İNSTAGRAM

İNSTAGRAM
hayatcemresi_ instagram

بسم الله الرحمن الرحيم

بسم الله الرحمن الرحيم
(İnsanları) Allah'a çağıran,iyi ve faydalı iş yapan ve "Ben müslümanlardanım" diyen kimseden daha güzel sözlü kim vardır?
Fussilet suresi 33.ayet

Kutlu Doğum Programları ile Yerleştirilmeye Çalışılan Soft Peygamber Algısına Reddiye

Henüz 29 Yaşında Hakka Yürüyen bir Şehid'in Dilinden Muhteşem Bir Sohbet

16 Aralık 2012 Pazar

PATATESLİ KURU FASULYE

"Allah'ım Seni zikretmek ,sana şükretmek ve sana güzelce ibadet etmek için bana yardım et." (Peygamberimiz'in(s.a.v) dualarından-Ebû Davud (2/86); Nesâi (3/53)
Rabbimin adıyla başlarım...
Kış aylarının vazgeçilmez yemeğidir kuru fasulye yemeği.Ayrıca da geleneksel türk yemeklerinin başını çeker.Kuru fasulyenin pişirilmediği,bilinmediği,sevilmediği ev yoktur sanırım.Pişirilmediği derken imkansızlıktan dolayı pişirilmeyen evleri hariç tutuyorum.
Biz herkesi kendimiz gibi biliyoruz :(bir sıcak çorbanın buharının tütmediği nice evler vardır ki var,evi olmayanlar var,işte yanıbaşımızda Suriyeli mülteci kardeşlerimiz...Bu soğukta çadılarda hayatlarını idame ettirmeye çalışıyorlar.Kardeşlerimizi,infaklarımızla,dualarımızla destekleyelim inşeAllah...
Çoğu zaman elimizdeki nimetlerin farkında olmuyoruz.Sağlık nimeti,iman nimeti,akıl nimeti,ev nimeti,evlat nimeti,huzur nimeti ilk aklıma gelenler,listeyi uzatmak mümkün,uzar gider.Biz saymaktan aciz kalırız.Rabbimiz bizlere karşı öyle lütufkar ki,ne kadar şükretsek az kalır.
Bizim aciz şükrümüz,denizlerde bir damla bile etmez.Ama yüce Rabbimiz gayretimizi görmek istiyor,samimiyetimize,sadakatimize,gayretimize göre bize değer veriyor.Rızası sadece bu gayret ve samimiyetimize bağlı.Bizleri,kendisini razı edebilme bahtiyarlığına eren salih kullarından eylesin(amin).
Kuru fasulyeye gelirsek,annem kuru fasulyeyi hep patatesli yapardı.Patates kuru fasulyeyi hem daha lezzetli yapar,hemde daha özlü bir yemek olur.Kuru fasulyeyi aynı mahsul fasulyeden almak,hepsinin eşit pişmesinde etkili.Ama şehir hayatında bu mümkün olmuyor.Paketlenmiş veya açıkta aldığımız fasulyeler aynı yerin fasulyesi olmadığı için,istediğimiz kıvamda pişiremiyoruz.Bazı taneler çabuk pişerken bazıları daha geç pişiyor,hatta hiç yumuşamayanlar oluyor.Hepsi beraber piştiği ve pişme süresi de en geç pişene göre ayarlandığı için,önce pişenler yarılıyor,hatta dağılıyor.Dağılsalar da yemeğin lezzetli olması için iyi pişmeleri şart.
Kuru fasulyenin yanında turşu,roka,turp,çıtır kızartılmış acı kuru biber,tatlı kuru soğan ve mis gibi, tereyağı ile pişirilmiş bulgur pilavı en güzel eşlik edenlerden...Velhasıl klasik yemeklerin yerini hiç bir yeni nesil yemek tutamaz :) Şimdi buyrun bakalım bu yiğit(!) bu yoğurdu nasıl yiyormuş :)
MALZEMELER
1,5 su bardağı kuru fasulye,
1 orta boy patates,
1 yemek kaşığı doğranmış kırmızı biber,
6 yemek kaşığı zeytinyağı,
1/2 yemek kaşığı tereyağı,
1 tatlı kaşığı tuz,
1 yemek kaşığı karışık salça,
2 parça kemikli et,
2,5 su bardağı et suyu(fasulye için haşladığımız kemikli etin suyu),
1 orta boy kuru soğan,
1 adet orta boy patates,
az miktar toz karabiber,
KURU FASULYEYİ NASIL HAZIRLADIM?
fasulyeleri yıkayıp akşamdan soğuk su ile ıslağa bıraktım,ıslakta beklerken de bir kaç defa elimle karıştırarak alt üst ettim ki altta kalanlar kuru kalmasın,
ertesi gün fasulyelerin suyunu süzdüm,
tencereye alıp üzerlerine soğuk su ekleyip yumuşayıncaya kadar pişirdim,
yumuşayıp pişen fasulyelerin,az miktar suyu kalacak şekilde suyunu süzdüm,
fasulyeler pişerken etleri sıcak su ile iyice yıkadım,sıcak tencereye koyup biraz çevirdim,üzerlerine gelecek kadar kaynar su ekleyip düdüklüde en az 1 saat pişirdim,
başka bir tencereye doğranmış kuru soğan ve kırmızı biberleri aldım,yağlarını ilave edip soğanlar sararıncaya kadar kavurdum,
salçasını ilave edip 1-2 dak kavurdum,etleri ilave ettim,karıştırdım,fasulyeyi de karışıma ekledim,tuzunu karabiberini de ilave edip hepsini karıştırdım,
etlerin suyunu da fasulyeye ekledim,
patatesi yıkayıp soydum,iri küpler halinde doğrayıp fasulyeye ekledim,
yemeği patatesler iyice yumuşayıncaya kadar yaklaşık yarım saat daha pişirip altını kapattım,yemeğimiz hazır.

