İNSTAGRAM

İNSTAGRAM
hayatcemresi_ instagram

بسم الله الرحمن الرحيم

بسم الله الرحمن الرحيم
(İnsanları) Allah'a çağıran,iyi ve faydalı iş yapan ve "Ben müslümanlardanım" diyen kimseden daha güzel sözlü kim vardır?
Fussilet suresi 33.ayet

Kutlu Doğum Programları ile Yerleştirilmeye Çalışılan Soft Peygamber Algısına Reddiye

Henüz 29 Yaşında Hakka Yürüyen bir Şehid'in Dilinden Muhteşem Bir Sohbet

16 Mayıs 2012 Çarşamba

TİTANYUM DİOKSİT'İ BİLİR MİSİNİZ?

"Artık Allah'ın size rızık olarak verdiği şeylerden helal ve temiz olarak yeyin. Eğer O'na kulluk edecekseniz; Allah'ın nimetine şükredin."
(Nahl suresi 114.ayet meali)
Rabbimin adıyla başlarım...
Okul sütü projesi ve uygulaması hala tartışılıyor.Devlet yavrularımızın sağlığına önem veriyor(!)
Buna  inanabilmeyi çoook isterdim :( neden mi?
Piyasada satılan bir çok üründe kullanılan sağlığa zararlı katkı maddeleri devletin konu ile ilgili bakanlığı tarafından izinli olarak kullanılıyor.
Dışarıdan kolay kolay hazır yiyecek almıyoruz hele böyle renkli şekerler.
Resimde görülenler bir vesile ile evimize gelen,devletin bir misafirhanesinde satılan bu yüzden güven duyularak alınmış o yöreye ait ürünün drajeleri.
İçindekiler kısmında okuduğum Titanyumdioksit maddesi beni meraka sevk etti, ne olduğunu araştırdım ve dehşete düştüm.Meğer hakkında hiçbir bilgimizin olmadığı,ancak kendisi ile çok sıkı fıkı olduğumuz bu madde uzuuun zamandır bizlerle birlikteymiş :(Rabbim encamımızı hayreylesin(amin).
Madem devlet çocuklarımızın sağlığını düşündüğünü idda ediyor niçin ölümcül bir tehlike saçan  Titanyumdioksit maddesi'nin ve benzerlerinin kullanılmasına izin veriyor?
Masum yavrularımız hatta büyükler için çok albenili bu gıdalardaki ve bir çok gıda ve başka maddelerdeki bu zehirli maddelerin kullanılmasını niçin yasaklamıyor?
Sağlığımız hiçe sayılıyor,devlet izni ile bunlar kullanılıyor biz kime güveneceğiz?
************
Öldürücü ama kullanımı serbest-Titanyumdioksit  (TiO2) E171  
"Titanyumdioksit sentetik bir pigmenttir (TiO2) E171 gıda katkı maddesi koduyla bilinen bir gıda renklendiricisi ve nem tutucudur. Beyaz un, sofra tuzu, şeker, sakız, dişmacunu, sabun, deterjanlar, kimyasal ilaçlar, vitaminler, şekerleme, karbonat, kabartma tozu, ve partikül halindeki gıdalar gibi birçok ürün titanyumdioksitle beyazlatılır.
Işığı yansıtıcılık, beyazlık, kapatıcılık gibi özelliklere sahip olduğu için boyalarda ve kalınlaştırıcı, beyazlaştırıcı, yağlayıcı ve güneş ışınlarını kesici kozmetiklerde bulunur.
Titanyumdioksit nanoteknolojide kullnılan üç ana maddeden biridir. Nanoteknolojik boyalar, bütün tıbbi ilaçlar renklendirici ve koruyucu (kaplayıcı) madde özelliğını titanyumdioksitten almaktadır. Titanyumdioksit kalıcıdır ve biyolojik olarak asla parçalanmaz.
Nasıl çalışır?
Titanyumdioksit nano kristalleri fotokataliz özelliği taşır. Fotokataliz, ışık ile bazı reaksiyonların oluşmasını sağlayan maddedir. Yani temas ettiği organikleri parçalama şeklinde işlemektedir. Bu haliyle fotosentezi taklit eder. Titanyumdioksit havada, suda ve çeşitli yüzeylerdeki organik maddeleri karbondioksit ve suya ayrıştırır. Böylelikle bu organik maddeleri parçalayarak yok eder.
