İNSTAGRAM

İNSTAGRAM
hayatcemresi_ instagram

بسم الله الرحمن الرحيم

بسم الله الرحمن الرحيم
(İnsanları) Allah'a çağıran,iyi ve faydalı iş yapan ve "Ben müslümanlardanım" diyen kimseden daha güzel sözlü kim vardır?
Fussilet suresi 33.ayet

Kutlu Doğum Programları ile Yerleştirilmeye Çalışılan Soft Peygamber Algısına Reddiye

Henüz 29 Yaşında Hakka Yürüyen bir Şehid'in Dilinden Muhteşem Bir Sohbet

19 Aralık 2013 Perşembe

ÇOCUK KAZAĞI MODELİ

"Göklerde ve yerde ne varsa hepsi Allah'ındır. Gerçekten Allah, hiçbir şeye muhtaç değildir, daima övülmeye lâyıktır."
(Lokman suresi 26.ayet meali)
Rahman ve Rahim olan Allah'ın adıyla...
Örgü örmeyi çok seviyorum,keza dikişi de öyle...Ama dikiş bir hayli uğraştıran,ortalığı dağıtan ve çok zaman alan bir uğraş,bu yüzden,tamirat ve yamadan öte bir iş yapamıyorum :( Pek fazla örgü ördüğümü de söyleyemem,arada bir kışın aklıma esiyor işte :)Bu kazak da öyle oldu.İki haftada da ördüm elhamdulillah.Fatma kardeşime bahsettiğimde merak etmişti,bu vesile ile onun merakını da izale edeyim :)Fatma'dan söz etmişken biliyorsunuz sayfasında çok güzel el işleri ve örgüler var,aynı zamanda hepsinin satışını yapıyor.İhtiyacı olanlar,ilgilenenler,kardeşimizin SAYFASINI ziyaret edebilirler.
Kazağı birinci sınıftaki küçük oğluma ördüm.
Lastikleri 3,5 numara ile diğer yerlerini 5 numara şişle ördüm.
Benim elimden örgü sıkı düşüyor,o yüzden kalın şişle örmeyi uygun gördüm.
Örgüde elinden gevşek düşenler daha küçük numara şişlerle örmeyi tercih etsinler,
tabi bu biraz da kullandığınız ipin kalınlığı ile de alakalı bir durum.
Çok gevşek düşmüş bir örgü muntazam durmuyor,
gereğinden fazla sıkı olan da sert oluyor.Bunu herkes kendisin örüşüne ve ipinin kalınlık ve inceliğine göre belirleyebilir.
Kazağın ön ve arkasını birer birer,kollarını ise zannediyorum simetri hastalığımdan dolayı :)olsa gerek beraber örmeyi tercih ettim.
 Bütün parçalar bitince;
önce ön ve arkanın omuzlarını birleştirdim,
sonra kolları bedene birleştirdim,son olarak da bedenin ve kolların yanlarını diktim.
En son kısımda ise telli şişlerle yakayı dikişsiz örüp kazağı bitirdim.Yakayı 2 ters 2 düz lastik olarak başladım,1 parmak genişliğinde olunca,1 sıra ajur ördüm,sonra kalan bir parmak genişliğindeki kısmı ters ördüm,kafasından rahat geçmesi için,içe kıvırıp dikmedim,bu şekli de bence gayet iyi durdu.
Günlerdir merakla ve sabırsızlıkla bekleyen oğluma hemen giydirdim :)elhamdulillah.
Rabbimize bize bahşettiği bütün nimetler için,yarattığı şeylerin zerrelerince şükürler olsun.Rabbim!biz seni,layık olduğun şekilde övmekten aciziz sen,kendini övdüğün gibisin...

16 yorum:

  1. çok güzel olmuş. hiç aklıma gelmezdi kolları bir arada örmek. bazen kağıda yazarım ne ilmek eksilttiğimi ama bir türlü uyduramam iki kolu. bu çok akıllıca olmuş. ellerinize sağlık. küçük oğlumuza da pek yakışmış, MaşeAllah.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Özlemcim,
      ben o ölçme işlerinden çok sıkılırım ve ikisi de aynı olmayacak diye huzursuz olurum ve kolları her zaman beraber örerim,bu şekilde iki kolda eşit oluyor,bir ilmek bile fark yok :)örerken biraz sabırlı olmak gerekiyor hele böyle iki renkli örülüyorsa ipler sık sık birbirine dolaşıyor :)ama içimize sinmesi,mıntazam olması için buna değer,
      sevgilerimle...

      Sil
  2. Bak sen. MaşaAllah ne maharetler varmış sende de haberimiz yok:) benim pek örguyle aram yok ama güzel yapılan işlerden de anlarım hani. Kazağın rengi örneği duruşu çok hoşuma gitti. Ellerine sağlık. Kuzun güzel günlerde giysin. Sevgiler hayırlı cumalar canım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Fatmacım,senin maharetlerinin yanında bunun lafı mı olur :)iltifat olarak aldım :)
      sevgilerimle,hayırlı cumalar...

      Sil
  3. ellerine emeklerine sağlık ablacım.Ne güzel gözünün nuruyla örmüş giydirmişsin oğluna.
    Senin gibi becerikli bir annesi olduğu için ne kadar şanslı bir evlat.Güle güle giyinsin paşa :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şulecim çok teşekkür ederim kardeşim,
      inşeAllah gördüğün gibiyimdir,hepimizde de ne maharetler var,her insan bir alem ve her birisi de mükemmel özelliklerle donatılmış,bu da Rabbimizin kudretinin alametlerinden,O'na ne kadar hamd etsek azdır.
      muhabbetlerimle...

