İNSTAGRAM

İNSTAGRAM
hayatcemresi_ instagram

بسم الله الرحمن الرحيم

بسم الله الرحمن الرحيم
(İnsanları) Allah'a çağıran,iyi ve faydalı iş yapan ve "Ben müslümanlardanım" diyen kimseden daha güzel sözlü kim vardır?
Fussilet suresi 33.ayet

Kutlu Doğum Programları ile Yerleştirilmeye Çalışılan Soft Peygamber Algısına Reddiye

Henüz 29 Yaşında Hakka Yürüyen bir Şehid'in Dilinden Muhteşem Bir Sohbet

24 Ocak 2011 Pazartesi

ÇOK RENKLİ RULO PASTA

"Onlar ayaktayken, otururken ve yanları üzerine yatarken Allah’ı anarlar. Göklerin ve yerin yaratılışı üzerinde düşünürler. “Rabbimiz! Bunu boş yere yaratmadın, seni eksikliklerden uzak tutarız. Bizi ateş azabından koru” derler."
(Al-i İmran suresi 191.ayet)
Esselamu aleykum...
Yüceler yücesi Rabbimin adıyla başlarım.

Çocukları okula gidenler bilirler,ilk karne tatili yaklaşıyor,bu yüzden bir çok evde tatlı bir rehavet vardır,bizim evde böyle,ama büyük oğlumun tatili erken başladı,elhamdulillah.O, uzun zamandır evden uzakta idi,onu memnun etmek için sevdiği yiyecekleri hazırlamaya çalışıyorum.
Pastayı çok sevdiği için bu günlerde evde pasta sık yapılır oldu,yavrularım da bana yardımcı olunca işler daha kolay oluyor :) 
Uzun zaman önce katı meyve sıkacağında ıspanak yapraklarının suyunu sıktım,
üçer yemek kaşığı olarak ayırdığım ıspanak sularını bardaklarda buzlukta sakladım,
yeşil renkli pasta yapmak istediğimde buzluktan çıkarıp erittim ve kullandım.
Bu pasta da yeşil rengini ıspanak suyundan aldı,
ara kremasında da vişne püreli vişne suyu ile yaptığım vişne peltesini kullandım.
Pastanın ortasında ise muz kullandım.
Pandispanyayı portakal suyu ile ıslattım.
Şimdi malzemelerini vereyim inşaAllah.

PANDİSPANYA MALZEMELERİ
4 adet yumurta,
1,5 çay bardağı şeker,
2 çay bardağı un,
1/2 kabartma tozu,
3 yemek kaşığı ıspanak suyu,
3 yemek kaşığı su,
1 paket vanilya,
Vişne peltesi için:
2 su bardağı yazın yaptığım vişne konsantresinin vişneleri ile hazırlayıp buzlukta sakladığım,vişne püreli vişne suyu,
3 yemek kaşığı nişasta,
5-6 yemek kaşığı toz şeker,
NOT:
Vişne peltesini hazırladıktan sonra şekerini kontrol ederek damak tadınıza göre ayarlayın,peltenizin kıvamı da pandispanyanın içinde kolayca duracak şekilde olmalıdır,
Pastanın ortasına koymak için:
 2 adet muz,
Pastanın üzeri için:
1 su bardağı soğuk süt ile hazırlanmış 1 paket krem şanti,
Süslemesi için:
60 gr.benmari usulü ile eritilmiş bitter çikolata,
2-3 tatlı kaşığı çekilmiş antep fıstığı,
YAPILIŞI
pandispanya hazırlanır,yağlı kağıt serilmiş ve üzeri yağlanmış tepsiye yayılır,önceden ısıtılmış orta ısıdaki fırında 10 dak.kadar pişirilir,
fırından alınıp kağıdından ayrılır,partakal suyu ile ıslatılır,
hazırlanmış vişne peltesi üzerine sürülür,kenarına muzlar yerleştirilir,rulo şeklinde sarılıp tepsiye alınır,üstüde portakal suyu ile ıslatılır,hazırlanmış krem şanti ile kapatılır,benmari usulü ile eritilmiş çikolata ile süslenir.
ÖNEMLİ NOT:
Benmari usulü ile eritilmiş çikolata soğuyunca donup sertleşiyor ve pastanın dilimlenmesini zorlaştırıyor,bu yüzden çikolata katılaşmadan pastamızı dilimlersek şekli bozulmaz,veya çikolatayı üzerine gezdirirken hep enine,dilimlerin hizasına gelecek şekilde süslerseniz keserken kolay kesilir,önceden dilimlemenize gerek kalmaz,
pandispanyanız piştikten sonra çok yumuşaksa ıslatmanıza gerek yok,ayrıca meyve peltesini ara kreması olarak kullandıysanız beklerken de pastayı yumuşatacaktır,Kolay gelsin afiyet olsun.