Kendi kendini temizleyen ürünler
Kumaşlara kendi kendilerini temizleme becerisi, dokunduklan iplikleri titanyumdioksit nano kristalleriyle kaplayarak kazandırılır. Güneş ışığı ve titanyumdioksit nano kristalleri bir araya geldiğinde fotokataliz yani parçalara ayırma gerçekleşir. Kumaş veya duvar boyasına bulaşan leke işte bu mekanizmayla ortadan kaldırılır.
Tehlikesi nedir?
Titanyumdioksit gıda ve ilaçlarla birlikte, solunum veya temas yoluyla vücuda girer. Vücut tarafından tanınmadığı ve biyolojik olarak parçalanamadığı iç;in dokularda depolanır. Depolanan bu nano parçacıklar organik bir maddeyi parçalama ve yok etme özelliğine sahiptir. Kuvvetli nem tutucu olduğu için vücudun su dengesi üzerinde çok etkili olabilir.
Gıda, ilaç, kozmetik, duvar boyaları, beyaz kağıt ve diş macunu gibi insan hayatının hemen her yerinde bu güçlü nanoteknolojik madde kullanılır. Çok farklı alanlarla insanın önünden, arkasından, sağıdan ve solundan yaklaşan bu teknoloji atomaltı işlem gerçekleştirebilmektedir. DNA’yı etkiler ve değiştirir. Karıştığı maddeyi bölüp parçalayabilir. Hücrelerin yapısını değiştirerek işleyişini kontrol altına alabilecek güçte bir tehlikedir."
Kaynak: Nanobilgi
*******
Titanyum dioksit zararları-Titanyumdioksit nedir yan etkileri nelerdir?
"Nanoteknoloji yavaş yavaş günlük hayatımıza girmeye başladı. Bu yeni teknoloji ile üretilen nano-parçacıklar günlük olarak kullandığımız kozmetiklerden, boyalara, vitaminlere, ev aletlerine kadar pek çok üründe kullanılır oldu. Bu yaygın kullanım ile birlikte, bu nano-parçacıkların insan sağlığına, canlılara zarar verip vermediği tartışılmaya başlandı. Nano-parçacıklar adı üzerinde nanometre boyutunda olan malzemelerdir. 1 nanometre 1/1milyar metredir. Bu küçük parçacıklar farklı farklı özelliklere (Daha üstün bazı özelliklere) sahip olabilmeleri nedeniyle normal malzemelere oranla son yıllarda daha fazla tercih edilmektedir. UCLA(Kaliforniya Üniversitesi)?de patoloji , radyasyon onkolojisi ve çevre sağlık bilimleri Profesörü Robert Schiestl ve ekibi tarafından yapılan bir araştırma TiO2 (titanium dioksit) nanoparçacıklarının DNA?da hem tek hem de çift iplikte kırılmaya yol açtığını, kromozomlara hasar verdiğini ve enflamasyona sebep olduğunu ortaya çıkardı. DNA ve kromozomlardaki hasarın kanser riskini arttırdığı biliniyor. Ekip araştırmalarını bir model organizma olan farede gerçekleştirdi. Çalışma Cancer Research isimli dergide kasım ayında yayınlandı. Çalışmada farelerin içme sularına nanoparçacıklar verildi ve bunların deneyin beşinci gününde genetic hasar belirtileri gösterdikleri anlaşıldı. Bu beş günlük deney insana uyarlandığında 1.6 senelik bir zamana denk düşmektedir. Yani bir insan 1.6 sene bu nanoparçacıklara maruz kalırsa benzer belirtiler gösterecektir.
Titanyum dioksit nanoparçacıkları bir kez sisteme(vücuda) girdiğinde, vücut bunları dışarı atamadığı için farklı organlarda birikmeye başlar. Boyutları çok küçük olduğu için de hücreden hücreye, organdan organa geçebilir ve hücre içinde gerçekleşen mekanizmaları etkileyebilir.

