amin),en kalbi sevgilerimle,her zaman teşriflerini beklerim :)

    YanıtlaSil
  26. Simdi siz beni bilmiyorsunuz tabi, ben her gordugum tatliya sulanirim! Hele gecenin bu vakti canim tatli istiyorken!!:)

    YanıtlaSil
  27. Denedim nefis oldu. Emeğinize sağlık...Tam aradığım tarifti. Margarini bende sevmiyorum.Yapay bir kokusu oluyor...

    YanıtlaSil
  28. Berrin hanım,sayfama hoşgeldiniz :)

    elmalı kurabiyeyi deneyip memnun kalmanız beni çok sevindirdi,elinize sağlık,afiyet olsun,
    her zaman beklerim :)
    sevgi ve saygılarımla...

    YanıtlaSil
  29. Elinize sağlık. Tarif için teşekkür ederim, sayfamda yayınlıyorum.

    YanıtlaSil
  30. Sevgili Medura,
    deneyip beğenmene sevindim,afiyet olsun,
    inceliğin için teşekkürler,sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  31. Ben de denedim cok begendim.Yalnız tavsiyenize uymayıp yaglı kağıt sermediğim için altları yapıştı ve cıkarmak zor oldu.hatta büyük bir kısmı dagıldı.Neyse deneye deneye öğreneceğiz.Teşekkür ederim tarif için..

    YanıtlaSil
  32. Özge hanım elmalı kurabiyeyi deneyip beğenmenize sevindim,elinize sağlık,

    bir daha kağıt sermeyi unutacağınızı zannetmiyorum :)
    kolaylıklar diliyorum,selametle kalın...

    YanıtlaSil
  33. selamün aleyküm ablacım ben tariflerinize görsel açıdan bayıldım eminim tadıda bi okadar güzeldir ama yazmış olduğunuz yazılar ve rabbimizi de anlatmanız ayrı bi güzellik rabbim size iki cihan saadeti nasip etsin inşallah selam ve dua ile..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ...ve aleykumselam,
      Nevin kardeşim sayfama hoşgeldiniz :)
      teşekkür ederim tariflerimi denemenizi de öneririm,hele bu kurabiyemi...beğeneceğinizi ümid ediyorum,

      güzel duanıza canı gönülden amiiin ve bil mukabele diyorum,Rabbim razı olsun,
      sevgilerimle...

      Sil
  34. kesinlikle harika bir tarif ben denedim çook beğendimm:)) paylaşım için teşekkürler ellerinize sağlık :) kesinlikle denenmesi gerekli

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. selma hanım sayfama hoşgeldiniz :)

      bu sayfanın en popüler tarifine böyle güzel yorumlar almak beni çok sevindiriyor,

      elinize sağlık,afiyet şeker olsun,her zaman beklerim,
      bende teşekkür ederim,
      sevgilerimle...

      Sil
  35. tarifi kendimiz için denemiştik ama bianda misafirlerimiz geldi yiyen herkes çok beğendi.. tarif için teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hazırlayan elleriniz dert görmesin,
      afiyetler olsun...

      Sil
  36. çok güzel oldu afiyet bal şeker olsun...

    :)

    YanıtlaSil
  37. CANIM ELİNE SAĞLIK DENEDİM SÜPER OLDU BU ZAMANA KADAR YEDİĞİM EN GÜZEL ELMALI KURABİYE :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merve hanım sayfama hoşgeldiniz :)
      elinize sağlık,afiyetler olsun,sevgiler...

      Sil
  38. Elmalı kurabiye hep yapıyorum ama piştiğinde yumuşacık oluyor. Kıyır kıyır olması için ne yapmak gerek bu tarif öyle oluyordur insalllah cevaplarsanız sevinirim . Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sayfama hoşgeldiniz,
      elmalı kurabiye tarifi,bu sayfanın en beğenilen,yorumlardan da göreceğiniz gibi denenip çok memnun kalınan bir tarif,
      sizin de deneyip memnun kalanlar kervanına katılacağınızı ümid ediyorum,
      bir de bu tarifle deneyin,söylediğiniz gibi bir yumuşama bu tarifte olmuyor,sonucu bizimle paylaşın olur mu?
      hayırlı geceler,selametle...

      Sil
    2. Denedim malesef sonuç aynı.. Yumuşak kurabiyeler elde ettim yine.. Bunun bir püf noktası var ve vermiyorsunuz sanırım😊 bütün kurabiyelerim meşhurdur fakat bu olmuyor, lezettleriniz konusunda hiçbir diyecegim yok fakat kıyır kıyır olsun istiyorum yahu😊 cevabınızı beklerim hayırlı günler

      Sil
    3. Bu kadar ayrıntılı ve bu kadar püf noktası veren kaç site var bilmiyorum,püf noktası ne için gizlenir onu da anlamam,
      içli kurabiyeden bu kadar kıyır kıyırlık beklemek içli kurabiyenin ruhuna aykırı,hamurunda nişasta kullanıp daha gevrek yapabilirsiniz,ancak şekil vermekte zorlanırsınız,tercih sizin...

      Sil
  39. Ayrıntı yok tereyağı oda sıcaklığı mı olmalı?

