İNSTAGRAM

İNSTAGRAM
hayatcemresi_ instagram

بسم الله الرحمن الرحيم

بسم الله الرحمن الرحيم
(İnsanları) Allah'a çağıran,iyi ve faydalı iş yapan ve "Ben müslümanlardanım" diyen kimseden daha güzel sözlü kim vardır?
Fussilet suresi 33.ayet

Kutlu Doğum Programları ile Yerleştirilmeye Çalışılan Soft Peygamber Algısına Reddiye

Henüz 29 Yaşında Hakka Yürüyen bir Şehid'in Dilinden Muhteşem Bir Sohbet

1 Aralık 2013 Pazar

HAŞLANMIŞ BAHARATLI PATATES KAVURMASI

"Eğer inkâr ederseniz, şüphe yok ki Allah'ın size ihtiyacı yoktur. Bununla beraber kulları hesabına küfre razı olmaz. Eğer şükrederseniz sizin hesabınıza ona razı olur. Hiçbir günahkar da diğerinin günahını çekecek değildir. Sonra dönüşünüz, Rabbinizedir. O vakit, O size bütün yaptıklarınızı haber verecektir. Çünkü O, bütün kalplerin özünü bilir."
(Zumer suresi 7.ayet meali)
Rabbimin adıyla başlarım...
Haşlanmış patatesi daha çok,patates salatasında kullanırız,bazen de fazla gelir,nerede değerlendireceğimizi düşünürüz.İşte evde kalan,haşlanmış patateslerimizi değerlendirebileceğimiz çok kolay pratik bir tarif,haşlanmış patates kavurması.Hatta sadece bu lezzeti hazırlamak için bile patates haşlayabilirsiniz.
BAHARATLI PATATES KAVURMASI  NASIL HAZIRLANIR?
*Haşlanmış patateslerinizi soyup,iri parçalar halinde doğrayın,
*teflon tavaya yeterli miktarda tereyağı ve zeytinyağı koyup,doğranmış patatesleri de tavaya alın,
*patateslerin üzerine,tuz,toz karabiber,pul biber,kuru biberiye,kekik serpip,itinalı bir şekilde,patatesleri ezmeden hepsini harmanlayın,
*ara ara karıştırarak 8-10 dak.kadar patatesleri pişirin,
hazırladığınız patates kavurmasını,çay eşliğinde,sıcak servis yapın,afiyet olsun,şükrünüz bol olsun.
Hürriyet içinde bir hayat yaşıyor ve sayısız nimetler tüketiyoruz,çoğu zaman da bütün bu refah içerisinde yine yakınacak bir çok şey buluyor,kendimize dertler icad ediyoruz,Allah bizi affetsin(amin)...
Dünyanın farklı coğrafyalarında öyle acılar yaşanıyor ki tarifi mümkün değil...Neden böyle söyledim?şimdi bu nereden icab etti derseniz,sizlere şimdilerde okuduğum Habbab Çetin Akdeniz'in yaşadığı,şahit olduğu işkencelerin,acıların,hatıralarını kaleme aldığı Guantanamo Pakistan kitabını okumanızı öneririm,ne demek istediğimi çok daha iyi anlayacaksınız...

23 yorum:

  1. Çok güzel görünüyor, ellerinize sağlık. Ben üzerine biraz rendelenmiş kaşar da koyarım :)

    YanıtlaSil
  2. Selamün aleyküm ablacığım,sitenizi yeni keşfettim,hem göze hem gönüle hitap ediyorsunuz,Allah sizden razı olsun...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. We aleykumselam kardeşim hoşgeldiniz,çok teşekkür ederim,Rabbim cümlemizden de razı olsun(amin)
      size isminizle hitabetmek isterdim :( selametle kalın...

      Sil
  3. Elerine sağlık abla:)Bende patatesleri dilimleyip üzerine yağ tuz ve baharatları atıp haşlıyorum oda hemen hemen aynı lezzeti veriyor:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Adaşım senin yaptığın şekilde haşlama suyu az olsa gerek,suyunu da iyice çektiriyorsundur,o şekilde baharatların tadı daha bir belirginleşir,
      senin de ellerine sağlık,sevgiler...

      Sil
    2. Evet abla aynen dediğin gibi yapıyorum :)

      Sil
  4. cok lezzetli duruyor elınıze sağlık

    YanıtlaSil
  5. Esselamu Aleykum Hatice Ablacığım çok güzel görünüyor ama şuanda olsa da yesem diye düşündüm. Evde tek eksik biberiye. MaşaAllah baharat konusunda çok farklı tadlar kullanıyorsunuz ben yeni yeni başladım hepsi de birbirinden faydalı daha fazla kullanmam gerekiyor. Ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. We aleykumselam canım benim hoşgeldin :)
      tarifteki patates ve yağ hariç hiç bir malzeme olmazsa olmaz değil,zaten biberiyenin belirgin bir tadı yok,sadece faydalı olduğu için kullanıyorum,belki tazesi olsa kendisini hissettirir,
      baharatların olumsuz bir yönü iştah açıcı olması :))özellikle de kişniş,neyse ki kişniş hiç kullanmadım :) ama bir çok faydası olan bir baharat,iştahı kapalı olanlar faydalanabilirler :)

      Sil
    2. tugba ve kuzusu2 Aralık 2013 16:48

      Biberiyeyi sevdiğine çok sevindim hatice abla.ins bir daha görüşursek size taze biberiye dalı getirmeyi düşünüyordum.ben geçenlerde saksıda biberiye aldım. Araştırma yaparken biberiyenin topraga dikilince hemen tuttuğunu ögrendim.hatice ablaya götüreyimde diksin diye düşünüyordum.iyi denk geldi :)

      Sil
    3. Çok iyi olur Tuğbacım teşekkür ederim :)
      Rabbim yeniden hayırlı görüşmeler nasip etsin(amin),sevgilerimle...

