İNSTAGRAM

İNSTAGRAM
hayatcemresi_ instagram

بسم الله الرحمن الرحيم

بسم الله الرحمن الرحيم
(İnsanları) Allah'a çağıran,iyi ve faydalı iş yapan ve "Ben müslümanlardanım" diyen kimseden daha güzel sözlü kim vardır?
Fussilet suresi 33.ayet

Kutlu Doğum Programları ile Yerleştirilmeye Çalışılan Soft Peygamber Algısına Reddiye

Henüz 29 Yaşında Hakka Yürüyen bir Şehid'in Dilinden Muhteşem Bir Sohbet

13 Kasım 2013 Çarşamba

TURŞULU YOĞURTLU KIRMIZI PANCAR SALATASI

 "Ya Allah'ın size bol lütfu ve merhameti olmasaydı ve Allah tevbeleri kabul eden hüküm ve hikmet sahibi olmasaydı (haliniz nice olurdu.)?"
(Nur suresi 10.ayet meali)
Rahman ve Rahim olan,bizlere sayamayacağımız kadar çok çeşit, renk, tat ve şekilde nimetler veren, yüce Allah'ın adıyla başlarım...
Bu günlerde kırmızı pancara takmış durumdayım :) zannediyorum kış boyu Allah ömür verir nasip ederse kendisi ile sık sık beraber olacağım. Hem çok lezzetli, hem doyurucu ve aynı zamanda da çok faydalı bir sebze kırmızı pancar. Daha çok salata şeklini hazırlayıp tüketiyorum. Misafirlerim için de hazırladığım bu salata yiyenlerden de beğeni aldı, tarifi istendi. Her ne kadar pişirince faydasında biraz azalma olsa da, bu şekilde lifi ile beraber tüketmiş oluyorsunuz. Rezzak olan Rabbimiz bizlere karşı o kadar merhametli ki bir faydayı, bir vitamini,bir minerali sadece bir gıdaya has kılmamış. Her gıdada da farklı oranlarda benzer faydalar var. Birisini yiyemeyen bir diğerini yiyebilir. Bu bile Rabbimizin kudretine, bizlere olan rahmetine bir delildir. Ya vücudumuz için gerekli bir vitamin, bir mineral sadece bir gıdada bulunsa idi halimiz nice olurdu? Rahmeti bol Rabbimize yarattığı şeylerin zerrelerince şükürler olsun.
Kırmızı pancarın, faydalarından bahseden yazılarda suyunun tüketilmesi üzerinde özellikle duruluyor ancak suyunun da daha çok havuç suyu veya başka sebze suları ile beraber yarı yarıya seyreltilerek tüketilmesi öneriliyor. Fazla miktarda ve seyreltilmeden içilen, kırmızı pancar suyu karaciğere zarar verebiliyor, ses tellerine de geçici zarar verebiliyor.
Kırmızı pancar, demir eksikliğinin giderilmesi için de çok önemli bir sebze. Kırmızı pancar suyu, içerisinde bulunan potasyumdan dolayı da yüksek tansiyonu düşürücü bir etkiye sahip. Kırmızı pancarın salatasına çeşni vermek için, katılan baharat ve fabrikasyon sirke gibi yoğun asitli soslar pancarın sindirimini güçleştiriyor. Kırmızı pancar kalp sağlığının korunması üzerinde de önemli bir etkiye sahip. Kırmızı pancar cilt güzelliği için de çok faydalı bir sebze. Aslında faydaları saymakla bitmez desek yeridir. Son bir bilgi, kırmızı pancar, diyabetlilerin tüketmemesi gereken bir sebze.
Tarifimiz daha önce sizlerle makarnalı ve cevizli versiyonunu hazırlayıp paylaştığım kırmızı pancar salatasının daha sade ve daha basit hali, laf aramızda ben en çok bu halini sevdim :) 
MALZEMELER
1 adet büyük boy kırmızı pancar,
2-3 yemek kaşığı zeytinyağı(daha fazla da olabilir),
2'şer adet ham domates ve kornişon salatalık turşusu,(turşu miktarı tamamen sizin tercihinize kalmış,hiç turşu ilave etmeden bile tadı çok nefis)
1 küçük diş sarımsak,
fazla suyu alındıktan sonra geriye 1 çorba kasesi miktarında kalan yoğurt,
az miktar tuz,
TURŞULU KIRMIZI PANCAR SALATASI NASIL HAZIRLANIR?
pancarı yıkayıp kabuklarını incecik soyun,
soyduğunuz pancarı, rendenin en iri gözü ile veya mutfak robotunda, rendeleyin,
rendelenmiş pancarı zeytinyağı ilave edip karıştırın, ara sıra karıştırarak ocak üzerinde ağzı kapalı olarak pişirip yumuşamasını sağlayın(isterseniz biraz diri bırakabilirsiniz),
iyice yumuşamadan ağzını açıp biraz da o şekilde pişirin ki suyu varsa çeksin,
pişirdiğiniz pancarı geniş bir kaba alın,
soyduğunuz sarımsağı, tuz ile beraber ezin, yoğurtla karıştırın,
soğumuş pancar ile yoğurdu iyice karıştırın,
yıkayıp sularını süzdürdüğünüz turşuları küçük kareler halinde doğrayın,
turşuları da yoğurtlu pancara ilave edip hepsini tekrar karıştırın,
turşulu pancar salatamız hazırdır, yapanlara kolay gelsin, yiyenlere afiyet, bol bol kan olsun, şükrünüz bol ve devamlı, ibadetleriniz huşulu, hayır dualarınız makbul olsun(amin).
Resimlerin yanındaki sevimli kibar kırmızı karanfilimizi farkettiniz mi? Sanki bir esans kokusu var kendisinde, karanfil kokusu ile karışık hoş bir koku. Bu karanfil de bir öncekinin kardeşi :)elhamdulillah doğacak ve daha bebek mesabesinde bir hayli kardeşi var. Hikayeyi merak edenler BURAYA bakabilirler.
Aslında salata bahane idi, sizlerle sohbet, bu tariflerin asıl keyif aldığım yönü :) İnşeAllah sizler de keyif almış, hayırlara, güzelliklere ortak olmuşsunuzdur, buna bir vesile isem bu sevinç bana yeter elhamdulillah.

