İNSTAGRAM

İNSTAGRAM
hayatcemresi_ instagram

بسم الله الرحمن الرحيم

بسم الله الرحمن الرحيم
(İnsanları) Allah'a çağıran,iyi ve faydalı iş yapan ve "Ben müslümanlardanım" diyen kimseden daha güzel sözlü kim vardır?
Fussilet suresi 33.ayet

Kutlu Doğum Programları ile Yerleştirilmeye Çalışılan Soft Peygamber Algısına Reddiye

Henüz 29 Yaşında Hakka Yürüyen bir Şehid'in Dilinden Muhteşem Bir Sohbet

7 Ocak 2011 Cuma

PORTAKAL REÇELİ

رَبِّ هَبْ لِي حُكْماً وَأَلْحِقْنِي بِالصَّالِحِين 
"Rabbim, bana hüküm (ve hikmet) bağışla ve beni salih olanlara kat;"

وَاجْعَل لِّي لِسَانَ صِدْقٍ فِي الْآخِرِينَ
 "Sonra gelecekler arasında bana bir doğruluk dili (lisan-ı sıdk) ver."

وَاجْعَلْنِي مِن وَرَثَةِ جَنَّةِ النَّعِيمِ
 "Beni nimetlerle-donatılmış cennetin mirasçılarından kıl," 
(Şuara suresi 83,84,85. ayetler)

Hepinizin cuması mübarek,işleri hayır olsun...
Yazıya Kur'an-ı Kerim'den,Hz.İbrahim(a.s)'ın güzel dualarından bir kaçı ile başladım.
Yüce Rabbimiz kitabında bize nasıl dua edeceğimizi ve böyle dua edenlerin örneklerini veriyor.
Rahman olan Rabbimiz bize de böyle güzel ve anlamlı duaları ezberleyip,onlarla dua etmemizi,bu yolda istekli, gayretli ve muvaffak olmamızı nasip etsin,dualarımızı kabul etsin(amin).
Portakal reçelini ilk defa denedim,Cahide'de görmesem denemeyi de düşünmezdim,görüntüsü insanı cezbediyor,gerçekten çok lezzetli bir reçel,tatlı niyetine bile yenilebilir.
Deneme amacı ile yaptığımız için bir portakal ile yaptık,ancak tadını beğenince biraz fazla yapıp yaza saklamayı da düşündük,bu, biz ifadesini ayva reçeli tarifinde açıklamıştım :) şimdi tarifimize geçelim.
Vereceğim ölçü ile tabakta(kahve fincanı tabağı) gördüğünüz miktarın yaklaşık üç katı çıkıyor yani minik bir kavanoz,ölçüleri eşit oranda artırıp istediğiniz miktarda yapabilirsiniz. 
MALZEMELER
1 adet büyük ve kalın kabuklu portakal,
1 su bardağı şeker,
1 su bardağı su,
bir fiske tuz,
portakalınız tatlı ise 8-10 damla limon suyu,portakal ekşi ise gerek yok,
YAPILIŞI
Portakalın dış kabuğu rendenin ince gözünden rendelenir,
baş tarafları kesilir,
üzerini kapatacak miktarda su ile ocağa konulur,
5 dak.kaynatılır,
suyu süzülüp soğuk suya konulur,
suyu süzülüp tekrar soğuk su ile yıkanır,
önce yuvarlak dilimlere kesilir,
sonra da her dilim 4 veya 8 parçaya ayrılır,
su,şeker,tuz ve limon suyu ile koyu bir şurup hazırlanır,
bu şuruba portakallar atılır,
kıvamı koyulaşıncaya kadar karıştırılmadan kaynatılır,
altı kapatılıp sıcakken cam kavanoza yerleştirilir,
kolay gelsin,afiyet olsun.
NOT
Portakalın rendelediğiniz kabuklarını biraz toz şeker ile karıştırıp buzlukta saklayabilir,kek,pasta,kurabiye vb. yerlerde kullanabilirsiniz.
Portakal reçelini fazla miktarda yapacaksanız su ve şeker oranını aynı miktarda değil de daha az olacak şekilde hazırlayın,mesela 8 adet portakal için en fazla 6 bardak su ve şeker kullanın,hatta reçeli az sulu seviyorsanız  daha da azaltabilirsiniz.

