İNSTAGRAM

İNSTAGRAM
hayatcemresi_ instagram

بسم الله الرحمن الرحيم

بسم الله الرحمن الرحيم
(İnsanları) Allah'a çağıran,iyi ve faydalı iş yapan ve "Ben müslümanlardanım" diyen kimseden daha güzel sözlü kim vardır?
Fussilet suresi 33.ayet

Kutlu Doğum Programları ile Yerleştirilmeye Çalışılan Soft Peygamber Algısına Reddiye

Henüz 29 Yaşında Hakka Yürüyen bir Şehid'in Dilinden Muhteşem Bir Sohbet

28 Aralık 2012 Cuma

FINDIK EZMELİ KOKOSTAR TOP KEKLER (DOLGULU KEK)

"Kendilerine ilim verilmiş olanlar görüyorlar ki, Rabbinden sana indirilen Kur'ân, hakkın kendisidir. O, gücüne nihayet olmayan, her hamde lâyık bulunan Allah'ın yolunu gösteriyor."
(Sebe suresi 6.ayet meali) 
Rabbimin adıyla başlarım...
Yeni bir top kek tarifi ile beraberiz.Dünya nimetleri elimizde oyuncak,oynayıp duruyoruz,Rabbim affetsin.Dünyaya kanıp ahireti unutan gafil kullarından eylemesin bizleri,israf etmeyenlerden,helal yeyip,helal içenlerden eylesin,haramları bizden uzak kılsın(amin).
Bu sefer top kekleri dolgulu yaptım.Takibedenler bilirler,böyle bir dolgu malzemesi kullanarak dolgulu kokostar kurabiyeler de yapmıştım.O tarifte fındık ezmesi değil,çekilmiş fındık kullanmıştım.
Kokostarlara ise fındık ezmesi de ilave ettim.Yumuşacık,lezzetli ve farklı sürpriz kekler oldular.Yapımı çok kolay,dikkat etmeniz gereken iç malzemeyi çok iyi karıştırmanız,gerisi en kolay ve eğlenceli kısmı.İç malzemeye şekeri 2 kaşık koydum fazla tatlı oldu,bu yüzden tarifte 1 kaşık olarak verdim,ama çok tatlı isterseniz sizde şekeri 2 kaşık olarak kullanabilirsiniz.
Dilerseniz yapılışına geçelim. 

  MALZEMELER
1 çay bardağı toz şeker(çay bardağını görmek için buraya tıklayın),
2 adet yumurta 1'nin akı,içi için ayrılacak,
1 çay bardağı sulu yerinden tatlı taze yoğurt veya süt,
1/3 çay bardağı zeytinyağı,
2 çay bardağı un,
1/2 paketten biraz fazla kabartma tozu,
1 yemek kaşığı tepeli kakao,
  3 yemek kaşığı su,
bir fiske tuz,
top keklerin içi için,
100 gr. kadar veya 1 su bardağı tepeli hindistan cevizi,
1 yumurtanın akı,
1 tatlı kaşığı tepeli fındık ezmesi,
1 yemek kaşığı toz şeker,
KOKOSTAR KEKLER NASIL HAZIRLANIR?
önce top keklerin iç malzemesini iyice karıştırın ve kek sayısı olan 12'ye bölün,
fırını 230 dereceye ayarlayıp ısıtmaya başlayın,
yuvalı kek kalıbına kağıt kek kalıplarını yerleştirin,
derin bir kapta yumurta ve şekeri 2 dak.kadar çırpın,
  kalan kek malzemelerini ilave edip iyice çırparak hepsini karıştırın,
hazırladığınız kek hamurundan,her kek kalıbına 1'er yemek kaşığı hamur koyun,
iç malzemenin her parçasını elinizle yuvarlayıp hafif yassıltın,
kek kalıplarındaki hamurun tam ortasına bastırmadan yerleştirin,
kalan kek hamurundan da yarımşar kaşık alarak kek kalıplarına yerleştirdiğiniz hindistancevizli kısımların üzerine dökün ve hamuru bitirin,
kek kalıbını bir kaç kez tezgaha vurup,kekleri sıcak fırına sürün,
kabarınca ısıyı 200 dereceye düşürün,
kekler toplamda 20-25 dak.pişince,kürdanla kontrolünü yapıp fırından alın.
kekler soğuyunca servise hazırdır,
afiyet olsun.
NOT:Dikkat etti iseniz kek kalıplarına hamuru koyup bitirince,çok az bir boşluk kaldı.Eğer siz,keklerinizin taşmasından endişe ederseniz,hamurun şekerini yarım kaşık,unu ve suyu birer kaşık azaltın.
Benim keklerim taşmadı çünkü ısıyı yüksek tuttum bu şekilde hem çabuk havalandılar hem de dışları çabuk kabuk bağladığı için kabarma kekin içinde gerçekleşti,dışarı taşma olmadı.Şunu da belirteyim benim pişirdiğim fırın turbo değil,turbo olursa 200 derecede fırına sürün.Ama turboda denemediğim için garanti veremem,işinizi sağlama almak için isterseniz söylediğim azaltmayı yapın.

