İNSTAGRAM

İNSTAGRAM
hayatcemresi_ instagram

بسم الله الرحمن الرحيم

بسم الله الرحمن الرحيم
(İnsanları) Allah'a çağıran,iyi ve faydalı iş yapan ve "Ben müslümanlardanım" diyen kimseden daha güzel sözlü kim vardır?
Fussilet suresi 33.ayet

Kutlu Doğum Programları ile Yerleştirilmeye Çalışılan Soft Peygamber Algısına Reddiye

Henüz 29 Yaşında Hakka Yürüyen bir Şehid'in Dilinden Muhteşem Bir Sohbet

7 Mart 2012 Çarşamba

KÖFTE SÜRPRİZLİ MISIRLI GARNİTÜRLÜ PİLAV

İbnu Ömer (radıyallâhu anhümâ) anlatıyor:
 "Resûlullah (aleyhissalâtu vesselâm) buyurdular ki:
"Kime dua kapısı açılmış ise ona rahmet kapıları açılmış demektir. Allah'a taleb edilen (dünyevî şeylerden) Allah'ın en çok sevdiği afiyettir. Dua, inen ve henüz inmeyen her çeşit (musibet) için faydalıdır. Kazayı sadece dua geri çevirir. Öyle ise sizlere dua etmek gerekir. "
Tirmizî, Daavât 112, (3542).
Allah'ın adıyla başlarım...
Her ne kadar acılar sıkıntılar olsa da hayat ve imtihan devam ediyor.Dünyada mü'min kardeşlerimiz çeşitli sıkıntılara düçar oluyor,bizler ne kadar üzülsek de ateş düştüğü yeri yakıyor.Suriye'de yaşanan zulümleri yaşayanlar kadar bilmemiz ve üzülmemiz mümkün değil,elimizden bir şey gelmesede dilimizden dua geliyor,hiç değil dualarımızda kardeşlerimizi unutmayalım inşaAllah.
"Hak şerleri hayreyler,
Zannetme ki gayreyler,
Arif anı seyreyler;
Mevlâ görelim neyler
Neylerse güzel eyler..."
***********
Kıymetini bilene,şükür gayretinde olana bir ekmek,bir su bile bir ziyafet,büyük nimet, ki biz bunlardan çok daha fazlasına gark olmuşuz elhamdulillah.
(Mülk suresi 30.ayet meali)
(Mülk suresi 21.ayet meali)
*********
Yayınladığım bir çok tarif evimizde defalarca denenmiş tarifler,bu pilavda onlar arasına girdi.Ancak bir öncekini köfteli yapmadım,köfte olmadan da çok nefis bir pilav.
Garnitürlü pilav hele de içinde mısır varsa tadına doyum olmayan bir pilav çeşidi.Çocuklar için daha besleyici olması ve daha isteyerek yemeleri için köfte ilavesinde bulundum.Köfte de öyle fazla miktarda kıyma gerektirmeyen çok bereketli bir köfte oldu,işin sırrı ise köftelerin gayet küçük yuvarlaklar olmasında gizli.
Verdiğim ölçüler 4-5 kişilik.Yanında ayran yeterli,başka bir çeşide hiç gerek yok çünkü içindeki her bir malzeme bir çeşit sayılır,daha ne olsun?
Gelin şimdi tarifimize geçelim inşaAllah...
MALZEMELER
Köfte için:
200 gr.az yağlı kıyma,
1 çay kaşığı tuz,
5-6 dal yıkanıp ince doğranmış maydanoz,
1 yemek kaşığı irmik,
2 yemek kaşığı bayat ekmeklerden yaptığım galeta unu,
1 küçük adet gayet küçük doğranmış veya rendelenmiş kuru soğan,
1 adet yumurtanın akı(evde akı vardı onu kullandım,yeniden yumurta kırmadım,siz sarısı ile beraber kullanabilirsiniz),
yarım çay kaşığı toz karabiber,yenibahar,kimyon,toz kırmızı biber,
Pilav için:
1,5 su bardağı yıkanmış ve en az 1 saat ılık suda bekletilip suyu süzülmüş baldo pirinç,
2 yemek kaşığı arpa şehriye,
2-3 yemek kaşığı zeytinyağı,
1 veya1/2 yemek kaşığı tereyağı,
1 su bardağı evde hazırladığım et suyu bulyon,
1,5 su bardağı sıcak su,
tuz,
Garnitür için:
istediğiniz miktarlarda
hepsi haşlanmış,
mısır taneleri,
küp küp doğranmış havuç,bezelye,
KÖFTE SÜRPRİZLİ GARNİTÜRLÜ PİLAVI NASIL HAZIRLADIM?
köfte malzemeleri ile köfte hamurunu hazırladım iyice yoğurdum(hamurun kıvamı köfteyi şekillendirecek kıvama gelmedi ise biraz daha galeta unu ilave edebilirsiniz),elimi ıslatarak küçük misket köfteler yuvarladım,orta ısıda az yağda tavayı sallayarak kızattım,
pilav için geniş yayvan bir tencereye zeytinyağını ve şehriyeleri koydum,
şehriyeleri renkleri kızarıncaya kadar kavurdum sonra tereyağını,pirinçleri ve tuzunu ilave ettim,bir kaç dak.karıştırdım,
et suyunu ve sıcak suyu ilave ettim karıştırdım,
kapağını kapattım,suyunu çekinceye kadar en fazla 1-2 defa hafifçe az dişli iri servis çatalı ile karıştırdım,suyunu tam çekmeden üzerine sularından süzülmüş garnitürü ilave ettim kapağını kapattım,1-2 dak.sonra da tencerenin altını kapattım ve  10-15 dak.dinlendirdim,
büyük bir kaseye(veya benim yaptığım gibi küçük kaselere) pilavın yarısını sonra üzerine köfteleri dizip, üzerlerine tekrar kalan pilavı ilave ettim hafif bastırdım ve servis tabağına ters çevirdim,sıcak servis yaptım,kolay gelsin,afiyet olsun.
NOT:Pilavınızın yağını,tuzunu,garnitür miktarını ve çeşidini,köftenin kıyma miktarını istediğiniz ölçüde artırıp eksiltebilirsiniz,bu sizin damak tadınıza ve yeme alışkanlıklarınıza kalmış.
Kolay gelsin,afiyet olsun,dilimiz dualı ve şükürlü,ibadetlerimiz huşulu ve devamlı olsun(amin).

