İNSTAGRAM

İNSTAGRAM
hayatcemresi_ instagram

بسم الله الرحمن الرحيم

بسم الله الرحمن الرحيم
(İnsanları) Allah'a çağıran,iyi ve faydalı iş yapan ve "Ben müslümanlardanım" diyen kimseden daha güzel sözlü kim vardır?
Fussilet suresi 33.ayet

Kutlu Doğum Programları ile Yerleştirilmeye Çalışılan Soft Peygamber Algısına Reddiye

Henüz 29 Yaşında Hakka Yürüyen bir Şehid'in Dilinden Muhteşem Bir Sohbet

20 Ocak 2011 Perşembe

GALETA UNLU SODALI BÖREK (OKTAY USTADAN)

"İnsanları inandıkları şeylerden vazgeçirmek, bir şeye inandırmaktan daha zordur. "
(E.RENAN)

Rabbimin adıyla...
 Oktay ustanın yeşil elma programında gördüğüm bu börek bana ilginç geldi.
Fırında pişirdiğim böreklerde hep yumurtalı sos kullanırım,ancak bu börekte yumurta yok,üstünde galeta unu,sosunda ise farklı olarak soda daha doğrusu maden suyu kullanılıyor.
Sıcakken dışı çıtır,içi yumuşak bir börek,soğuyup bekleyince çıtırlığı gidiyor.
Oktay usta iç olarak kıymalı,kuş üzümlü ve çam fıstıklı bir iç kullandı.Ancak bizde farklı içlerle yapılan,hele ki kıymalı,üzümlü içlere sıcak bakılmadığı için :) peynirli ve patatesli,peynirli iç kullandım.
MALZEMELER
3 adet yufka,
böreklerin üzerine serpmek için galeta unu,
istenilen börek içi malzemesi(peynirli,patatesli,kıymalı vb.)
Sosu için
1 şişe maden suyu,
1 su bardağından 2 parmak eksik süt,
5 yemek kaşığı zeytinyağı ve erimiş tereyağı karışımı,
böreklerin üzerine serpmek için
galeta unu,
istenilen börek içi malzemesi(peynirli,patatesli,kıymalı vb.)
YAPILIŞI
börek sosu hazırlanır,
yufkaların arasına bolca sostan sürülür,
üç yufkada üst üste konulur,
üçgen şeklinde 12 parçaya kesilir,
her parçanın geniş tarafına iç konulur,dar kısmına doğru sarın,her parçayı kalan sosa batırıp yağlanmış tepsiye dizilir,üstlerine galeta unu serpilir,sosunu iyice çekmesi için 10 dak.bekletilip önceden ısıtılmış fırına sürülür,altı üstü kızartılır,fırından alınıp sıcak servis yapılır.
NOT
Galeta ununu hazır almıyorum,fazla bayatlayan ekmekleri parçalayıp bir tepside kurutuyorum,rondoda çekip buzdolabında saklıyorum,köftelerde ve gerek duyduğum başka yerlerde kullanıyorum. 
Diğer börek tariflerime buradan bakabilirsiniz.

17 yorum:

  1. çok beğendim bu böreği arkadaşım.harika olmuş.not aldım.insalah deneyecem.

    YanıtlaSil
  2. ellerine saglik canim böreklerin citir citit nefis görünüyorlar..! cici pazarlar..

    YanıtlaSil
  3. ellerinize sağlık sodasız yapıyorum galeta unu böreğe harika bir lezzet veriyor..
    sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  4. sizi tanımıyorum ama ilk defa bir yemek sitesine besmele ile başlandığını görüyorum. tebrik ederim. sizin yaptığınız bütün yemekler çok güzeldir eminim çünkü başlangıcınız çok güzel. hepimize her işimize başlarken besmele çekmek nasip olsun inşallah

    YanıtlaSil
  5. Nilgün hanım sayfama hoşgeldiniz :)
    Besmele her hayırlı işin başı,Rabbim idrak edebilmeyi nasip etsin(amin),
    güzel bakışınız beni sevindirdi Rabbim razı olsun,
    her zaman beklerim,en kalbi sevglerimle...

