İNSTAGRAM

İNSTAGRAM
hayatcemresi_ instagram

بسم الله الرحمن الرحيم

بسم الله الرحمن الرحيم
(İnsanları) Allah'a çağıran,iyi ve faydalı iş yapan ve "Ben müslümanlardanım" diyen kimseden daha güzel sözlü kim vardır?
Fussilet suresi 33.ayet

Kutlu Doğum Programları ile Yerleştirilmeye Çalışılan Soft Peygamber Algısına Reddiye

Henüz 29 Yaşında Hakka Yürüyen bir Şehid'in Dilinden Muhteşem Bir Sohbet

9 Şubat 2012 Perşembe

PEYNİR MAYASI KULLANMADAN EVDE PEYNİR YAPIMI

Ebu Hureyre r.a. anlatıyor:
 "Resûlullah s.a.v. buyurdular ki:
"Öyle devir gelecek ki, insanoğlu, aldığı şeyin helalden mi, haramdan mı olduğuna hiç aldırmayacak. Böylelerinin hiçbir duası kabul edilmez."
(Buhari, Büyü' 7, 23; Nesai, Büyü' 2, (7, 243))
Allah'ın adıyla...

Tarife geçmeden önce;
📍Burada yıllar sonra bir parantez açmak istiyorum. 
Elhamdulillah artık peynirimi evde yapmak benim için bir rutin oldu hem de peynir mayası ile. 
Peynir mayası ile peynir tarifimi videolu anlatımla instagram yedek hesabımda 
BU ADRESTE bulabilirsiniz.📍

Peynir yapımı denilince çocukluğumu,annemin yaptığı peynirleri hatırlarım.
Çocukluğumun geçtiği Payamlı köyünde köylüler sütlerini her gün köye gelen süt toplayıcılarına satarlardı.Ancak Ramazan ve Kurban bayramlarında özellikle de bayramın ilk gününde bu süt toplayıcıları gelmezdi,annem de komşularımızın sütlerini alır bayram sabahının ilk saatlerinde bu sütleri ısıtıp peynir mayalardı.
Yoğurdumu evde yapıyorum,ara sıra yoğurdu kaynayan süte ilave ederek kestiriyor ve çökelek yapıyorum.Süt miktarı fazla olmak üzere yoğurt ve sütü beraber kestirerek lor tadında çökelek yapıyorum(bu işlemlerde kullandığım sütde yine kaynatılmış süt),kahvaltılarda,börek ve poğaçalarda kullanıyorum.
Uzun zamandır ise peynir yapmayı  istiyordum.Tabii bunun için önce mikrobiyal peynir mayası bulmam gerekiyordu. Büyük marketler, eczaneler olmak üzere bir çok yere sormamıza rağmen peynir mayası bulamadım :(
Ancak evde peynir yapmaya bir kere niyetlenmiştim, araştırmalarım sonucu peynir mayası kullanmadan da peynir yapmanın  mümkün olduğunu öğrendim.

Sütü mayalamak için peynir mayası yerine sirke kullanılıyor.
Sirke ile yapılan peynir için kullandığımız süt kaynatıldığı için daha güvenilir çünkü daha sağlıklı.
Peynir mayası ile yapılan peyniri 1 ile 3 ay arası (farklı görüşler var)salamura edilmiş hali ile bekletmek gerekiyor ki peynir hastalığı olarak bilinen brusella'dan korunmuş olunsun.Ama maya kullanılmadan sirke ile elde edilmiş peyniri gönül rahatlığı ile hemen tüketebilme avantajınız var.Ayrıca çok lezzetli bir peynir oluyor ve sirkenin ne kokusu ne de tadı hiç hissedilmiyor.
Taze peynir sevenlerdenseniz bu peynir tam size göre...
MALZEMELER
*5 lt.süt,
*2 tatlı kaşığı tuz,
(bizim çocuklar biraz tuzlu olmasını istedikleri için kullandım ancak az geldi,bir dahaki yapışımda miktarı artırıp 2 yemek kaşığına çıkarmayı düşünüyorum,ama tuz, suyu ile beraber giderse yine hissedilmez,denemek lazım,belki 2 numaralı resimdeki halinde iken tuz atılırsa hissedilir,bunu da denemeden bilemem),
*8 yemek kaşığı sirke,
(kesilme gerçekleşmezse biraz daha sirke ilave edebilirsiniz,ben başlangıçta 5 kaşık koydum karıştırdım kesilme olmayınca 8 kaşığa kadar çıkardım ve karıştırdım sonra kesildi),
YAPILIŞI
süt kaynamaya başlayınca tuz atılır karıştırılır,
sirke ilave edilip karıştırılır,
peynir parçacıkları sütten ayrılıp sarı suyu çıkıncaya kadar 1-2 dak.kaynatmaya devam edilir,
suyundan ayrışan peynir parçacıkları(1 numaralı resim),süzgeç içerisine serilmiş  tülbent içerisine suyu ile beraber aktarılır(2 numaralı resim),
tülbentin uçları toplanıp kıvrılarak sıkılır,
üzerine ağırlık konularak preslenir(3 numaralı resim),
7-8 saat sonra(peynir üzerindeki ağırlıkla ne kadar uzun süre bekletilirse o kadar sert oluyor,hatta zor kesiliyor yani zor dilimleniyor,bu yüzden bekletme süresini daha fazla uzatmamak lazım) tülbentten çıkarılan peynir servise hazırdır,dilimlenerek servis yapılır.
Evde peynir yapmak güvenilir olması ve helal olması açısından güzel bir uygulama ancak maliyet açısından hazır peynirlerle aynı maliyette hatta biraz daha pahalıya mal oluyor.5 litre sütten ortalama 750 gr.civarında peynir elde ediliyor ancak ara sıra yapıp kahvaltı sofralarınız için farklı bir peynir elde edebilir,ev halkının mutluluğuna farklı bir vesile katabilirsiniz. 
Maya kullanmadan,sirke ile peynir yapımı tarifini ben biraz değiştirerek uyguladım ve çok memnun kaldım,orjinal tarif için Lavantin'in tarifine bakabilirsiniz,bu güzel peynir tarifi için kendisine ayrıca teşekkür ediyorum.
peynirin birbirinden güzel resimleri var ve aralarında zor seçim yaptım :)
son bir resimle yazıyı bitireyim...
Rabbim helal yeyip içmeyi,bu yolda gayretli ve hassas olmayı,razı olacağı bir hayat yaşayıp,razı olacağı bir ölümle ahirete göçmeyi cümlemize nasip etsin(amin). 

152 yorum:

  1. selamün aleyküm abla..ellerine sağlık..çok zor değilmiş peynir yapması senin sayende neler öğreneceğim neler...yalnız aklıma takılan şey sirkenin elmamı üzüm mü olması birde marketten alınan herhangi bir marka olurmu?şimdiden teşekkür ederim.bende yoğurt ve lor yaparım ama hiç peynir olayına girmemiştim..yapınca sana sonucu yazarım..sağlıkla kal canım ablam...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar ben bu tarifi uyguladim yalnuz bir seyi yanlis ysptim sanirim sitkeyi koyduktan sonra 10 -15 dk daha kahnatyim yalniz peynirimi bide pasyorize sutten yaptim tadi yuhaf ve rengi sarimtirak oldu yesek zehirlenirmiyiz acil cevap

      Sil
    2. cadiiii hoşgeldiniz,
      zehirlenme olacacağını sanmıyorum, tadı tuhafsa başka bir peynirle, lor veya çökelekle karıştırıp poğaça veya böreklerde kullanın, veya istediğiniz şekilde tüketin, dediğiniz gibi bu durum fazla kaynatmanızdan veya sütünüzden olabilir zira tadı tuhaf diyen ilk sizsiniz,
      selametle...