Kolay gelsin,afiyet olsun,şükrünüz bol,ibadetleriniz devamlı olsun...

6 yorum:

  1. ilk satırdaki duanı görünce nedense çok sevindim abla her namazımdan sonra o duayı hep yapmaya çalışırım Resulullah efendimiz bir sahabeye tavsiyesi olan bu dua çok hoşuma gidiyor sahabeyi hatırlıyamadım şu an:( Amiiiin diyorum ablam amin.
    Ne kadar doğru kuru fasulye her zaman sevilir Rabbim hiç kimseyi aç ve açıkta bırakmasın herkese yardım etsin.
    Senin gibi bizde ilk suyu atardık önceden ama bir evde suyuyla pişirilmiş bir kuru fasulye yedik çok daha lezzetli geldi bize hemde özlüydü.O gün bu gün atmayız suyunu :D ha birde biz salça ve soğanı ile birlikte pişiririz düdüklü tencerede..:)amaaaa patatesi hiç duymamıştım çok güzel bir fikir ve öneri :D çok sağolasın ablacım ilk pişirmemde deniycem bu güzel önerini Rabbim razı olsun senden.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevdenurcum,
      ne güzel bir dua değil mi?Allah kabul etsin kardeşim,

      fasulyenin suyunu tamamen süzmüyorum,haşlanmış halindeki resimdeki kadar bırakıyorum,süzme sebebim de hem tadının ağır gelmesi,hem de kuru baklagillerin bağırsaklarda ki istenmiyen durumlara sebep olması :)birde fasulye artmışsa,bekleyince zaten iyice özleşiyor ki bizde hep artar :)
      fasulyenin taze olması bir problem teşkil etmez ama bunu da bilemiyoruz :(
      dediğim gibi her yiğidin bir yoğurt yeyişi var :)yeterki huzur olsun,sağlık olsun,her şey tatlı gelir,Rabbim ağzımızın tadını bozmasın(amin),
      sevgilerimle...

      Sil
  2. Eminenurcum,birarada olduğun insanların,söz,hal ve davranışlarına bak,gördüklerini Kur'an ve sünnet süzgecinden geçir,

    Peygamberimizin(s.a.v)ve sahabilerinin ibadet olarak yapmadığı,Kur'an'da olmayan ve Peygamberimizin(s.a.v)yapılmasını tavsiye etmediği hiç bir söz ve davranış ibadet değildir,din değildir,ve böyle işlerden Allah ve Rasulü razı değildir.

    İmam Malik(r.a)'in şu sözü konuyu çok güzel bir şekilde ortaya koyuyor:
    "Dün din olmayan,bu gün de din olmaz."


    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eminenur,
      en iyisi öyle yerlerden uzak durmak,
      evinde otur,namazını kıl,Kur'an oku,meal oku,Riyazüssalihin,Kütübissitte den hadisler oku,elmalılı tefsiri,Said Havva'nın tefsirini,Seyyid Kutub'un Fizilal'ini oku,İslam tarihini oku,Ömer Nasuhi Bilmen'in ilmihalini oku,karınca ve polen yayınlarının kitaplarını oku,
      eşinle,çocuklarınla,evinle ilgilen hakkında hayırlı olan böylesidir inşeAllah kardeşim,
      son olarak kısaca diyorum ki,abla tavsiyesi olsun :)bahsettiğin yere ve öyle yerlere gitme kardeşim...

      Sil
  3. merhaba ablacım,annemin kuru fasulyesini gördüm sanki. gerçi ben de bu şekilde yapmaya çalışıyorum ama et olmayınca hemen patates atıyorum içine özlü özlü pişiyor. yeşil fasulyeye de çok yakışıyor patates. ellerine sağlık ablam.selametle.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Fatmacım,
      ben,hem tazesine,hem kurusuna patates koyarım,et yoksa et suyu ile yaparım,ama taze fasulyenin etsiz,
      zeytinyağlısını daha çok seviyorum,tabii ona patates koymam :)Rabbimize yarattığı şeylerin zerrelerince hamdu senalar olsun,
      sevgilerimle canım kardeşim...

      Sil

HERKES YORUM YAPABİLİR,
siteniz veya bloğunuz yoksa ,profil seçin bölümünden Adı/URL yazan kısma tıklayın ,Ad yazan kısma adınızı ve soyadınızı yazın,
(yorumlarınızda iki isim kullanmanız,aynı isimle yazan diğer kardeşlerimizle karıştırılmamanız için önemli)
URL kısmını doldurmasanız da olur,yorumunuzu yazıp,

" YAYINLA "

yazısına tıkladığınızda yorumunuz gelir,ilginize çok teşekkür ederim.

KUR'AN IŞIĞINDA ÖLÜM, KIYAMET, AHİRET.....Mutlaka dinleyin...

BU SİTEDE YER ALAN KONULAR

Translate

Blog Archive

yasal uyarı

Protected by Copyscape DMCA Takedown Notice Search Tool HAYATCEMRESİ Adlı sitede yayınlanan tüm içerik hayatcemresi2.blogspot.com'a aittir.Hiçbir şekilde izinsiz kullanılamaz.
 
Copyright © HAYATCEMRESİ - Blogger Theme by BloggerThemes & freecsstemplates - Sponsored by Internet Entrepreneur