      Sil
  4. beraber ormek ıyı fıkırmıs cok ta guzel olmus elıne sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim selmacım,hayırlı cumalar,sevgiler...

      Sil
  5. selamun aleykum herkesin cumasi mubarek olsun,Allah dualarimizi kabul etsin... ellerine saglik canim, kazak cok guzel olmus. Ne kadar saklamaya calissanda oglunun yakisikliligi kazaga daha bir guzellik katmis masallah :) Rabbim yolundan ayirmasin...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. We aleykumselam,hoşgeldin canım kardeşim benim :)çok teşekkür ederim,bizim evin tatlı eğlencesi olur kendileri elhamdulillah,maşeAllah la kuvvete illa billah,
      Rabbim cümlemizin evlatlarını da hayırlı evlatlar eylesin,sırati mustakimden ayırmasın(amin),
      kalbi muhabbetlerimle,hayırlı cumalar...

      Sil
  6. Merhaba Blogumda çekiliş var ilginizi çekermi
    http://yusuflayiz.blogspot.com/2013/12/cekilise-davetlisiniz.html

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kübra hanım hoşgeldiniz :)
      teşekkür ederim ilgilenen kardeşlerimiz sayfanızı ziyaret edebilirler,
      kolay gelsin,sevgiler...

      Sil
  7. Selamun alaykum ve rahmetullah Nasılsın ablacım benım bır haftam cok yogun
    gectı.Sana maıl atarım ılk fırsatta.. Kazak gercekten cok guzel olmus emegıne saglık.Oglunada cok yakısmıs.. Kocaman delıkanlı olmus MasaALLAH.. Ikı renklı yapmısın yetmemıs bırde ugraslı bır model secmısın. yakasıda degısık bır model olmus ve cok mantıklı.Kafalasında gecerken rahat olur :)Ben orme kazaklarda takma kolu hıc sevmem ama bu cok guzel olmus.hazırlardan farkı yok.Ayrıca rıcamıda kırmadıgın ıcın cok tesekkur ederım. Ozledım sızlerı...ALLAHa emantsınız. selamun aleykum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. We aleykumselam we rahmetullah canım benim hoşgeldin :)
      elhamdulillah çok iyiyim,inşeAllah sende iyisindir,sınavların başarılı geçmiştir,

      Fatmacım çok fazla model bilmiyorum,bakarak da kolay kolay model çıkaramam,ancak yanımda bilen birisi olup gösterecek ki yapabileyim,yakadan başlamalı reglan kollu modelleri de pek bilmiyorum,yapılış aşamaları ile anlatılana rastlarsam belki bir gün denerim,şimdilik böyle idare edeyim :)

      senin gibi işin uzmanından beğeni almak beni çok sevindirdi,çok teşekkür ederim,
      tekrar hoşgeldin,kalbi dua ve muhabbetlerimle,Rabbime emanetsin...

      Sil
  8. Esselamu aleykum değerli hamarat ablacım :)
    Ben şu örgüyü bir türlü yapamadım gitti. Bir kere kızıma yelek yapma hevesi geldi, onda da lastikde kaldım ilerleyemedim. İki ters iki düz , iki ters iki düz derken başka bir iş için kalkıp tekrar döndüğümde en son tersmi yapmıştım yoksa düz mü bir miydi iki miydi ? :) derkeeen
    ben de en kolayını yaptım eşimin teyzesine verdim iki günde bitirdi.

    Nedense dantellerin bile tersini anlıyamıyorum Allah dan kayınvalidem de böyle şeyleri sorun yapmaz yoksa evde kalmışdım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. We aleykumselam hamarat kardeşim,hoşgeldin :)
      sanma ben senden daha iyi anlıyorum,ben de zaten bu tür problemler çıkmasın diye kolları beraber örüyorum,bir de böyle iki renkli desenli olunca ön ve arkada kolay ölçülüyor,kolları örerken biri bittiğinde,işim çıktı ise diğerini de örmeden bırakmıyorum,n'olur,n'olmaz ya hangisinden örmeye devam edeceğimi şaşırırsam :))
      her eksikliğimiz böyle olsun,bak yapamayana da Rabbim yapan yakınlar veriyor elhamdulillah :)
      kalbi muhabbetlerimle,Rabbime emanetsin...

      Sil

HERKES YORUM YAPABİLİR,
siteniz veya bloğunuz yoksa ,profil seçin bölümünden Adı/URL yazan kısma tıklayın ,Ad yazan kısma adınızı ve soyadınızı yazın,
(yorumlarınızda iki isim kullanmanız,aynı isimle yazan diğer kardeşlerimizle karıştırılmamanız için önemli)
URL kısmını doldurmasanız da olur,yorumunuzu yazıp,

" YAYINLA "

yazısına tıkladığınızda yorumunuz gelir,ilginize çok teşekkür ederim.

KUR'AN IŞIĞINDA ÖLÜM, KIYAMET, AHİRET.....Mutlaka dinleyin...

BU SİTEDE YER ALAN KONULAR

Translate

Blog Archive

yasal uyarı

Protected by Copyscape DMCA Takedown Notice Search Tool HAYATCEMRESİ Adlı sitede yayınlanan tüm içerik hayatcemresi2.blogspot.com'a aittir.Hiçbir şekilde izinsiz kullanılamaz.
 
Copyright © HAYATCEMRESİ - Blogger Theme by BloggerThemes & freecsstemplates - Sponsored by Internet Entrepreneur