      Sil
    3. S.a ellerineze sağlık bu yöntemi koyun sütündende yapabilirmiyiz

      Sil
  2. Nefis görünüyor canım, müsait bir vaktimde bende deneyeceğim inşallah. Taze peyniri çok severim, bu tarifte süt pişirildiği için gönül rahatlığı ile yiyebiliriz. Marifetli arkadaşım ellerine sağlık. Sevgiler...

    YanıtlaSil
  3. yayınlamayı bekleyen yoğurt ve peynirim var benimde,şu aralar peynirimi evde yapmaya başladım fakat maya kullandım, sirkeylede deneyeceğim.elinize sağlık

    YanıtlaSil
  4. ve aleykumselam Seldacım,

    elma veya üzüm sirkesinin pek fark edeceğini düşünmüyorum ama ben her iki yapışımda da üzüm sirkesi kullandım.
    Güzel sözlerin için de teşekkür ederim,hepimizin birbirimizden öğrenecek çok şeyimiz var,
    sevgilerimle...

    Elifcim ve nanemaydanoz,yorumlarınız için teşekkür ediyorum,
    kolay gelsin,
    sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  5. Selamünaleyküm
    Peynirler çok güzel gözüküyor.Ellerinize sağlık.Herşeyin katkılı olduğu şu günlerde gerçekten çok sağlıklı olmuş...

    YanıtlaSil
  6. ve aleykumselam Nuray hanım,sayfama hoşgeldiniz :)
    yorumunuz için teşekkür ederim,

    bloğunuz hayırlara vesile olur inşaAllah,
    sevgilerimle...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben şimdi denedim çocuğuma nasılpastorize peynir yaparım diye dusurken Allah razı olsun aklıma burdan bakmak geldi

      Sil
  7. çok teşekkür ederim ellerine sağlık bunları paylaşmak güzel Allah razı olsun

    YanıtlaSil
  8. ben kendimi marifetli bilirdim de siz cok baskasiniz. sizin gibi arkadaslari gordukce ay yok canim ben marifetli sayilmam diyor insan...

    YanıtlaSil
  9. canboğazdan,
    iltifat ediyorsun :)

    Allah hepimize hem benzer hem de farklı özellikler vermiş elhamdulillah,

    peynir yapmak gayet kolay bir iş herkes yapabilir,
    hele sen hayli hayli yaparsın,

    hayırlı cumalar,sevgiler...

    YanıtlaSil
  10. Bu kadar kolay yani??? Cok sevindim:)) tarif icin Allah razi olsun Hatice Abla:)
    Taze peyniri cok severim! Ben annemlerle yasiyorken sut aldigimiz teyzeye siparis ederdi bizimkiler, annem de ben cok seviyorum diye tavada yagsiz kizartirdi (yagsiz kizartma garip oldu ama teflonda pisirirdi, kizartma gibi olurdu) her sabah bikmadan yerdim, annem de bikmadan yapardi...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. biz küçükken heidi diye cizgi film vardi ordaki dede hep peynir kizartirdi bende cok merak ederdim. lütfen daha aciklayici bir şekilde yapimini paylaşirmisiniz

      Sil
  11. Safinazım,
    Rabbim cümlemizden de razı olsun(amin).
    Biz peyniri sadece peynirli yumurta yapmak için kızartıyoruz,dediğin şekilde yapıp hiç tüketmedik,

    her aillenin yemek kültürü farklı,
    annenin yaptığını sende yapabilirsin :)
    afiyet olsun,sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. peynirli yumurta tarifini merak ettim doğrusu

      Sil
    2. gül hanım hoşgeldiniz :)
      Tavaya yağı koyun dilimlenmiş veya rendelenmiş pebeyaz peyniri ekleyin peyniri biraz kızartın üzerine yumurtaları kırıp karıştırın pişince hazırdır,dilerseniz toz karabiber ve pulbiber de ekleyebilirsiniz hatta kahvaltılık tariflerimde domatesli ve biberli versiyonunun tarifini de bulabilirsiniz.

      Sil
    3. Şu an 5 kg sut kaynattim ve kaynara cikinca 2 yemek kasigi tuz ve 8 yemek kasigindan fazla sirke koydum.ve lor gibi parca parca oldu sari su cikti ve tulbente sicak sicak doktum ve iyice bagladim ve aagirlik koydum elim yandi biraz ama saglikli oldugunu dusunince onemli degil diye dusundum.umarim iyi olur ilk.defa denedim.tesekkur ederim sonucu yazacam

      Sil
    4. :) Serpil hanım hoşgeldiniz sayfamıza, önce geçmiş olsun diyeyim, sonucun, diğer deneyip memnun kalanlar gibi sizin açınızdan da memnuniyet verici olmasını ümid ediyorum...

      Sil
  12. esselamu aleykum
    hatice abla 2 yıllık bir tecrübe ile bende yapabilirmiyim?
    heba etmekten korkuyorum :(

    YanıtlaSil
  13. ve aleykumselam ve berekatuh,
    tevhid kardeşim,
    bu peyniri herkes yapabilir,
    sütün güvenilir sağlıklı bir süt ise hiç bir problem olacağını zannetmiyorum,

    süte sağlıklı dedim çünkü bazen inek hasta olursa antibiyotik kullanıyorlar o süt yoğurt tutmuyor,kesilmesi bile problem oluyor,

    ben ilk denememde az bir miktar süt ile denedim,istediğim sonucu elde edince de bu peyniri yaptım,
    kolay gelsin,
    sevgiler...

    YanıtlaSil
  14. pazartesi sütçü geliyor inşaallah vakit bulabilirsem hemen deniycem

    YanıtlaSil
  15. hadi kolay gelsin,
    sonuçtan haberdar edersen sevinirim :)

    YanıtlaSil
  16. yaptım ablacım şimdi preslenmesini bekliyorum .ama biraz zor kesildi 2-3 kaşık daha sirke koymak zorunda kaldım.sanıyordumki hepsi peynir olacak bir sürü su arttı.bunu nasıl değerlendirebilirim.
    kendim yapınca farkettim biz peyniri meğer ne ucuza alıyormuşuz.daha çok içime şüphe düştü.
    bir konu daha aklıma takıldı.peynirim sizinki kadar olmadı.acaba daha mı çok kaynatmam gerekiyordu kesildikten sonra.
    neyse artık akşamada tadını haber veririm inşaallah ama hala yapamadığımıa dair kuşkularım var :)

    YanıtlaSil
  17. tevhid kardeşim,
    peynir mayası ile mayalanan peynirin suyu kaynatılarak lor yapılıyor ama bu peynirin suyundan lor olmaz zaten kaynamış,içinde sirke olduğu için ben hiç bir yerde kullanmadım,tadına bakmadım ama belki sirke tadı gelir diye kullanmadım,

    peynir miktarının az olduğunu yazıda belitmiştim,
    peynir işi ile uğraşanlar ya kendi hayvanlarının sütü ile yaptıkları veya üreticiden çok miktarda aldıkları için daha ucuza mal ediyorlar,biz ise sütü perakende fiyatına aldığımız için bize pahalıya mal oluyor,

    bir de şu açıdan bakarsak peynir fiyatları farklılık gösteriyor,iyi kalite özel peynirler bir hayli pahalı,bizim peynirimizde özel bir peynir,bu yüzden pek de pahalı sayılmaz,

    miktarın kaynatma ile alakası olduğunu zannetmiyorum,kesilince ben de 1-2 dak.kaynattım ve ocaktan aldım,

    iyice preslediysen benimki gibi olur inşaAllah :)
    eline sağlık,afiyet olsun...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tarifleriniz çok güzel elinize sağlık suyu için bazı poğaça tariflerinde sirke var sizce suyu oraya kullanılamaz mı?

