İNSTAGRAM

İNSTAGRAM
hayatcemresi_ instagram

بسم الله الرحمن الرحيم

بسم الله الرحمن الرحيم
(İnsanları) Allah'a çağıran,iyi ve faydalı iş yapan ve "Ben müslümanlardanım" diyen kimseden daha güzel sözlü kim vardır?
Fussilet suresi 33.ayet

Kutlu Doğum Programları ile Yerleştirilmeye Çalışılan Soft Peygamber Algısına Reddiye

Henüz 29 Yaşında Hakka Yürüyen bir Şehid'in Dilinden Muhteşem Bir Sohbet

28 Ocak 2011 Cuma

TANELİ AYVA REÇELİ

Ebü’d-Derdâ radıyallahu anh’den rivayet edildiğine göre Resûlullah sallallahu aleyhi ve sellem şöyle buyururdu:
“Bir müslümanın, yanında bulunmayan din kardeşine yapacağı dua kabul olunur. Bir kimse din kardeşine hayır dua ettikçe, yanında bulunan görevli bir melek ona, ‘duan kabul olsun, aynı şeyler sana da verilsin’ diye dua eder.”
Müslim, Zikir 87, 88. Ayrıca bk. İbni Mâce, Menâsik 5

Rabbimin adıyla başlarım...
Bütün mü'min kardeşlerimin cuması mübarek,işleri hayır olsun...
Daha önce sizlerle rende ayva reçeli tarifini paylaşmıştım,o reçel bitince bu seferde taneli ayva reçeli yaptım.
İlk denememdi,annemden bilgi aldım ve onun önerileri doğrultusunda hazırladım,
kıvamı soğuyunca fazlaca koyulaştı,bu yüzden tekrar tencereye aktarıp yarım su bardağı kaynar su ilave ettim,4-5 dak.kadar kaynatıp tekrar aynı kavanozuna sıcakken yerleştirdim.

MALZEMELER

4 adet orta boy ayva(1,200 gr),
5 su bardağı su,
4 su bardağı toz şeker,
1 yemek kaşığı limon suyu,
1 fiske tuz,
3 adet tane karanfil,
3-4 adet ayva çekirdeği,
YAPILIŞI
1-Ayvaları yıkayıp soyun,çekirdek yataklarını çıkarıp
küçük parçalar halinde reçeli pişireceğiniz geniş ve yayvan bir tencereye doğrayın,

2-üzerlerine suyunu ilave edip 10-15 dak.kadar ağzı kapalı olarak ayvalar yumuşayıncaya kadar haşlayın,                                    
ayva tanelerinden birisine çatal batırarak yumuşayıp yumuşamadığını kontrol edin,
3-yumuşayan ayvaların üzerine 4 su bardağı toz şekeri, ayva çekirdeklerini ilave edip ağzı açık olarak en az bir saat pişirin,
içine limon suyunu ve karanfilleri ekleyin,

reçelinizin kıvamını anlamak için:

reçelden düz bir zemine bir damla damlatın,dağılmadan duruyorsa reçelin kıvamı olmuştur,içindeki ayva çekirdekleri ve ayvada jöleleşme özelliği olduğu için kıvamı daha açık bile olsa bekledikçe kıvam kazanıp koyulaşacaktır,
4-altını kapatıp sıcakken temiz ve kuru bir cam kavanoza yerleştirin,
5-kavanozdaki reçel iyice soğuyunca kapağını kapatıp serin bir yerde saklayın,
kolay gelsin afiyet olsun.
 
NOT
Ayva çekirdeklerini atmayın,temiz bir cam kavanoza veya cam şişeye koyup,
 üzerini örtecek kadar soğuk su ilave edip,
 ağzı kapalı olarak buzdolabında bekletin,bir kaç gün sonra koyulaşan bu suyu elinize ve yüzünüze krem olarak kullanabilirsiniz,
ellerinizi ve yüzünüzü yumuşacık yapıp gerginleştirdiğini göreceksiniz.

7 yorum:

  1. abla ellerine sağlık bende hemen yapmaya koyuluyorum ayva reçelini....

    YanıtlaSil
  2. buda çok tatlı görünüyor yaa :)

    ellerinize sağlık eğer rende reçelim biterse bundan da yapacağım :)

    ve Selamun Aleykum

    YanıtlaSil
  3. ablacım nasıl güzel bir rengi var maşallah...
    reçeli sevsem hani kalkıp yapıcam,o kadar yani...inşallah ilerde çocuğum/nasipse çocuklarım sever de ben de her nevi yaparım...
    ellerine sağlık.
    saygılarımla...

    YanıtlaSil
  4. Alevciğim,
    benimde reçelle pek aram yoktur ancak yeni tanıştığım portakal reçeli ve her zaman sevdiğim ayva reçeli istisna :)
    çocuklarımın ise isteyerek yediği tek reçel türü,reçel klasiği vişne reçeli...

    YanıtlaSil
  5. Taneli olsun,rendelenmiş olsun ne fark eder? İkiside kabulümdür benim.En çok ekmeğin üstündeki halini sevdim.Hemen yenmeye hazır :)
    Ellerine sağlık canımın içi...

    YanıtlaSil
  6. yaptım okadar güzel olduki herkese söylüyorum.Bukadar güzel ve kolayını hiç duymamıştım çok teşekkürler.

    YanıtlaSil
  7. adsız kardeşim,(böyle hitab etmeyi sevmiyorum,isminizi vermek istemiyorsanız müstear bir isimle de yazabilirsiniz,yorumun sonuna bir isim ekleyin olur mu :))
    sayfama hoşgeldiniz :)
    reçelimi yapıp beğenmenize çok sevindim,elinize sağlık,afiyet şifa olsun,
    her zaman beklerim :)

    YanıtlaSil

HERKES YORUM YAPABİLİR,
siteniz veya bloğunuz yoksa ,profil seçin bölümünden Adı/URL yazan kısma tıklayın ,Ad yazan kısma adınızı ve soyadınızı yazın,
(yorumlarınızda iki isim kullanmanız,aynı isimle yazan diğer kardeşlerimizle karıştırılmamanız için önemli)
URL kısmını doldurmasanız da olur,yorumunuzu yazıp,

" YAYINLA "

yazısına tıkladığınızda yorumunuz gelir,ilginize çok teşekkür ederim.

KUR'AN IŞIĞINDA ÖLÜM, KIYAMET, AHİRET.....Mutlaka dinleyin...

BU SİTEDE YER ALAN KONULAR

Translate

Blog Archive

yasal uyarı

Protected by Copyscape DMCA Takedown Notice Search Tool HAYATCEMRESİ Adlı sitede yayınlanan tüm içerik hayatcemresi2.blogspot.com'a aittir.Hiçbir şekilde izinsiz kullanılamaz.
 
Copyright © HAYATCEMRESİ - Blogger Theme by BloggerThemes & freecsstemplates - Sponsored by Internet Entrepreneur