İNSTAGRAM

İNSTAGRAM
hayatcemresi_ instagram

بسم الله الرحمن الرحيم

بسم الله الرحمن الرحيم
(İnsanları) Allah'a çağıran,iyi ve faydalı iş yapan ve "Ben müslümanlardanım" diyen kimseden daha güzel sözlü kim vardır?
Fussilet suresi 33.ayet

Kutlu Doğum Programları ile Yerleştirilmeye Çalışılan Soft Peygamber Algısına Reddiye

Henüz 29 Yaşında Hakka Yürüyen bir Şehid'in Dilinden Muhteşem Bir Sohbet

22 Kasım 2010 Pazartesi

AYRAN TARHANASI (ELAZIĞ YÖRESİ)

           Besmele ile...       
           Ebû Hureyre radıyallahu anh’den rivayet edildiğine göre, Peygamber Efendimiz sallallahu aleyhi ve sellem şöyle buyurdular:
        “Fırsat varken salih amel biriktirmeye bakın. Zira nasıl ki zifiri karanlık anlarında etraf seçilmez hâle gelir; onun gibi yakın bir gelecekte de birtakım fitneler ortaya çıkacaktır (ki ne imanla küfrü, ne de doğruyla yanlışı ayırt etmek mümkün olmayacaktır). Öyle ki mü’min bildiğiniz kişi, bir bakmışsın akşama varmadan imanından olmuş.. yine önceki akşam inandığı bir şeye sabah bir bakmışsın inanmaz hâle gelmiş!. meğer basit bir dünyalığa dinini satmış..”
       (Müslim, Îmân 186. Ayrıca bk. Tirmizî, Fiten 30, Zühd 3; İbni Mâce, İkâme 78)

        
        Yöre yemeklerinin yeri ve tadı bambaşkadır,onlarda ki tabiilik hiç bir yemekte yoktur.
Bu tür yemeklerle maalesef bizim çocukların pek arası yoktur,ayran tarhanası ise bunlar içinde istisna olarak kolayca yedikleri bir çorbadır.
Kurban bayramı ertesi kurban kesilen hemen her evde az yada çok kemikli et bulunur,elhamdulillah bizim evde bu nasipli evlerden birisi,ancak çocukların mızmızlığı :) haşlama ete de hakim olduğu için, böyle çorbalarda kullanıp onlara yediriyorum,pek sesleri çıkmıyor.
     Canım annem neredeyse her sene ayran tarhanası yapar ve bizlere de verir,benim için kış mevsiminin en nadide çorbasıdır ayran tarhanası...
     Ayran tarhanası,bekletilip suyu alınarak koyulaştırılmış,ekşimiş yayık ayranında pişirilen dövme (aşurelik buğday) ile yapılır,dövme ayran içinde pişer ve ayran dövme ile beraber koyulaşır,temiz pamuklu bezlere kaşıkla parça parça konulup güneşte kurutulur,bez torbalarda,serin yerde muhafaza edilir.
    Aynı tarhana Malatya yöresinde de yapılır,bilinir.Ancak Malatya'da içine sadece naneli yağ konulur,soğan ve salça konulmaz,Elazığ yöresinde de salça konulmadan da yapılabiliyor,ama bildiğim kadarıyla soğan mutlaka kullanılıyor,salça tercihe kalmış bir şey,ben salçalısını tercih ediyorum.       
          MALZEMELER:
2 su bardağı ayran tarhanası,
4 litre su,
3-4 parça kemikli et,
tuz,
1 yemek kaşığı domates biber karışık salça,
1 yemek kaşığı kuru nane,
1 adet kuru soğan,
1/2 yemek kaşığı tereyağı,
3-4 yemek kaşığı zeytinyağı,
(bu çorba için verdiğim bütün ölçüler, tahmini ölçülerdir,artırıp eksiltebilirsiniz.),
        YAPILIŞI:
Kuru tarhanayı üzerini kapatacak miktarda ılık suda 1-2 saat ıslakta bekletelim,
düdüklü tencereye su koyup kaynatalım,
soğuk su ile iyice yıkadığımız kemikli etlerimizi kaynayan suya koyalım,
kaynarken üzerinde biriken keflerini (tortularını) alalım,
düdüklünün kapağını kapatıp 40-45 dakika kaynatalım,
düdüklünün ağzını açalım,
tarhanamızın suyunu süzelim,düdüklüye ilave edelim,
tekrar tenceremizin kapağını kapatıp yarım saat daha pişirelim,
düdüklünün kapağını açıp içindeki kemikli etleri bir tabağa çıkaralım,
tenceredeki tarhanaları iyice dağıtmak için çırpma teli ile bir iki karıştıralım,
etleri kemiklerinden ayırıp tekrar çorbaya ilave edelim,
başka bir tencerede yağlara yemeklik doğranmış soğanı ekleyip pembeleşinceye kadar kızartalım,
salçasını ilave edip 1-2 dakika çevirip dağıtalım,
nanesini de ilave edip karıştıralım,
düdüklüde ki tarhanamızı da soğanlı karışıma ilave edip karıştıralım ve tenceremizin altını kapatalım,
çorbamızı sıcak olarak servis yapalım,afiyet olsun.
Not:Çorbayı normal su ile,et suyu ile de yapabilirsiniz,ancak içinde pişen kemikli etle lezzeti çok daha güzel oluyor.

15 yorum:

  1. çok güzel ve çok besleyici olmuş.ellerine sağlık canım benim.umut için mükemmel olur.sevgiler.

    YanıtlaSil
  2. şuanda öyle bir tarhana çorbası çektiki canım.olsa ne güzel içilirdisıcak sıcak.ellerinize sağlık.sevgiler.

