İNSTAGRAM

İNSTAGRAM
hayatcemresi_ instagram

بسم الله الرحمن الرحيم

بسم الله الرحمن الرحيم
(İnsanları) Allah'a çağıran,iyi ve faydalı iş yapan ve "Ben müslümanlardanım" diyen kimseden daha güzel sözlü kim vardır?
Fussilet suresi 33.ayet

Kutlu Doğum Programları ile Yerleştirilmeye Çalışılan Soft Peygamber Algısına Reddiye

Henüz 29 Yaşında Hakka Yürüyen bir Şehid'in Dilinden Muhteşem Bir Sohbet

7 Haziran 2013 Cuma

MISIR GEVREKLİ BOMBA KURABİYE

 Ebu Hureyre radiyallahu anh anlatiyor: 
"Rasulullah aleyhissalatu vesselam buyurdular ki: 
"Aziz ve Celil olan Allah Teala hazretleri Kıyamet günü şöyle diyecek: "Benim celalim adına sevişenler nerede? Gölgemden başka hiçbir gölgenin bulunmadığı şu günde onları gölgemde gölgelendireyim!"
Müslim, Birr 37, (2566); Muvatta, Si'r 13, (2952).


Rabbimin adıyla...
Hepinizin cuması hayır,işleri hayır,hayır duaları makbul olsun(amin).
Canım kardeşim Amine ile geçirdiğimiz,güzel günün hatırası olarak,onun bu güzel kurabiyesinin arşivimde yerini almasını,bu nefis lezzetten sizlerin de haberdar olmanızı istedim.Yiyenlerin,bizim gibi çok beğendiği bu kurabiyelerin tarifini,her yiyen istiyormuş.
Bilenler,yapanlar için belki bazı farklılıkları olsada bilinen bir tarif olabilir,ama benim gibi bilmeyenler için çok farklı ve güzel bir tarif,mısır gevrekli bomba kurabiye.İsmin mısır gevrekli olan kısmı Amine'ye ait,bomba kısmı ise arkadaşlarının uygun bulduğu bir isimmiş :)Bence de haklılar...Bu mini bombalardan herkes ne kadar yiyeceğini iyi bilir,kiloları ile başı hoş olmayanlar dikkatli yaklaşsınlar :)
Şimdi Amine'nin anlatımı,benim de ufak katkılarımla bu güzel kurabiyelerin tarifine geçelim inşeAllah...
Yeniden belirteyim,bu nefis kurabiyeleri Amineciğim yaptı biz de ailecek tattık ve çok beğendik,yani anlayacağınız,lezzeti tescillidir :)
MALZEMELER
*400 gr nişasta (yanılmıyorsam 4 su bardağı oluyor)
*4 yemek kaşığı tereyağı
*2 yumurta
*1 su bardağı pudra şekeri
*Yarım paket kabartma tozu
Üzerinin süsü için;
*Kahvaltılık  krem çikolata,bimden alınan çikolata ile daha güzel oluyor (Peripella)
*Kahvaltılık mısır gevrekleri
NASIL HAZIRLANIR?
Kurabiye hamuru hazırlanıp,serçe parmak inceliğinde şekil veriliyor,150 derecedeki fırında üzerleri kızartılmadan pişiriliyor,
üzerlerine elinizle bastırdığınızda sertleşmişlerse fırından alabilirsiniz,
benmari usulü ısıtılmış çikolataya batırılıyor,
sonra da bir kasenin içinde hafif kırılmış mısır gevreklerine bulanıyor,
kurabiyelerin bütün işlemleri bitince,biraz dolapda beklese iyi olur çikolata biraz donmuş olur, 
kurabiyelerin yiyeceğiniz kadarını çikolata ve mısır gevreği ile kaplayın,
fırından çıktıkları beyaz hali ile uzun zaman bayatlamadan bekleyebilen kurabiyeler,son hali ile fazla beklemiyor,çabuk bayatlıyorlar.

