بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ
(İnsanları) Allah'a çağıran,iyi ve faydalı iş yapan ve "Ben müslümanlardanım" diyen kimseden daha güzel sözlü kim vardır?
Fussilet suresi 33.ayet


Kutlu Doğum Programları ile Yerleştirilmeye Çalışılan Soft Peygamber Algısına Reddiye

Henüz 29 Yaşında Hakka Yürüyen bir Şehid'in(inş) Dilinden Muhteşem Bir Sohbet

2 Ağustos 2015 Pazar

Karışık Meyveli Baharatlı Yaz Şerbeti

"Mu'minler ancak kardeştirler..." 
(Hucurat suresi 10. ayet mealinden)
Rahman ve Rahim olan yüce Allah'ın (azze ve celle) adıyla...
Allah’a(azze ve celle) hamd ve Rasulü Muhammed’e (sallallahu aleyhi ve sellem), ehl-i beytine ve ashabına salât ve selam olsun.
Bayram arefesinde sizlerle buluşan son yazımdan bu yana bir hayli zaman geçti. Telefonum yirmi üç gün serviste kaldı ve sonrasında yeni sıfır bir telefonla bu süreci noktaladık, yani telefonumu alıp yerine tekrar aynısından sıfır bir telefon verdiler elhamdulillah. Yapmayı düşündüğümüz mekan değişikliği ise şimdilik belki başka bir bahara kaldı. Bu süre zarfında benden ayrılacakları düşüncesi canım kardeşlerimi çok üzdü, haklarını helal etsinler onları üzmeyi hiç istemezdim...
  
Geçen akşam İslahhaber'in çok kıymetli yazarlarından canım kardeşim Sevde Gök'ün alim oğlunun söz ve nişan merasimindeydik. Allah Subhanehu ve Teala kardeşlerimize mutlu, hayırlı, çoook muhabbetli, hayırlı evlatlarla cıvıl cıvıl bir yuva nasip etsin(amin). Kayınvalide oğlunun bu mutlu akşamında çok güzel ve çok anlamlı bir konuşma yaptı, dinlemeye doyamadım...

Naturalive'den Yüzey Temizleyici ve Yağ Çözücü İki Güzel Ürün

Naturalive Borakslı Genel Yüzey Temizleyici
 Naturalive Limonlu Yağ Çözücü
Rahman ve Rahim olan Allah'ın adıyla...
Naturalive'in iki yeni ve güzel ürününü bu yazımda sizlere tanıtmak istiyorum. Doğal temizlik ürünleri üreten firmalar çoğaldı ancak ben en çok Naturalive ürünlerine güveniyorum ve güvenimde beni yanıltmıyorlar. Hem kullanım kolaylığı, hem sonuç yeterince tatmin edici. Naturalive Borakslı Genel Yüzey Temizleyici tüm yıkanabilir ve silinebilir yüzeylerin temizliğine uygun. Fayanslar, duvarlar, mermer, karo ve yer döşemeleri ile birlikte ayna, pencere camı ve cam eşyalarda, halı ve koltuklarda güvenle kullanabilirsiniz. İave ettiğiniz suda köpürmesi ise temizliğe ayrı bir keyif katıyor. Temizleme suyuna Naturalive Borakslı Genel Yüzey Temizleyici'den yeterli miktarda ilave edip temizliğinizi yapın durulama gerektirmiyor, mis gibi kokusu ile de sizi rahatlatıyor.

15 Temmuz 2015 Çarşamba

Ramazan Bayramı ve Hasbihal

"Ve onlar ki hem sana indirilene iman ederler, hem senden önce indirilene. Ahirete de bunlar kesinlikle iman ederler."

"Bunlar, işte Rabblerinden bir hidayet üzerindedirler ve bunlar işte felaha erenlerdir."
(Bakara suresi / 4ve 5.ayet mealleri) 
بسم الله الرحمن الرحيم
Allah’a hamd ve Rasulü Muhammed’e, ehl-i beytine ve ashabına salât ve selam olsun.

Bir mubarek Ramazan daha nihayete erdi. Rablerinin emrine boyun eğip nefislerini tutanlar, reyyan'a talip olanlar inşeAllah bu sabır ayını ecir hanelerine bol kazançlarla nakşettirdiler. Ve şimdi bayram onların hakkı... 