Daha önceleri Titanyum dioksit nanoparçacıklarının kimyasal bir tepkime başlatmadıkları için toksik olmadığı kabul ediliyordu. Prof. Schiestl?e göre bunların organizma içindeki yüzey etkileşimleri genetik hasara sebep olmaktadır. Bu küçük parçacıklar vücut içinde serbestçe dolaşarak oksidatif stress açığa çıkararak hücre ölümüne neden olmaktadır. Hücre içinde serbest radikallerin (Her tarafa saldıran saldırgan kimyasallar diyebiliriz bunlara) sebep olduğu oksidatif stres kansere yol açan önemli mekanizmalardan biridir."
Günseli Bayram-Saglikliyasa.com

27 yorum:

  1. EMEKLERINE SAGLIK ABLACIM..BENDE COCUKLARA HIC ALAMAMAYA CALISIYORUM BU ZARARLI SEYLERI...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Zeynepciğim,
      biz de almıyoruz ancak bir şekilde karşılaşıyorlar,
      hem titanyum dioksit,gıdadan boyaya,deterjandan kozmetiğe ve ilaca kadar bir çok üründe var,
      çok masum zannettiğim badem şekerini bu gün markette görünce içindekilere baktım ve tahmin ettiğim gibi onda da vardı.
      Allah'a şükür onu bile hiç almamıştık,ama bayram ziyaretlerinde ikramlarda çok karşılaşıyoruz :(

      Sil
  2. Emeginize saglik hayatcemresi... ben yurt disinda yasiyorum(canada) turkiyede kucuk bir koyde buyudum. buraya ilk geldigimde alisverisleri kendim yapar tasirdim. ama simdilerde cok zorlaniyorum. bu ulkeye geldikten sonra iyice sagligim kotuye gitmeye basladi. yedigimiz yiyecekler, soludugumuz hava hepsi yapay.ne kadar dikkat etsemde yedigimiz yiyeceklere soludugumuz hava bizi olduruyor yavas yavas... ALLAH yardimcimiz olsun. sevgilerimle.. Fatma

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Fatma kardeşim,
      sizi tekrar burada gördüğüme çok sevindim,
      ancak yazdıklarınıza da çok üzüldüm :(
      geçen aylarda Kanada'da yaşayan bir hanımın sitesine denk gelmiştim,bir çiftlikte yaşıyormuş,oradaki fotoğraflardan çok doğal bir ortam da yaşadıkları izlenimini edinmiştim,
      siz zannederim şehirde yaşıyor olmalısınız,yiyecekler bozulmuş ancak havası niçin bu kadar kötü?
      anlam veremedim,Rabbim cümlemizin de yardımcısı olsun(amiiin),

      gidişat çok kötü :(bazen çok mu karamsarım acaba diye düşünüyorum ancak yaşanan bunca hastalık ve özellikle kanser vakalarının hızla artıyor olması,bu karamsarlığımın sebeplerinden,Rabbim muhafaza buyursun(amin),
      en kalbi sevgilerimle...

      Sil
  3. selamün aleyküm ablacım,kaç gündür moralim sıfır..ALLAH beterinden korusun..tayinimiz vardı bu sene,senin memleketine, elazığ a çıkacak diye umut ediyordum..maalesef SİİRT çıktı..şırnakla dip dibe..rütbesinden dolayı büyük ihtimal en zorlu köy veye ilçe gözüküyor..nasıl yaparız aklım kalbim nasıl dayanır bilmem..artık yaz geldi hergün şehit var(ALLAH bilir tabi ki şehitliği)..o ağlayanlardan biride ben mi olacağım kızım babasız mı kalacak diye kurup kurup duruyorum.herkesin eceli geldi mi dakika sapmaz bilincindeyim lakin gel de sor aklıma...ALLAH ım hem bize hemde zor koşullarda görev yapanlara yardım etsin..
    ev topluyorum bu arada..ne kadar eşyamız varmış insan toplanırken anlıyor.hele mutfak eşyaları...
    herşey maddiyat olmuş bu zamanda...sağlık, gelecek nesiller para hırsı ile gözleri dönenlerin umrunda değil...bende almıyorum o şekerleri..şimdilik kızım tarafından sözüm dinleniyor..sonrasında da dinler beni inşaALLAH..
    dualarını esirgeme bu kardeşinden..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ...ve aleykumselam canım kardeşim,
      Rabbim yardımcınız,yardımcımız olsun(amin),evet Allah'a olan inancımız ve güvenimiz tam lakin dediğin gibi insana binbir türlü vesvese geliyor,bu da imtihanın bir parçası...
      insanın eceli neredeyse onu oraya çekermiş orada hiç bir işi olmasa bile,
      kimin nerede öleceğini de Rabbim biliyor O(c.c)tayin ediyor,Allah'a tevekkül et,neler oluyor bir bakıyorsun adam sıcak yatağında sabah cansız bulunuyor,bir bakıyorsun,kurtulmaz diye düşündüğümüz en zor ve tehlikeli durumlardan burnu bile kanamadan çıkıyor,ne hayatın ne de ölümün bir kıstası var.
      Allah var keder yok inşaAllah,dua et tevekkül et,O(c.c)dilemezse bütün dünyadakiler bir araya gelse yine de başımıza hiç bir kötülük felaket gelmez,O(c.c) izin verirse de bütün dünyadakiler engel olmak için bir araya gelse yine de o felaketten bizi kurtaramazlar.
      Ev taşımaktan benimde gözüm korkar hiç sevmem,ama başa gelince mecbur yapılıyor :( tek dert bu olsun,Rabbim kolaylık versin olur inşaAllah,
      güzel kızın da inşaAllah saliha bir hanım olur,saliha bir evlat olur(amin),
      en Emin'e emanetsin güzel kardeşim...

