İNSTAGRAM

İNSTAGRAM
hayatcemresi_ instagram

بسم الله الرحمن الرحيم

بسم الله الرحمن الرحيم
(İnsanları) Allah'a çağıran,iyi ve faydalı iş yapan ve "Ben müslümanlardanım" diyen kimseden daha güzel sözlü kim vardır?
Fussilet suresi 33.ayet

Kutlu Doğum Programları ile Yerleştirilmeye Çalışılan Soft Peygamber Algısına Reddiye

Henüz 29 Yaşında Hakka Yürüyen bir Şehid'in Dilinden Muhteşem Bir Sohbet

5 Ocak 2011 Çarşamba

AYVA REÇELİ

"Allah'tan gelen öğütlerin ve O'nun indirdiği gerçeğin etkisi ile müminlerin kalplerinin yumuşayacağı, ürpereceği gün halâ gelmedi mi? Müminler daha önce kendilerine kutsal kitap verilenler gibi olmasınlar. Uzun zaman geçince onların kalpleri katılaştı ve çoğu yoldan çıkmış kimseler oldu."
(Hadid suresi 16.ayet)
Reçel yeme alışkanlığımız pek yoktur,çocuklar daha çok vişne reçelini ve çilek reçelini tercih ederler,biz ise özellikle ayva reçelini daha çok severiz.Bugün ilk defa yaptığımız portakal reçelini de inşaAllah sizlerle daha sonra paylaşacağım.
Ayva reçeli doğranarak yapılabildiği gibi bizim yaptığımız şekilde rendelenerek de yapılıyor,bizim tercihimiz rendelenmişten yana,rende halinde neredeyse suyunu tamamen bünyesine çeken,ayva yoğunluklu bir reçel oluyor.
Bizim diyorum,sevgili eşim yardım etmese benim yapmam çok zor :) hazırlama aşaması ona,pişirme aşaması ise bana ait,şimdi tarifini sizlerle paylaşayım.

MALZEMELER
3 adet orta boy ayva (800 gr.),
3 su bardağı su,
3 su bardağı toz şeker,
3-4 adet karanfil,
1 tatlı kaşığı limon suyu,bir fiske tuz,
YAPILIŞI
Ayvalar yıkanır(ben kabuklarını da soydum,soymamak daha iyi imiş,rengi daha güzel olurmuş,annem öyle söyledi,rendenin iri gözünden rendelenir,
reçel yapılacak tencereye rendelenmiş ayvalar,su,şeker,tuz ve 4-5 adet ayva çekirdeği konulup ocağa konulup altı yakılır,20 dak sonra karanfiller içine atılır,
suyunu çekmeye yakın limon suyu ilave edilip karıştırılır,rengi kızarıp koyulaşınca sıcakken cam bir kavanoza yerleştirilir,soğuyunca kapağı kapatılır serin bir yerde saklanır.Afiyet olsun.
NOT:
Reçelinizin sulu olmasını istiyorsanız su ve şeker miktarını 1'er bardak artırın.

14 yorum:

  1. Es-Selamu Aleyküm ve Rahmetullahi ve Berekatuhu.
    Nasılsın ablacığım?
    Rahman c.c seni/aileni razı olduğu kullarından eylesin.İlmi yazı ile bağlayınız düsturu ve Rahmani sevda ile birbirinden hikmetli ayetleri bizlerle paylaşıyorsun.
    Ahh ediyor yüreğim,öylesine inliyor ki bazen..
    'Allah'tan gelen öğütlerin ve O'nun indirdiği gerçeğin etkisi ile müminlerin kalplerinin yumuşayacağı, ürpereceği gün halâ gelmedi mi?'
    Bizler sevdiklerimizden gelen mektupları,haberleri bir nefeste okur içimize nakşederiz.Lakin Bizi Yaradan,Evveli ve Ahiri olmayan Rahman c.c sözlerini neden duyamaz,neden göremez,neden hayatımıza tatbik edemeyiz.Neden ağır gelir.Göze/gönle kapkara perde iniyor da nice hikmetlerden/hakikatten bihaber tüketip duruyoruz şu ömrü.
    Çare odur ki imanımızı taze tutmak,diriltmek.Vesveseye,nefsin esaretine,şeytanın hilelerine düşmemek.
    En azından bu yolda çabalamak inşaAllah.
    Ayva Reçeli şifa olsun,ellerine sağlık ablacığım.Bende bir karanfil aşkı var,sorma gitsin:)
    Kalbi selamlarımla

    YanıtlaSil
  2. Şeymacığım,
    gerçekten basiret nazarı ile bakan,gönülden dinleyen yürekler için çok etkileyici bir ayet,tefsirde ilk okuduğumda çok etkilenip gözyaşlarımı tutamamıştım,bu halin her daim devam etmesi çok güzel olurdu ama ne yazık ki dünya bizi fazla oyalıyor,etkilenip ibret alacağımız yerde,sadece kulaklarımıza değip ruhumuza dokunmuyor,Rabbim o huşu halinin tadını alanlardan eylesin(amin).

    YanıtlaSil
  3. slm
    aradıgım tarıfı sızde bulmak guzel
    elınıze saglık
    hemen deneyecegımm...

    YanıtlaSil
  4. ablacım ellerine sağlık. Biz de pek yenmiyor reçel ama ben mevsimine göre her reçeli yapmak istiyorum. Ayva reçelini de geçen yılbende yapmıştım bende rendelemiştim oktay ustada görüp. allaha emanet ol..