      Sil
  6. Ellerine sağlık. Zaten patates en sevdiğim sebze. Her halini severim. Ama benim kekikle pek aram yok nedense.malatya da iken komşular reyhan kurusu ve kurutulmuş dereotu çok kullanırlardı.onlar hoşuma giderdi. Dediğin gibi istenilen baharat kullanılır.afiyet şifa olsun.sevgiler

    YanıtlaSil
  7. çayın yanında bayılırım buna kafiyeye bak :)

    YanıtlaSil
  8. Selamun Aleykum ablacım :)
    Bu tarif çok güzel oluyor ben de çok severim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. We aleykumselam adaşım hoşgeldin :) daha önce yazmış mıydın?
      isminizin yanına bir isim daha yazarsanız aynı isimli diğer kardeşlerimle karıştırmam :)muhabbetlerimle...

      Sil
    2. Hoşbuldum :). Tabi yazmıştım. Bu aralar yoğunum pek bakamıyorum. Bir türlü rumuz bulamamıştım kendime en son Hatice olarak yazayım bari demiştim yine karıştı sanırım, o zaman Haticebüşra olarak yorum yapayım ben :). Dondurma tarifinde saleple ilgili soru sormuştum yine değişik börek tariflerinden deneyip yorum yapmıştım. Son zamanda da yorum bıraktım ama nereye bıraktığımı bulamadım :). Allah'a emanet ol ablacım.

      Sil
    3. Canım benim tahmin ediyorum ama emin olamıyorum :)böyle daha iyi olmuş teşekkür ederim,son yorumun rüzgar gülü kurabiyenin ilk yorumu senin yorumundu :)
      sende Rabbime emanetsin,kalbi muhabbetlerimle...

      Sil
  9. Sa, ellerinize sağlık. Annem bu tarifi göre ama patatesleri ezerek yapıyor, o da güzel.
    Kitaba gelince dünyanın neresinde olursa olsun islam için cihada koşan zülme uğruyor, terörist deniyor, aynen bizim ülkemizdeki gibi.
    sevil

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. We aleykumselam sevilcim hoşgeldin :)evet ezmesi de çok güzel olur ve bizim yöresel yemeğimizdir,tarifi BURADA

      sözlerinde çok haklısın,Rabbim rızası uğrunda cihad eden,işkenceye maruz kalan,bütün kardeşlerimizin yardımcısı olsun(amin),
      muhabbetlerimle...

      Sil
  10. canimmm ben bu guzel patateslere bi sey yazmadim mi???yapanin ellerine saglik , cok lezzetliler... hepinize hayirli gunler, ozel olarak sanada Hayat cemresi :)))

    YanıtlaSil
  11. canim Allahim affetsin gercekten musluman kardeslerimizin icinde bulundugu imtihanlar karsisindaki tutumumdan dolayi nasil hesab verecegim? :(Habbab cetin akdenizin kitab hakkindaki videosunu izledim sen tavsiye edince. Subhanallah , inlerken bile dayanamiyordum, Allahimmm Sen yardimcilarin ol kardeslerimizin...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bir kaç gündür kitabı okuyorum,sabahın sessizliğinde o işkence dolu zulüm günlerinin acı hatıralarını okuyorum,bitmesine az kaldı bitirince ayrı bir yazı olarak hem kitabı tanıtıp hem de videoyu paylaşmak istiyorum inşeAllah,

      okuduğum zulümleri,okurken bile katlanamayıp gözyaşlarımı tutamıyorum,akla hayale gelmeyen işkenceler...Rabbim yardımcıları olsun,o hapishaneler hala var ve hala aynı zulümler devam ediyor :(((Rabbim zalimleri kahretsin,zulümlere maruz kalan o mazlumları da bir an evvel onların elinden kurtarsın(amin).

      Sil
  12. Haticeciğim nefiss görünüyor, ellerine sağlık:)
    çok lezzetli oluyor, senin de yazdığın gibi önce kalan patateslerle yapmıştım bu lezzetten, sonra da yeniden patates haşlayarak, ama patatesin cinsi tadı doğrudan etkiliyor:)
    sevgi ve muabbetlerimle...

    YanıtlaSil

HERKES YORUM YAPABİLİR,
siteniz veya bloğunuz yoksa ,profil seçin bölümünden Adı/URL yazan kısma tıklayın ,Ad yazan kısma adınızı ve soyadınızı yazın,
(yorumlarınızda iki isim kullanmanız,aynı isimle yazan diğer kardeşlerimizle karıştırılmamanız için önemli)
URL kısmını doldurmasanız da olur,yorumunuzu yazıp,

" YAYINLA "

yazısına tıkladığınızda yorumunuz gelir,ilginize çok teşekkür ederim.

KUR'AN IŞIĞINDA ÖLÜM, KIYAMET, AHİRET.....Mutlaka dinleyin...

BU SİTEDE YER ALAN KONULAR

Translate

Blog Archive

yasal uyarı

Protected by Copyscape DMCA Takedown Notice Search Tool HAYATCEMRESİ Adlı sitede yayınlanan tüm içerik hayatcemresi2.blogspot.com'a aittir.Hiçbir şekilde izinsiz kullanılamaz.
 
Copyright © HAYATCEMRESİ - Blogger Theme by BloggerThemes & freecsstemplates - Sponsored by Internet Entrepreneur