Kurabiyeler çikolataya batırılmadan bir iki hafta streç filmle sarıldığında bekliyebiliyor. 
kolay gelsin,afiyet olsun,
 Şükrünüz bol,ibadetleriniz devamlı ve ihlaslı,günleriniz,işleriniz hayır olsun(amin).
Aşağıdaki güzel sohbette sizlere hediyem olsun.

38 yorum:

  1. Selamunaleykum hayirli cumalar hayirli sabahlar ablacim nasil guzel bir tarifle geldin sen boyle :)

    Ellerine saglik tarif sahibesine de selamlarimi iletiyorum sohbet icin de ozellikle tesekkur ederim..her gun bir sohbetini dinlerim hocamin bugun de bunu dinleyeyim insallah..Rahman razi olsun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. We aleykumselam güzel kardeşim :)
      tarifin sahibesi de en az kurabiyeleri kadar tatlı bir kardeşimiz,Allah ondan da cümlemizden de razı olsun(amin),

      dinlenecek öyle güzel sohbetler var ki,bu sohbette onlardan birisiydi,Rabbim dinleyip idrak eden,gereği üzre salih ameller işleyip,rızasını kazanan kullarından eylesin cümlemizi(amin),
      sevgilerimle,hayırlı cumalar...

      Sil
  2. nişastayla oldukça gevrek olmalı kurabiyeler :) Ellerine sağlık.. Hayırlı Cumalar..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gerçekten de çok gevreklerdi,hazır bisküviler gibi,ama onlardan çok daha lezzetliler...

      Sil
  3. Hayırlı cumalar:)
    Gerçekten tam bombaymış bu kurabiyeler:)
    Ellerinize sağlık hayırlı cumalar

    YanıtlaSil
  4. off dedim ilk gördüğümde :) harika bir tarif hatice abla :) kızlarıma mutlaka yapmalıyım, ellerine sağlık

    inşallah iyisindir, öpüyorum

    hayırlı cumalar

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kimler gelmiş kimler :)nerelerdesin,yoksa buraları bıraktı mı diye düşünmedim değil,iyi olmanıza sevindim :)
      o şekerlere yap yesinler annesi,malum çocuklar böyle şeyleri çok seviyor,sık yapmamak kaydıyla,bir sakıncası olmaz değil mi ?:)hem onlara hem bize :)
      sevgilerimle,cuman hayır olsun...

      Sil
    2. selamun aleykum. hayırlı cumalar. sana vede Amıne kardesımıze tesekkur edıyorum bu tarıf ıcın. goruntusu de harıka.. benım merak ettıgım bu cokekreme ne kadar guzenebılırız. hıc dısardan almadım daha trye geldıgımden berı, bırde mısır gevregının guvenılırmı acaba? onerebılecegınız marka varmı bende arastırıcam ınsaALLAH. hayırlı hafta sonları... Selamun aleykum

      Sil
    3. We aleykumselam Fatmacım,
      Amine ile peripellanın ve mısır gevreğinin içindekilere baktık,anladığımız kadarı ile,haramlık yönünden sakıncalı bir madde göremedik,
      ayrıca her ikisinin ambalajında da domuz ürünlerinin olmadığına dair ibare vardı,her ikisini de Amine bimden almış, güvenilirse,başka markalar da olabilir,gevrek de Kelly's corn flakes idi,inşeAllah güvenimizde yanılmamışızdır,
      En Emin'e emanetsin kardeşim,sevgilerimle...