Ne tuhaftır ki ramazanda oruçtan bi haber olanlar, orucu küçümseyenler bayramı sahipleniyor. Zaten ramazan onlar için şenlik ayıydı, bayramda bu şenliğin devamı(!)
Onlar Allah'u a'lem kendilerine mühlet verilenler, azabı ertelenen ancak ihmal edilmeyecek olanlar...
Kardeşlerim artık bu sayfayı eskisi gibi güncelleyemiyorum ancak yine buralardayım, gelen yorumlar olduğunda ilgileniyorum.
 On günü aşkın bir süredir telefonum serviste ve ne zaman gelir bilmiyorum :( Bu yüzden bana ulaşmak isteyip ulaşamayan kardeşlerim merak etmesinler mail yolu ile inşeAllah bana ulaşabilirler.

6 Temmuz 2015 Pazartesi

Namaz Kılmayanın Orucu Sahih Midir?

Namaz kılmayanın tuttuğu oruç sahih değildir. Çünkü namazı terk edenin amelleri kabul görmez. İmam el-Buhari (rahimehullah)’ın Bureyde (radıyallahu anhu) tahriç ettiği hadiste Rasûlullah (sallallahu aleyhi ve alihi ve sellem) şöyle buyuruyor: “Kim ikindi namazını terk ederse ameli boşa çıkmıştır.”

Buna ilaveten sahih görüşe göre namazın terki küfürdür. Ve kâfirin ibadeti sahih değildir. Namazın terkinin küfür olduğu hususta “Namazı terk eden kimse” başlıklı cevaba müracaat edebilirsin.

Bilakis Ramazan orucunu mazeretsiz ve bilerek terk etmek kendi zatında küfürdür. İmam el-Buhari (rahimehullah)’ın ibni Ömer (radıyallahu anhuma)’dan tahriç ettiği hadiste Rasûlullah (sallallahu aleyhi ve alihi ve sellem) şöyle buyuruyor: “İslam beş şey üzerine bina edilmiştir: Allah’tan başka ilah olmadığına ve Muhammed Allah’ın Rasûlü olduğuna şahadet getirmek. ve namaz kılmak ve zekat vermek ve hacc yapmak ve Ramazan orucunu tutmak.”

1 Temmuz 2015 Çarşamba

Oruç ve Niyet

 Niyet her amel için rükündür. İmam el-Buhari (rahimehullah)’ın Ömer (radıyallahu anhu)’dan tahriç ettiği hadiste Rasûlullah (sallallahu aleyhi ve alihi ve sellem) şöyle buyurmuştur:  
“Ameller niyetlere göredir. Ve her kişiye ancak niyet ettiği vardır.”

Ramazan orucu için niyette üç şartın varlığı lazım gelir:

    Kati surette oruca niyet etmek
    Ramazan orucuna niyet etmek
    Geceden (yani güneş batımı ile ikinci fecrin doğuşu arası) oruca niyet etmek


Lakin niyetin dil ile telaffuz edilmesi meşru değildir. Şafii âlimlerinden biri olan Ebu Zekeriyye ibni Nehhas (rahimehullah) “Tenbihu’l-Ğafilin an Amali’l-Cahilin” adlı kitabında şöyle der: “Niyetin telaffuz edilmesi vacip değildir. Bilakis dört imamda ve diğer imamlarda sünnet dahi değildir. Bilakis âlimlerden birçoğu bunun bidat olduğunu söylemişlerdir, çünkü bu hususta ne Rasûlallah (sallallahu aleyhi ve alihi ve sellem)’den ve ne sahabeden ve ne de tabiinden bir şey varit değildir… Niyetin telaffuz edilmesi bidattır, mekruhtur, seleften tabi olunan hiç kimseden nakledilmemiştir.”

Ve İmam ibni Teymiyye (rahimehullah)’a “Namaz ve diğer ibadetlere başlarken “niyet ettim oruç tutmaya, niyet ettim namaz kılmaya” diyerek dil ile niyet etmek lazım gelir mi? Bu vacip midir değil midir?” sorusu sorulduğunda şöyle cevap verir:

18 Haziran 2015 Perşembe

Her Ramazan Yeni Bir Fırsattır

 سم الله الرحمن الرحيم
Hamd âlemlerin rabbi olan Allah’a, salât ve selam efendimiz Rasûlullah’a, ehli beytine, ashabına ve yolunu takip eden mu’minlere olsun.