      Sil
  4. selamun aleykum

    abla artik ben iyice sastim kaldim.ne renkli sakiz,ne renkli sekerlemeler alamiyoruz.lolisleri zor engelliyorum.esim isten getiriyor,kiziyorum cocuklara bazen yemiyorlar,bazen benden sakli yiyorlar.keske bilseler icindeki zehirleri.ozellikle karminde cok bulunuyor bu sekerlemelerde.acikca yaziyor zaten.inan aklim iyicene allak bullak oldu.

    gecende videoyu izlemistim senin blogunda.epeyce bilgilendim ama yurt disindayiz,hersey hazir,sasiyorum ne alacagimi.

    rabbim yardimcimiz olsun.cok faydali bilgiler bunlar.rabbime emanetsin.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. canım kardeşim,
      karmin titanyum dioksit'in yanında çok masum kalır,
      en azından çok ihtiyaç duyduğumuz maddelerde karmin yok,
      ama titanyum dioksit'in olmadığı beyaz gıda ve ürünler neredeyse yok gibi,
      işin daha vahim olanı ise,gıda ile doğrudan alındığı gibi,solunum ve temas yolu ile de vücuda giriyor,teknoloji insanlığa faydadan çok zarar veriyor,İsmet Özel'in o sözü hiç aklımdan çıkmıyor:

      "Teknoloji benden aldıklarını bana geri versin,ben,onun bana verdiği her şeyi geri vermeye hazırım."
      İsmet Özel

      Sil
  5. merhaba,
    bu gibi konularda artık gözünü açmış ve araştıran insanları görünce hayat adına umutlanıyorum... blogunuzu takip edicem bundan sonra insaAllah... sormak istedigim; vucuda giren titanyum dioksitler hicbir şekilde gitmezler mi yani bunlardan kurtulmanın bir yolu var mıdır?

    YanıtlaSil
  6. mehaba meryem hanım,sayfama hoşgeldiniz :)
    bu sorunuzun cevabını ben de bilmiyorum,vücudumuza giren girmiştir,ancak bari daha fazla girmesine izin vermeyelim,
    ne garip bir haldir ne tezattır ki tedavi olmak için kullandığımız bir çok hapta tablet de yani bir çok ilaçta da titanyum dioksit kullanılıyor,Rabbim encamımızı hayreylesin(amin),
    her zaman beklerim,meryem hanım,ziyaretiniz beni çok sevindirdi,tekrar görüşebilmek temennisiyle,Allah'a emanetsiniz...