      Sil
    4. ınsaALLAH oyledır ablacım. bende denemek ıstıyorum bu kurabıyeyı, harıka gorun uyor. oncelıkle bu ıkı onemlı malzemeyı temın etmem lazım :)

      Sil
  5. gittim de yeni yeni dönüyorum bakalım ablacım:)

    bi ara çok sık yapınca blog işini sıkılmıştım ama şimdi çok daha kontrollü şekilde e ne demişler "her şeyin azı karar çoğu zarar" dimi ama :)

    inşallah görüşürüz

    YanıtlaSil
  6. Merhaba,

    Bloğumda düzenlediğim HATAP UN sponsorluğunda ki“Çorum yemekleri etkinliğine” katılımınızı bekliyorum.Tek yapmanız gereken herhangi bir Çorum yemeğini pişirip “bengisuabihayat@gmail.com “ adresine fotoğrafını göndermeniz.Fotoğraf gönderen katılımcılar arasından çekilişle belirleyeceğimiz 15 kişiye hediyelerimizi göndereceğiz.

    Ayrıntılar için aşağıda ki linke tıklayabilirsiniz.

    http://bengisu-abihayat.blogspot.com/2013/06/corum-yemekleri-etkinligi.html

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ab-ı hayat kardeşim,çok güzel bir etkinlik düzenlemişsin,takipteyim :)
      davetin için çok teşekkür ederim,
      kolaylıklar diliyorum,sevgiler.

      Sil
  7. Tarif için teşekkürler. Ayrıca fotoğrafları güzel çekmişsin. Ellerine sağlık, sevgiler.

    YanıtlaSil
  8. Hoşgeldiniz :)
    sitenizden haberdarım,ayrıca ilk izleyicinizim:)
    sevgiler...

    YanıtlaSil
  9. Ziyaretine geldim hayat cemresi.cok güzel ve ferah bir blok karşıladı beni.izlemedeyim.bundan sonra sıkça görüşürüz inşaallah.selamlar

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Fatma Başaran sayfama hoşgeldiniz :)
      ziyaretiniz ve güzel görüşleriniz için çok teşekkür ederim,
      tekrar görüşebilmek temennisi ile...
      Sevgiler.

      Sil
  10. iyi geceler ellerinize fikrinize sağlık ne güzeler ama bunları hindistan cevizi yada başka bişeyle yapsak nasıl olur acaba şimdiden teşekkürler sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. eminenur,hindistan cevizi değil de,kırılmış ceviz içi,file fındık,fıstık veya bademe de bulanabilir,diye düşünüyorum,ama tercih senin,
      sevgilerimle,hayırlı geceler...

      Sil
  11. Merhabalar,
    Bloğunuzu yeni keşfettim ve inanılmaz beğendim. Kurabiye harika görünüyor. İlk fırsatta denemek istiyorum. Bereketli bir kurabiye epey çıkıyor sanırım bu ölçülerle :))
    Ellerinize ve emeklerinize sağlık.
    Sizi izlemeye aldım hemen :))) Bana da beklerim, çok sevinirim...
    http://fatoscatadlar.blogspot.com/
    Güzel paylaşımlarda görüşebilmeyi diliyorum.
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Fatma Damyan sayfama hoşgeldiniz :)
      Güzel ziyaretiniz ve beğenileriniz için çok teşekkür ederim :)
      tekrar görüşebilmek temennisiyle,sevgiler...

      Sil
  12. ellerine sağlık ablacım görüntü çok harika emim lezzeti de öyledir.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rümaysacım,
      kurabiyeleri Amine kardeşimiz yaptı,ben sadece resimleyip sizlerle paylaştım :)

      Sil
  13. selamun aleykum hayirli geceler ...Amine kardesimizinde ,seninde ellerinize saglik kurabiyeler cok guzel elhamdulillah...yapmamak icin cok caba sarfettim :((yapinca biliyorum ki cok yiyecegim...ama gercekten cok guzel bir tarif ...eskiden tarif defterleri olurdu ya simdide Hayat cemremiz var !!! ama sade yemek tarifleri icin degil , Allah rizasi icin kurulan kardesliklerimiz var... bize verdigin maddi,manevi butun nimetler icin sana sonsuz sukurler Rabbim..olmayanlara Sen nasib et (amin)huzurla kalin....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. We aleykumselam canım kardeşim benim,
      güzel ve içten ifadelerin için çok teşekkür ederim,Allah razı olsun(amin),
      biliyor musun?ben seni çok merak ettim,inşeAllah her şey yolundadır,yorumunu görünce ne kadar çok sevindim bilemezsin,sen olmayınca sanki bir şeyler eksik oluyor,bağımlılık yaptın haberin olsun :)
      kalbi sevgilerimle,O'na(c.c)emanetsin)...

