İNSTAGRAM

İNSTAGRAM
hayatcemresi_ instagram

بسم الله الرحمن الرحيم

بسم الله الرحمن الرحيم
(İnsanları) Allah'a çağıran,iyi ve faydalı iş yapan ve "Ben müslümanlardanım" diyen kimseden daha güzel sözlü kim vardır?
Fussilet suresi 33.ayet

Kutlu Doğum Programları ile Yerleştirilmeye Çalışılan Soft Peygamber Algısına Reddiye

Henüz 29 Yaşında Hakka Yürüyen bir Şehid'in Dilinden Muhteşem Bir Sohbet

28 Kasım 2013 Perşembe

EV YAPIMI ZEYTİNYAĞLI SIVI SABUN

ev yapımı doğal sıvı sabun ve şampuan
evde sıvı sabun nasıl hazırlanır?
evde doğal şampuan nasıl hazırlanır?
ev yapımı doğal,sağlıklı,katkısız,helal zeytinyağlı sıvı sabun ve şampuan 
Hz. Ebu Hureyre r.a. anlatıyor: 
"Rasûlullah s.av. buyurdular ki: 
"Öyle devir gelecek ki, insanoğlu, aldığı şeyin helalden mi, haramdan mı olduğuna hiç aldırmayacak. Böylelerinin hiçbir duası kabul edilmez." (Buhari, Büyü' 7, 23; Nesai, Büyü' 2, (7, 243))
Rahman ve Rahim olan yüce Rabbimin adıyla başlarım.
Haram veya şüpheli maddelerden uzak durmak amacıma matuf gayretlerimin başında, evde hazırlayıp kullandığımız sıvı sabun ve şampuanımız geliyor.Haram katkılı sabunlar,şampuanlarda bulunan bu sakıncalı maddeler,zararlı kimyasallar yıkama esnasında ciltten vücuda giriyor,kana karışıyor.Geniş açıklamayı BURADAKİ yazıdan okuyabilirsiniz. 
Bir yıl önce yine evde sıvı sabun şampuan hazırlama konusunu işlemiştim.O zamanlar evde sıvı sabun hazırlamaya yeni başlamıştım.O günden bu yana da defalarca evde sıvı sabun ve şampuan hazırladım.
Bu konuyu tekrar gündeme getirme sebebim,defalarca yaptığım ve defalarca kullandığımız,sıvı sabunun olgunlaşmış ve beni en çok tatmin eden,ihtiyaca cevap veren son şeklini sizlerle paylaşıp yeniden bu önemli konuyu sizlere hatırlatmak.Bu memnuniyet verici sonuca ulaşmamda,o yazıya yorum yapan kardeşlerimin paylaştığı bilgilerin de etkisi oldu.Menekşe yağı katkısı bunlara bir örnek.Katkıda bulunan,bilgilerini paylaşan bütün kardeşlerime teşekkür ediyorum.Ev yapımı sıvı sabunumuz ellerimizin de dostu,ellerimizi yıkadıktan sonraki yumuşaklık hemen hissediliyor.
Sıvı sabunun ilk hali,henüz üzerinde köpük var ve rengi gayet açık,bekledikçe ilk resimdeki görünümde vaya biraz daha koyu renkte olacak.
Evde sıvı sabun hazırlamak için olmazsa olmaz iki malzeme var.
1)Zeytinyağlı doğal sabun(resimde görülen)
2)Su,
Buz kırma özelliğine sahip bir blendır ise sıvı sabunu hazırlarken en önemli yardımcımız,(blendırı olmayanlar için sondaki notu okuyun),
Sıvı Sabunun Güzel Kokulu ve Elleri Yumuşatıcı bir Özelliğe Sahip Olması İçin Gerekli Yardımcı Malzemeler:
2)Limon suyu,
3)Menekşe yağı,

