İNSTAGRAM

İNSTAGRAM
hayatcemresi_ instagram

بسم الله الرحمن الرحيم

بسم الله الرحمن الرحيم
(İnsanları) Allah'a çağıran,iyi ve faydalı iş yapan ve "Ben müslümanlardanım" diyen kimseden daha güzel sözlü kim vardır?
Fussilet suresi 33.ayet

Kutlu Doğum Programları ile Yerleştirilmeye Çalışılan Soft Peygamber Algısına Reddiye

Henüz 29 Yaşında Hakka Yürüyen bir Şehid'in Dilinden Muhteşem Bir Sohbet

23 Ekim 2011 Pazar

EVDE KESTANE ŞEKERİ NASIL YAPILIR?

"O, göklerde ve yerde ne varsa hepsini, kendi katından (bir lütfu olmak üzere) size boyun eğdirmiştir. Elbette bunda düşünen bir toplum için ibretler vardır."(Casiye suresi 13.ayet)

Rabbimin adıyla başlarım...
Bu tarif bir kestane şekeri hikayesidir,daha doğrusu kestane şekerinin kestane şekeri helvasına dönüşmesinin hikayesi :)
Neden bu macerayı anlattığımı sorarsanız,benim gibi merak edip henüz denememiş olanlara,fikir vermek tecrübemi paylaşmak amacıyla anlatma gereği duydum.
Kestane şekeri yapımı konusunda fazla bilgim yoktu,taa ki davetsiz misafir programında kestane şekeri yapımını görünceye kadar.
Programda Bursa'nın bir köyünde misafir oldukları bir evde kestane şekeri yapımını aşamaları ile
gösterdi.Kestane şekerlerini herhangi bir katkı maddesi kullanmadan yapıyorlardı.Hazır olanların bir çoğunda zararlarından çokça bahsedilen glikoz şurubu kullanılıyormuş.

Taze topladıkları kestaneleri iri gözlü bir elekten eleyip üstte kalan büyük kestaneleri kestane şekeri yapımında kullandılar.
Programı izledikten sonra ben de denemek istedim,nihayet bulabildiğimiz en büyük kestanelerden 750 gr.aldık,deneme yapacağım için az yapmak istedim.İyi ki de öyle yapmışım :) zorluk haşlanmış kestaneleri soyarken başladı.Yine de fazla fire vermeden sabırla soydum.
Sonrasını yapım aşamaları ile anlatayım.
KESTANE ŞEKERİ NASIL YAPILIR?
MALZEMELER
1 kg.kestane için:
kestaneleri sarmak için pamuklu tülbent parçaları,
1kg.toz şeker(programda verilen şeker miktarı ise 1200 kg'dı),
1/3 çay kaşığı limon tuzu,
yeteri kadar su,
YAPILIŞI
iri kestaneler kaynar suya atılıp 5 dak.kaynatılır,
suyu süzülüp bıçak yardımı ile soyulur,
soyulan kestaneler teker teker tülbent parçalarına sıkıca sarılır,tencereye(varsa bakır tencereye) yerleştirilir,
üzerini kapatacak kadar kaynar su eklenip tekrar haşlanır,kestaneler iyice yumuşayınca,ateşten alınıp suyu süzülür,
kestanelerin dibine su konulur,üzerine şeker ilave edilir,
tekrar ateş üzerine konulur,
şeker eriyince yaklaşık yarım saat daha kaynatılır,
indirmeden 5-10 dak.önce limon tuzu ilave edilir,
ateşten alınan kestane tenceresinin ağzı kapatılır,
bir gün bu şekilde bekletilerek kestanelerin şurubu çekmesi sağlanır,
ertesi gün kestaneler itina ile tülbentlerinden çıkarılıp servis tabağına yerleştirilir,servis yapılır,
dağılan kestaneleri de ayrı bir tabağa alıp kestane helvası olarak yiyebilirsiniz :)
benim kestanelerin çoğu kestane şekeri helvası olmuştu,ancak tadı çok nefisti, beğeni ile yedik,Rabbime yarattığı şeylerin zerrelerince hamdediyorum. 
KESTANE ŞEKERİ HAZIRLANIRKEN DİKKAT EDİLECEK PÜF NOKTALARI
1.kestaneler yeni toplanmış üzerinden günler geçmemiş olmalı,çünkü programda kestaneleri topladıktan hemen sonra kestane şekeri yapımına başladılar,bu da şehir ortamında neredeyse mümkün değil :(
2.kestaneler iri ve tombul olmalı,
3.sarılan tülbentler kestaneler haşlanırken açılmayacak büyüklükte olmalı ve kestaneler tek tek tülbende sarılmalı,
bunlar benim tecrübelerim,eminim gerekli şartları elde edebilseydim,kestane şekerlerim kestane şekeri helvasına dönüşmeyeceklerdi :) sağlık olsun.
kestanelerimin hiç birisi telef olmadı,damakta kalan güzel tat yorgunluğu unutturdu elhamdulillah.
Son not olarak da şunu belirteyim en güzeli ve en kolayı ve en sağlıklısı aslında her meyveyi orjinal hali ile tüketmek,tavada pişirdiğimiz kestaneler hem rahat soyulması,hem de sadece kendi şekerinin olması yönüyle en sağlıklı ve en lezzetli olanı.
Son olarak da kısaca kestanenin faydalarını yazayım:
 Kaslari kuvvetlendirir.
 Kan dolasimini düzenler.
 Varis ve basur memelerinin meydana gelmesini önler.
Karaciger yorgunlugu ve şişligini geçirir.
Kansizligi giderir.
 ALINTI

