İNSTAGRAM

İNSTAGRAM
hayatcemresi_ instagram

بسم الله الرحمن الرحيم

بسم الله الرحمن الرحيم
(İnsanları) Allah'a çağıran,iyi ve faydalı iş yapan ve "Ben müslümanlardanım" diyen kimseden daha güzel sözlü kim vardır?
Fussilet suresi 33.ayet

Kutlu Doğum Programları ile Yerleştirilmeye Çalışılan Soft Peygamber Algısına Reddiye

Henüz 29 Yaşında Hakka Yürüyen bir Şehid'in Dilinden Muhteşem Bir Sohbet

27 Ocak 2011 Perşembe

İRMİKLİ KURU KÖFTE

"GERÇEK BİR İNSAN OLMAK, GERÇEK BİR MÜSLÜMAN OLMAKTIR."
(CEMİL MERİÇ )

Besmele ile başlarım...
Kuru köfte bir çok evde en çok tercih edilen,özellikle de çocukların çok sevdiği bir köfte çeşididir,bizde de öyle.Yanında patates kızartması ve üzerine domates sosu ile tam bir ziyafettir,Rabbim eksik etmesin,şükrünü eda etme gayretinde olanlardan eylesin(amin).
Kuru köftelerin daha sıkı ve şekillerinin düzgün olması ve dağılmaması için içine irmik ilave ettim ve sonuçtan memnun kaldım,sizlerle de paylaşmak istedim.
MALZEMELER
500 gr.orta yağlı kıyma,
1 tatlı kaşığı tuz,
1/2 demet yıkanıp ince doğranmış maydanoz,
3 yemek kaşığı irmik,
3 yemek kaşığı bayat ekmeklerden yaptığım galeta unu,
2 diş ezilmiş sarımsak,
1 adet rendelenmiş fazla suyu alınmış kuru soğan,
2 adet yumurta,
1'er çay kaşığı toz karabiber,yenibahar,kimyon,çemen baharatı,biber salçası veya toz kırmızı veya pulbiber,
YAPILIŞI
Bütün malzemeler karıştırılarak çok iyi yoğrulur,eller hafif ıslatılarak istenilen büyüklükte köfteler yapılır,tavada,zeytinyağında,orta ısıda kızartılır,patates kızartması ve domates sosu ve  yanında bol yeşillikli salata ile servis yapılır.
Domates sosunu yazın,doğrayıp, çiğden buzdolabı poşetlerine koyup, buzlukta sakladığım domateslerle yaptım,mevsimsiz domatesleri almıyoruz,faydasından çok zararı var.
Diğer köfte tariflerime de buradan bakabilirsiniz. 

8 yorum:

  1. offff harika olmuş arkadaşım.yanındada pilavla süper olur.ellerine sağlık.sevgiler.

    YanıtlaSil
  2. Yutkunma efekti! glupps..
    Köfte / domates sos / patates üçlüsü büyük küçük herkesin favorisi bizim evde :)
    Ellerine sağlık Hatice abla.
    Selametle

    YanıtlaSil
  3. Waalaikkummussalam, your kofta looks appetizing, wish I can have some right away....

    YanıtlaSil
  4. abla ellerine sağlık. babam da mangaldaköfte yapacağımız zaman köftelere irmik koyar haraka olur tadı.

    YanıtlaSil
  5. ellerine saglik köfte seven yok herhalde.benbirde saçaklı yapıyordum çocuklar evde olduklarında çok seviyorlardi şimdi onlar gurbette olunca bende yapmıyorum.hepsini ne çok özledim ya akşam akşam bu yapılırmıydı.ALLAHA emanet olun.

    YanıtlaSil
  6. ben de 1 paket kofte harciyla cok sahane kofteler yapabiliyorum:)

    YanıtlaSil
  7. Sevgili Sevda,Şeyma ve Ebru güzel yorumlarınız için çok teşekkürler...

    Gül hanım,sayfama hoşgeldiniz :)
    aynı mahallede olsaydık(blogger'da)ne güzel olurdu :(

    Saçaklı köfteyi bir kere ben de yapmıştım,ancak çok yağlı olunca bir daha denemedim,belki de ben beceremedim :)
    Allah kalıcı ayrılıklar vermesin,vuslat hasrete tat veriyor,Rabbim hayırlı vuslatlar yaşatsın(amin),sevgilerimle...

    Sevgili BTS maharetinden şüphem yok :)sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  8. hatice abla çok güzel bir tarif...yarın azıcık oğlusuma yapayım.çok seviyor köfteyi daha bu yaşta.ellerine sağlık ablacım sevgilerimle.
    hayırlı cumalar

    YanıtlaSil

HERKES YORUM YAPABİLİR,
siteniz veya bloğunuz yoksa ,profil seçin bölümünden Adı/URL yazan kısma tıklayın ,Ad yazan kısma adınızı ve soyadınızı yazın,
(yorumlarınızda iki isim kullanmanız,aynı isimle yazan diğer kardeşlerimizle karıştırılmamanız için önemli)
URL kısmını doldurmasanız da olur,yorumunuzu yazıp,

" YAYINLA "

yazısına tıkladığınızda yorumunuz gelir,ilginize çok teşekkür ederim.

KUR'AN IŞIĞINDA ÖLÜM, KIYAMET, AHİRET.....Mutlaka dinleyin...

BU SİTEDE YER ALAN KONULAR

Translate

Blog Archive

yasal uyarı

Protected by Copyscape DMCA Takedown Notice Search Tool HAYATCEMRESİ Adlı sitede yayınlanan tüm içerik hayatcemresi2.blogspot.com'a aittir.Hiçbir şekilde izinsiz kullanılamaz.
 
Copyright © HAYATCEMRESİ - Blogger Theme by BloggerThemes & freecsstemplates - Sponsored by Internet Entrepreneur