      Sil
    2. Fadime kardeşim sayfama hoşgeldiniz :)
      yukarıdaki yorumu peyniri ilk yaptığımdan dolayı suyu ile ilgili bir ön yargım vardı o yüzden öyle yazdım :) ama sirke tadı ne suyundan ne de peynirden gelmiyor,

      bahsettiğiniz tariflere de ve bence mayalı her çeşit poğaça tarifine bu peynirin suyu kullanılır,ben de kullandım,kullanıyorum keza lor suyunu da öyle,
      peynir veya lor suyu kullanarak yaptığım poğaça tariflerime sağdaki poğaça tariflerine tıklayarak bakabilirsiniz,
      teşekkür ederim,selametle kalın...

      Sil
    3. bildiğim peynir altı suyu denen şey o. çikolataların ambalajlarında yazar hep.

      Sil
  18. ben tadına baktım Hatice abla sulu ve tuzlu süt.sirke tadı hiç yok.

    sanırım sütün kalitesiyle alakalı benim peynirimin çok daha az olması.belki 2. yapışımda daha farklı olur.neyse yinede allah razı olsun.sizede şifa olsun ...

    YanıtlaSil
  19. sirke tadı yoksa,o suyu ekmek yapımında kullanabilirsin...

    YanıtlaSil
  20. hatice ablam kaç gündür göremiyorum yazılarını...seni merakla bekliyorum canım ablam:)

    YanıtlaSil
  21. Canım kardeşim benim,
    düşündüğün için Rabbim razı olsun,
    sırada beğeneceğini umduğum tarifler var ancak niyeyse yayınlamak için biraz zaman geçsin,takibedenler de diğer yazı ve tariflere yönelsin istedim :)

    ama fazla gecikmez inşaAllah çünkü sadece yayınla komutunu bekliyorlar :)
    en Emin'e emanetsin,
    hayırlarda buluşmak temennisiyle...

    YanıtlaSil
  22. Çok uzun zamandır bende evde peynir yapmayı istiyordum ve en çokta maya aramamak için yapmıyordum. Bu tarif çok güzel olmuş sana ve lavantin'e çok teşekkür ederim. En çokta her tarifle farklı paylaşımların için teşekkür ederim. Allah yar ve yardımcın olsun.

    YanıtlaSil
  23. İkimizde aynı şehirde yaşıyoruz değil mi :)
    doğru, sen de maya bulamayabilirsin,

    ama ben mayalı peyniri de denemek istiyorum,hatta mayayı sütçümüze sormayı düşünüyorum,belki onlardan temin edebilirim,

    güzel duan için Rabbim razı olsun,bil mukabele...

    En Emin'e emanetsin,
    sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  24. ellerinize sağlık ne güzel olmuş,denemeyi çok isterim umarım başarırım..

    YanıtlaSil
  25. Selam Hatice kardeşim:)
    Elmalı turta için yorumunu okudum şimdi dilimlenmiş halini çekemedim malesef komşuma götürmüştüm giderken dilimlerken yada tabağıma aldığımda aklıma geldi ama çekindim resim çekmeye:) ama kuşkun olmasın ne dağılıyor ne de kırılıyor çok düzgün dilimleniyor gönül rahatlığıyla yap bacım afiyet olsun
    Ayrıca peynir çok güzel olmuş ama burada açık süt satılmıyor yasaklandı şişe sütten de olmuyor sadece lor yapabiliyorum oda eh işte idare eder cinsinden:)
    kal sağlıcakla

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bende marketten alacağım pastorize sütle yapacaktım olmuyor mu gerçekten denediniz mi? neden olmuyor?

      Sil
    2. Fadime kardeşim,
      peynir mayası ile yapılan peynir ile sirke ile yapılan farklılık gösteriyor,
      sirke ile yapılanı hatırladığım kadarı ile pastörize sütle yapanlar olmuş,açık süt bulamıyorsan bir şişe süt ile dene derim,ben denemedim,
      sonucu da yazarsan sevinirim :)

      Sil
  26. anne eli gibi,
    bu peyniri yapmak hiç zor değil,
    kolay gelsin...

    YanıtlaSil
  27. Aynur kardeşim teşekkür ederim,merakım izale oldu :)

    inşaAllah bir daha ki elmalı pasta yapışımda senin yaptığın şekilde yapayım,
    selametle kal,sevgiler...

    YanıtlaSil
  28. Peynir yapımını araştırırken bloğunuza denk geldim. ( iyiki de rastlamışım) Çok güzel ve detaylı açıklamışsınız. Tarifiniz üzerine bu sabah peynirimi hazırladım şimdi bekleme süresinin dolmasını dört gözle bekliyorum. İnşallah olur.
    Çok teşekkür ederim Allah sizden razı olsun....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nurhan hanım sayfama hoşgeldiniz :)
      presleme aşamasına kadar gelmişsiniz,olmaması için bir sebep göremiyorum,

      son durumu da öğrenmek isterim :)afiyetler olsun,

      bu vesile ile tanışmış olduk,her zaman beklerim,
      Rabbim cümlemizden de razı olsun(amin),
      selametle kalın.

      Sil
  29. Hoşbulduk Hatice Hanım ( Hayat Cemresi)..
    Peynirim çok güzel ve lezzetli oldu ( inanamıyorum ) , bu arada evde ağzım kulaklarımda gezinip duruyorum galiba sevindirik oldum :))
    Tanıştığımıza bende çok memnun oldum, sitenizi sık sık ziyaret etmeye çalışacağım. Sevgiyle kalın.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nurhan hanım,
      en az sizin kadar sevindim :)
      elinize sağlık,afiyetle yeyin inşaAllah,
      yeniden görüşmek temenisiyle,
      benden de sevgiler...

      Sil
  30. s.a hayatcemresi
    verdiginiz tarifte peyniri kücük oglumla simdi denedim hic peynir yapmiyan biri olarak sunu bastan söyleyim galiba az peynir cok su oldu ,sirkeyi bastan süt kaynayinca 9 yemek kasigi attim aninda peynirler görünmeye basladi ins tadi güzel olur.sonucu peynirdeki sular süzüldükten sonra yazacagim

    YanıtlaSil
  31. s.a hayatcemresi
    ikinci yorumda peynirin nasil oldugunu söyliyecektim,ilk olarak kesinlikle sirke tadi veya kokusu peynirde olmuyor hazir mayaya göre daha az peynir olusuyor,tuz daha fazla konulmasi lazim.sonuc olarak sirkeyle cok güzel peynir oluyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ismini yazmayan kardeşim,öncelikle sayfama hoşgeldiniz :)
      takma da olsa bir isim yazarsanız size hitap etmem daha kolay olur,
      daha önce mayalı peynir mi yaptınız acaba,mayalıdan daha az peynir oluyor yazmışsınız,
      ama ilk yorumunuzda da "hiç peynir yapmayan biri olarak"ifadesini kullanmışsınız,biraz kafam karıştı :)

      ama peyniri deneyip beğenmenize sevindim,
      suyunu da ekmek ve poğaça yapımında kullanabilirsiniz,peynir suyu olunca süt kullamaya gerek olmuyor,
      peynir suyu ile yaptığım ekmek ve poğaça tariflerimi de sayfamda bulabilirsiniz,

      peynirinizi afiyetle yeyin,yine beklerim :)
      selametle kalın...