16 yorum:

  1. ellerinize sağlık. hem tarif hem bilgi. biz daha ne bekleyelim bu sayfadan. diyorum ama her zaman hayırlı dualarınızı beklerim. ayrıca resimde kenarda kalmış muşmulaları görünce ilk aklıma gelen köyüm oldu. bizimde çocukken bahçemizde bu ağaçlardan vardı. yıllardır unuttuğum bir tat. geçenlerde pazarda gördüm , almadım, İnşeAllah bu hafta alıp çocuklarıma da tattırmayı düşündürdünüz bana .Allah'ım razı olsun sizden

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim :)yazıyı daha uzatmamak için muşmulalara hiç değinmedim :)benim de çocukluğumun unutulmaz hatıralarındandır muşmulalar,"muşmula surat"sözünü de yıllar sonra idrak ettim,çünkü muşmulanın yenilebilir olgun halidir o,
      resimdekiler ise köyden,bizim bahçemizden,kilometrelerce öteye yanıma geldiler ve görüldüğü gibi muşmula surat olmadılar,sabırla bekliyorum :)
      Rabbim cümlemizden de razı olsun(amin),muhabbetlerimle...

      Sil
  2. TADI BANA KOKUYOR GİBİ GELİYOR . BÖYLE OLUNCA NASIL OLUR BİLMEM TABİ

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çiğken dediğiniz gibi olabilir,ama bu şekilde değil,
      az miktarla denemenizi öneririm,beğeneceğinizi ümid ediyorum,kolay gelsin,sevgiler...