 EVDE SIVI SABUN NASIL HAZIRLANIR?
100-150 gr.kadar(ağırlık tahminidir,resimdeki sabun yeterli)zeytinyağlı doğal sabunu 1 litre kaynar su içine bırakın ,
bir gün sonra sabunu bıçakla bir kaç parçaya bölüp suyu ile beraber blendıra atın(sabunu rendeleyebildiğiniz kadar rendeleyip sonra suda bekletirseniz çok daha kolay eritirsiniz),
1 su bardağı daha su ekleyin,
2'şer tatlı kaşığı kadar,
zeytinyağı,limon suyu ve
1 tatlı kaşığı menekşe yağını da sabunlu suya ilave edin,
blendırı çalıştırılıp sabun iyice parçalanıp eriyinceye kadar çekin,
kıvamına bakın,
kıvamı koyu ayran kıvamında veya şöyle söyliyeyim hazır sıvı sabunların kıvamında olmalı,
beklediğinde de kıvamında koyulaşma olacaktır,olmayabilirde, bu sabunun yapısı,hazırlanırken kullanılan zeytinyağından kaynaklanabilir.(Bir sonraki hazırladığım sabun daha koyu renkli idi,renk önemli değil önemli olan sabununuzun güvenilir olması)
daha koyu kıvamda ise bir miktar daha su ilave edip yeniden blendırı çalıştırın,
hazırladığınız sıvı sabunu,varsa içinde kalan pütürlerden arındırmak için önce tel bir süzgeçten geçirin,sonra pompalı sıvı sabun şişesine yerleştirin,
kalanı bir şişeye yerleştirip,pompalı şişedeki sabununuz bittikçe doldurup kullanın.
Menekşe yağı yerine diğer uygun(cildi besleyici,yumuşatıcı özelliğe sahip,mesela gül yağı,kayısı yağı vb.) aromatik yağlardan da kullanabilirsiniz.
Süzgeçte kalan sabun taneciklerini de bir kaba bir miktar su ile beraber yerleştirin ve çalkalayın,
çamaşır makinanızın ön yıkamasında kullanın.
Sıvı sabununuz çoğu zaman,bekledikçe şeffaf bir hal alıyor,sabunun şeffaflaşması yalnızca el yapımı doğal zeytinyağlı sabunla hazırladığınız sıvı sabunda ve şampuanda oluyor.Elinize sıkınca bu şeffaflığı daha iyi farkediyorsunuz.Sıvı sabununuzu kullanmadan önce ellerinizi ıslatın,sonra 1-2 defa elinize sabundan sıkıp ellerinizi iyice ovup sabunlayın,ellerinizi sabunlarken de az miktarda elinize su alın,ovma işlemi devam ettikçe,köpürme de artacaktır,sonra ellerinizi durulayın,bu şekilde sabunun mikrop öldürücü etkisini de sağlamış oluyorsunuz.
 Yıkayıp durulama işlemi bitip ellerinizi kurulayınca,ellerinizdeki yumuşaklığı hissedeceksiniz Allah'ın izni ile...
EVDE DOĞAL ŞAMPUAN HAZIRLAMAK İÇİN:
Şampuan için de aynı miktar su ve sabun kullanın,
 limon suyu kullanmayın,
sıvı sabunda kullandığınız miktarda 
çam terebentin yağı,
menekşe yağı
1 tatlı kaşığı zeytinyağı  kullanın,
kıvamı da sıvı sabunla aynı kıvamda olsun.
Son resimde doğal,katkısız,zararsız
ev yapımı şampuanımızın ilk yapılmış,üzeri köpüklü resmi olsun.
NOT:Blendırınız yoksa,sabunun tamamını rendeleyip üzerine kaynar su ilave edip eritin,sabunlu su soğuyunca,diğer malzemeleri de ilave edip elektrikli mikserle iyice çırpın.Bu işlemi gayet derin bir kapta yapın ki köpürünce sabununuz taşmasın.
Hepinize,hayırlı,sağlıklı,haram ve zararlılardan uzak huzurlu,mutlu günler diliyorum.
Zeytinyağlı sabun nasıl yapılır?merak ediyorsanız,konu ile ilgili ayrıntılı bilgilerin bulunduğu BURADAKİ yazıyı okuyabilirsiniz.

Doğal zeytinyağlı kalıp sabun için adres soranlar BURAYA bakabilirler...