      Sil
  32. selamlar..
    uzun zamandır marketten aldıgımız peynirleri damağımda bıraktıları tat ve koku yüzünden yiyemiyorum..hali hazırda 7aylık bebeğim var...onun sağlıgınıda düşünerek evde kendim peynir yapmaya karar verdim..arama yaptıgımda sizi buldum....:))
    her hafta sütçüm sütümü getiriyor..yogurdumu mayalıyorum...artık peynirimide yapma zamanı geldi...
    sütüm geldiğin de peynir yapmaya başlıyacağim..:)
    araştırmalarımda dikkatimi çeken bi kaç noktayıda burda paylaşmak isterim..

    süzülen suyu tuz ilave ederek,elde ettiğimiz peyniri salamura yapmada kullanıyormuş..(sirke ile yapıldıgında olurmu bilemiyorum...)
    sütün kalitesini artırmak içinde krema yada kaymak kullanılabilirmiş..

    emeğinize sağlık..
    sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. nihal hanım,sayfama hoşgeldiniz :)

      bebeğinizi sağlıkla büyütün inşaAllah,verdiğiniz bilgiler ve güzel ziyaretiniz için çok teşekkür ederim,
      sirke ile yaptığım peynir az miktarda olduğu için,salamura yapma gereği duymadım,
      aldığınız süt doğal, yağı alınmamış bir süt ise zaten peynirinizin de kalitesi yüksek olur,elhamdulillah bizim sütümüz öyle,sizinki de öyledir diye ümid ediyorum,
      hayırlı ramazanlar,sevgiler...

      Sil
  33. mayalama işlemini limon ile de yapabilirsiniz
    peynirin az olmasının sebebi kaynama derecesinin yüksek olması ile alakalı
    yani peynir mandıralarında süt 65 c derece ısıtılır ve mayalanır ayrıca mandıralarda kültür kullanılır ki sütün suyunun daha fazla peynirde kalmasını saglamak için.
    En önemlisi içiniz rahat olarak HELAL tüketmaniz.
    Ellerinize sağlık
    EL-EMİN'e emanet olunuz

    YanıtlaSil
  34. Allah'ın Selamı,Rahmeti ve Bereketi üzerinize olsun sevgili Hayatcemresi. Bloğunuzla henüz buluştum.Çok istifade edeceğimi düşünüyorum. Elleriniz dert görmesin.Kolay gelsin.
    Allah'a emanet olunuz...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Murat'ın annesi sayfama hoşgeldiniz :)
      Allah'ın Selamı,Rahmeti ve Bereketi sizin de üzerinize olsun,
      çoook teşekkür ederim,her zaman beklerim,
      selametle kalın...

      Sil
  35. ABLACIM PEYNİRİ TARİF ETTİĞİNİZ GİBİ SİRKE İLE YAPTIM ÇOK GÜZEL OLDU FAKAT ÇIKAN SU NE OLACAK PEYNİR ALTI SUYU NE YAPABİLİRİZ İSRAF OLMASIN SEVGİLER

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Emel kardeşim sayfama hoşgeldin :)
      sorunun cevabını yukarıdaki yorumlarda başka bir kardeşime vermiştim,
      peynirin suyunu ekmek ve poğaçayapımında kullanabilirsiniz,
      peynir suyu olunca poğaçalarda süt kullamaya gerek olmuyor,
      peynirinizi afiyetle yeyin,
      sevgilerimle...

      Sil
    2. Selamun aleykum.Öncelikle teşekkür ediyorum, Allâh c.c razı olsun.
      Peyniri muhafaza etmek için de kullanabilirsiniz,peyniri dilimleyip kavanoza koyduktan sonra üzerine peynir altı suyunu katıp buzdolabında tazeliğini koruyabilirsiniz.

      Sil
  36. selamuun aleyküm :))) gülüyorum çünkü lor yaptım ve enfes oldu bugün börek yaptım ohh artık hazır almıycam çok rahatladım ki paket sütle yaptım sonrada misafirlerime börek yaptım kahvaltıda tariflere bayıldılar sizin tarifler sağolsun :)) temiz sütçü bulsam :( ne yazıkki ramazan ayında eşim bir sütçüden süt almıştı pardon su adam okadar su katmışki su tatı vardı :( kimsenin Allah korkusu kalmamış
    size bir sorum var ben yaptığım lorla börek yapıp dondurucuya atmak istityorum nasıl yapmam lazım pişirip mi atsam yoksa çiğmi yufkayı 8 e ayırıp sarıyoruz ya öyle yapmak istiyorum birde oğluma evde çikolata yapmak istiyorum tarifiniz varmı selam ve dua ile

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. we aleykumselam sahracım :)
      ben sadece
      sigara böreğini hazırlayıp buzluğa atıyorum,kızartacağım zaman da direkt buzluktan alıp çözülmemiş halde sıcak yağa atıp kızartıyorum,
      ama sigara böreğinde lor kullanmıyorum,kızarırken dışarı çıkıp sıçrama yapıyor,
      diğer
      börekleri de yerin varsa hazırlayıp,tek sıra halinde buzluğa koyup,pişireceğin zaman da buzluktan çıkarıp yağladığın tepsiye diz,üzerlerine de yumurta sarısı ve yoğurtlu karışımı sürüp yine sıcak fırına sür,bu şekilde yapıldığını duymuştum,ama denemedim,denersen sonucu yaz olur mu?ben de senden öğreneyim :)

      evde çikolata yapımını ben de çok araştırdım ama tatmin edici bir tarif bulamadım,bulduğum tariflerde de hep içinde bitter çikolata kullanılmış beni tatmin etmedi,nihayetinde yine içinde hazır çikolata var,ona eklemeler yapılmış,

      televizyonda,dr.Ender Saraç'tan bir tarif görmüştüm,
      hatta not etmiştim,hatırladığım kadarı ile,
      içinde kakao,hurma,ceviz,hurma şurubu veya stevya isimli doğal tatlandırıcı kullanmışlardı,ismine doğal çikolata demişti,küçük toplar halinde hazırlamışlardı,içinde başka malzemeler de vardı zannediyorum ama aklıma gelmiyor :(
      hazırladığım notu da şu anda bulamıyorum :(

      sevgilerimle,kardeşim...

      Sil
  37. Özlem Yıldırım15 Aralık 2012 16:43

    Marketten aldığım peynir kutusundan çıkan peynir suyunun bir faydası var mı? Peynir altı suyunu mu kullanıyorlar acaba?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Özlem hanım sayfama hoşgeldiniz :)
      Marketten aldığınız peynir kutusundan çıkan peynir suyunun bir faydası veya zararı var mıdır?bu konuda hiç bir bilgim yok,ama ben kullanmam,sadece peynirini kullanırım,zaten o şekilde de nadir peynir alıyoruz,
      diğer sorunuzla ilgili de bir bilgim yok :(

      Sil
  38. Selamun aleyküm konunuza tesadüfen rastladım..bir gıdacı olarak şunu söylemeliyim evde yaptığınız bu peyniri pastörize sütten yapmayı deneyin sağlık açısında.Çünkü almış olduğunuz çiğ sütlerlerde sağım aşaması ve hijyen kurallarına uyulmadığı takdirde birçok mikroorganizma bulunur.Ayrıca hayvana antibiyotik vurduktan sonra 4 gün süre ohayvanın sütü kullanılmaması lazım.evde antibiyotik testine bakamayacağınız için en iyisi pastorize hazır sütler kullnılması lazım.buradaki sirkenin de kullanım amacı asitliği hızlandırıp peynirin olgunlaşmasını sağlamaktır.Yalnız ayarı tutturamazsanız keskin bir tad elde edebilirsiniz.YEŞİL su diye bahsettiğiniz olay pas'dır,yani pernir altı suyudur.Yaptığınız peynirleri bir miktar bu sudan ayırarak içinde bekletmenizi öneririrm.peynir mayasınıda fabrikalarda kullndığımız 1/50.000 veya 1/16.000 bulmanız biraz zor olacak.bunun yerine marketlere şırdan mayası diye sorarsınız bulma ihtimaliniz var....SELAMETLE GIDA TEKNİKERİ EMRAH ACAR...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. we aleykumselam Emrah bey sayfama hoşgeldiniz,,

      Sütümüzü yıllardır aynı sütçüden alıyoruz.Hem sütçümüze güveniyoruz,hem de sütümüzün sağlıklı olduğuna inanıyoruz,elhamdulillah çok da memnunuz,ama her sütçüden süt almam,evde süt kalmadığında da günlük pastörize sütlerden alıyoruz,

      verdiğiniz faydalı bilgiler için çok teşekkür ederim,zaman harcayıp bilgilerinizi paylaşmışsınız,faydalı olacağına inanıyorum,Allah razı olsun,
      selametle kalın kardeşim,
      saygılarımla...