İşte geldi aylara sultan olan, gecelerin en kıymetlisini içinde barındıran mübarek Ramazan. Geçen ramazan daha dün gibi. Bir bakıyoruz Ramazan gelmiş, bir bakıyoruz veda etmiş. Ramazan gibi ömrümüz de hızla gelip geçiyor.  
Her şey ahirete doğru yol almış gidiyor, ölüm her an bizimle ve haberleri farklı şekillerde geliyor. Her ölüm haberi bir gün bizim de öleceğimizin habercisi.   


Her Ramazan ise yeni bir müjde, ahiret saadeti için yeni bir fırsat, yeni bir ganimet. Ramazan bambaşka bir mevsim. Rahmet kapılarının sonuna kadar açıldığı, şeytanların bağlandığı bu ay ruhların çoştuğu bayram ettiği bir ay. Bu Ramazan ahiretimiz için daha bir bereketli olsun, elimizden çabucak kayıp giden bu fırsat günlerine sıkı sıkı sarılalım hiç bir anını boş geçirmeme gayretinde olalım.
Dünyalık bir işle meşgul olduğumuz zamanlarda  en azından dilimiz, ruhumuz zikirle meşgul olsun, dillerimiz zikirle ıslansın, ruhlarımız zikirle ıslansın, ferahlasın...

9 Haziran 2015 Salı

PİZZA POĞAÇA

"Eğer Alimler olmasaydı, insanlar hayvanlar gibi olurdu" 
İmam Şafii Rahimehullah
Rahman ve Rahim olan Allah'ın adıyla...
Pufur pufur ve çok lezzetli pizza poğaçalar hazırlamak isterseniz bu tarifim işinize yarayabilir Allah'ın izni ile...
Yapımı gayet kolay bu poğaçalar hem misafirleriniz hem ev halkı için güzel bir sürpriz olabilir. Pişerken etrafa yayılan mis gibi kekik kokusu lezzetinin habercisi gibi...

Rabbimiz öyle bitkiler halk etmiş ki kokuları kendilerine özel ve çok güzeller işte mis kokulu kekik de öyle, güzel koku cennet nimetlerinden ve cennetin reyhanları var,
"Yapraklı taneler ve hoş kokulu bitkiler vardır."
(er-Rahman suresi 12. ayet meali)
Rabbim cennet reyhanlarını koklamayı cümlemize nasip etsin amin.

2 Haziran 2015 Salı

İŞTE BİZİ BÖYLE YOK EDİYORLAR!

 Esselamu Aleykum ve Rahmetullah,
Kıymetli Kardeşlerim, insan sevdiği ve beğendiği bir kişiyi örnek almaktan kaçamaz. Bu daha ilk senelerden itibaren insanda ortaya çıkan bir içgüdüdür. Öyle ki sen çocuğu babasını taklid ederken görürsün. Sonra bu içgüdü fıtratın susamışlığı ile cesaret, yiğitlik, özgürlük, cömertlik, hikmet ve bunun gibi manalara doğru gelişir.
Bazı mescidlerde yaptığım bir ankette şu soruyu yönelttim; “Seni dinin kurallarını ihlal etmeye sevk eden nedir?” ve birçok da seçenek koydum. Erkek/bayan toplam 770 katılımcıdan 128’i “Çevremde takip edebileceğim örnek bir insan bulamıyorum” seçeneğini işaretlemişler.

O halde örnek eksikliği gayreti zayıflatıyor ve günaha düşmeyi kolaylaştırıyor.


Peki, uzak geçmişten örnekler vermemiz sorunu gidermek için yeterli mi? Ramazan derslerinin birinde yüzlerce namaz kılana: "Cinsiyetini erkekten bayana çeviren şarkıcı kim?" diye sordum, çoğu bildi. "Uyuşturucu bağımlılığından ötürü futboldan uzaklaştırılan futbol oyuncusu kim?" diye sordum, yine çoğu bildi. Diğer taraftan "Haçlıları geri püskürten ezici Harim muharebesinde Müslümanların komutanı kimdi?” diye sordum, kimse bilemedi. "Endülüs'ün düşüşünü asırlarca geciktiren ez-Zellâka Muharebesinde Müslümanların komutanı kimdi?” dedim, sadece bir kişi bildi.