    YanıtlaSil
  7. Merhaba bende 21 senedir vitiligo var tam nedeni bulunamamakla birlikte gecen hafta gittigim doktorum vucudumda titamyumdioksit birikmesi oldugunu soyledi. bunun icin karacigerin tam anlamıyla temizlenmesi ve ozellikle kan grubuna gore beslenme gerekiyor. yukarıda sayılan tum beyazlardanda uzak durmak lazım tabiiki. ancak solunumla dahi vucuda giriyorsa nasıl engel olabailiriz hic bilemiyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mehaba hoşgeldiniz,öncelikle geçmiş olsun,titanyum doksitin sebep olduğu bariz bir hastalık yaşıyorsunuz demek,
      hastalıkları tadavi etmek amacı ile kullanılan ilaçlarda bile bu zararlı madde var,bizler elimizden geldiğince dikkat ediyoruz ama asıl görev gerekli bakanlıklara düşüyor,onların umrunda mı?ne gezer :((insan hayatının çok ucuz olduğu bir düzende yaşıyoruz ne yazık ki,Rabbim encamımızı hayreylesin(amin).

      Sil
    2. İnsanda DNA değiştirdiğine dair bilimsel hiç bir kanıt yok. Bahsedilen fare deneyi 2009 yılında yapıldı, aradan 1,6 yıl değil tam 9 yıl geçti ve hala TiO2’nun insana zararına dair bilimsel bir kanıt yok. Bu tür yanlış yazılarla ürünü karalamaya çalışmak, ürünün ilerini engelleyeceği kesin olan kimi ticari çevrelere hizmet etmekten öte anlam taşımaz. Kaldı ki TiO2 halen E171 gıda kodeksi ile gıda kakı maddesi olarak kullanılıyor. Colgate, Neutregena gibi dünya markalarının içeriklerinde mevcut. Herhalde bu şirketler kendilerine milyarlarca dolarlık tazminat davaları açılması riskini alacak kadar salak değiller.
      Üstelik maddeyi doğrudan yemiyoruz, solumuyoruz, dezenfektan olarak kullanıyoruz ki, doğa dostu, kalıcı, koku giderici, bakteri, virüs, alerjen, mantar, kanserojen küf vb tüm mikroorganizmaları imha edici, UV engelleyici vb faydaları saymakla bitmez. Kanserojen değil, anti-kanserojen demek çok daha doğru olur. Gerçekleri öğrenirseniz siz de hemen dezenfektan olarak evinize arabanıza uygulatmak isteyeceksiniz.

      Sil
    3. Mehmet bey çok iyimser yaklaşmışsınız, size inanmayı söylediklerinizin doğru olmasını çok isterdim, sizin uzmanlık alanınız nedir? Bu konuda araştırma ve deneyler yapan bir bilim adamımısınız? Ben burada alıntıladığım bilgileri paylaştım, uzman olmadığım için söylediklerinizle karşılaştırmasını yapamam sadece edindiğim bilgileri kaynakları ile aktarırım.

      Ayrıca bahsettiğiniz o şirketlerin masumluğu konusunda sizinle aynı fikirde değilim, evet salak değiller sadece sinsiler, albenili reklamları ve pek çok imkanları ile
      Kendilerini en iyi gösteriyorlar, ama değiller...

      Mesela colgate kullanmıyorum onun yerine naturalive'in diş macununu kullanıyorum çok doğal, sağlıklı, ağız ve diş sağlığı için de faydalı. Yazıyı okuyan herkese de tavsiyemdir. İçinde titanyum dioksit yok, olmadan da oluyormuş...

      Sil
    4. Mehmet bey bu madde abd israil almanya fransa gibi ülkelerde neden yasaklı anlatabirmisiniz

      Sil
  8. Elinize sağlık açıklayıcı olmuş

    YanıtlaSil
  9. Imha edici ozelligi olan bi madde sadece nasi faydali olabilir ki? Madem bu yararlı denilen ozelligi varsa aybu madde organlarıda imha etme özelligine sahip demektir bu açık ve net yani.. tıpkı antibiyotiklerin vucuttaki zararlı bakterileri öldürürken yararlilarida öldürmesi gibi..

    YanıtlaSil
  10. İçinde E171 olan glicosamin kullandim . 3 yıldır , günde 2 kez . Vucuttan ne kadar sürede atılır bilgisi olan varmı ? Hamileyken kullandım 4 ay , 5. Ayda bebeğimi kaybettim . Doktorlar ilgisi yok diyor ama genede tekrar bebek için bu riski almak istemiyorum. Vucudumdan ne kadar zamanda atılır ? Yada hiç birzaman atılmazmı bu madde ? Teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
  11. selamün aleyküm. titanyum tencere tava hakkındaki düşünceniz nedir? çok arada kaldım. zararsız birşeyler arıyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. We aleykumselam kardeşim
      Malesef bu konuda bilgim yok :(

