İNSTAGRAM

İNSTAGRAM
hayatcemresi_ instagram

بسم الله الرحمن الرحيم

بسم الله الرحمن الرحيم
(İnsanları) Allah'a çağıran,iyi ve faydalı iş yapan ve "Ben müslümanlardanım" diyen kimseden daha güzel sözlü kim vardır?
Fussilet suresi 33.ayet

Kutlu Doğum Programları ile Yerleştirilmeye Çalışılan Soft Peygamber Algısına Reddiye

Henüz 29 Yaşında Hakka Yürüyen bir Şehid'in Dilinden Muhteşem Bir Sohbet

7 Ocak 2011 Cuma

LİMONLU KURABİYE

"Müslüman Kimliğinle Dolaşıyorsan Hareketlerine Dikkat Et..! Attığın Adım Gaflete Değil Hidayete Götürsün."
Allah'ın adıyla başlarım...
Kurabiyelerden gidiyorum :) daha önceleri de yapmayı düşünüp nasıl olur diye cesaret edemediğim limonlu kurabiyemi nihayet denedim.
Cesaretimi toplamama Oktay ustanın yaptığı,benimde deneyip sayfamda paylaştığım,portakallı kurabiye sebep oldu.O ölçülerle ve tıpatıp aynı malzemelerle yapmadım, değişiklikler var.Yerken limon ferahlığını hissedebileceğiniz lezzetli bir kurabiye oldu,benim şeker biraz iri taneli olduğu için iyice eritemedim,biraz annemin yaptığı kuru pastaları andırdı,pudra şekeri kullanılırsa zannederim daha gevrek olurlar. 

Evde kurabiyeyi sık bulunduruyorum,hem tatlı ihtiyacını karşılıyor,hem de çocuklar için özellikle en küçük oğlum için karın doyuran bir çeşit oluyor.Bizim yediğimiz her yiyeceği yemediği,yediği zamanda bir iki tane de olsa kurabiyeden yediği için sık yapıyorum,hele bir de dışardan fazla bisküvi türü almıyorsanız,hazır kurabiyeleri yemiyorsanız,çocuklar için bu ihtiyaç en iyi evde hazırlanan,güvenerek yediğimiz kurabiyelerle karşılanıyor. 

MALZEMELER
1adet yumurta,
1 adet limonun ince kabuk rendesi,
3-4 yemek kaşığı limon suyu(limon ekşiliği daha az hissedilsin istiyorsanız,3 kaşık yeterlidir),
100gr.tereyağı,
5 yemek kaşığı zeytinyağı,
2 yemek kaşığı yoğurt,
1 yemek kaşığı irmik,
3 yemek kaşığı mısır unu,
10-12 yemek kaşığı toz şeker,
17 yemek kaşığı un,
1/2 paket kabartma tozu,

YAPILIŞI
un,mısır unu,irmik ve kabartma tozu hariç diğer malzemeler şeker eriyinceye kadar,
iyice karıştırılır,
kalan malzemeler ve en son olarak da un azar azar ilave edilerek çok yumuşak, hafif ele yapışan bir hamur elde edilir,
yağlı kağıt serilmiş tepsiye aralıklı olarak dizilir,üzerlerine çatalın ucuyla bastırılarak desen yapılır,175 derece önceden ısıtılmış fırında yarım saat pişirilir,sonra ısı 150 dereceye düşürülüp 15-20 dak.daha pişirilip,hafif pembeleşmiş kurabiyeler fırından alınır,soğuyunca servis yapılır.

14 yorum:

  1. Amanın çok sevimli olmuşlar bunlar :)

    YanıtlaSil
  2. limon aromasını çok severim harika olur.ellerine sağlık.sevgiler.

    YanıtlaSil
  3. Çok güzel olmuş ellerine sağlık,düğme kurabiyeler de çok güzel görünüyor,sevgiler.

    YanıtlaSil
  4. ELLERİNE SAĞLIK YÜREĞİNE SAĞLIK ARKADAŞIM.

    YanıtlaSil
  5. mis gibi bir çayın yanına bu kurabiyeler nede çok yakışırdı.hepsi aynı boyutta, ne kadar muntazam yapmışsınız.ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  6. ablacım hayırlı akşamlar...
    bunlar bana biraz düğmeyi hatırlattı.
    ne güzel şekilleri var öyle ellerine sağlık sevgilerimle

    YanıtlaSil
  7. ablacım ellerine sağlık

    ...benim ufaklık ta çok seviyor kurabiyeleri bende yapıyorum dondurucuya koyuyorum istediği zaman çıkarıp yediriyorum...

    ...bu arada ev de yapılan kurabiyeler gerçekten güzel oluyor...

    YanıtlaSil
  8. miss gibi limon kokulu kurabiyeler olmuş
    sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  9. hayırlı günler hayatcemresi
    limonlu kurabiyelerin çok güzel olmuş görüntüsüçok güzel gerçekten limon lezzeti kurabiyede de çok leziz
    ellerine sağlık
    sevgiler

    YanıtlaSil
  10. elınıze saglık...kurabıyeler cok hos gozukuyor. sıtenızde oyle...
    zevkle takıbedıcem....
    www.memolininannesi.blogspot.com

    YanıtlaSil
  11. S.a bu kurabiyelerde belirgin bir ekşilik oluyor mu bende çocuklar için böyle şeyleri hazır tutmaya çalışıyorum ama kızım yemekleri çok seçtiği ve yediğinde de az yediği için eşim böyle alternatifler sunmama kızıyor yemekleri bu yüzden yemediğini söylüyor

    YanıtlaSil
  12. menekşem,yazıda bahsetmişim biraz ekşilik hissediliyordu,

    anneler çocuklarının damak tadını daha iyi bilirler,yemekte zorlanıyorlarsa değişiklikleri onlara farktettirmeden ve damak tadlarını dikkate alarak yapmak lazım,
    eşin haklı olabilir :)
    erkekler olaylara bütün olarak baktıkları için bir çok şeyde haklılıklarına inanıyorum.

    YanıtlaSil
  13. Zeynep kübra14 Ekim 2013 00:11

    Ablacım Zencefili bi kurabiye tarifin var mı

    YanıtlaSil

HERKES YORUM YAPABİLİR,
siteniz veya bloğunuz yoksa ,profil seçin bölümünden Adı/URL yazan kısma tıklayın ,Ad yazan kısma adınızı ve soyadınızı yazın,
(yorumlarınızda iki isim kullanmanız,aynı isimle yazan diğer kardeşlerimizle karıştırılmamanız için önemli)
URL kısmını doldurmasanız da olur,yorumunuzu yazıp,

" YAYINLA "

yazısına tıkladığınızda yorumunuz gelir,ilginize çok teşekkür ederim.

KUR'AN IŞIĞINDA ÖLÜM, KIYAMET, AHİRET.....Mutlaka dinleyin...

BU SİTEDE YER ALAN KONULAR

Translate

Blog Archive

yasal uyarı

Protected by Copyscape DMCA Takedown Notice Search Tool HAYATCEMRESİ Adlı sitede yayınlanan tüm içerik hayatcemresi2.blogspot.com'a aittir.Hiçbir şekilde izinsiz kullanılamaz.
 
Copyright © HAYATCEMRESİ - Blogger Theme by BloggerThemes & freecsstemplates - Sponsored by Internet Entrepreneur