İNSTAGRAM

İNSTAGRAM
hayatcemresi_ instagram

بسم الله الرحمن الرحيم

بسم الله الرحمن الرحيم
(İnsanları) Allah'a çağıran,iyi ve faydalı iş yapan ve "Ben müslümanlardanım" diyen kimseden daha güzel sözlü kim vardır?
Fussilet suresi 33.ayet

Kutlu Doğum Programları ile Yerleştirilmeye Çalışılan Soft Peygamber Algısına Reddiye

Henüz 29 Yaşında Hakka Yürüyen bir Şehid'in Dilinden Muhteşem Bir Sohbet

7 Aralık 2012 Cuma

ALLAH KATINDA DÜNYANIN DEĞERİ

Allah’ın Rasulü(s.a.v)şöyle buyuruyor; 
“Eğer dünya Allah nazarında sivri sineğin kanadı kadar bir değer taşısaydı tek bir kafire ondan bir yudum su içirmezdi"
Tirmizi, Zühd 13, (2321); İbnu Mâce, Zühd 11, (2410). 
***** 
Câbir radıyallahu anh’den rivayet edildiğine göre, Resûlullah sallallâhu aleyhi ve sellem bir gün pazar yerine uğradı. Etrafında ashâbı da vardı. 
Resûlullah, küçük kulaklı bir oğlak ölüsüne rastladı. Onun kulağından tutarak:
– “Hanginiz bunu bir dirheme satın almak ister?” buyurdu. Ashâb:

– Daha az para ile de olsa biz almayız, onu ne yapalım ki, dediler!. Sonra Resûl–i Ekrem:
– “Size bedava verilse ister misiniz?” diye sordu. Onlar:
– Allah’a yemin ederiz ki, o diri bile olsa, kulaksız olduğu için kusurludur. Ölüsünü ne yapalım? diye cevap verdiler. Bunun üzerine Resûlullah:
“Allah’a yemin ederim ki, Allah’a göre dünya, önünüzdeki şu ölü oğlaktan daha değersizdir” buyurdu.[16] 
[16] Müslim, Zühd 2.  

9 yorum:

  1. günaydın abla, yaaaaaa işteee diyor insan, dünya bu kadar ucuz, geçici ve basit. sabah sabah gözlerimin pusu gitti abla. Allah razı olsun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. fatmacım hep şunu düşünürüm:
      -Allah'ın,şu sineğin kanadı kadar değer vermediği dünya bu kadar güzelse ve bize bu kadar tatlı geliyorsa,uğrunda insanlar birbirlerini öldürecek kadar mücadele ediyorsa,
      ya Allah'ın önümüze hedef olarak koyduğu ve Kitabında bir çok ayetle bize hedef gösterdiği cennet ne kadar güzeldir?

      " Her canlı ölümü tadacaktır. Kıyamet günü ecirleriniz size eksiksiz olarak verilecektir. Kim cehennemden uzaklaştırılıp cennete konursa o, gerçekten kurtuluşa ermiştir. Dünya hayatı, aldatıcı zevkten başka birşey değildir."
      (AL-İ İMRAN/185)
      Rabbim bizleri o büyük kurtuluşa erenlerden eylesin(amin).