      Sil
  39. hoşbulduk bende tşk ederim faydalı olduysam ne mutlu ALLAHA emanet olun...iyi akşamlar...

    YanıtlaSil
  40. ben denedim bu peyniri hatta içine kekik koydum ve çok harika otlu peynirim oldu tavsiye ederim..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. otlu yapmayı ben de düşünmüştüm ama hangi otu kullanayım bilememiştim,aslında ben Van'ın otlu paynirindeki otu koymak istemiştim,ama o da zor bulunur,

      fikrinize,elinize sağlık,afiyet olsun...

      Sil
  41. Selamun Aleyküm ablacığım iş yerinde boş kaldıkça blogları takip ediyorum :) bugünde pratik ve faydalı bilgiler içeren bu bloga rastladım.(iyikide rastlamışım haftasonu ev yapımı tazecik peynir olacak ) peynir için bir sorum vardı ablacığım. anneciğim köyde sütü kaynatıp peynir mayasını koyup karıştırıyordu ve etrafını yoğurt mayalar gibi sarıyordu daha sonra bez bir torbada süzdürüp iki koca taş arasında 1 gece bekletiyordu bol turşu tuzuyla küplere basıyordu(ımmm bütün kış ye dur :). acaba aynı işlemi sirke ile yaptığımız peynire uygulasak yani sirke koyup kaynattıktan sonra etrafını sarsak nasıl bir sonuç alırız??? ...Cansu...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. We aleykumselam Cansu kardeşim,sayfama hoşgeldiniz :)

      Söylediğin şekilde annemde peynir yapardı ama sütü kaynama derecesine gelinceye kadar ısıtmaz,kaynatmazdı,
      etrafının sarılma sebebi ise,süte karıştırılan peynir mayasının sütü mayalayıp peynir tutması idi,

      oysa sirke ile yapılan bu peynirde buna gerek yok,çünkü zaten sirke ile sütü kestirip hemen peynire dönüşmesine vesile oluyoruz,presledikten sonra da peynirimiz son halini alıyor...

      Sil
  42. Ufuk Güngör mustafa1 Nisan 2013 19:01

    Muhterem hayatcemresi... Yapmış olduğunuz tarifle peynir yaptım... Peynir oldu sertlesti lakin peynirde renklenme oldu açık kahverengi gibi.. Sirke olarak üzüm sirkesi kullandım... Sebebi ne olabilir... Saygılarımla...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ufuk Güngör mustafa bey sayfama hoşgeldiniz,
      hiç böyle bir durumla karşılaşmadım,belki süt veya sirke ile alakalı olabilir,uzun süre bekletirseniz de belki aynı durum olabilir,
      sütünüzü ve sirkenizi değiştirip yeniden deneyin,belki aynı durum olmaz,
      yukarıdaki yorumlarda da deneyip memnun kalanlar var,hiç birisi böyle bir durumdan bahsetmemiş,tadı güzelse mesele etmeyin,peynirinizi yeyin,bir dahaki denemenizde de dediğim gibi yapın,kolay gelsin,afiyet olsun,selametle...

      Sil
  43. İlginize teşekkür ederim... Bir daha deneyeceğim... Saglicakla kalın...

    YanıtlaSil
  44. Selamu aleykum.. mübare; peynir tarifine bakmaya geldim, kalbim ferahladi sayfanda. MasaALLAH BarekALLAH. ALLAH razi olsun ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. We aleykumselam kardeşim,hoşgeldiniz,yanlış anlamadıysam isminiz mübare,yanılıyor muyum yoksa?

      çok teşekkür ederim,Rabbim cümlemizden de razı olsun(amin),
      selametle kalın kardeşim...

      Sil
  45. Merhabalar peyniri deneyen arkadaşlar .Peynir nefis gorunuyor tadı eksi mi ya da nasıl oluyor. Denemek istiyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. zeynep ipekdal sayfama hoşgeldiniz :)
      yukarıdaki yazımda ve yorumlarda sorunuzun cevabı var,peynirin tadı hiç ekşi değil,kendine has güzel bir tadı var.

      Sil
  46. Tadı nasıl acaba arkadaşlar. Deneyenler yazabilir mi

    YanıtlaSil
  47. Bende köyde çalıştığım zaman yapıyordum. Sirkeyle hiç denemedim ama limon tuzuyla peynir yapmışlığım vardır. Fakat limon tuzunu ekleyince süt birden kabarıyor ve hatta bazen taşıyordu. Enfes peynirler oluyor. Şimdi okul kapalı ve benim süt aldığım öğrencim köyde. Köyü de çok uzak. Kaldık yoğurtsuz, peynirsiz. :( Okullar açılıp da süt alırsam yapacağım inşallah.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Elhamdulillah biz Ankara gibi büyük bir şehirde olmamıza rağmen açık süt alabiliyoruz,sütçümüz kapımıza kadar sütümüzü getiriyor,çok nasipliyiz,maşeAllah la kuwwete illa billah,

      Rabbim hayırlısı ile,sizlere de nasip etsin(amin).

      Sil
  48. S.a bende tesekkur ederim gurbette yasiyorum halil maya problem oldu nasil yapar ederim derken masallah siz dekkeldiniz cok guzel sutu tam isitmak gerekiyor tahminim az isitsakda olurmu 80 derecenin yerine sirkeyle yapmak icin birde 10lireden bir kilo peynir elde ettim az gibi gel
    di daha cok durmasi icin peynirin simdiden cok tes




    irin neyapmaklazim tes hatice hanim





    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. We aleykumselam hoşgeldiniz,
      Bu peynirde sütü kaynatmak gerekiyor,peynir mayası ile yapılan peynirler gibi hazırlanmıyor,hem kaynatmak sağlık açısından da daha iyi,
      peynirin miktarı sütün kalitesi ile alakalı olabilir,başka yapılacak bir şey varmıdır,ben de bilmiyorum :(
      ben teşekkür ediyorum,selametle kalın,hayırlı ramazanlar...

      Sil
  49. canımsın, haticem,peynir tarifini okudum,annemler sürekli aldıkları birine epeyce yaptırdılar,onlarınki büyük olasılıkla mayalıdır.Anneme senin peynirinden bahsetmek istiyorum,ben ona sormadan direkt yapsam bi dünya laf sayar:)anneleri bilirsin yaşın kaç olursa olsun onların gözünde hala çocuksun,onlar daha iyi bilir ya:)peyniri bol tüketen biri olarak mayasız peynir nasıl olur diye düşünüyorum,merak ediyorum ve açıkçası yapmak isterim. bunu nerede nasıl saklıyorsun yaptıktan sonra kurumasın diye tuzlu su yapıp onun içindemi bekletiyorsun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Fatmacım,ben bu peyniri 5 litre süt ile hazırlamıştım,yazıda da belittiğim gibi 750 gr.civarında peynir çıktı,
      taze taze bir kaç günde tükettiğimiz için salamura yapma gereği duymadım,
      istersen aynı miktarda hazırla,tuzlayıp kavanoza yerleştir,üzerini de yine seninde bildiğin gibi tuzlu su ile kapatıp sakla,bir problem olacağını zannetmiyorum ama yine de önce az miktarla deneyip sonucu görmek iyi olur,denersen sonuçtan haberdar et olur mu?okuyanlarda vesilenle faydalansınlar inşeAllah,

      annene de hürmetlerimi,selamımı iletirsen sevinirim,
      kalbi muhabbetlerimle,hayırlı ramazanlar...