29 yorum:

  1. ABLACIMM ELLERINE EMEKLERINE SAGLIK................

    YanıtlaSil
  2. ellerine sağlık canım..kestaneyi kim sevmez hemde kestane şekeri evde doğal olarak yapılmasıda en güzeli..

    YanıtlaSil
  3. offf canım benim sabır işi... ama tarifini yayınlayıp açıklama yaptığın için Allah razı olsun çünki bir meraklıda bendim hep soyma işlemini düşünürdüm
    muhakkak kolay bir soyma yöntemi vardır yoksa bukadar kestaneyi böyle zorlukla nasıl soyarlar?
    demekki yokmuş)

    YanıtlaSil
  4. Zeynepciğim,
    teşekkür ederim,

    Sevgili Elif,
    her ne kadar hazırlar gibi görünmese de önemli olan tadı ve doğal olması tabii ki...

    Sevgili Fatma,
    zaten programdaki köylü hanımlar da elleri ile soydular,belki kestane şekeri yapılacak kestanenin cinsi farklıdır çünkü onlar çok fazla zorlanmadılar,belki de kestaneleri taze olduğu içindir,

    kestane şekeri üreten firmaların ise kestaneyi soymak için özel makinaları var,
    ancak onların kestanelerinde bile kalan iç kabukları el ile ayıklanıyor,
    ve onların yaptığı kestane şekerlerinin de belki en az yarısı parçalanıyor o kısımlarını da presleyip,şekillendiriyorlar,
    çikolata ile kaplayıp o şekilde satışa sunuyorlar,şimdilerde neredeyse hazır olan hiç bir gıda katkısız değil,
    çok canımız istiyor ise dağılsa bile yine evde yapmaya çalışmak en doğru olanı varsın kestane şekerinin şekli bozuk olsun,ama sağlığımız bozuk olmasın...

    YanıtlaSil
  5. yemek tarifleriniz, anlatma şekliniz,sitenizin her paylaşımı mükemmel.. çok güzel.. yaptığınız paylaşımlar için çok teşekkürler.. allah razı olsun.. başarılarınızın devamını bu içtenliğinizle canı gönülden diliyorum..

    YanıtlaSil
  6. sayfanızdaki tarifleriniz çok güzel.. emeğiniz için çok teşekkür ederim.. canı gönülden başarılarınızın devamını diliyorum.. bir kaç tarifinizi denedim ve hepsi çok lezzetli oldu.. allah razı olsun...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Pelin Başçiftçi kardeşim,sayfama hoşgeldiniz :)
      güzel ve içten yorumlarınız beni çok sevindirdi,Rabbim cümlemizden de razı olsun(amin).
      Her zaman beklerim,
      selametle kalın...