Hepinize,sağlıklı,huzurlu,Allah sevgisi ile kalplerinizin dolup taştığı,Allah'a itaatle geçen hayırlı günler diliyorum.Cumanız mübarek işleriniz hayır,hayır dualarınız makbul olsun.

30 yorum:

  1. Sa,Hatice Hanım çok güzel görünüyorlar,ellerinize dert görmesin,inşeAllah deneyeceğim.Güzel dalarınız için Allah razı olsun.Dünyanız çok dingin,huzurverici,mütevazı,çoook sade...elhamdüllilah.Allah cc rızası üzere yaşamayı her mümine nasipeder inşeAllah.Muhabbetle:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. we aleykumselam şengül hanım :)
      sıcacık ve samimi yorumlarınız içimi ısıtıyor,çoook teşekkür ederim :)
      Allah sizden de razı olsun(amin),

      kalbi dua ve muhabbetlerimle...

      Sil
  2. selamün aleyküm ablacım,ellerine sağlık çok nefis görünüyorlar. Hayırlı cumalar,yazının başındaki duayada canı gönülden AMİN diyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. we aleykumselam canım kardeşim :)
      Rabbim bizleri de,kendilerine ilim verilmiş olanlardan, Kur'ân nimetinin kıymetini bilenlerden,onunla amel eden salih kullarından eylesin(amin),
      sevgilerimle...

      Sil
    2. AMİN,AMİN,AMİN...(:

      Sil
  3. harika bir tarif olmuş
    elinize sağlık
    kesinlikle deneyeceğim
    kalın sağlıcakla...

    YanıtlaSil
  4. top kek yapmayı çok seviyorum zira beceriksizliğim ortaya çıkmıyor :) benim keklerim kabarmaz annem göz karaı yapar keki kek normal fırın tepsisinde çok güzel kabarır ben yapayım zavallı kek tepsiye yapışır dikdörgen borcamda yapıyorum idare ediyoruz işte ama misafire değil :( selam ve dua ile bu arada ellerinize sağlık birde bişey sorabilirmiyim nerede yaşıyorsunuz belki aynı şehirdeyizdir :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. esteğfirullah,niye beceriksizlik olsun :)
      bence tevazu gösteriyorsun :)
      ben keki her zaman sıcak fırına sürüyorum,bir de sadece tepsinin dibini yağlıyorum ve hamuru iyi çırpıyorum,en baştada besmele ve dua olursa bence sonuç mükemmel olur,eksiğin varsa tamamlayıp bir de öyle dene :)
      hakkımda sayfasında benimle ilgili bilgileri bulabilirsin :)
      sevgilerimle...

      Sil
  5. S.A.Size yorum yazıp sizi yine bigüldüreyim dedim.Kekleriniz yine güzel olmuş ellerinize sağlık.Bir önceki yazımda tariflerinizi bekliyorum derken önceliğimiz tarifler demek istemedim gülmek için soru sormadım.Tabiki önce ALLAH rızası gelir. sizin önerilerinizi denediğim için öyle söylemiştim.HERGÜN okuyup takip ettiğim bir şeyler öğrendiğim bir site burası.ALLAHA EMANET OLUN İNŞ....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. we aleykumselam eminenur,
      yorumunda biraz serzeniş hissettim,sen bana kırılmışsın :(kimseyi kırmak gibi bir niyetim olamaz,
      gülümsemem samimiyetimdendir,sanki seninle dalga geçmişim gibi algılamışsın,öyle olsaydı iki noktanın yanına çok sayıda ayraç işareti koyardım,tek ayraçı gülümseme ifadesi olarak kullanıyorum,
      demek ki sen çok kırılgansın,benim samimiyetimi farkedememişsin :(
      ben de çok üzüldüm şimdi :(((

      en Emin'e emanetsin...

      Sil
  6. sa abla ellerine sağlık harika görünüyor.
    oğlumunpaylaşım gününde mutlaka deneyeceğim.

    allaha emanet ol..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. we aleykumselam canım :)
      kolay gelsin,sevgiler...

      Sil
  7. Çok güzel görünüyorlar, ellerinize sağlık..Hindistan cevizli tatlara bayılırım. Not aldım mutlaka deneyeceğim..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hindistancevizi ile beraber fındık ezmesi ile daha bir lezzetliler,
      kolay gelsin :)
      sevgiler...

      Sil
  8. üzülmenizi istemem unutalım bu yazıları. sizin yazı ve fikirlerinizi önemsiyorum bişeyler öğreniyorum.evde iki haftadır misafir ağırladık biraz kafam karıştı yoruldum.Rabbim başka dertler vermesin .sizi sevgiyle kucaklıyorum ablacım hayırlı günler olsun Allah herkese huzur versin...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. amin canım Allah razı olsun,Rabbim kolaylık versin,
      selametle kal kardeşim,sevgiler...