31 Mayıs 2015 Pazar

Berat Gecesi'ne Dair Rivayetlerin Sıhhati ve Sonuç...

سم الله الرحمن الرحيم
Hamd âlemlerin rabbi olan Allah’a, salât ve selam efendimiz Rasûlullah’a, ehli beytine, ashabına ve yolunu takip eden mü’minlere olsun.

Berat gecesi diye isimlendirilen Şaban ayının on beşinci gecesinin faziletli bir gece olduğuna dair bir takım rivayetler gelmiştir. Bunlardan bazılarını zikredecek olursak:

Âişe (radiyallahu anhâ) Rasûlullah (sallallahu aleyhi ve sellem)’in şöyle buyurduğunu söylemiştir: “Allah (celle celaluhu) Şaban'ın orta (15.) gecesinde dünya semasına iner ve Kelboğulları kabilesinin koyunlarının kılının sayısından daha fazlasını affeder.” (Tirmizî, İbn Mâce, Ahmed, Beyhakî) Tirmizî (rahimehullah) bu hadisi aktardıktan sonra şöyle demiştir: “…Muhammed’i (yani İmam Buhari’yi) bu hadisin zayıf olduğunu söylerken işittim…”
Muaz b. Cebel (radiyallahu anh) Nebi (sallallahu aleyhi ve sellem)’in şöyle buyurduğunu rivayet etmiştir: “Allah (celle celaluhu) Şaban'ın orta gecesinde bütün mahlûkâtına nazar eder. Şirk koşan veya (Müslümana) kin besleyen müstesna bütün mahlûkâtını affeder.” (Taberânî, İbn Hibbân, Beyhakî) Heysemî (rahimehullah) “Mecmau’z-Zevâid”inde bu rivayet hakkında şunları kaydetmiştir: “Bunu Taberânî (rahimehullah) el-Kebîr ve el-Evsat’ta rivayet etmiştir. Her ikisinin de ravileri sikadır (güvenilirdir.)” Fakat ulema bu rivayetin zayıf olduğunu belirtmişlerdir.

29 Mayıs 2015 Cuma

Cuma Günü ve Fazileti

سم الله الرحمن الرحيم 
Cuma günü, haftanın günlerinin en faziletlisidir; 
 Bu günde Âdem (aleyhisselam) yaratılmış, cennete sokulmuş, cennetten çıkarılmış, bu günde Allah (azze ve celle) onun tevbesini kabul etmiş, bu günde dünyaya indirilmiş, bu günde ölmüş ve bu günde kıyamet kopacaktır.
Burûc suresinde Allah’ın (azze ve celle) “ve şâhidin” diye üzerine yemin ettiği şey, tefsir âlimlerinin geneline göre Cuma günüdür. Yani kıyamet gününde Cuma günü, içerisinde amel eden her kimseye şahitlik edecektir. Bu günde Cuma namazı kılınır ve bu vesileyle Müslümanlar bir araya gelir.

Bu gün içinde öyle bir zaman vardır ki, o zaman içinde her kim dua ederse Allah (azze ve celle) o kimseye icabet eder. Büyük hadis âlimlerinden İbn Hacer el-Askalânî (rahimehulah) bu vaktin ne zaman olduğu konusunda kırktan fazla görüş olduğunu söylemiştir. Ancak bu görüşlerden en sahihi şu iki görüşten biridir:

KUR'AN IŞIĞINDA ÖLÜM, KIYAMET, AHİRET.....Mutlaka dinleyin...

BU SİTEDE YER ALAN KONULAR

Translate

Bu gadget'ta bir hata oluştu

yasal uyarı

Protected by Copyscape DMCA Takedown Notice Search Tool HAYATCEMRESİ Adlı sitede yayınlanan tüm içerik hayatcemresi2.blogspot.com'a aittir.Hiçbir şekilde izinsiz kullanılamaz.
 
Copyright © HAYATCEMRESİ - Blogger Theme by BloggerThemes & freecsstemplates - Sponsored by Internet Entrepreneur