    YanıtlaSil
  6. tereyagından ne kadar kullandıgınızı yazmamıssınız :( borek cok lezzetlı gorunuyor bırazdan yapıcam ama tereyagının olcusune taktım bıraz

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yağ konusu sizin damak tadınıza göre değişebilir,ama ben böyle karışık kullanımlarda tereyağını en fazla 1 yemek kaşığı kullanıyorum,uzun zaman oldu ama bu börekte de aynısı olmuştur :)
      kolay gelsin...

      Sil
  7. Ellerinizi sağlık çok güzel görünüyor... Yanlız bunu böyle sarıp buzlukta saklaya bilirmiyiz?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sosunu daha az hazırlayıp,sosa bulayıp sonra galeta ununa bulama işini yapmadan saklarsınız,
      pişireceğiniz zaman börekleri bulayacak kadar yeniden sos hazırlayıp kalan işlemleri yaparsınız...

      Sil
  8. 3 katımı bırlıkde sarıyoruz anlamadım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen söylediğiniz gibi,aralarına sos sürüp kesiyoruz,sonra sarıyoruz...

      Sil
  9. selamün aleyküm, bayadır sessiz sessiz takip ediyordum ama annemle ufak bi anlaşmazlığa düştük bu tarifte, yazayım bari dedim :) annem ısrarla yumurta koy sosuna diyor :) ne yapsam bilemedim, koysam olur mu?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ayşegül hanım sayfama hoşgeldiniz :)
      tarif,yazıda belirttiğim gibi Oktay usta'nın tarifi,ben de o şekilde hazırladım ve sizlerle paylaştım,

      bir yumurtanın olup olmamasından ne çıkar?bence annenizi üzmeyin,vardır bir bildiği,yumurta ile de güzel olur Allah'ın izni ile,kolay gelsin,
      annenize de selamlarımı iletin olur mu :)
      sevgilerimle...

      Sil
  10. hoşbuldum :) başüstüne ietirim tabi ki
    ben cevabı beklemeden tarifteki gibi yapıverdim valla inşallah güzel olur :)

    YanıtlaSil
  11. Merhaba Ayşegül hanım yapılan yorumlara hemen cevap yazmanız çok hoşuma gitti sizden birşey soracağım benim yaptığım börekler hiç kabarmiyor ne yapabilirim

    YanıtlaSil
  12. Börek kaç derecede pişer ve kaç dakikada

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 200 derecede pişirin, pişmesi tahminen ortalama yarım saat 40 dak. sürebilir.

      Sil

HERKES YORUM YAPABİLİR,
siteniz veya bloğunuz yoksa ,profil seçin bölümünden Adı/URL yazan kısma tıklayın ,Ad yazan kısma adınızı ve soyadınızı yazın,
(yorumlarınızda iki isim kullanmanız,aynı isimle yazan diğer kardeşlerimizle karıştırılmamanız için önemli)
URL kısmını doldurmasanız da olur,yorumunuzu yazıp,

" YAYINLA "

yazısına tıkladığınızda yorumunuz gelir,ilginize çok teşekkür ederim.

KUR'AN IŞIĞINDA ÖLÜM, KIYAMET, AHİRET.....Mutlaka dinleyin...

BU SİTEDE YER ALAN KONULAR

Translate

Blog Archive

yasal uyarı

Protected by Copyscape DMCA Takedown Notice Search Tool HAYATCEMRESİ Adlı sitede yayınlanan tüm içerik hayatcemresi2.blogspot.com'a aittir.Hiçbir şekilde izinsiz kullanılamaz.
 
Copyright © HAYATCEMRESİ - Blogger Theme by BloggerThemes & freecsstemplates - Sponsored by Internet Entrepreneur