39 yorum:

  1. Meğer ne kadar kolaymış... Gerçi sağlık sözkonusu olunca kolaylığa bakmamak lazım.. Bunu mutlaka deneyeceğim. Çok teşekkürler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kardesler bu resimdeki sabun zeytinyagi sabunu degil malesef ben sabununu kendi yapan biri olarak zeytinyagindan yaptigim sabunlarin renginin beyaza yakin bir renk oldugunu soyleyebilirim. Guvendigim bir yer bulamadigimdan sabun yapmayi ogrendim hem kendime hem sevdiklerime sabun yapiyorum.resimdeki sabun pirina yagindan( yani zeytinin defalarca sıkıldiktan sonra kalan posalarindan )yapilan dolayisiyla hicbir faydasi olmayan bir sabundur. Bizler haram helal noktasinda titizlendikce hareket alanimizda daraliyor malesef.allah yardimcimiz olsun vesselam...

      Sil
    2. Kardesler bu resimdeki sabun pirina yagindan yani zeytinin defalarca sıkildiktan sonra kalan posalarindan elde edilen yagdan yapilan bir sabundur.ben sabunu kendi yapan biri olarak size sunu soyleyeyim ki gercek saf zeytinyagi sabununun rengi beyaza yakin bir renktir. Kirik beyaz diyebiliriz. ayrica koylu sabunu da denilmis bana sorarsaniz o daha tehlikeli. Onu da anlatayim butun sabunlarin icerisinde bulunan bir kimyasal olan kostik denen bi madde var. Ancak bu kimyasal belli oranlarda yagla tepkimeye girdiginde ve bir muddt bekletildiginde notrleniyor.yani yok oluyor.yeterince bekleyen sabunda bu kimyasal kalmiyor.ancak burada kostik yag oraninin cook cok dikkatli hesaplanmasi gerekiyor ki bitmis sabunda kostik tamamen yok olsun. Koy tipi imalatlarda bu oranlarin hicte bilimsel olmadigi yaptigim ufak bir arastirmada gun gibi ortaya cikti.faydasini yada zararini siz tahmin edin..
      bildiklerimi burada sizinle paylasmak istedim soracaginiz birsey olursa seve seve cevaplarim
      ..

      Sil
    3. Kardeşim hoşgeldiniz öncelikle şunu söyliyeyim bu sabunu kullanırken faydası olsun değil öncelikle içinde haram madde olmasın diye kullandım, ne faydası? faydası şurda dursun :)

      Haklı olabilirsiniz ancak şu da var kullandığım sabunlar dediğiniz gibi kırık beyaz ancak resimde koyu çıkıyor. Zaten sayfanın sonunda doğal zeytinyağlı sabunu temin edebileceğiniz bir link verdim ve
      o sabunun doğallığından saf zeytinyağlı oluşundan hiç şüphem yok ama resime bakın onun rengi de daha koyu görünüyor.
      İlginize paylaştığınız bilgiler için teşekkür ediyorum.

      Sil
  2. çok teşekkürler canım ellerine sağlık..
    ama ya o zeytinyağlı sandığımız sabun yapılırken hangi aşamadan geçmiş onu nasıl bileceğiz? :( artık her şeye şüpheyle bakar oldum, içinde haram bir şey olmaz diye sandığımız şeylerden neler neler çıkıyor maalesef :(
    Allah yardımcımız olsun...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Zeytinyağlı sabunu da güvendiğimiz aktarlardan,ege ve akdenizde güvendiğimiz köylülerden temin edeceğiz,çünkü oralarda bu sabun ev ortamında yapılıyor yani el yapımı,şekillerinin düzgün olmaması da bu yüzden,benim sabunlarımı,anneciğim sağolsun Aydın'da komşusundan,güvendiği yerlerden alıp bize gönderiyor,o konuda içim rahat elhamdulillah...

      Sil
    2. Hocam sampuani vucut sampuani olarakta tavsiye ediyormusunz

      Sil
    3. Esteğfirullah hoca değilim,hocalık kim biz kim?
      Şampuanı sadece vücut için kullanacaksanız çam terebentin yağı eklemeye gerek yok, ama bu şekilde de kullanılmasının bir mahsuru olmaz diye düşünüyorum...