      Sil
    2. bu şeyi ve vücutta biriken ağır metalleri idrar yoluyla dışarı atmak için suyunuza bol bol limon sıkarak için

      Sil
  12. Florürsüz suyunuza haftada 3 kez limon sıkarak için vücuttaki tüm toksinler ve diğer zararlı maddeleri eritir vücudun asidik düzeyini dengede tutar

    YanıtlaSil
  13. Pardon ama bu e171 yokken ne katılıyordu bu kadar şeye? Eskiye dönelim kimse almasın, bunun önüne geçilebilir onun için arttı bu kadar bu kanser hastalığı

    YanıtlaSil
  14. CumhurbaşkanımızIn yerli ilaç sanayine dönelim dediği kadar var yılda bu zehirli ilaçlara tonlarca para harcıyoruz sonuç kendimizi bile bile zehirlemek bunun için para harcıyoruz son zamanlarda neden kanser hastalığının bu kadar arttığı anlaşılıyor bizi yavaş yavaş öldürmeye çalışıyor batı devletimiz de lütfen bu konuya el atsın ve bizlerde bilinçli tüketici olarak bu konuda kamu oluşturalım belki sesimizi bu sayede duyurabiliriz

    YanıtlaSil
  15. Arkadaşlar E171 bir ilaç içerisinde gördüm ve dikkatimi çekti araştırmaya başladım ve dehşete düştüm. İlacın adı RABBY-D 10mg tablet midem de gastrit olduğu için koruyucu olarak ilacı doktor yazmıştı 2 kutu aldım ama bu maddenin zararını duyunca kullanmaktan vazgeçtim.

    YanıtlaSil
  16. Bende hamileyim ve decavit denilen vitamini sağlık ocakları veriyor kullan diyorlar. İçinde bu madde var dehşete düştüm kullanmayacağım eskiden kadınlar vitamin kullanarak mı doğuruyordu kanser falanda yoktu

    YanıtlaSil
  17. Ben Almanya'da bulmuyorum kullandığım diş macununda bu maddeden var Geçen yine aynı diş macunundan aldım Bir baktım yine aynı madde var bunların şirketine eposta gönderdim adamlar hiç baştan sağma cevap verdiler madem bu zararlı madem bu tehlikeli buna devletler niye sesini çıkarmıyor insanlar kanser olduktan sonra ne anlamı var Diş macunu almışım fayda vereceğine zarar veriyor Ayrıca şunu da söylemek istiyorum yukarıda biri demiş ki bu ürünler böyle tehlikeli madde olsa bunları yapanlar tazminatı göze alamazlar demiş bir tane ünlü bir firma çocuk pudrasında kanserojen madde kullandığı ortaya çıktı ve bunu kanser olan kadınlar mahkemeye verdi dava etti Buradan da anlaşılıyor ki senelerce Bu ürünü satan firma para kazandı ama insanların hayatını ellerinden aldı Evet maalesef her şey para bu dünyada para para para insanlar ölmüş kimin umurunda

    YanıtlaSil

HERKES YORUM YAPABİLİR,
siteniz veya bloğunuz yoksa ,profil seçin bölümünden Adı/URL yazan kısma tıklayın ,Ad yazan kısma adınızı ve soyadınızı yazın,
(yorumlarınızda iki isim kullanmanız,aynı isimle yazan diğer kardeşlerimizle karıştırılmamanız için önemli)
URL kısmını doldurmasanız da olur,yorumunuzu yazıp,

" YAYINLA "

yazısına tıkladığınızda yorumunuz gelir,ilginize çok teşekkür ederim.

KUR'AN IŞIĞINDA ÖLÜM, KIYAMET, AHİRET.....Mutlaka dinleyin...

BU SİTEDE YER ALAN KONULAR

Translate

Blog Archive

yasal uyarı

Protected by Copyscape DMCA Takedown Notice Search Tool HAYATCEMRESİ Adlı sitede yayınlanan tüm içerik hayatcemresi2.blogspot.com'a aittir.Hiçbir şekilde izinsiz kullanılamaz.
 
Copyright © HAYATCEMRESİ - Blogger Theme by BloggerThemes & freecsstemplates - Sponsored by Internet Entrepreneur