      Sil
  7. Teşk. çok güzel anlatmışsınız :) fakat tülbent yerine başka ne kullanbiliriz acaba?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoşgeldiniz,ben teşekkür ederim :)
      programda gördüğüm şekilde yaptım,sorunuzu düşündüm ama aklıma bir şey gelmedi :(
      ama bakın aşağıdaki yorumda farklı bir tarif verilmiş,ben pek anlamadım ama siz bir okuyun,sizin yorumunuz farklı olabilir,
      teşekkürler...

      Sil
    2. s.a.
      Tülbent yerine ne kullanabiliriz demişsiniz.ben bir programda kestane şekeri fabrikasında 3-4 tane kestaneyi tülün içine koyup iple bağladılar..bu şekilde haşladılar...

      Sil
  8. Kestane şekeri tarifinizi beğenmedim.Kestane şekeri yapımı 1 günlük iş değildir.En az 5 6 günlük bir süreçtir.Kestaneler kabuğu soyulmak için bile asla kaynatılmaz.3-4 saat kısık ateşte kaynatılmadan pişirilir.Şeker yapımı esnasında da benmari usulü ile pişilir.Yani bir başka tencereye su doldurularak kestane kabı onun içine oturtularak direkt ateşe maruz bırakılmadan pişirilir.Soğutulur.Ertesi gün yine aynı yöntemle pişirilir şerbetini çekene kadar.Kestaneleri sarıp sarmalamaya gerek yoktur.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumunuzu biraz sert buldum,
      belki bu sizin tarzınızdır bilemiyorum :(
      ama yazıyı dikkatle okursanız tarifin bana ait olmadığını görürsünüz,isterseniz programı google'dan aratıp izleyin,

      tarifiniz için teşekkür ederim,zahmet etmişsiniz...

      Sil
    2. yapılan kestanelerin %90'nının helva olduğu gerçeğine bakarsak haklısınız. Deniz hanımın tarifini denedim. 5 gün sabredemedim:) anca iki gün dayandım. Ama şunu söyleyebilirim ki kesinlikle çok iyi oluyor. 1 tane bile dağılmadı. Ben benmari usulüne tam uymadan ( daha çok buğulama) uyarladım. ve tüm meyveli tatlılarda kullandığım gibi esmer şeker kullandım. öneririm.

      Sil
  9. paylasim icin tesekkurler

    YanıtlaSil
  10. Paylasim icin tesekkurler.ben hollanda dan sizin yazilariniza ulastim,burda cok kestane agaclari var ama hollanda fazla gunes gormeyen bir ulke oldugu icin kestanelerin tadi yok yani cok sekersiz.umarim dediklerinizi gerceklestirip mutlu sona ulasirim.selamlar...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. mustafa osman bey hoşgeldiniz,
      isterseniz kestanelerin daha kolay soyulması için,közlemeden önce yaptığımız gibi kestanelere kesik atıp az bir su ilavesi ile ağızları kapalı olarak yakmadan pişirip sonra soyun ve diğer işlemleri yapın,kolay gelsin.

      Sil
  11. Ben pekmez ile yapanı da duymuştum ama hiç denemedim.

    YanıtlaSil
  12. tarif için teşekkürler . dağılırsa top top yapıp eritilmiş çikolataya bulansa nefis olur gibi geldi bana. tarifi yapan ve yazan elleriniz dert görmesin

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sevda hanım hoşgeldiniz :)
      çok teşekkür ederim ne güzel bir fikir bu böyle!
      yine beklerim,sevgilerimle...

      Sil
  13. Kestanelerin kabuklarını soymanın kolay yolu: Yıkanmış temizlenmiş kestaneleri kalorifer peteğinin üstüne koyun. Bıçakla çizmeye gerek yok. Ertesi gün dış kabukları patlamış oluyor veya elinizle sıktığınızda patlıyorlar. İçteki kabuğu da aynı şekilde elle sıkınca kolay biçimde çıkıyor.