      Sil
  3. selamun aleykum canim ellerine, emegine saglik bacim :) Allah razi olsun. maddi kirlerden temizlenelim derken manevi yonden kirleniyoruz :(( Rabbim sendeki gayreti ve bu konularda gayreti olan tum kardeslerimizin gayretini banada nasib etsin (amin)Allahim sen bizi harama bulastirma..

    YanıtlaSil
  4. Es-selamu Aleykum Ablacım :)...
    İlk yayınladığında yapmam lazım demiştim fakat icraata geçmemiştim. Allah razı olsun (âmin), ikinci bir yayın ile tekrar hatırlamış oldum. Yengemle beraber bir deneyelim dedik... Elhamdulillah yaptık bir şey ama doğru mu oldu pek anlayamadım. Biz dün rendeledik, üzerine sıcak 1 lt su ekledik. Bugün de 1 bardak su ekleyip yağlarını ve limon suyunu ilave edip mikserde çırptım. Şişelere doldurdum ama 500 ml'lik 6 tane oldu :)). Eğer yanlış veya eksik bir şey yapmamışsak çok kolaymış. İnşeAllah bundan sonra hazır sıvı sabun kullanmak yok... Çırptıktan sonraki ve doldurduğum ilk anki resimlerin linkleri:
    http://u1312.hizliresim.com/1j/1/v28vf.jpg
    http://u1312.hizliresim.com/1j/1/v28zr.jpg
    Yaşantımız için gerekli pratik, en önemliside doğal ve helal çözümler sunduğun için çok çok çook teşekkür ediyorum, Rabbim seni hayırla mükafatlandırsın, Rabbim sana her daim hayırlı ilim, helal/temiz rızık, salih ve makbul ibadetler nasip etsin(Âmin) Haramlardan kaçınıp helallerle yetinebilmeyi Rabbim cümlemize nasip etsin..(Âmin)... En Emin'e Emanetsin Ablacım... Selam, Dua ve Muhabbet ile...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. We aleykumselam canım kardeşim benim hoşgeldin :)
      öncelikle size gıpta ettim,gelin görümce yaptınız demek maşeAllah,ne güzel!Rabbim muhabbetinizi artırsın(amin),yengene de selamlarımı ilet,

      canım benim sabunu denemenize çok sevindim,yapar yapmaz şişelere doldurdunuz anlaşılan,tahmin ediyorum her şişenin yarısı köpüktür ki öyle görünüyor :)geriye kalan 3 şişe veya biraz daha fazla olur,
      sağlıkla kullanın,bizim evde hep bu sabun kullanılıyor,bazen bitince üşenip yenisini hazırlamazsam bir kaç gün kalıp sabun kullanıyoruz,
      bu sıvı sabunlardan bizim evde,banyonun lavabosunda,mutfakta ve tuvalet lavabosunda var,içimize sinerek kullanıyoruz elhamdulillah,
      ikinizin de elinize sağlık,inşeAllah sizlerde bizim gibi memnun kalırsınız,
      ne güzel dua etmişsin çok duygulandım...Allah razı olsun,amin ve bil mukabele diyorum,
      Rabbime emanetsiniz,kalbi dua ve muhabbetlerimle...

      Sil
    2. Hoşbuldum Ablacım... Dualarına bende Âmin diyorum... Henüz selamını yengeme iletemedim, aleykumselam... Muhakkak oda sana selam gönderecektir :).. Tarifi hemen arkadaşına vermiş :) ama limon suyunu söylemeyi unutmuş ve onu neden kattığını merak etmişti. Hızını alamadı birde krem yapmayı denedi ama o olmadı:)
      Hmmm.. Demek yaptıktan sonra biraz beklemeliydik.6 şişe olunca zaten şaşırdım, bu işte bir terslik var ama hadi hayırlısı dedik. Ama bizimki 2 katı şeklinde köpürdü. Rendelediğimiz için zaten sabun erimişti. Mikserle direk köpürmüş oldu, görünümü kek gibiydi:). Allah-u Alem, rendelenmişse mikser kullanılması gerekmiyor. Elde çırpıcıyla veya kaşıkla da karıştırılabilir sanıyorum... Biz çok beğendik, en azından doğal olması yeterli.Tekrardan Teşekkür ederiz, Allah razı olsun Ablacım(Âmin). Menekşe yağı yerine, 1'er çay kaşığı gül ve jojoba yağı ekledik kokusu çok güzel oldu... Bu acemi işiydi. İnşeAllah ikincisinde tecrübeli olmuş olarak daha iyi sonuç alırız dimi?:).
      Sende Allah'a emanetsin ablacım...Selam, dua ve muhabbet ile..