10 yorum:

  1. Ellerine sağlık Hatice Abla. Annem de portakal kabuklarını spiral şekilde sararak yapar reçelini. Görüntüsü çok hoş oluyor. hayırlı cumalar.

    YanıtlaSil
  2. çok lezzetli görünüyor elinize sağlık.

    YanıtlaSil
  3. S.A.

    Dualarına canı gönülden amin diyorum.


    Eline sağlık Hatice abla gerçektende görüntü insanı cezbediyor.Kilo proplemi olmayanlara afiyet olsun.ne diyelim.

    Takip ettiğim arkadaşların çoğu blogspotta ,oğlumun yanında bahsetmiştim.sağolsun benim bilgisayar meraklısı oğlumda bana danışıp fikirlerimi alarak taşıdı.ben wordpressde de devam etmeyi düşünüyorum.tabi yeni paylaşımlara vakit bulursam.
    Allaha emanet ol.

    YanıtlaSil
  4. Nilücüğüm,
    yeni sayfan tekrar hayırlı olsun.

    Reçel, yine de şuruplu tatlılardan daha az kalorilidir,çünkü içinde yağ ve un yok,artık şeker de oluversin değil mi :)

    sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  5. hayırlı günler hayatcemresi
    portakal herşeye şahane lezzet veriyo reçelide eminim çok güzel olmuştur hele görüntüsü ımmmm bayıldım
    ellerine sağlık canım
    sevgiler

    YanıtlaSil
  6. Wonderful! Looks so yummy!

    YanıtlaSil
  7. SELAMÜN ALEYKÜM

    Ablacım paylaşımın için Allah razı olsun inş. Dualarına da yürekten amin iş.

    eline sağlık. portakal kabuklarını değerlendirmek adına ideal. portakal kabuğu şekerlemesini merak ediyorum bende:)

    YanıtlaSil
  8. ve aleykumselam Beytiyeciğim,

    bu reçelde hem kabuklar hem de portakalın içi kullanılıyor,sadece acılık vermesin diye kabukların en dış kısmı hafif rendeleniyor,hem çok kolay hem de çok lezzetli bir reçel,

    denemediysen tavsiye ederim,tatlı krizleri için bire bir :)

    sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  9. şahane olmuş ellerine sağlık afiyet bal olsun
    sevgiler

    YanıtlaSil
  10. haticecim bende yaptım çok güzel oldu. teşekkür etmek istedim Allah razı olsun...

    YanıtlaSil

HERKES YORUM YAPABİLİR,
siteniz veya bloğunuz yoksa ,profil seçin bölümünden Adı/URL yazan kısma tıklayın ,Ad yazan kısma adınızı ve soyadınızı yazın,
(yorumlarınızda iki isim kullanmanız,aynı isimle yazan diğer kardeşlerimizle karıştırılmamanız için önemli)
URL kısmını doldurmasanız da olur,yorumunuzu yazıp,

" YAYINLA "

yazısına tıkladığınızda yorumunuz gelir,ilginize çok teşekkür ederim.

KUR'AN IŞIĞINDA ÖLÜM, KIYAMET, AHİRET.....Mutlaka dinleyin...

BU SİTEDE YER ALAN KONULAR

Translate

Blog Archive

yasal uyarı

Protected by Copyscape DMCA Takedown Notice Search Tool HAYATCEMRESİ Adlı sitede yayınlanan tüm içerik hayatcemresi2.blogspot.com'a aittir.Hiçbir şekilde izinsiz kullanılamaz.
 
Copyright © HAYATCEMRESİ - Blogger Theme by BloggerThemes & freecsstemplates - Sponsored by Internet Entrepreneur