      Sil
  2. es-selamün aleyküm ablacım cumamız mübarek olsun :) arada girerim ama yazmak hiç nasib olmamıştı :( ne kadar doğru yazmışın abla bizler neden bu değersiz dünyayla bu kadar haşır neşeriz ki insanoğlu işte nefis şeytan dünyalık telaşlar koşuşturup duruyoruz hayırlısı olsun bakalım hani derler ya bu gün ölecekmişin gibi ahiretine yarına çıkacakmışın gibide dünyaya çalış diye ne kadar doğru.Gönlümüze girmediği sürece inş. bi zararı olmaz.Mevlanamızın güzel bir sözü var kendisine dünya nedir? diye soranlara''dünya mal,mülk,para değildir dünya seni Rabbinden alıkoyan şeydir der ve şu örneği verir Geminin yüzmesi için mutlaka su lâzımdır.Fakat su geminin içine dolacak olursa onu batırır''
    Rabbim bizleri korusun kaplerimizi temiz tutmamız için bize yardım etsin.Allah'a emanetsin canım ablam.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. we aleykumselam Sevdenur kardeşim hoşgeldiniz :)
      verdiğin örnek ne kadar yerinde ve güzel bir örnek,Allah razı olsun(amin),
      hani şu bahsettiğin"hiç ölmeyecekmiş gibi bu dünyaya,yarın ölecekmişsin gibi ahirete çalış sözünü buradaki yazıda irdelemiştim,çok doğru bir söz ve çok doğru bir açıklama idi,
      duana amin diyorum,güzel ziyaretin için çok teşekkür ediyorum,sevgiler,
      hayırlı cumalar kardeşim...

      Sil
  3. Selamün aleyküm ablacım bende sizi yanılmıyorsam Cahide ablamın vasıtasıyla tanıdım .Sizin yazılarınızı da beğenerek okurum ALLAH razı olsun .Kaleminiz elinden düşmesin hiç.Sizlerde kaleminizle cihat ediyorsunuz ne mübarek ne güzel ne hayırlı iş.Rabbim yardımcınız olsun.
    Sevdanur bacım sen şu Cahide ablamın sitesindeki Sevdanurmusun Hani şu esprili hep gülen he:)))
    aişe ravza benim adım bir türlü adımı yazamadım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. we aleykumselam aişe ravza kardeşim,hoşgeldiniz :)
      cihad demeyelim de tebliğ diyelim,cihad ile ilgili sayfamın sağındaki sohbeti dinlemenizi size tavsiye ederim,o zaman ne demek istediğimi daha iyi anlarsınız :)
      yorum kutusunun altındaki yazıyı okuduysanız isminizi nasıl yazacağınızı orada tarif etmiştim :) ilginize teşekkürler,
      sevgiler...

      Sil
    2. Aişe Ravzam evet canım benim :D :D dedim Hatice ablama bir uğrayım ne var ne yok dünde Cahide abla kağıtla pasta süslemeyi buradan bakın diye yazmış ya bende girince yorum yazmadan çıkamadım ablama :D ha bu arda yorum benide biraz uğraştırdı ilk defa görüyürom bunu url falan biraz uğraştım ya orasını boş bıraktım sonunda oldu :D :D ''adı/url'' yazan yere tıkla ben öyle yaptım.

      Sil
  4. Dinleyeceğim inşallah abla.
    Allah ALLAH dün okadar uğraştım bir türlü adımı yazamamıştım.Olabiliyor böle şeyler:)
    HAYIRLI MUTLU SAĞLIKLI GÜNLER DİLERİM.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. gördüğün gibi başarmışsın :)
      sevgilerimle...

      Sil

HERKES YORUM YAPABİLİR,
siteniz veya bloğunuz yoksa ,profil seçin bölümünden Adı/URL yazan kısma tıklayın ,Ad yazan kısma adınızı ve soyadınızı yazın,
(yorumlarınızda iki isim kullanmanız,aynı isimle yazan diğer kardeşlerimizle karıştırılmamanız için önemli)
URL kısmını doldurmasanız da olur,yorumunuzu yazıp,

" YAYINLA "

yazısına tıkladığınızda yorumunuz gelir,ilginize çok teşekkür ederim.

KUR'AN IŞIĞINDA ÖLÜM, KIYAMET, AHİRET.....Mutlaka dinleyin...

BU SİTEDE YER ALAN KONULAR

Translate

Blog Archive

yasal uyarı

Protected by Copyscape DMCA Takedown Notice Search Tool HAYATCEMRESİ Adlı sitede yayınlanan tüm içerik hayatcemresi2.blogspot.com'a aittir.Hiçbir şekilde izinsiz kullanılamaz.
 
Copyright © HAYATCEMRESİ - Blogger Theme by BloggerThemes & freecsstemplates - Sponsored by Internet Entrepreneur