7 yorum:

  1. Pilavın her türlüsüne bayılıyorum,ellerine sağlık farklı bir sunum olmuş çok güzel görünüyor,sevgiler...

    YanıtlaSil
  2. selamun aleykum

    epeydir yazayim diyorum bir turlu denk gelmedi.sitene geldim gittim ablam ,yorum yazdim lakin yayinla butonuna bile basamadim.cahide ablamla senin yerin baska.onceleri midemi dusunur oyle gelirdim.tabi dusuncelerinizde cok onemliydi.ayni dusunceden olmadigim insanlari takip etmeyi sevmiyorum.amma velakin son zamanlarda mideden cok,yasadigimiz yalan dunyada maneviyata ne kadar ac kaldigimi dusunuyorum.manevi tarafim ac olunca hayattanda zevk almadigimi biliyorum.

    az once sitende yazilara bakarken hifa hatunla subeyb kissasi ile ilgili yazi dikkatimi cekti.bende etkilenmistim bu yazidan.az once bunun yalan oldugunu okuyunca azda olsa sasirdim.yalanlari bize ballandira ballandira anlatiyorlar.artik neye guvenecegimide sastim kaldim.diyanet desen laik devletimiz boynuna tasma gecirmis,sozunden cikmiyor.uc bes alimimiz var dinimizi ozgurce haykirin.gerisi ya sapik ya sistemin finolarindan.

    nureddin yildiz hocami dinliyorum,sen gecen veya evelki yil tavsiye etmistin.o gunden beridir dinliyorum.oyle guzel anlatiyorki.hele ev isi yaparken onu dinliyorum.bizleri ne hale getirdiklerini dusunuyorum,nasil kardesi kardese dusman ettiklerini.yazacak o kadar cok sey varki.islam ulkelerinin her birine fitne bombasini atmislar,bizi kirdiriyorlar.uyanamiyoruz bir turlu.