      Sil
    3. Canım benim,limon suyunu cilde faydalı olduğundan dolayı ve elleri yumuşattığı için kullandım,
      eller için krem niyetine limon suyu ve zeytinyağı karışımı kullanılabilir,

      sabuna yağları ilave ettikten sonra çırpmak hepsinin iyice karışıp homojen bir hale gelmesi için önemli,tabi aşırı çırpmaya gerek yok,hazırladıktan sonra köpüğünün inmesini bekleyip sonra şişelere yerleştirilebilir,
      jojoba yağı da cilt için çok iyiymiş,cildi nemlendirici özelliği varmış,bu fikir çok güzel bir daha ki sefere tedarik edip ben de kullanayım inşeAllah :)çok teşekkür ederim,
      kalbi dua ve muhabbetlerimle...

      Sil
    4. Merhaba sivi sabun tarifinizi denedim gayet guzel temizliyor ellerimi fakat kapta durdukca cok sertlesti akiskan degil ne yapabilirim yada hatali yaptigim bisey mi var acaba

      Sil
    5. esra hanım hoşgeldiniz :) yazıda sorunuzun cevabı var, tekrar hatırlatayım,
      kıvamı koyu ayran kıvamında veya şöyle söyliyeyim hazır sıvı sabunların kıvamında olmalı,
      beklediğinde de kıvamında koyulaşma olacaktır,olmayabilirde, bu sabunun yapısı,hazırlanırken kullanılan zeytinyağından kaynaklanabilir,

      bu durumda sabununuza tekrar bir miktar su ekleyip çırparak kıvamını açın bir dahaki hazırladığınız da bu durumu göz önünde bulundurup sabununuzun kıvamını daha akışkan hazırlayın, kolay gelsin,sevgiler :)

      Sil
  5. selamun aleykum

    hatice abla kalip sabunu nasil bulacaz peki?burda bulmak cok zor,ustelik menekse yagi bulmakta zor.sanirim is basa dustu,uzun zamandir denemek istiyorum ama nasip olmadi.eger malzemeleri bulabilirsem denemeyi dusunuyorum.

    bu arada nasilsin,bizleri merak etme hamd olsun iyiyiz,yalan dunyada oyalanmaya devam ediyoruz.rabbime emanetsin.hayirli huzurlu hafta sonu diliyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. We aleykumselam canım benim hoşgeldin :)burada olanlar kalıp sabunu, güvendiğimiz aktarlardan,helal üretim yapan markaların sabunlarından temin ederek veya imkanı olan direkt bu sabunların üretildiği yerlerden,köylerlerden temin edebilirler, ama yurt dışında nasıl bulunur bir bilgim yok :((bunu senin araştırman,bilenlere sorman lazım inşeAllah bulursun,

      menekşe yağı olmazsa olmaz değil,gül yağı da olabilir,Kur'an talebesi kardeşimizin kullandığı jojoba yağından da kullanabilirsin veya cilde iyi gelen güzel kokulu başka aromatik yağlar da olabilir hatta hiç biri olmasa da olur,ama olursa hem ellere fayda sağlar,hem de kokusu güzel olur,malzemeleri bulup denersen sonuçtan haberdar et olur mu?

      elhamdulillah bizler çok iyiyiz,sizlerinde iyi haberlerinizi almak beni çok sevindirdi Rabbim devamlı etsin(amin),
      kalbi muhabbetlerimle,O'na(c.c)emanetsin...