      Sil
  50. Bu tarife gore peynirimi yaptim ve bekledikce tulum peyniri tadini aldi. Bugun kilosu 24 tlye aldigimiz peynir ile benim peyniri ayni tabaga koydum ve yedik aradaki tek fark pazardan gelenin tuzlu benimkinin tuzsuz olusuydu ha bi de pazardan gelenin kilosu 24 tl benimki ise 15 tlye mal oluyor hadi 1 tlde ocak masrafi 16 tl olsun bence evde peynir karli. Bu arada 5 lt sutten 550 gr peynir cikti biz sutun kilosunu 1,50 tlden aliyoruz.

    YanıtlaSil
  51. Selamun Aleykum sevgili Hayatcemresi abla
    Bu tarifinize uyarak evde peynir yaptım ve tek kelime ile harika oldu.
    Allah sizden razı olsun..Sevgilerimle

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. We aleykumselam Zeynep kardeşim hoşgeldiniz :)
      Rabbim cümlemizden de razı olsun(amin),
      peynirinizi afiyetle yeyin,ellerinize sağlık,
      muhabbetlerimle...

      Sil
  52. hayırlı günler.. bayramoncesı ben de 10 aylık kızımın gıdaları kendı ellerımle ıcınde ne oldugunu bılerek yapan annelerdenım. yogurdumu cok sukur uzunz amandır kendım yapıyorum ve kızım hazır yogurt verdıgım zaman(bazen evde sutum kalmıyor) agzına sokmuyor elhamdulıllah. benım sormak ıstedıgım 1.5-2 lt yakın sutle ılk etapta denedım 3 kasık elma sırkesıyle parcacıklar olustu yannız 1-2 dk kaynattım tuuzunu attım acaba sogumaya bıraktıgım zaman kı ıyıce parcalar ortaya cıkıcak yoksa o andamı cıkması grekıyordu hepsı orasını cozemedım hala beklemedeyım.tskler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yasemin hanım hoşgeldiniz :)
      aslında resimler çok anlaşılır,sizin parçacıklarınız daha mı küçükler?kullandığınız sirkeye göre de farklılık gösterebilir,bir kaç kaşık daha sirkeyi artırabilirsiniz,kasilme işlemi sirkeyi kaynayan süte atıp karıştırdıktan hemen sonra gerçekleşiyor,kesilme işleminden sonra peynirinizi fazla bekletmeden sıcakken süzgece alıp presleyin,
      ben de yoğurdumu yıllardır kendim mayalıyorum,benim de küçük oğlum yoğurdu çok seviyor ama ev yoğurdunu,hazır yoğurt yemiyor,
      kızınızı benim yerime öpün,ne tatlıdır şimdi,Rabbim hayırlı,saliha bir evlat eylesin(amin),hayırlı bayramlar,sevgiler...

      Sil
    2. evet sanırım kullandıgım sırkeden kaynaklandıgını dusunuyorum.ama sonuc olarak yaptım her ne kadar rengı sarıya donse de fena degıl ılk denemeye ragmen :)) bu arada blog cok faydalı tum yemeklerımı ezberleyene kadar hep sayfanızdan ıstıfade edıyorum ve sayfanızı kendı sayfamda paylasıyorum. ;) tabı hırsızlık oluyo bu ama :))

      Sil
  53. Çok faydalı bır blog

    YanıtlaSil
  54. peynirlerinizin az olması parakende aldığımız sütlerin içinde su katılarak satıldığındandır
    yeni sağılmış bir süt alsanız daha fazla olduğunu görürsünüz

    YanıtlaSil
  55. yapılan peynirlerin az olması aldığımız sütlere ne kadar çok su katıldığını gösterir yeni sağılmış bir sütten yaptığınızda daha fazla peynir elde ederiz.

    YanıtlaSil
  56. Dua nız için Amin diyorum . bilgileriniz için çok teşekkür ederim nohutlu birmaya varmış onun tarifi varmı acaba

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Fatma Ayhan sayfamıza hoşgeldiniz :)
      ekmek yapımında kullanılan nohutlu mayayı duydum ancak hakkında bir bilgim yok maalesef :(
      yoksa sizin sorduğunuz nohutlu maya,peynir yapımında mı kullanılıyormuş?böyle bir şeyi ise hiç duymadım :(
      selametle kalın...

      Sil
  57. Selamün Aleyküm Hatice hanım , bloğunuzda bu denli detaylı ve faydalı bilgileri görmek gerçekten çok mutlu etti,Allah siz ve sizin gibi bilgilerini paylaşan duyarlı insanlardan razı olsun....

    Konunuz peynir olunca ve bizde Rumeli Maya olarak dede mesleğimiz doğal şirden mayası üretimi olduğundan bir kaç faydalı olabileceğini düşündüğüm bilgiyi paylaşmak istedim,gerçi bu konuda eksik pek birşey kalmamış gibi ama :)

    Ülkemizde uzun yıllardır denetimimiz altında balıkesir ve bursa bölgesinde ki mezbahalardan temin ettiğimiz dana-kuzu-oğlak şirdenlerinden yalnızca naturel peynir mayası üretmekteyiz ve 2009 yılından itibarende gimdes tarafından helal gıda olarak sertifikalandırılarak zaten yıllardır sırf bu sebeble yurt dışından tek bir şirden bile üretimimizde kullanılmamıştır,böylelikle de helal üretimimiz belgelendirilmiş oldu.

    Sizinde ifade ettiğiniz gibi evde peynir yapımı için en ideali güvendiğiniz bildiğiniz çiftlikden alacağınız açık süt en doğru seçimdir, kısaca 10lt sütten (bu oran mandıralarda da aynıdır) 1kg peynir yapılır,ortalama mayalanma süresi 90 dakikadır,kullanılacak maya miktarı da mandıralarda kullanılan miktarı öncelikle belirteyim 1.250 kg'lık süt kazanları için (sütün asitliğine, ph'ına, sütün ve ortamın sıcaklığına göre değişkenlik gösterir) 200gr-250gr aralığındadır,ev ortamında 1 tencere süt için 1 tatlı veya çorba kaşığı maya yeterli olacaktır...

    Ürünlerimiz ve daha detaylı bilgiler için www.rumelimaya.com.tr web sitemizi ziyaret edebilirsiniz.
    En küçük ambalaj seçeneğimiz 1/2kg lık plastik şişelerde ki doğal şirden peynir mayalarımız mevcuttur.

    YanıtlaSil
  58. Selamün Aleyküm Hatice hanım , bloğunuzda bu denli detaylı ve faydalı bilgileri görmek gerçekten çok mutlu etti,Allah siz ve sizin gibi bilgilerini paylaşan duyarlı insanlardan razı olsun....

    Konunuz peynir olunca ve bizde Rumeli Maya olarak dede mesleğimiz doğal şirden mayası üretimi olduğundan bir kaç faydalı olabileceğini düşündüğüm bilgiyi paylaşmak istedim,gerçi bu konuda eksik pek birşey kalmamış gibi ama :)

    Ülkemizde uzun yıllardır denetimimiz altında balıkesir ve bursa bölgesinde ki mezbahalardan temin ettiğimiz dana-kuzu-oğlak şirdenlerinden yalnızca naturel peynir mayası üretmekteyiz ve 2009 yılından itibarende gimdes tarafından helal gıda olarak sertifikalandırılarak zaten yıllardır sırf bu sebeble yurt dışından tek bir şirden bile üretimimizde kullanılmamıştır,böylelikle de helal üretimimiz belgelendirilmiş oldu.

