İNSTAGRAM

İNSTAGRAM
hayatcemresi_ instagram

بسم الله الرحمن الرحيم

بسم الله الرحمن الرحيم
(İnsanları) Allah'a çağıran,iyi ve faydalı iş yapan ve "Ben müslümanlardanım" diyen kimseden daha güzel sözlü kim vardır?
Fussilet suresi 33.ayet

Kutlu Doğum Programları ile Yerleştirilmeye Çalışılan Soft Peygamber Algısına Reddiye

Henüz 29 Yaşında Hakka Yürüyen bir Şehid'in Dilinden Muhteşem Bir Sohbet

27 Aralık 2013 Cuma

NASİHAT İSTEYENLERE...

Abdullah İbni Abbas radıyallahu anhümâ’dan nakledildiğine göre şöyle demiştir:
    Bir gün Hz. Peygamber’in(s.a.v) terkisinde bulunuyordum,bana:?

“Yavrucuğum, sana bazı kaideler öğreteyim” dedi ve şöyle buyurdu:
    “Allah’ın buyruklarını gözet ki, Allah da seni gözetip korusun. Allah’ın (rızâsını) her işte önde tut, Allah’ı önünde bulursun. Bir şey isteyeceksen Allah’tan iste. Yardım dileyeceksen, Allah’tan dile! Ve bil ki, bütün bir ümmet toplanıp sana fayda temin etmeye çalışsalar, ancak Allah’ın senin için takdir ettiği faydayı temin edebilirler. Yine eğer bütün ümmet, sana zarar vermeye kalksalar, ancak Allah’ın senin hakkında takdir ettiği zararı verebilirler. Çünkü artık kaderi yazan kalem yazmaz olmuş, yazıları değişmeyecek şekilde kesinleşmiştir.”
    ( Tirmizî, Kıyâmet 59)  

***
İbnu Mes'ud (radıyallâhu anh) anlatıyor: "Rasûlullah (aleyhissalâtu vesselâm): "Allah'tan hakkıyla hayâ edin!" buyurdular. Biz:
"Ey Allah'ın Rasûlu, elhamdulillah, biz Allah'tan hayâ ediyoruz" dedik. Ancak O, şu açıklamayı yaptı:
"Söylemek istediğim bu (sizin anladığınız haya) değil. Allah'tan hakkıyla haya etmek, başı ve onun taşıdıklarını, batnı ve onun ihtivâ ettiklerini muhafaza etmen, ölümü ve toprakta çürümeyi hatırlamandır. Kim ahireti dilerse dünya hayatının zinetini terketmeli, âhireti bu hayata tercih etmelidir. Kim bu söylenenleri yerine getirirse, Allah'tan hakkıyla haya etmiş olur. "
Tirmizî, Kıyâmet 25, (2460).

***
Hz. Cabir radıyallahu anh anlatıyor: "Rasûlullah aleyhissalâtu vesselâm buyurdular ki:
"Kıyamet günü, afiyet ehli kimseler, bela ehline sevapları verilince, dünyada iken derilerinin makaslarla kazınmış olmasını temenni edecekler."
Tirmizi, Zühd 59, (2404).
***
Ebu Musa radıyallahu anh anlatıyor: "Rasûlullah aleyhissalâtu vesselâm buyurdular ki:
"Bir kul, salih amel işlerken araya bir hastalık veya sefer girerek ameline mani olsa, Allah ona sıhhati yerinde ve mukim iken yapmakta olduğu salih amelin sevabını aynen yazar."
Buhari, Cihad 134; Ebu Davud, Cenaiz 2, (3091).
***
Ubade İbnu's-Samit radıyallahu anh anlatıyor: "Rasûlullah aleyhissalâtu vesselâm buyurdular ki:
"Kim Allah'a kavuşmayı severse, Allah da ona kavuşmayı sever. Kim Allah'a kavuşmaktan hoşlanmazsa Allah da ona kavuşmaktan hoşlanmaz!"
Hz. Aişe radıyallahu anha: "Biz ölmekten hoşlanmayız" dedi. Aleyhissalatu vesselam:
"Kasdımız bu değil. Lâkin, mü'mine ölüm gelince, Allah'ın rızası ve ikramıyla müjdelenir. Ona, önünde (ölümden sonra kendisini bekleyen) şeyden daha sevgili birşey yoktur. Böylece O, Allah'a kavuşmayı sever, Allah da ona kavuşmayı sever. Kâfir ise, ölüm kendisine gelince Allah'ın azabı ve cezasıyla müjdelenir. Bu sebeple ona önünde (kendini bekleyenlerden) daha menfur bir şey yoktur. Bu sebeple Allah'a kavuşmaktan hoşlanmaz, Allah da ona kavuşmaktan hoşlanmaz."
Buhari, Rikak 41; Müslim, Zikr 14, (2683); Tirmizi, Cenaiz 67, (1066); Nesai, Cenaiz 10, (4, 10).

