İNSTAGRAM

İNSTAGRAM
hayatcemresi_ instagram

بسم الله الرحمن الرحيم

بسم الله الرحمن الرحيم
(İnsanları) Allah'a çağıran,iyi ve faydalı iş yapan ve "Ben müslümanlardanım" diyen kimseden daha güzel sözlü kim vardır?
Fussilet suresi 33.ayet

Kutlu Doğum Programları ile Yerleştirilmeye Çalışılan Soft Peygamber Algısına Reddiye

Henüz 29 Yaşında Hakka Yürüyen bir Şehid'in Dilinden Muhteşem Bir Sohbet

17 Haziran 2013 Pazartesi

TÜL SÜZEK(SÜZGEÇ) NASIL DİKİLİR?

Rabbimin güzel adıyla başlarım...
Bilenler için çok basit,bilmeyenler için de,bilinmemesinden dolayı biraz düşündüren bir iş süzek dikimi.Biz süzek diyoruz,sizler belki başka isimlerle adlandırıyorsunuzdur.
Süt,kestirdiğimiz lor veya çökelek,veya hazırladığımız limonata vb.posalı sıvıları posasından ayırmak için hemen hepimizin evinde bulunan,ihtiyaç duyulan bir malzemedir tülbetten veya tüllerden hazırladığımız süzekler.Eskiyip incelen,zarif kumaşlardan da süzek dikmek mümkün.Tül kullanıyorsanız,küçük gözenekli olması,süzme işlemini en iyi yapmak için gerekli,tabii bu süzeceğiniz sıvıya veya malzemeye göre değişebilir.Lor veya çökelek için,daha iri gözenekli olabilir.
Benim mutfağımda büyüklü küçüklü 4-5 adet süzek mevcut.İlk diktiğimde nasıl dikeceğim konusunda bir hayli düşündüm :)annemin diktiğini getirip inceledim ve sonra diktim.Bu bilgiyi de buraya yazıp,hiç dikmeyenlere veya unutanlara kısaca anlatayım istedim.
Gelin resimlerle anlatayım:
1) Eskimiş tül perdenizi yıkayıp,az yıpranmış kısmından veya artmış tül parçanızdan,dikdörtgen bir parça kesin,

2)dikdörtgen parçayı ikiye katlayıp kare veya bir dikdörtgen oluşturun,
3)ikiye katladığınız tül parçanın sadece alt kısmını iki kat olarak dikip birleştirin,dikiş payını 1 cm.den az kalacak şekilde kesin,dikişi çevirin,dikiş payları içeride kalacak şekilde tekrar makinada dikip dikiş paylarını temizleyin,açıkta kalan bütün kenarları da,kenar kısımları 1 cm.kadar içeride bırakacak şekilde dikiş makinasında dikip temizleyin,
4)tül süzeğimiz kullanılmaya hazır,kolay gelsin.
NOT:Bizim evde perde değiştirme,perde modasına uymak,perdelerden sıkılıp eskimeden değiştirmek gibi,lüksler israflar yaşanmaz elhamdulillah.Bütün pencereler güneş gördüğü,ve güneşten de,mümkün olduğunca,en azami şekilde istifade ettiğimizden dolayı,tüllerim zamanla eskir,yırtılmaya başlar işte ancak o zaman yeni tüller alınır.Eskiyenleri de işte bu şekilde kullanırım,veya yıkayıp küçük parçalar halinde keserim,kızartmalardan sonra kirlenen yağı bu parçalarla süzüp sonra o parçayı atarım.
Yeni tül aldığımda perdeciye,perdelerimizden çıkan,artan parçaları da perdelerle beraber vermelerini söylerim.O parçalarda,süzek yapımında kullanılır veya birleştirilerek yeni bir tül perde elde edilir,bunu da daha çok annem yapar,özellikle köy evinde kullanılacak bir yer mutlaka bulunur.
Evinde bu tür bir süzeği olmayanlar en kısa zamanda tedarik etsinler,çünkü yakında,benzerlerini bilseniz de,onlardan çok daha farklı,nevi şahsına münhasır,nefis bir içecek tarifim olacak inşeAllah,böyle bir süzeğe ihtiyaç duyacaksınız,benden söylemesi :)hayırlarda buluşmak temennisiyle,yanında hiç bir emanetin zayi olmadığı,emanet edilenlerin en Emin'ine(c.c)emanetsiniz...

10 yorum:

  1. süzgeçi bende beyaz tülbentten yaparım benim evde de 2 tane var :)
    güzel bir paylaşım olmuş ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
  2. Merhaba, Benim de bir tül süzeğim var ama eskidi sanki. kayınvalidem dikip vermişti. Elimdeki tüllerden ben de bir tane dikmek istiyorum.Özellikle süt süzerken kullanıyorum.