    Sizinde ifade ettiğiniz gibi evde peynir yapımı için en ideali güvendiğiniz bildiğiniz çiftlikden alacağınız açık süt en doğru seçimdir, kısaca 10lt sütten (bu oran mandıralarda da aynıdır) 1kg peynir yapılır,ortalama mayalanma süresi 90 dakikadır,kullanılacak maya miktarı da mandıralarda kullanılan miktarı öncelikle belirteyim 1.250 kg'lık süt kazanları için (sütün asitliğine, ph'ına, sütün ve ortamın sıcaklığına göre değişkenlik gösterir) 200gr-250gr aralığındadır,ev ortamında 1 tencere süt için 1 tatlı veya çorba kaşığı maya yeterli olacaktır...

    Ürünlerimiz ve daha detaylı bilgiler için www.rumelimaya.com.tr web sitemizi ziyaret edebilirsiniz.
    En küçük ambalaj seçeneğimiz 1/2kg lık plastik şişelerde ki doğal şirden peynir mayalarımız mevcuttur.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. We aleykumselam cemal bey sayfamıza hoşgeldiniz,
      verdiğiniz değerli bilgiler için çok teşekkür ediyorum,hayırlı işlerinizde başarılar diliyorum,saygılarımla...

      Sil
  59. Selamunaleykum acaba paket yagli sutende peynir olurmu

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. We aleykum çiçek kardeşim hoşgeldiniz :)
      sorunuzu cevaplamak için yukarı doğru yorumlara bir göz attım,
      benzer bir soruya verdiğim cevabı buraya tekrar yazıyorum,

      sirke ile yapılan peyniri hatırladığım kadarı ile pastörize sütle yapanlar olmuş,açık süt bulamıyorsan bir şişe süt ile dene derim,ben denemedim,
      sonucu da yazarsan sevinirim :)
      selametle kalın...

      Sil
  60. Bu tarif çok güzel ellerinize sağlık. Acaba kaynamış soğumuş sütü tekrar kaynatıp yapsam yine tutarmı?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O şekilde denemediğim için bir şey söyleyemiyorum :(

      Sil
  61. Benyaptim oldu sutum sogumustu tekrar isitip biraz yogurt la mayaladimkesmeyince sutum biraz uzum sirkesi

    YanıtlaSil
  62. merhaba geçen hafta peynir tarifinizi denedim başta eşim olmak üzere tadan herkes beğendi 13 aylık bebeğim anne peyniri yiyecek inşallah:) tarif için size teşekkür etmek istedim:) teşekkürler..:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba sümeyye hanım hoşgeldiniz :)
      Peyniri deneyip memnun kalmanız ve güzel yorumunuz beni sevindirdi,
      çok teşekkür ederim çok naziksiniz, muhabbetlerimle...

      Sil
  63. Merhaba denedim ancak yarım bardak kadar sirke koymama rağmen kesilmedi. Kırıntılar var ancak suyundan ayrılmadı ev yapımı sirke kullandım ben ondan olabilir mi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ev yapımı sirkenin hazırlara göre keskinliği daha az oluyor sebep dediğiniz gibi ev sirkesi kaynaklı olabilir, hazır sirke ile denerseniz inşeAllah sizin de olumlu sonuç alacağınıza inanıyorum, kolay gelsin...

      Sil
  64. Bende bugün yaptım biraz sürmesini fazla koydum kesildi şu anda presli bir şekilde bekliyor merakla bekliyorum tadına bakmaya çok teşekkür ederim size:)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nadide hanım hoşgeldiniz :)
      "sürmesini" derken sirkesini demek istediniz zannediyorum :)
      İnşeAllah siz de tadını beğenenler kervanına katılırsınız, afiyet olsun :)

      Sil
  65. Merhabalar.ben bişey sormak istiyorum.peyniri mayayla yapsak ta sonra, yani peynir olduktan sonra kaynatsak öyle olmaz mı?
    Suyu çok çıkıyor çünkü.bende limonla yada limon tuzu ile ayni işlemi yaptım.ama bütün şsuya çıkıyor kötü tarafı..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bahsettiğiniz şekilde yapanlar var ancak ben bu konuda bilgi ve tecrübeye sahip değilim :( sadece duyumlarım var, isterseniz siz deneyin kaynayan suya atıp bir kaç dak.sonra alın sonrasında sanıyorum soğuk sudan geçirirseniz iyi olur, kolay gelsin.

      Sil
  66. Bu peyniri koyumuzde yaparlar. Mayasini bulamadığım için yapamamistim. Sirke ile yapılabildiğini öğrenince 2 kere yaptım. Özellikle kızartması çok güzel oluyor. Sutun kesilmesi zorlastiginda sirke miktarini arttirmak lazim.Allah razı olsun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. melis hanım hoşgeldiniz :) çok güzel bir katkıda bulunmuşsunuz çok teşekkür ederim,
      Allah cümlemizden de razı olsun amin, afiyet olsun, ramazanınız hayır olsun muhabbetlerimle...

      Sil
  67. Tarifinizi az önce denedim..yalnız benim şansıma olsa gerek tuzu koyar koymaz bir anda kabarık taştı biraz :) birşey danışmak istiyorum sıkarken sıcak oluyor ya tulbent..ılık suyla destek alsak olur mu acaba? Deneyimlerinizi paylaştığınız için teşekkürler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Reyhan hanım sayfamıza hoşgeldiniz :)
      Sıkma işlemini yapmak için biraz ılıklaşmasını bekleyebilirsiniz, ben teşekkür ederim afiyet olsun...

      Sil
  68. selam arkadaşlar 5 litre süte yarım kilo koyu ayran süt kaynıyorken ve ocağı bir dak sonra kapatın kevgir vs süzme işlemi aynı

    YanıtlaSil
  69. Merhaba peynirinizi 1 hafta cam kavanozda muhafaza etsek bozulur mu? Tadından anlayamadım ama o peynirden tekrar peynir mayaladım ilk defa bakalım nasıl olacak?...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Fatma hanım hoşgeldiniz :)
      Az da olsa tuzlayıp o şekilde saklarsanız bir hafta da bir şey olmaz diye düşünüyorum,
      Peynirden peynir nasıl mayaladınız?İlk mayaladığınız peyniri veya suyunu mu maya olarak kullandınız? Hem sonucu hem de nasıl hazırladığınızı anlatırsanız benim ve diğer okuyup merak edenlerin meraklarını izale edersiniz selametle kalın...

      Sil
  70. SutuSadecekayanarkensirkekoyup karistiripsuzecezmibukadarmi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen tarifteki gibi...

      Sil
    2. Köy peynirim kokuyo bozulmış olabilir ne yapabilirim

      Sil
    3. Köy peynirim bozulmuş kokuyo ne yapabilirim

      Sil
    4. Remziye hanım hoşgeldiniz sayfamıza :)

      Sadecekokusundan dolayı böyle diyirsanız tadında hafif bir ağırlaşma varsa kullanabilirsiniz miktarı az ise evde yaptığını çökelekle yoğurup kahvaltılarda, börek ve poğaçalarda kulkanabilirsiniz,

      Peyniriniz salamura edilmiş tuzlu suda bekkeyen bir peynir miydi?
      Susuz kalmış veya suyunun tuzu yeterli gelmemiş olabilir kontrol edin ve tuz ilavesi yapın veya suyunu tamamen boşaltın peynirleri yıkayın yeniden bol tuzlu su kaynatıp soğutun
      Yeniden peynirleri uygun bir bidon veya kavanoza yerleştirip üzerini kapatacak şekikde tuzlu su ilavesini yapın o şekilde buzdolabında saklayın, aklıma gelenler bunlar...