      Sil
  6. kamuran ertaş23 Ocak 2014 20:48

    çok faydalı bir paylaşım olmuş sizden ALLAH c.c razı olsun steniz çok beğendim nasıl üye olabilrim.bu arada bu yazıyı arkadaşlarımda öğrensin diye paylaşmıştım umarım yanlış bşey yapmamışımdır

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kamuran kardeşim hoşgeldiniz,çok teşekkür ederim,Rabbim cümlemizden de razı olsun(amin).
      Kur'an talebesi kardeşimin yaptığı gibi denediğinizde mümkünse sizde içine jojoba yağı da ekleyin,ben öyle yaptım,eller yumuşacık oluyor,el kremine lüzum hissetmiyorsunuz,
      üye olmak için sağ tarafta mailinizi bırakıp üye olacağınız yer var,bu şekilde yeni yayınlar mailinize gelir Allah'ın izni ile,
      yayınları paylaşmanızda bir mahsur yok yeter ki kaynak gösterin,kaynak göstererek paylaşmanız bu sayfadan daha çok insanın haberdar olup diğer yazı ve paylaşımlara ulaşmalarına vesile olur inşeAllah,
      selametle kalın...

      Sil
  7. Allah bin kere razı olsun . artık kafamın içinde katkı maddeleri ile ilgili bin tane soru olusur oldu. ve her seferinde de sampuan ve kozmetiklerle ilgili bir sürü kanserojen maddeden tutun da kadınlarda kısırlıga yol acan bir sürü madde ile ilgili seyleri ögrenir oldum ve dünya basıma yıkıldı sanki. benim henüz cocugum yok ama olsa her gün telaslanırdım . iyi ki yazmıssın buraya dogal sabun ve sampuan yapımını umarım etkili olur ve her kadının evinde kullanılır. hepimiz bu konuda hassas davranır ve bildiklerimizi anlatırsak Allahın izni ile bir gün dısarıdaki pazardan kurtulmus olacagız. yalnız üniversitede okurken Aydınlı arkadasım olmadı hic ablacım nasıl temin edebilirim saf zeytinyagı sabununu ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Duygu kardeşim hoşgeldiniz :) Rabbim cümlemizden de razı olsun(amin),
      hassasiyetiniz konusunda çok haklısınız ancak bunu bir paranoyaya dönüştürmemek lazım, zira bizi aşan durumlarda var, elimizden geleni yaparız gerisini de fazla kafaya takıp stres yapmayız, çünkü biliyoruz ki neredeyse her hastalığın en önemli ve başta gelen sebebi stres,

      zeytinyağlı sabunu, güvendiğimiz aktarlardan,helal üretim yapan markaların sabunlarından temin ederek veya imkanı olan direkt bu sabunların üretildiği yerlerden,köylerlerden temin edebilirler,
      kolay gelsin, her zaman beklerim, Rabbime emanetsiniz,
      muhabbetlerimle...

      Sil
  8. paylaşımlarınız çok güzel. saçlarımız saç kremine alışık olduğu için yapılan şampuanı kullanınca yine yumuşak olacak mı yoksa sabunlu şampuana alışana kadar sert mi olacak merak ediyorum . şimdiden teşekkürler. dilek

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. dilek hanım hoşgeldiniz :)
      daha yumuşak olmasını beklemeyin, aksine sert olabilir, bunun için son durulama suyunda elma sirkesi kullanabilirsiniz, ancak zamanla bu sertlik gidiyor ve saçlarınız yumuşuyor, sağlık ön planda ise biraz sabırlı davranmak da yarar var,
      sevgilerimle...

      Sil
  9. Doğal diyorsun ama bakalım kullandığın malzeme doğalmı. Sabun kimyasal olan kostikten yapılıyor bi kostiği araştırın bakalım faydalımı yoksa zararlımı

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Biz ancak bu kadar doğal olabiliyoruz, siz daha doğalını bulup onu kullanın...

      Sil
  10. İyi günler sizin sayenizde ikinci kez sampuan yapıyorum ilk yaptığım sampuan da bir tabaka oluştu jel gibi rengi daha açık ama o kısmını atınca geriye sampuan çok iyi oldu..şimdi ikici kez yaptım bugün ama bana biraz sulu gibi geldi soğuduğu halde.. yeni yaptığım için mi acaba koyulasirmi bir gün bekleyince ben blender olmadığı için rendeleyip kaynar suda erittim..sizce koyulaşma olurmu yada olmazsa nasıl koyulastirabilirim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoşgeldiniz Saliha hanım :)

      Suyunu fazla koyduğunuz için sulu olmuştur, koyulaştırmak için içine yeniden bir miktar daha sabun ilave etmelisiniz, bence buna gerek yok şampuanınızı o şekilde kullanıp bitirin bir daha ki yapışınızda suyu daha az ilave edin.