      Sil
  3. selamun aleykum canim :)) ben simdi salatayi yaptim, cok guzel oldu ... acaba kiminki daha guzell???!!!!yiyenler seninkinin daha guzel oldugunu soylediler.Allah razi olsun kardesim. inshaAllah cumartesi gunu misafirlerim var, onlar icin daha fazla yapacagim...daha once ufak parcalar kesip haslamistim, o zaman gercekten kokuyordu yerken, ama bu sekilde hic kokusu olmuyor , cok lezzetli , Allahim Sana sukurler olsun...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. We aleykumselam canım kardeşim benim,hoşgeldin :)ben senin salatanın da çok güzel olduğuna inanıyorum,ellerin dert görmesin,Allah senden de o yiyenlerden de razı olsun(amin),beğendikleri belliydi :)afiyet şeker olsun,
      demek ki haşlama olarak yapılınca kokuyor,o şekilde hiç denemedim,öğrendiğim iyi oldu :)inşeAllah misafirlerinle en az bizimki kadar keyifli,hayırlı saatler geçirirsiniz,
      kalbi sevgilerimle...

      Sil
  4. Ellerine sağlık canım. Geçen hafta pazarda gördüm ama almadım. Aslında dediğin gibi çok yararlı olduğunu biliyorum. şems aslan diye bir bayan var doğal tarifler veriyor.onun yaptığı gibi rendeledim fırında kuruttum.çayını yapmıştım. Tadı öyle belirgin aman aman lezzetli değildi. Senin bu tarifini gördükten sonra kırmızı pancarın yanından öyle elimi kolumu sallayarak geçmiycem.alınacak ve nasip olursa yapılacak. Sevgiler canım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Fatmacım bu şekilde çok lezzetli oluyor,sadece ben değil lezzeti misafirlerim tarafından da tescillendi,senin de beğeneceğini ümid ediyorum :)
      kolay gelsin,sevgiler...

      Sil
  5. deneyeceğim inşallah :)

    takibinizdeyim...

    bende beklerim :)

    ALLAH a emanet olun...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoşgeldiniz :)
      teşekkür ederim,kolay gelsin...

      Sil
  6. bıraz alıp deneyeceğım bakalım nasıl olacak merak ettım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kolay gelsin,beğenmen temennisi ile,sevgiler...

      Sil
  7. Selamun aleykum ....Annem cok sever kırmızı pancarı genelde butun haslar rendeler sarımsaklı yogurt ıle yer.. Bır dahakıne aldıgımızda bunu denemek lazım.. annem degısık tatları cok sever...sevgılerımle...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. We aleykumselam Fatmacım hoşgeldin :)
      annen kırmızı pancarı seviyorsa bu halini daha çok seveceğine inanıyorum,tabii senin de :)
      afiyet şifa olsun sizlere,sevgilerimle,hayırlı cumalar...

      Sil
  8. Ve aleykum selam:) Güzel yorumunuz icin tesekkürler, Allah razi olsun:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoşgeldiniz :)
      ben de teşekkür ederim,sevgiler...

      Sil

HERKES YORUM YAPABİLİR,
siteniz veya bloğunuz yoksa ,profil seçin bölümünden Adı/URL yazan kısma tıklayın ,Ad yazan kısma adınızı ve soyadınızı yazın,
(yorumlarınızda iki isim kullanmanız,aynı isimle yazan diğer kardeşlerimizle karıştırılmamanız için önemli)
URL kısmını doldurmasanız da olur,yorumunuzu yazıp,

" YAYINLA "

yazısına tıkladığınızda yorumunuz gelir,ilginize çok teşekkür ederim.

KUR'AN IŞIĞINDA ÖLÜM, KIYAMET, AHİRET.....Mutlaka dinleyin...

BU SİTEDE YER ALAN KONULAR

Translate

Blog Archive

yasal uyarı

Protected by Copyscape DMCA Takedown Notice Search Tool HAYATCEMRESİ Adlı sitede yayınlanan tüm içerik hayatcemresi2.blogspot.com'a aittir.Hiçbir şekilde izinsiz kullanılamaz.
 
Copyright © HAYATCEMRESİ - Blogger Theme by BloggerThemes & freecsstemplates - Sponsored by Internet Entrepreneur