    YanıtlaSil
  5. profildeki karanfil ne kadar güzel..bakıyor ama görmüyoruz maalesef..hep şikayet hep daha iyisini elde etme dünya hırsı:(
    halbuki hayatmız güzelliklerle kuşatılmış..farkettiren blogunu seviyorum.Allah razı olsun..
    ayva reçlini çok severim.şifa olsun ailenzi de..

    YanıtlaSil
  6. Sevgili balpare,
    güzel yorumların için kalemine yüreğine sağlık,sevgi karşılıklı, bilmukabele :)
    Rabbim cümlemizden de razı olsun,razı olacağı bir hayat yaşatsın(amin)...

    YanıtlaSil
  7. bende geçen hafta yaptım, kahvaltıda kızarmış ekmeğin üzerine tereyağı ve ayva marmelatı mmmm :)

    nefis :)

    ellerine sağlık ablacım, dua ile...

    YanıtlaSil
  8. Tubacığım,
    biz de çerez niyetine yiyoruz,mutfakta tabağa koydum gidip gelip yağsız ekmeksiz atıştırıyoruz :)

    YanıtlaSil
  9. Bu sene ilk defa ayva reçelini bir arkadaşımıza öğrenciler olarak toplanıp gittiğimizde yedim ve inanımaz beğenmiştim :) rende değildi o ama böyleside çok güzel görünüyor. Eve gittiğimde inşaallah ayva mevsimi geçmeden yapmak istiyorum bende bu reçelden umarım becerebilrim rendeleme kısmı biraz zor olacak galiba :) denediğimde sonucu mutlaka yazacağım teşekkürler tarifiniz için afiyet olsun sizede bize de (:

    Selamun Aleykum ve Rahmetullahi ve Berekatüh...

    YanıtlaSil
  10. ve aleykumselam ve rahmetullahi ve berekatuh,

    Sevgili lâ,sayfama hoşgeldin :)

    ayva reçeli dediğiniz gibi çok lezzetli bir reçel,ben fazla sulu sevmediğim için rendelenmiş halini tercih ediyorum,her iki şekli de güzel,kolay gelsin,afiyet olsun,

    sonucu merakla bekliyorum :)

    YanıtlaSil
  11. tekrardan Selamun Aleykum :)

    ve sonunda bugün reçelimi yapabildim (: annemin önerisi üzerine bir kaç küçük değişiklik yaptık ve dün gece rendelediğim ayvalarla şekerleri karıştıp sabaha kadar kendi suyunun çıkmasını bekledik sonrada sabah kaynattık =) fotoğraflarını da çektim en kısa zamanda ablamın bloguna koyduracağım =)))

    buram buram ayva koktu her yer ki bayılırım bu kokuya tadı ise cidden rendeleyince ayva tadı daha çok geliyormuş harika bir tadı var yani =)

    tarif için teşekkürler abla (birden böyle demek geldi içimden) :)

    ve son söz bir dua ile olsun inşaAllah Rabbim kalbi katılaşanlardan etmesin hiçbir zaman bize Kuran-ı Kerim'in ışığında yaşayanlardan eylesin.. Amin

    ve Selamun Aleykum.

    YanıtlaSil
  12. ...ve aleykumselam kardeşim,
    annenin de senin de elinize sağlık,afiyet şeker olsun,hayırlı günlerde sağlıkla ve mutlulukla yeyin inşaAllah,
    güzel duana ben de gönülden amin diyorum,
    ablanın bloğu hangisi?ben de resimleri görmek isterim :)
    en kalbi sevgilerimle,Rabbime emanet ol...

    YanıtlaSil
  13. www.baharatlitatlar.blogspot ablamın blogu :)

    amin inşaAllah hep beraber ablacım.

    hani bir söz var Fi’l kalbi mine’l kalbi ile’l kalbi sebîlâ… kalpten kalbe yol vardır.

    Mühim olan kalplerde buluşmakmış kalbinizde bana da yer açtığınız için teşekkür ederim :)

    Emanet Allah'a inşaAllah.

    YanıtlaSil
  14. Sevgili lâ,
    ilgin için çok teşekkürler,
    madem ayvayı bu kadar seviyorsun inşaAllah yakında taneli ayva reçeli tarifim olacak, taslakta hazır,o çok daha güzel oldu,tavsiye ederim :)

    YanıtlaSil

HERKES YORUM YAPABİLİR,
siteniz veya bloğunuz yoksa ,profil seçin bölümünden Adı/URL yazan kısma tıklayın ,Ad yazan kısma adınızı ve soyadınızı yazın,
(yorumlarınızda iki isim kullanmanız,aynı isimle yazan diğer kardeşlerimizle karıştırılmamanız için önemli)
URL kısmını doldurmasanız da olur,yorumunuzu yazıp,

" YAYINLA "

yazısına tıkladığınızda yorumunuz gelir,ilginize çok teşekkür ederim.

KUR'AN IŞIĞINDA ÖLÜM, KIYAMET, AHİRET.....Mutlaka dinleyin...

BU SİTEDE YER ALAN KONULAR

Translate

Blog Archive

yasal uyarı

Protected by Copyscape DMCA Takedown Notice Search Tool HAYATCEMRESİ Adlı sitede yayınlanan tüm içerik hayatcemresi2.blogspot.com'a aittir.Hiçbir şekilde izinsiz kullanılamaz.
 
Copyright © HAYATCEMRESİ - Blogger Theme by BloggerThemes & freecsstemplates - Sponsored by Internet Entrepreneur