      Sil
  9. s.a. ablacım merhabalar :) ben tub@ :) unutmadım unutmadım seni :) eski sayfama söneyim dedim ama şimdi de o beni istemiyor :( şifre vs herşeyi unutmuşum malesef..yeni sayfama bekliyorum inşallah..

    keyifler yerindedir umarım Allah'a emanet ol..

    (bu arada cep tlf.numun rehberi de silindi..numaralarım da gitti uzun zaman önce..arayıp sormayışımın sebebi de budur..

    öpüyorum aeo

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. we aleykumselam canım,
      yeniden senden haber aldığıma sevindim,ama bloğunla ilgi yazdıklarına üzüldüm :(aslında önemli numara ve bilgileri bilgisayar veya telefona değil,elimizin altında bir deftere not etmek lazım,bu tür şeyler çok oluyor,
      bloğuna arada bir bakıyorum yorum da yazmıştım ama kaç defa baktım hiç bir değişiklik yoktu,demek sebebi buymuş,inşeAllah hatırlarsın,olmazsa da ne yapalım sağlık olsun,yeni sayfan hayırlı olsun,
      ben de güzel kızlarını öpüyorum,sevgilerimle...

      NOT:Tubacım,blogger bir tuhaf oldu,yorum yazan blogcu arkadaşların isimlerine tıklayınca sayfalarına gidemiyorum,
      bloğunun adresini bırakırsan google'a yazıp girerim inşeAllah,
      aynı şey diğer arkadaşlar için de geçerli...

      Sil
  10. Meftun Tenikeci sayfama hoşgeldiniz,
    papağanları severim,ama papağanlarda dahil kafesteki her canlıya acırım,onlar özgürce yaşayıp uçtukları tabiatta mutlular...

    YanıtlaSil
  11. abla hayırlı akşamlar bir şey sorucam bu malzemelerle kaç tane kek çıkıyor acaba?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ebrucum bu malzemelerle 12 adet kek çıkıyor,
      sana da hayırlı geceler...

      Sil
  12. Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kim olduğunu biliyorum ve seni Allah'a havale ediyorum,
      hased hastalığını Rabbim kimseye vermesin,insanı yer bitirir,

      ama hala yanlışlarından dönmen için zamanın var,tabii şeytanına galip gelebilirsen...

      Sil
  13. waaaow ya ablacığım nasıl lezzetli görünüyolar bende yapıcam inş. yapınca yazarım.Rabbimiz ne kadar çok helal niğmetler vermiş kullarım faydalansınlar diye.sonsuz şükürler olsun O'na elhamdülillahi rabbil alemin.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevdenur bu keki ben,bir kaç gün içinde iki defa yaptım,

      yapınca sonuçtan haberdar edersen sevinirim :)

      Sil
  14. Selamún aleyküm tebrik ederim sizi bu güzel sitenizden dolayı.Bu güzel keki yapıcam inşaallah bişey sormak istiyorum muffin kalibi kullanmadan yapabilirmiyiz acaba burada bulamadim o kaliptan cevaplarsanız sevinirim.Allaha emanet olun hayırlı günler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. we aleykumselam elif erva kardeşim,
      sayfama hoşgeldiniz,teşekkür ederim :)

      muffin kalıbından kastınız çukurlu kalıpsa o olmadan da sadece kağıt kalıplarla da olur.
      Ancak keki koyduğunuzda kağıdın yanlara eğilip şeklinin bozulmaması için kağıt kalıpları her kek için,iki kat olarak kullanın,
      kolay gelsin,sonucu yazarsanız sevinirim :)
      sevgilerimle...

      Sil
  15. Selamün aleyküm keki yaptim dediğiniz gibi güzel oldu elinize,emeğinize sağlık.Hayırlı ak$amlar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. we aleykumselam kardeşim,
      sizinde ellerinize,emeğinize sağlık,
      afiyetler olsun,sevgiler...

      Sil

HERKES YORUM YAPABİLİR,
siteniz veya bloğunuz yoksa ,profil seçin bölümünden Adı/URL yazan kısma tıklayın ,Ad yazan kısma adınızı ve soyadınızı yazın,
(yorumlarınızda iki isim kullanmanız,aynı isimle yazan diğer kardeşlerimizle karıştırılmamanız için önemli)
URL kısmını doldurmasanız da olur,yorumunuzu yazıp,

" YAYINLA "

yazısına tıkladığınızda yorumunuz gelir,ilginize çok teşekkür ederim.

KUR'AN IŞIĞINDA ÖLÜM, KIYAMET, AHİRET.....Mutlaka dinleyin...

BU SİTEDE YER ALAN KONULAR

Translate

Blog Archive

yasal uyarı

Protected by Copyscape DMCA Takedown Notice Search Tool HAYATCEMRESİ Adlı sitede yayınlanan tüm içerik hayatcemresi2.blogspot.com'a aittir.Hiçbir şekilde izinsiz kullanılamaz.
 
Copyright © HAYATCEMRESİ - Blogger Theme by BloggerThemes & freecsstemplates - Sponsored by Internet Entrepreneur