    Ertesi günü bekleyemem diyorsanız fırını 50-60 dereceye ayarlayıp kestaneleri tepsi üzerinde içine atın. Patlamaya başladığında fırından çıkartın. Eğer kolay soyuluyorsa tamamdır. Yoksa biraz daha dursun.


    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. süpermiş kalorifer yöntemini mutlaka denerim. zira iç kabuklarını bir dizi ("muhteşem yüzyıl) süresince iğneyle oymak zorunda kaldım:)))

      Sil
  14. saçma bir anlatım

    YanıtlaSil
  15. YORUM YAZAN ADSIZ'LARIN DİKKATİNE!
    Yorum kutucuğunun altında adınızı yazarak nasıl yorum yazacağınızı anlattım,

    eğer yapamıyorsanız,en azından lütfen yorumunuzun sonuna adınızı yazın,çünkü kim kimdir çok karıştı :((

    YanıtlaSil
  16. ben bu olumsuz yorum yapanları anlamıyorum,kendileri daha iyi yapmışlarda bizmi beğenmemişiz acaba,arkadaşımız tv de gördüğü tarifi deneyip bizlere aktarmış ne var bunda yok saçma bir anlatımmış,yok tarifi beğenmedim gibi sözler,yapıcı olmak yerine yıkıcı olmayı ne çok seviyormuşuz,yorum yaparken daha nazik olabilir kişiler,herkesin bir yoğurt yiyişi vardır varsa daha iyi yapanlar paylaşsınlarda bizde öğrenelim, değilmi canım benim,seni seven biri olarak bu olumsuz cevaplara yanıtsız kalamadım canım kusura bakma olurmu,sen o güzel paylaşımlarına devam et bilmeyenlere faydası olur en azından.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım benim samimiyetin için çok teşekkür ederim çok incesin,Allah razı olsun(amin),
      her yorum olumlu olacak diye bir şey yok,beğenenler olduğu gibi beğenmeyenlerde olacak,evet bazılarının üslubu kırıcı olabiliyor ama bu da kişinin kendi karakterini ortaya koyuyor,
      ben bunlara kafayı takmıyorum,hem baksana çok güzel bilgiler de çıktı ortaya,katkısı olanlara ve herkese teşekkür ediyorum,seviyorum seni canım kardeşim :)

      Sil
  17. Merhabalar ben selcuk universitesinde okuyorum geleneksel gidalar dersinde anlattiginiz kestane sekerini de sunumuma koyucam ama kaynakta adinizi vermem gerekiyo lutfen cevap verir misiniz

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar Zeynep kardeşim hoşgeldiniz :)
      Tamam verebilirsiniz.

      Sil
  18. Elinize sağlık. Tarif için teşekkürler. Kestane şekeri en çok sevilen tatlılardan biri...

    YanıtlaSil

HERKES YORUM YAPABİLİR,
siteniz veya bloğunuz yoksa ,profil seçin bölümünden Adı/URL yazan kısma tıklayın ,Ad yazan kısma adınızı ve soyadınızı yazın,
(yorumlarınızda iki isim kullanmanız,aynı isimle yazan diğer kardeşlerimizle karıştırılmamanız için önemli)
URL kısmını doldurmasanız da olur,yorumunuzu yazıp,

" YAYINLA "

yazısına tıkladığınızda yorumunuz gelir,ilginize çok teşekkür ederim.

KUR'AN IŞIĞINDA ÖLÜM, KIYAMET, AHİRET.....Mutlaka dinleyin...

BU SİTEDE YER ALAN KONULAR

Translate

Blog Archive

yasal uyarı

Protected by Copyscape DMCA Takedown Notice Search Tool HAYATCEMRESİ Adlı sitede yayınlanan tüm içerik hayatcemresi2.blogspot.com'a aittir.Hiçbir şekilde izinsiz kullanılamaz.
 
Copyright © HAYATCEMRESİ - Blogger Theme by BloggerThemes & freecsstemplates - Sponsored by Internet Entrepreneur