    pilav guzel gorunuyor.tadida oyledir.cok lezzetli oluyor garniturle.onceleri olcusu olmadan yapardim.artik olcusude var.enerji gelirse insALLAH denerim.kuzularina yarasin.afiyet olsun.rabbim sizlere bizlere versin,ama zulum altoindaki zordaki kardeslerimize kat kat versin.amin

    rabbime emanetsin

    YanıtlaSil
  3. ...ve aleykumselam canım kardeşim,
    aynı acıları paylaşıyor ve mü'minler olarak kardeşlerimizin dertleri ile dertleniyoruz,

    Rabbim encamımızı hayreylesin(amin).

    Güzel yavrularını ve seni Alllah'a emanet ediyorum,
    en kalbi dualarımla...

    YanıtlaSil
  4. Selamun aleykum ve rahmetullahi ve berakatuhu
    Maşallah çok güzel görünüyor.
    Pilava havucu ve bezelyeyi çok yakıştırıyorum. Köftelerle birlikte çok çok daha güzel olucaktır Allahu alem
    Denemek istediklerim arasında girdi bu tarif.(:
    Rabbim razı olsun
    Selamun aleykum ve rahmetullahi ve berakatuhu

    YanıtlaSil
  5. Selamun Aleykuuum, yine beeen:))
    ooooo o ne guzel goruntu oyle!! ben eskiden pirinc pilavini hic sevmezdim! simdi seviyorum.. hele misirli olanini cok seviyorum!

    "Duaniz olmasa ne ehemmiyetiniz var" (Furkan Suresi 77. Ayet) ayeti kerimesi duanin onemini ozetliyor.

    YanıtlaSil
  6. ...ve aleykumselam ve rahmetullahi ve berakatuh,

    *CiLBaB* kardeşim,

    pilava havuç ve bezelye çok yakışıyor ama mısırla daha bir yakışıyor,deneyin inşaAllah çok memnun kalırsınız,
    kolay gelsin afiyet olsun,
    Rabbim cümlemizden de razı olsun.
    en Emin'e emanetsiniz,
    hayırlı cumalar...

    YanıtlaSil
  7. ...ve aleykum selaaaamm :)))
    hoşgeldin :)
    ben de pirinç pilavını pek yemiyordum,daha çok kilo açısından :)

    ama bu mısır, pilav alışkanlığımı alt üst etti :)
    canım pilav istiyor :((

    evet dua vesilesi ile değer kazanıyoruz,

    Rabbimize acziyetimizi itiraf ediyor,O'nun büyüklüğünü duamızla tasdik ediyoruz,bu da Rabbimizi memnun ediyor,

    O'nu memnun edecek bir hayat yaşamamız duasıyla,
    hayırlı cumalar...

    YanıtlaSil

HERKES YORUM YAPABİLİR,
siteniz veya bloğunuz yoksa ,profil seçin bölümünden Adı/URL yazan kısma tıklayın ,Ad yazan kısma adınızı ve soyadınızı yazın,
(yorumlarınızda iki isim kullanmanız,aynı isimle yazan diğer kardeşlerimizle karıştırılmamanız için önemli)
URL kısmını doldurmasanız da olur,yorumunuzu yazıp,

" YAYINLA "

yazısına tıkladığınızda yorumunuz gelir,ilginize çok teşekkür ederim.

KUR'AN IŞIĞINDA ÖLÜM, KIYAMET, AHİRET.....Mutlaka dinleyin...

BU SİTEDE YER ALAN KONULAR

Translate

Blog Archive

yasal uyarı

Protected by Copyscape DMCA Takedown Notice Search Tool HAYATCEMRESİ Adlı sitede yayınlanan tüm içerik hayatcemresi2.blogspot.com'a aittir.Hiçbir şekilde izinsiz kullanılamaz.
 
Copyright © HAYATCEMRESİ - Blogger Theme by BloggerThemes & freecsstemplates - Sponsored by Internet Entrepreneur