      Sil
    2. canim kardesim temizlik yapiyoruz ,burda okullar cuma gunu tatil oldu kizlarimida aldim yanima :)))annemin dedigi gibi yaptiklari banaysa ogrendikleri kendilerine misali biraz yardim ediyorlar...inshaAllah temizlik bitsinde Ramazanda bu islerle ugrasmayalim .iste boyle :)))))

      Sil
  14. Hatice Ablacığım yazıları okurken bir hayli utandım doğrusu.
    Kurabiyeler tamam güzelde :) sanki Hayat Cemresi' nde sanki bir başka güzel durmuşlar. Fotoğrafları görünce de tadı damakda kalan o tatlı sohbetiniz geldi aklıma.
    Şimdi burada kardeşlerimizi özendirmemek için pek bir şey demek istemiyorum ama iyi bilinki Hatice abla burada olduğundan çok daha Hanımefendi ve çok daha sıcakkanlı.Allah ondan ve sizden de razı olsun.
    Esselamu Aleykum Hatice Ablacığım ve diğer kardeşlerim... :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. We aleykumselam canım benim,
      tarif sahibesi de nihayet teşrif etmiş :)
      akşam biraz erken yattım,yatsıdan hemen sonra,ama kulağıma bir şeyler geldi,hem merak ettim,hem de çok sevindim :)gözünüz aydın olsun,tabii sayfaya geç teşrifinin de sebebini de öğrenmiş oldum :)
      yazdıklarını okuyunca biraz utandım,o senin güzelliğin,inceliğin,kalbinin güzelliğini yansıtmışsın,o gün benim için de unutulmayacak çok tatlı bir hatıra olarak kaldı,Allah razı olsun(amin),
      Kalbi sevgi ve dualarımla,O'na(cc)emanetsiniz...

      Sil
  15. :) Allah sizden de razı olsun ablacığım. Rabbim bizi sevindirdiği gibi diğer aileleri de sevindirsin, ama dünya lezzetlerine dalmadan o Lutuf'dan da bizi mahrum bırakmasın.

    Bu arada Hatice Ablacığım sizi az bile anlattım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Amin canım benim,
      bence daha beni anlatma,çok utanıyorum :)iltifatlarına bil mukabele diyorum :)Rabbim beni affetsin(amin),hatalarım günahlarım çok,affa muhtaç aciz bir kulum hepsi o kadar,o senin içinin güzelliği,
      Kalbi muhabbetlerimle...

      Sil
  16. Selamüanleyküm abla bu kurabiye çok hoş ellerine sağlık lakin benim bi sorum olacak..yediklerimize şüphelilik derecesinde dikkat etmeye çalışıyoruz bu durumda Peripella ve Kahvaltılık mısır gevrekleri şüphelilik durumundan kurtulmuş mudur bir bilginiz var ise bilginize talibiz.. :) Allah'a emanet..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. We aleykumselam tuğçe Ozan kardeşim,sayfama hoşgeldiniz :)
      zannediyorum yukarıdaki yazı ve yorumları pek okumamışsınız,çünkü kurabiyeleri ben yapmadım :)
      Peripella bu güne kadar evimize hiç girmedi,gevrekler ise sadece iki defa,
      haramlıklarına dair bir bilgimiz yok,üzerlerindeki yazılanlara itibar edilerek alınıp kullanılmış ürünler,
      ancak tabii ki takvaya uygun olan mümkün olduğunca,mecbur kalmadıkça günümüz şartlarında hazır gıdalardan uzak durmak,durmaya çalışmak en iyisi,ama böyle istisnalar olabiliyor,
      aksini isbat eden bir durum varsa onu da almayız,sizlerin de bu konuda bilgileri varsa paylaşırlarsa sevinirim,
      sevgiler...