8 yorum:

  1. selamun aleykum canim bacim ve kardeslerim, cumamiz mubarek olsun ,Allah hakkiyla ogut alanlardan eylesin cumlemizi (amin)...canim ne guzel cicekler masallah telefonumun ekranina koyuyorum, senden bana gonderilmis kabul ediyorum, Allah razi olsun, seni Allah icin seviyorum canim benim... :)))))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. We aleykumselam canımın içi,haberlerinizi aramızdaki tatlı bağımızdan aldım bu gün,Rabbim yardımınız olsun(amin),
      o resim de zaten telefonlar için :) başkaları da var,yeri geldikçe onları da paylaşırım inşeAllah,hediye olarak kabul etmen beni çok sevindirdi,Allah razı olsun(amin)

      aynı duyguları paylaşıyoruz :))hayırlı cumalar...

      Sil
    2. Allahim 😭cooooook sinirliyim...:(dua edin ....ne ikram etmedim bu sefer bi kutuda pudingler duruyordu epey coktu , fistiklar ... yemisler . ama kahvelar vardi onlara dokunmamislar zevksizler ... vardir bundada bi hayr cokkk selamlar.

      Sil
    3. kardeslerim, demin yorumumu okudum. Sonrada okuyan kardeslerimizin zevksizler diye bir kelimeyi niye kullandigimi dusunecekleri aklima geldi. Eve fare girdi de ,onlara dedim ..:(

      Sil
  2. Selamun aleykum ve rahmetullahı ve berakatuhu...Hayırlı cumalar ablacım ve tum sayfanı takıp eden kardeslerım...Ilk hadıs benım bugunlerde sıkça yaptıgım dogruluk kanıdı.. ALLAHa cokca sıgınıp yardım dılıyorum..sızlerden bırde yardım ıstıyorum ALLAHın ıznıyle...
    3 yasındakı oglumla evde nasıl vakıt gecırecegımı sasırıyorum. ılgının sureklı ustunde olmasını ıstıyor ozellıklede benım ılgımın. doktorumuz tv yı kesınlıkle yasakladı dogrusuda bu zaten. kısaca evde yaptıklarımızı anlatayım bundan baska nasıl onunla vakıt gecırırım sızlerde bana yardımcı olun ALLAH rızası ıcın.
    ona ozel boya kalemlerı var ,boya yapıyoruz.tahta yapbozlarımız var.legolarımız var.sekılyerlestırmecemız var. araba,kamyon gıbı oyuncaklarımız var. ama bunlar bır zaman sonar yetersız kalıyor. meraklı mınık dergısı alıyorum her ay. ona bakıyoruz.su ıle oynamayı cok sevıyor ama artık kıs su ıle oynayamıyoruz. :( . Top ıle basket atıyoruz.potayı ben elımle yapıyorum oda atıyor. :) saklambac oynamayı sevıyor. bıssuru sey bunlar gercı ama sureklı aynı seylerı yapmaktan sıkılıyor. benım oglu da hıperaktıvıtede var bıraz. bana sızler cocuklarınızla degısık neler yapıyorsunuz tavsıye edersenız cok mutlu olucam..sevgılerımle...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tugba ve kuzusu27 Aralık 2013 22:20