    YanıtlaSil
  3. Nefis bir çorba, ellerinize sağlık.
    Geçmiş bayramınız mübarek olsun. Sağlık, mutluluk dolu nice bayramlar diliyorum.
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
  4. Selamün Aleyüm Hatice Hanımcım,bu tarifi görünce uğramadan geçemedim.Gözlerim nemlendi,zira çocukluğumda annecim yapınca çok severek yerdim,şimdilerde pek bulamıyoruz bu tatları,ellerinize sağlık afiyet şifa olsun,selamlar sevgiler...

    YanıtlaSil
  5. Birsel hanım,
    sayfama hoşgeldiniz,güzel temennileriniz için çok teşekkür ediyorum,sevgiler...

    Özlemciğim,
    benim de annem yapmasa aynı hasreti çekerdim,ama zannediyorum ayran tarhanasının kurusunu Elazığ ve Malatya'da,hatta bu yörelere ait ürünleri satan yerlerde bulup,alabilirsiniz,semt pazarlarında bile olabiliyor,ama ne kadar güvenilir onu bilemiyorum,
    sevgilerimi gönderiyorum...

    YanıtlaSil
  6. sa.Ohh misler gibi tarhana yanındada acurlu biberli turşu varmı hani acılı olanından hı varmı?afiyet şifalar olsun...A.E.O

    YanıtlaSil
  7. Ayfer ablacığım,
    acı biber turşusu yoktu ama acı biber kavurması ve roka vardı,yanında roka çok güzel gidiyor :) sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  8. Şu günlerde çorbanın her türü gözüme güzel görünüyor sıcacık insanın içini ısıtır,Allah bulamıyanlara da versin inşallah bir tas çorbamızı olmayanlarla paylaşabilmeği nasip etsin .Sevgiler

    YanıtlaSil
  9. Sevgili anneanne,
    güzel duanıza gönülden amin diyorum,
    insanın mutfağında kaynayan bir çorba tenceresinin olması çok büyük bir nimet,Rabbim verdiği nimetlerin kadrini bilip,razı olacağı ameller işlemeyi hepimize nasip etsin(amin).
    sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  10. hatice ablacım selamun aleyküm evvela.çorba miss gibidir eminim.bir malatyalı olarak uğramadan edemedim nefis çorbana.dediğin gibi biz malatyada sadece tereyağına nane katarak üzerine döküp içeriz tarhana çorbasını.et,soğan ve salça kesinlikle koymayız.bazıları içine pancar koyar.ama ben pancarlıyı da hiç sevmem.ellerine sağlık.bu halini bebeğim için deneyebilirim.sevgiler ablacığım...

    YanıtlaSil
  11. Ayy miss gibi sicacik bir corba olmus,ellerine saglik.Ama nerden bulayim ben bu tarhanayi?
    :)

    YanıtlaSil
  12. Alevciğim,
    insan sevdiğine alışır,alıştığını sever,bu yüzden cennette ki nimetler dünyadakilere görünüşte benzer ki cennetlikler garipsemesin,ama tat ve lezzet olarak dünyadakilerden kat kat üstündür,
    çorba bu haliyle bebeklere,çocuklara,özellikle soğukalgınlığı olanlara çok faydalı,bebeğin için denersen tadına baktığında seveceğini düşünüyorum,afiyet olsun :)

    Serapcığım,
    Almanya'da bulamasan da Türkiye'ye geldiğinde,Elazığ ve Malatya yörelerine ait ürünleri satan yerlerde hatta,semt pazarlarında bile belki bulabilirsin,Ankara'da bazı semt pazarlarında bulunuyor,ama annemin tarhanasının tadını verirmi bilmiyorum,sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  13. eşim tarhanayı çok sever annemde çok güzel ev tarhanası yapardı ama şimdi yapmıyor hazır alıyorum....ellerine sağlık....

    YanıtlaSil
  14. hatice ciğim,
    Ellerine sağlık, değişik ve güzel bir çorba. Ayran tarhanası yoğurt ve buğdaydan yapıldığına göre tadını az çok tahmin edebiliyorum, ben bir tabak alabilirim canım:))
    Sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  15. S.A.
    İilk defa duyuyorum ayran tarhanasını.eminim lezzetide çok güzeldir. öyle güzel anlatmışsın ki merak ettim eline sağlık ablacım

    YanıtlaSil

HERKES YORUM YAPABİLİR,
siteniz veya bloğunuz yoksa ,profil seçin bölümünden Adı/URL yazan kısma tıklayın ,Ad yazan kısma adınızı ve soyadınızı yazın,
(yorumlarınızda iki isim kullanmanız,aynı isimle yazan diğer kardeşlerimizle karıştırılmamanız için önemli)
URL kısmını doldurmasanız da olur,yorumunuzu yazıp,

" YAYINLA "

yazısına tıkladığınızda yorumunuz gelir,ilginize çok teşekkür ederim.

KUR'AN IŞIĞINDA ÖLÜM, KIYAMET, AHİRET.....Mutlaka dinleyin...

BU SİTEDE YER ALAN KONULAR

Translate

Blog Archive

yasal uyarı

Protected by Copyscape DMCA Takedown Notice Search Tool HAYATCEMRESİ Adlı sitede yayınlanan tüm içerik hayatcemresi2.blogspot.com'a aittir.Hiçbir şekilde izinsiz kullanılamaz.
 
Copyright © HAYATCEMRESİ - Blogger Theme by BloggerThemes & freecsstemplates - Sponsored by Internet Entrepreneur