      Sil
    5. Kusura bakmayın telefondan yazıyorum yazım yanlışlarımı hoş görün :)

      Sil
  71. Selaminaleykum resimlerde peynir tulbentte suzulurken lor gibi yani parca parca uzerine agir bisi koyunca sertlesiyor.degil mi emin olamadim sorayim dedim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. We aleykumselâm ebru hanım hoşgeldiniz sayfamıza :)
      Aynen dediğniz gibi üzerine ağırlık konulunca parçalar birbirine yapışıp kalıp halini alıyor dolayısı ile sertleşiyor resimlerde olduğu gibi...
      Selametle kalın.

      Sil
  72. Ben denedim süper oldu,tarif için çok teşekkürler,artık peynir satın almak yok😊

    YanıtlaSil
  73. Bende yaptım tarifinizi kolay da oldu bakalım tadı nasıl olacak, bilginizi bizimle paylaştığınız için teşekkür ederim hayırlı gunler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoşgeldiniz :)
      Ümid ediyorum siz de memnun kalanlar kervanına katılırsınız,selametle kalın...

      Sil
  74. selamunaleykum
    bu vermis oldugunuz degerli bilgiden yani mayasiz peynir yapma isi tuz ve sirke cok faydalandik bizde denedik cok lezzetli peynir oldu ALLAH cc razi olsun böyle dogal güzel saglikli bilgi verdiginiz icin ALLAH a emanet olun Almanyada kabak ailesi.

    YanıtlaSil
  75. selamünaleykum
    güzel peynir tarifiniz icin tsk ederim bizde evde peynir yapmak icin maya ariyorduk bir kücük sise mayada icunde bir sürü madde var ne var ne yok belli degil bende internetten arama yaptim mayasiz dogal peynir yapimi diye sizin site geldi hemen denedik ve Masaallah cok tatli ayni sizin redimdeki gibi peynir meydana geldi ALLAH cc razi olsun tsk ederim .Allah a emanet olun Almanyadan kabak ailesi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. We aleykumselam Hamza bey ve kabak ailesi sayfamıza hoşgediniz,
      Peyniri deneyip beğenmenize çok sevindim, afiyetle yeyin,Allah ailenizden sağlık ve huzuru eksik etmesin, selametle kalın.

      Sil
  76. Evde sirke yok baska ne ile yapabilirim

    YanıtlaSil
  77. Selamun aleykum...
    Peynirimi bugun farkli yapim dedim tutmadi. Ilk kaynattim ilimasini bekledim mayaladim olmadi.sonra sirke ilave ettim yine olmadi. Nasil yapabilirim?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. We aleykumselam adaşım hoşgeldiniz :)
      Anladığım başlangıçta siz peynir mayası ile mayalamak istemişsiniz, tutmayınca sonrasında bir de sirke ile tutturmaya çalışmışsınız, yaptığınız işlemlerin buradaki tarifle alakası yok ben hiç peynir mayası kullanarak peynir mayalamadım sirke ile olanı da anlattığınız şekilde yapmadım.

      Size tavsiyem tarife uygun olarak denemeniz, inşaaAllah başarılı olursunuz, yorumlara bakın deneyip başaran bir hayli kişi var, kolay gelsin, sevgiler...

      Sil
  78. Payamlı demişsiniz köyünüze. Çok merak ettim Uşaklımısınz annemin köyünün adı da payamlı ❓����

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hayır Elazığlıyım,
      Payamlı çocukluğumun geçtiği İzmir/Seferihisar'a bağlı bir köy, ama sanıyorım bu isimde pek çok köy var Türkiye'de.

      Sil
    2. Evet özellikle ege de çok var payam badem demek oyüzden badem yetişen yerlere hep bu adı vermişler 😍

      Sil
  79. Penynir suyu ve lor suyu bağırsak rahatsızlığı olanlara doğal ilaç ve hücre yenileme özelliğine sahip. Sabah aç karnına için çok faydası var. Tabiki penir altı suyu olarak da kullanılıyor çok degerli bir ürün.

    YanıtlaSil
  80. Gunaydin aldigim peynirlerdn memnun kalmayinca evde peynir yapimini bende denedim sizin gibi sirkeyle yaptim tadi guzel hafif tuzsuz olmustu benim sorum biraz lastik gibi olmus niye oyle oldu acaba sizinde basiniza geldimi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. amine hanım hoşgeldiniz :)
      Böyle bir yorum ilk sizden geldi üzerinden bir hayli zaman geçti ancak dediğiniz gibi bir durumu hatırlamıyorum ve malesef sebebini bilmiyorum :(

      Sil
  81. Elma sirkesiyle denemeyi düşünüyorum umarım tutar

    YanıtlaSil
  82. Hangi sütü kullandiginizi ögrenebilir miyim

    YanıtlaSil
  83. Mereba daha once sutcuden aldigim bi sutu maya kaynatmadan 30 37 derece aradi maya ile peynir yapmisyim ve yine ayni yerden yogurt yapmak uzere sut aldim ve kaynattigimda kesildigini gordum daha onceki sutu katnatmadigim icin kesilmemis olabilir belki bide maya koymustum eger o bozuksa bi sorun olurmu

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bir sorun olacağını sanmıyorum kesilen o sütü tül bir süzek içinde süzdürüp lor olarak kullanabilirsiniz.

      Sil
  84. Selamin aleykum.
    Bugun tarifinize uygun olarak ilk peynir denemesini gerceklestirdim ancak peynirde cok yogun bir sut kokusu ve sut tadi var. Yenecek gibi degil yani:) Neyi eksik yapmis olabilirim. Saygilar

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. We aleykumselam
      sebebini bilmiyorum belki süt kaynaklıdır.

      Sil
  85. Enfes bir peynir ellerinize saglik..

    YanıtlaSil
  86. Ben de evde peynir yapıyorum ancak ben yoğurtla kıstırıyorum ve süzüyorum eminim sirkeli den tat olarak daha iyi oluyordur

    YanıtlaSil
  87. Bende yaptım şuanda abla bakalım tadı nasıl olacak ve azıcık denedim tadı harika

    YanıtlaSil
  88. Merhabalar bende evde peynir yapıyorum sureklı. Yalnız rengı sarımtrak oluyor lezzeti harıka ama renk konusunda bir turlu anlasamadık peynırl beyaz olması ıcın ne yapmalıyım

    YanıtlaSil

HERKES YORUM YAPABİLİR,
siteniz veya bloğunuz yoksa ,profil seçin bölümünden Adı/URL yazan kısma tıklayın ,Ad yazan kısma adınızı ve soyadınızı yazın,
(yorumlarınızda iki isim kullanmanız,aynı isimle yazan diğer kardeşlerimizle karıştırılmamanız için önemli)
URL kısmını doldurmasanız da olur,yorumunuzu yazıp,

" YAYINLA "

yazısına tıkladığınızda yorumunuz gelir,ilginize çok teşekkür ederim.

KUR'AN IŞIĞINDA ÖLÜM, KIYAMET, AHİRET.....Mutlaka dinleyin...

BU SİTEDE YER ALAN KONULAR

Translate

Blog Archive

yasal uyarı

Protected by Copyscape DMCA Takedown Notice Search Tool HAYATCEMRESİ Adlı sitede yayınlanan tüm içerik hayatcemresi2.blogspot.com'a aittir.Hiçbir şekilde izinsiz kullanılamaz.
 
Copyright © HAYATCEMRESİ - Blogger Theme by BloggerThemes & freecsstemplates - Sponsored by Internet Entrepreneur