      Fatma kardeşim benim kızım 2 yaşında ben de kızımla benzer oyunları oynuyorum.elinden geleni yapıyorsun gibi görünüyor.benim merak ettiğim tv yerinde duruyor mu, kaldırıldı mı?şunun için soruyorum. Biz tv yi kaldıralı 2 aya yaklaştı.kaldırmadan önce kızımla oyun oynamaya çalışırken oyundan hemen sıkılır oyuncaklar onu yarım saat oyalayamazdı.yani tv ortada durdugu sürece çocugun aklı onda kalıyor ve çocuğu bir türlü tatmin edemiyorsun.kapalı tutuyorum diye düşünme çünku varlıgı oyuna alternatif olarak beyninde sürekli duruyor.kaldırınca 2-3 gunde hersey normale geldi.yarım saat oyalayamadıgın çocuk bütün gününü oyuncakla geçiriyor.kendi oynamayı ögreniyor.tv izleyen çocuk kıpır kıpır oluyor.hareketli görüntüler varken ve pasif bir şekilde kolayca onu izlerken oyun oynamak ona zahmetli geliyor.ben tv'yi kaldırınca çok rahatladım umarım sizde de işe yarar.Allah yardımcın olsun kardeşim :)

      Sil
  3. We aleykumselam ve rahmetullahı ve berakatuh,
    Fatmacım sanki senin ilgin oğlun da bağımlılık yapmış,evet anne çocukla ilgilenmeli,ama çocuk yalnız da oyuncakları ile oynayabilmeli,bu yaşta benim sadece büyük oğlum yalnızdı,yap bozları ile kendi kendine çok oynardı ve en yaramaz çocuğumdu,benim de kendisi ile oynadığım,kitap okuduğum zamanlarım olurdu,beraber dışarı çıkardık,ancak bu konuda hiç bunaldığımı hatırlamıyorum,sadece olmadık yaramazlıkları beni yorardı,ama yine de o yaşına göre çok da olgundu,bunu neden söylüyorum,bir kaç aylık kardeşini hiç kıskanmadı,

    sana bol bol dua etmeni,mümkünse oğluna bir arkadaş da bulmanı,tavsiye ediyorum,bir de doktorlar sanki her yaramaz çocuğa bir hiperaktivite tanısı koyuyorlar,belki yerinde bir teşhistir ancak çocuğun,hele de erkek çocuklarının yaramaz,fazla hareketli olmaları bence çok normal,
    her şeyin bir normali var,anne çocukla evet ilgilenmeli,onunla oynamalı ama çocuk yalnız da vakit geçirebilmeli,Rabbim yardımcın olsun,kalbi sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  4. ALLAH razı olsun.. Maaleserf televızyon aynı yerınde duruyor. Tugba kardesım cok haklısın ama ben aılemın yanında kalıyorum.Onlardan esyaların yerını degıstırmek ıstemek bıraz zor gıbı gorunuyor.. Yanı yapmayacaklarından degılde onların bunun nedenını anlamayacagını dusunuyorum. (cahıl degıller ELHAMDULILLAH ama bazı seylerını kabullendırmem zor oluyor ) benım hatam bebeklıkte basladı.. tvye bakıyor dıye hep onu kullandım,bırazda caresızdım oz amanlarda :( sımdıde tamır edecegım dıye ugrasıyorum..ALLAH razı olsun ıkınızdende..sevgılerımle...

    YanıtlaSil

HERKES YORUM YAPABİLİR,
siteniz veya bloğunuz yoksa ,profil seçin bölümünden Adı/URL yazan kısma tıklayın ,Ad yazan kısma adınızı ve soyadınızı yazın,
(yorumlarınızda iki isim kullanmanız,aynı isimle yazan diğer kardeşlerimizle karıştırılmamanız için önemli)
URL kısmını doldurmasanız da olur,yorumunuzu yazıp,

" YAYINLA "

yazısına tıkladığınızda yorumunuz gelir,ilginize çok teşekkür ederim.

KUR'AN IŞIĞINDA ÖLÜM, KIYAMET, AHİRET.....Mutlaka dinleyin...

BU SİTEDE YER ALAN KONULAR

Translate

Blog Archive

yasal uyarı

Protected by Copyscape DMCA Takedown Notice Search Tool HAYATCEMRESİ Adlı sitede yayınlanan tüm içerik hayatcemresi2.blogspot.com'a aittir.Hiçbir şekilde izinsiz kullanılamaz.
 
Copyright © HAYATCEMRESİ - Blogger Theme by BloggerThemes & freecsstemplates - Sponsored by Internet Entrepreneur