    YanıtlaSil
  40. sitenizi tesadüfen keşfettim...elmalı kurabiye tariflerini araştırırken..sitenizde peylaşmış olduğunuz bilgiler,düzeni,detaylı anlatım çok hoşuma gitti.artı elmalı kurabiyenizin şeklini çok beğendim ve de hemen denedim,lezzeti de görüntüsü kadar hoş oldu.ellerinize emeğinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. esma hanım sayfamıza hoşgeldiniz :)
      tesadüf demeyelim de,bir vesile ile buraya gelmişsiniz diyelim :)gördüğünüz güzellikler Rabbimden varsa yanlışlar ki vardır,nefsimdendir,O'ndan(c.c)affımı diliyorum,
      kurabiyeyi deneyip beğenmeniz beni çok sevindirdi,sizin de ellerinize sağlık,afiyetler olsun,
      tekrar yazışmak temennisi ile,Rabbime emanetsiniz...

      Sil
  41. Canım şimdi yaptım, çok güzel oldu elhamdulillah, Allah razı olsun kardeşim:)))))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Afiyet şeker olsun, yapan ellerin dert görmesin,
      ben de dün yapmıştım şimdi esamesi kalmadı :)

      Sil
  42. elmalı tatları seviyorum ama katıyağsız olmaz mı bu pasta

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Katıyağsız olanı da var şekli tart gibi hem de gevrek olmuştu,
      tarifi aşağıdaki adreste:
      hayatcemresi2.blogspot.com.tr/2013/02/kolay-elmali-pastakati-yagsiz.html

      Sil
  43. süper görünüyor elinize sağlık

    YanıtlaSil
  44. elmalıkurabiye9 Ocak 2016 19:07

    selamün aleyküm
    bugün yaptım tarifi gerçekten çok güzel oldu.
    teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. We aleykumselam kardeşim hoşgeldiniz :)
      Elinize sağlık, afiyet olsun, Allah'a emanetsiniz...

      Sil
  45. Tereyağı eritip mi koyacagiz

    YanıtlaSil
  46. Özge hanım tereyağını eritmiyoruz, oda sıcaklığındaki hali ile kullanıyoruz.

    YanıtlaSil
  47. Selamunaleykum abla bana dm den dönebilir misin ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. We aleykumselam kardeşim sizin hesap isminizi bilmeden size dönemem ki,
      herhangi bir twitimin cevapla kısmına " abla ben sitenize yazan kardeşinizim bana dm ile döner misin?" yazın döneyim inşaAllah

      Sil
  48. Size soracağım birşey olacakti

    YanıtlaSil
  49. Yazdim ama hala dönüt alamadim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ancak ben görmedim, twiter'a yazdınız öyle mi?

      Şöyle yapın twitter sayfamda,en baştaki sabitlenmiş twitin altına yazın("Darbe ve Yol Haritamız" başlıklı yazımın twitinin altına)

      Sil
  50. Yazdim bakalim bu sefer gelecek mi

    YanıtlaSil
  51. Her defasında severek yapıp yiyorum. Uzun zamandır yapamıyordum. Yarın arkadaşıma kahvaltıya davetliyim,ben de bir şey yapıp götürsem diye düşünürken aklıma ilk gelen tarif bu oldu tabi ki :) Elmalı pastayı çok sevdiğimi anlamamı sağlayan ve her defasında daha da çok sevdiren bir tarif aynı zamanda. Akşam yapmayı düşünüyorum o yüzden.Umarım yapabilirim! Tarife bakayım ne lazımdı derken "Neden yorum yazmadım ki hiç?" diye düşündüğüm için bu gevezeliğim :) Ellerinize, emeğinize sağlık çok teşekkürler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Estağfirullah gevezelik ne demek keyifle okudum :)
      Bu sıcak yorumunuzla ayrı bir renk kattınız sayfaya,
      çok teşekkür ederim, beğenmenize ve tekrar tekrar yapmanıza çok sevindim, yapan elleriniz dert görmesin, afiyet olsun...

      Sil

HERKES YORUM YAPABİLİR,
siteniz veya bloğunuz yoksa ,profil seçin bölümünden Adı/URL yazan kısma tıklayın ,Ad yazan kısma adınızı ve soyadınızı yazın,
(yorumlarınızda iki isim kullanmanız,aynı isimle yazan diğer kardeşlerimizle karıştırılmamanız için önemli)
URL kısmını doldurmasanız da olur,yorumunuzu yazıp,

" YAYINLA "

yazısına tıkladığınızda yorumunuz gelir,ilginize çok teşekkür ederim.

KUR'AN IŞIĞINDA ÖLÜM, KIYAMET, AHİRET.....Mutlaka dinleyin...

BU SİTEDE YER ALAN KONULAR

Translate

Blog Archive

yasal uyarı

Protected by Copyscape DMCA Takedown Notice Search Tool HAYATCEMRESİ Adlı sitede yayınlanan tüm içerik hayatcemresi2.blogspot.com'a aittir.Hiçbir şekilde izinsiz kullanılamaz.
 
Copyright © HAYATCEMRESİ - Blogger Theme by BloggerThemes & freecsstemplates - Sponsored by Internet Entrepreneur