14 yorum:

  1. MaşaAllah diyorum başka da ne diyeceğimi bilemiyorum bu görüntü karşısında =)

    YanıtlaSil
  2. Hımmm Allahım bu ne enfes bir pasta olmuş canım ellerine sağlık kesene bereket enfes olmuş
    afiyet bal olsun
    sevgiler

    YanıtlaSil
  3. Canım ellerine sağlık çok güzel gözüküyor.Hiç yaşpasta yapmadım desem yeridir. o nedenle bi kaç bişey sormak istiyorum. rulo yaparken kırılmıyormu bide içine vişne peltesi yerine başka ne koyabiliriz.teşekkür.

    YanıtlaSil
  4. pasta harika olmuş arkadaşım.ellerine sağlık.sevgiler.

    YanıtlaSil
  5. Sevgili karakuzucuğun annesi,

    pandispanyayı verdiğim ölçülerde yaparsanız,inşaAllah problem olmaz,

    pandispanyanın hamuru,kek hamuru kıvamından biraz daha cıvık olmalı,pişince kağıdından ayırdıktan sonra da yine kağıdı ile rulo yaparak,pandispanyayı ruloya alıştırın,

    sonra açıp üzerini 4-5 yemek kaşığı kadar süt veya meyve suyu ile ıslatın,daha fazla ıslanırsa rulo yaparken parçalanabilir,

    içine kremasını,uzun kenarına da muzları yerleştirip kağıt yardımı ile sarın,tepsiye alın ve üzerini de şanti veya hazırladığınız krema ile kapatın,
    içinde vişne peltesi olması şart değil herhangi bir krema da olur,sizin isteğinize kalmış,
    linkini verdiğim portakallı muzlu rulo pasta da rulo nun yapım aşamaları var,oraya bakabilirsiniz,sayfamda ki pastalar bölümünde de farklı rulo pastaları bulabilirsiniz,

    sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  6. offf süperr görünüyor elinize sağlık.

    YanıtlaSil
  7. Adına uygun şekilde renkli ve bir o kadar da iştah kabartıcı bir pasta olmuş.Ellerinize sağlık.Hayırlı günler.

    YanıtlaSil
  8. OFF HARİKA YE BENİ DER DURUR:)
    ELLERİNE SAĞLIK.
    SEVGİLERİMLE...

    YanıtlaSil
  9. selamün aleyküm sitesini 1 aydır takip ediyorum ve okurken tariflerinize bakarken hep şükrediyorum, yaptığınız herşey çok güzel, devamını bekliyor sizinle tanışmak istiyorum Allah'a emanet olun

    YanıtlaSil
  10. selamün aleyküm, sitenizi çok beğeniyorum, iyiki böyle bir siteyi buldum, sizinle tanışmak isterim allaha emanet olun

    YanıtlaSil
  11. ve aleykumselam,Sibel ve Enes,
    yorumlarınız birbirine çok benziyor,yazılış saatleri de çok yakın,tavafuk mu yoksa aynı kişiye mi ait :) ???
    ilginize teşekkürler...

    YanıtlaSil
  12. hayatimda iki defa rulo pasta yapmaya calistim, ikisi de "rulo" olamadi, 3 katli pastaya donustu:)) takdir ettim!

    YanıtlaSil
  13. Pandispanya sert oldu ise fırından çıkardıktan sonrada hemen sarıp ruloya alıştırmadıysan,pandispanyayı sarmadan açıkta bekletip kuruttu isen dediğin gibi olabilir,
    bir dahaki denemende bunlara dikkat edersen rulo olmaması için bir sebep yok,

    ama üç katlısı da güzeldir :)

    dediğin gibi emek varsa takdire değer...

    YanıtlaSil

HERKES YORUM YAPABİLİR,
siteniz veya bloğunuz yoksa ,profil seçin bölümünden Adı/URL yazan kısma tıklayın ,Ad yazan kısma adınızı ve soyadınızı yazın,
(yorumlarınızda iki isim kullanmanız,aynı isimle yazan diğer kardeşlerimizle karıştırılmamanız için önemli)
URL kısmını doldurmasanız da olur,yorumunuzu yazıp,

" YAYINLA "

yazısına tıkladığınızda yorumunuz gelir,ilginize çok teşekkür ederim.

KUR'AN IŞIĞINDA ÖLÜM, KIYAMET, AHİRET.....Mutlaka dinleyin...

BU SİTEDE YER ALAN KONULAR

Translate

Blog Archive

yasal uyarı

Protected by Copyscape DMCA Takedown Notice Search Tool HAYATCEMRESİ Adlı sitede yayınlanan tüm içerik hayatcemresi2.blogspot.com'a aittir.Hiçbir şekilde izinsiz kullanılamaz.
 
Copyright © HAYATCEMRESİ - Blogger Theme by BloggerThemes & freecsstemplates - Sponsored by Internet Entrepreneur