      Sil
    2. Uzun süredir sayfanızı takip ediyorum ablam.. yorum yapmak şu zamana kısmetmiş.. yorumlar çok uzun geldi baştan bikaç yorumu okudum ama uzun olunca tembellik yaptım sanki :) affoluna (hakkınızı helal ediniz).. margarinsiz yapımlar olması dikkatimi çekti tamam dedim tam benlik bi sayfa Rabbimin izniyle başladım takibe.. :)bu kurabiyeleri paylaşınca (şahsen çok severdim bu kurabiyeyi) ürünlerin içeriği hakkında bir bilginiz var mı diye sormak istedim.bu ürünler hakkında aksi bişey duymadım lakin şüphelilik durumunuda silip atmış değil.. alternatifleri kullanılabilir sanki :) mısır gevreğinin alternatifinin yok diye biliyorum(helal sertifikalısı).. sürç-i lisan ettiysek affola ablam.. Hayırlı günler..

      Sil
    3. Esteğrifullah canım kardeşim :)
      hassasiyetiniz bilâkis beni sevindirdi,Rabbim razı olsun(amin),
      kalbi muhabbetlerimle...

      Sil
    4. Esselamu Aleykum Hatice Ablacığım; kurabiyelerin malzemeleri hakkında bilgi vereyim dedim.

      Ben genelde aldığım ürünlerde emülgatör içeriğinde ne var ona bakarım. Eğer içindekiler bölümünde emülgatör kısmında parantez içinde bitkisel yağ (mesela soya lesitini, ayçiçek lesitini gibi...) varsa o ürünü alıyorum.

      Ama eğer parantez içinde mono ve digleserid yazıyorsa bu demektirki hayvansal yağdan yapılmış bir ürün ve hangi hayvandan yapıldığı da şüphelidir. Böyle bir ürünü de almamaya çalışıyorum.

      İnşaAllah benim bilgim dışında şüpheli bir madde yoksa kurabiyede ki malzemeler şüpheli değillerdir. Yalnız mısırın başlı başına GDO lu olduğu düşünülürse mısır gevrekleri de kullanılmayabilinir. Zaten Hatice Ablacığımda yorumlarda (Allah ondan razı olsun) bu konuda değişik fikirler sunmuş sizlere.
      Mono ve digleserid hakkında buralara bakabilirsiniz.
      http://www.gidaraporu.com/yag-asit-tuzlarimono-digliseridler-esterlerie470-e477_g.htm
      http://www.gimdes.org/sikinti-sadece-mono-ve-digliserid-monosodyum-glutamat-jelatin-sistainle-bitmiyor.html

      Sil

HERKES YORUM YAPABİLİR,
siteniz veya bloğunuz yoksa ,profil seçin bölümünden Adı/URL yazan kısma tıklayın ,Ad yazan kısma adınızı ve soyadınızı yazın,
(yorumlarınızda iki isim kullanmanız,aynı isimle yazan diğer kardeşlerimizle karıştırılmamanız için önemli)
URL kısmını doldurmasanız da olur,yorumunuzu yazıp,

" YAYINLA "

yazısına tıkladığınızda yorumunuz gelir,ilginize çok teşekkür ederim.

KUR'AN IŞIĞINDA ÖLÜM, KIYAMET, AHİRET.....Mutlaka dinleyin...

BU SİTEDE YER ALAN KONULAR

Translate

Blog Archive

yasal uyarı

Protected by Copyscape DMCA Takedown Notice Search Tool HAYATCEMRESİ Adlı sitede yayınlanan tüm içerik hayatcemresi2.blogspot.com'a aittir.Hiçbir şekilde izinsiz kullanılamaz.
 
Copyright © HAYATCEMRESİ - Blogger Theme by BloggerThemes & freecsstemplates - Sponsored by Internet Entrepreneur