      Sil
    2. Çok teşekkür ederim cvbiniz için 😊

      Sil
    3. Ben de teşekkür ederim ☺sevgilerimle...

      Sil
    4. Dayanamadım ve kalan kalıp sabunumu daha az ölçüyle yoğun hazırlayıp sulu olanla karıştırdım...sonuç yoğun bir sampuan elde ettim istediğim kıvamda..deneyip de benim gibi sabunun ölçüsünü bilmeden su eklenyelenler için bir çözüm olsun...bize verdiğiniz bilgilerden dolayı da size çok teşekkür ederim 😊

      Sil
    5. Ben de ilginiz ve bu güzel sıcak yorumlarınız için size çok teşekkür ediyorum ☺ şampuanınızı sağlıkla kullanın, hayırlı bir cuma günü ve hayırlı günler diliyorum, selametle kalın...

      Sil
  11. Kızımda egzema vardı doktorun verdiği kremler ve zeytinyağlı sabun ile yıkmamamızı önderdi ve yaklaşık 1 haftada iyileşti. Şimdi evdeki kalıp zeytinyağlı sabunu bir deneyeceğim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Geçmiş olsun, inşaAllah bir daha nüksetmez, kimyasal katkılı temizlik ürünleri cildi olumsuz etkiliyor hele bir de rahatsızlık kendini belli etmişse daha dikkatli olmak ve doğal ürünler kullanmak elzem hale geliyor.

      Sil
    2. Geçmiş olsun, inşaAllah bir daha nüksetmez, kimyasal katkılı temizlik ürünleri cildi olumsuz etkiliyor hele bir de rahatsızlık kendini belli etmişse daha dikkatli olmak ve doğal ürünler kullanmak elzem hale geliyor.

      Sil
  12. Merhaba, ben yazdığınız şekilde doğal zeytinyağlı defne sabunundan şampuan yaptım. Hatta 3 farklı doğal sabunla denedim fakat şampuanın koyulaşmasından hariç afedersiniz sümük sümük oldu. Kopmuyor ve dökülüp güzelce köpürmğyor. Sizce neden olabilir?

    YanıtlaSil
  13. Benimki bir türlü olmuyor bekleyince jole kivaminda koyulasiyor akmiyor neden boyle oluyor lutfen yardim edin :((

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sabununuzdan kaynaklanabilir. Biraz daha sulandırıp deneyin

      Sil
  14. Tarifinizle harika bir sıvı sabunum oldu ☺ Teşekkür ederim.Bu arada doğal tariflerinizden faydalanabileceğim bir sayfanız far mi..Allaha emanet olun.

    YanıtlaSil

HERKES YORUM YAPABİLİR,
siteniz veya bloğunuz yoksa ,profil seçin bölümünden Adı/URL yazan kısma tıklayın ,Ad yazan kısma adınızı ve soyadınızı yazın,
(yorumlarınızda iki isim kullanmanız,aynı isimle yazan diğer kardeşlerimizle karıştırılmamanız için önemli)
URL kısmını doldurmasanız da olur,yorumunuzu yazıp,

" YAYINLA "

yazısına tıkladığınızda yorumunuz gelir,ilginize çok teşekkür ederim.

KUR'AN IŞIĞINDA ÖLÜM, KIYAMET, AHİRET.....Mutlaka dinleyin...

BU SİTEDE YER ALAN KONULAR

Translate

Blog Archive

yasal uyarı

Protected by Copyscape DMCA Takedown Notice Search Tool HAYATCEMRESİ Adlı sitede yayınlanan tüm içerik hayatcemresi2.blogspot.com'a aittir.Hiçbir şekilde izinsiz kullanılamaz.
 
Copyright © HAYATCEMRESİ - Blogger Theme by BloggerThemes & freecsstemplates - Sponsored by Internet Entrepreneur