    YanıtlaSil
  3. Selamun Aleykum abla :)
    Nasılsın? İnşaAllah iyisindir. Epey oldu yazamadım. Derslerim falan derken zaman geçiyor. Selam vereyim dedim sana da :)
    Süzek de tam üstüne geldi. Yeni perde alınması lazım yırtıldı. Ben de ne yapılır bundan diyordum :) Allah senden razı olsun. Anneme diyeyim de yapsın inşaAllah.
    Dondurmayı da tutturdum sonunda :) Sütün kaymağından güzel oluyor da anca 10 kilo sütten bir bardak kaymak elde edebiliyorum onun için krema kullanıyorum genelde. Misafirlerimiz gelebilir 1-2 haftaya. Onlara yapmak istiyorum :)Vişneli dondurmanı da eklemeyi düşünüyorum tarife :)Aklıma gelmişken sorayım. Şeftalili dondurma yapsak olur mu abla? Püre haline getirip 1 kg'lık dondurma için 1 su bardağı şeftali püresi uygun olur mu? Hatta kavunlu falan denesek onlar da olur mu acaba :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. We aleykumselam kardeşim :)elhamdulillah çok iyiyim,Rabbimize duacıyım,
      tülden yapılan süzekler tülbentten yapılanlara göre rahat kullanımlı oluyor ve kolay temizleniyor,o yüzden de bu işte tül kullanıyorum,madem perdeleriniz eskimiş,malzeme hazır :)

      dondurmaya gelince,salepsiz olanlardan yapıyorsan,işin erbabına sor,o konuda bilgim yok,
      saleplilere gelince;
      vişneli dondurma tarifte belittiğim gibi buzlu oluyor,şeftalili,kavunlu hiç denemedim,çünkü bizimkiler yemez,

      salepli dondurmalarda en güzel sonuçları,damla sakızlı kaymaklı dondurma,yine hepsinde damla sakızı olmak üzere,kakaolu çikolatalı dondurma,
      kahveli dondurma,fıstıklı dondurma ve vazgeçilmezimiz limonlu dondurmadan aldım ve malzemeye göre hep bu çeşitlerini yapıyorum.
      Sana kolaylıklar diliyorum :)sevgiler...

      Sil
    2. Bizim perdeden epey süzek çıkar herhalde :)
      Abla salepsiz dondurma yapacağım ama tatil için istanbula falan gidince almak istiyorum merak ettim salepli nasıl oluyor :)
      Kavunlu bir yerde duydum olabilir mi diye denemek istedim ben de.
      Diğerlerinide aklıma yazdım inşaAllah salep alınca denemek istiyorum :)
      Allah sana da dünya ve ahirette iyilik versin işlerini kolaylaştırsın hayırlı işlerini en güzel şekilde tamamlamayı nasip etsin. Amiin. Allah'a emanet ol görüşmek üzere :)

      Sil
  4. Anneciğimin yaptığı gibi aynen :) ellerine sağlık..
    İçeceği de bekliyorum..

    Bizde de süzek denir :)

    YanıtlaSil
  5. selamun aleykum kardesim suzgec gercekten cok guzeldi ,anneninde seninde ellerini saglik...ama benim takildigim konu baska ,canim bacim inanin gibta ettim seni ne guzel tam bir musluman hanim olarak Allahin verdigi her nimetden azami sekilde faydalaniyorsun ... Rabbim cumlemize nasib etsin... Allahim cok verip azdirma,az verip muhtac etme bizleri,sana siginiyoruz...(amin)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. We aleykumselam,amin canım benim,
      o senin güzel görüşün,elimden geldiğince bir şeyler yapmaya çalışıyorum,Rabbim hatalarımı,günahlarımı bağışlasın,cümlemizin de(amin),sevgilerimle...

      Sil
    2. Peyni içine konulduktan sonra ağzı nasıl bağlanıyor onu da gösterir misiniz

      Sil
    3. Kenarlarını toplayıp bükün

      Sil

HERKES YORUM YAPABİLİR,
siteniz veya bloğunuz yoksa ,profil seçin bölümünden Adı/URL yazan kısma tıklayın ,Ad yazan kısma adınızı ve soyadınızı yazın,
(yorumlarınızda iki isim kullanmanız,aynı isimle yazan diğer kardeşlerimizle karıştırılmamanız için önemli)
URL kısmını doldurmasanız da olur,yorumunuzu yazıp,

" YAYINLA "

yazısına tıkladığınızda yorumunuz gelir,ilginize çok teşekkür ederim.

KUR'AN IŞIĞINDA ÖLÜM, KIYAMET, AHİRET.....Mutlaka dinleyin...

BU SİTEDE YER ALAN KONULAR

Translate

Blog Archive

yasal uyarı

Protected by Copyscape DMCA Takedown Notice Search Tool HAYATCEMRESİ Adlı sitede yayınlanan tüm içerik hayatcemresi2.blogspot.com'a aittir.Hiçbir şekilde izinsiz kullanılamaz.
 
Copyright © HAYATCEMRESİ - Blogger Theme by BloggerThemes & freecsstemplates - Sponsored by Internet Entrepreneur