İNSTAGRAM

İNSTAGRAM
hayatcemresi_ instagram

بسم الله الرحمن الرحيم

بسم الله الرحمن الرحيم
(İnsanları) Allah'a çağıran,iyi ve faydalı iş yapan ve "Ben müslümanlardanım" diyen kimseden daha güzel sözlü kim vardır?
Fussilet suresi 33.ayet

Kutlu Doğum Programları ile Yerleştirilmeye Çalışılan Soft Peygamber Algısına Reddiye

Henüz 29 Yaşında Hakka Yürüyen bir Şehid'in Dilinden Muhteşem Bir Sohbet

15 Eylül 2011 Perşembe

SAKALLI İPTEN OYUNCAK KEDİ ve YAPIM AŞAMALARI

İmam Ahmed rivayet ediyor...Abdullah b.Amr(r.a)'dan dedi ki:
Rasulullah(s.a.v)şöyle buyurdu:
"Herhangi bir topluluk bir yerde oturup Yüce Allah'ı orada zikretmezlerse ,mutlaka kıyamet gününde orayı hasret çekerek göreceklerdir."
(el-Esas fit'Tefsir 11.cilt sayfa 437)
Rabbimin adıyla başlarım...
Sizlere daha önce bahsettiğim sakallı ipten oyuncak kedimizi hazırladım.Küçük oğlumun sevinci görülmeye değerdi,elinden hiç bırakmadı,kedisine sarılıp yattı,akşamda kediyi lavaboda banyo yaptırmış :)
hatta kedi için abisiyle kavga bile ettiler :( cesaretimi toplayabilirsem bir tane daha örmek istiyorum ki kavgaya mahal olmasın :)
Kediden artan iplerle de bizim bir numaranın isteği üzerine bir top ördüm,onu da yine yapım aşamaları ile daha sonra paylaşırım inşaAllah.

MALZEMELER
1,5 çile kadar sakallı ip,iki rengi karıştırarak ördüm(belki 1 çile de yeter,2 renkli ördüğüm için tam olarak giden miktarı kestiremiyorum),
5 numara şiş(ben sıkı ördüğüm için 5 numara kullandım,ama 4 numara ile örüp bedeni 60 ilmekle başlarsanız daha iyi sonuç elde edersiniz inşaAllah),
içini doldurmak için elyaf,
gözler için düğme,burun ve ağız için boncuk,
YAPILIŞI
1,2)bedeni, 55 ilmek ile başlanıp dikdörtgen örülecek,
kafası, 27 ilmek başlanıp dikdörtgen örülecek,
kuyruğu,15 ilmek başlanıp uzun dikdörtgen örülecek,
bedenin uzun kenarı kadar,
3-4)Bütün parçalar bittikten sonra ,büyük dikdörtgenin köşe kenarlarını birleştirilip diktim,
5-6)karın kısmını açık bıraktım,
içine elyaf doldurduktan sonra diktim,
7-9)kafanın kısa kenarlarını üst üste getirip,karşılıklı iki açık kenarı diktim,
alt kısmı açık bıraktım,
açık kısmın kenarlarını hafifçe büzdüm, 
elyaf doldurup,dikerek kapattım,bedene diktim,
kulaklarını belli etmek için köşeleri iple sarıp bağladım,
8)kuyruğun uzun kenarlarını dikip kedinin arka kısmına dikerek birleştirdim,
son olarak gözlerini,burnunu ve ağzını hazırladım,iğne ve iplikle düğme ve boncukları monte ettim.
Sakallı ipten kedi yapımı yeni bir bilgi değil,belki pek çoğunuz biliyorsunuz ve yapmışsınızdır,ancak ben yeni öğrendim ve ilk defa yaptım,keza küçük çocuklarımız için de yeni bir oyuncak,çünkü önceki yıllarda da bu kediler vardı  ancak şimdiki küçükler yoktu :)
Kedinin yapım aşamalarını fotoğrafları ile beraber aşağıda görebilirsiniz,kolay gelsin.
OYUNCAK KEDİ YAPIM AŞAMALARI

9 yorum:

  1. oy oy oy ooooyyyy, cok tatli bi sey olmus buuu!! ben sizin evde olsam ben de bu kedi icin kavgaya tutusurum:))benim de gercek kedim vardi vakt-i zamaninda, emrah'ti adi, annesi terk edince adini kucuk emrah koymustum.

    bir deee senin bir numara universiteye gidiyor diye hatirliyorum, oyuncak top mu istedi annesinden??:))

    YanıtlaSil
  2. Dün dışarı çıkarken de kedisi ile geldi :)

    evet büyük üniversiteli ama bilirsin,erkek çocukları kızlara göre daha çocuksu ve daha geç olgunlaşıyor,ama böyle dediğime bakma oyunu sevse de :) bana her işimde yardımcılardır,elhamdulillah...

    YanıtlaSil
  3. Ellerine saglik arkadasim... Ne de sirin olmus... Sevgilerimle, hayirli haftasonlari diliyorum... Filiz Bircan

    YanıtlaSil
  4. Filizciğim,

    sana da hayırlı haftasonları ve hayırlı günler dilerim,

    sevgilerimle,
    en Emin'e emanetsin.....

    YanıtlaSil
  5. ellerine saglıl abla bu gözleri neyle yapıştırıyosunız farkşı yapıştırıcılar enedim olmuyo bilgi verirsen sevinirim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. poyraz kaya hoşgeldiniz :)
      ben,yapıştırılan malzeme kullanmadım,kedinin gözleri,ağzı ve burnu dikilebilir boncuklardır,dikerek monte ettim...

      Sil
  6. işimize çok yaradı.

    YanıtlaSil
  7. Dersim için gerekiyordu çok teşekkür ederim işime yaradı.

    YanıtlaSil
  8. Çok teşekkür ederim.Ayrintili bir şekilde anlatmışsınız. Benim kızım 6 yaşında tutturdu kedi yap bana diye.gercekten işime çok yaradı. Sevgilerimle.

    YanıtlaSil

HERKES YORUM YAPABİLİR,
siteniz veya bloğunuz yoksa ,profil seçin bölümünden Adı/URL yazan kısma tıklayın ,Ad yazan kısma adınızı ve soyadınızı yazın,
(yorumlarınızda iki isim kullanmanız,aynı isimle yazan diğer kardeşlerimizle karıştırılmamanız için önemli)
URL kısmını doldurmasanız da olur,yorumunuzu yazıp,

" YAYINLA "

yazısına tıkladığınızda yorumunuz gelir,ilginize çok teşekkür ederim.

KUR'AN IŞIĞINDA ÖLÜM, KIYAMET, AHİRET.....Mutlaka dinleyin...

BU SİTEDE YER ALAN KONULAR

Translate

Blog Archive

yasal uyarı

Protected by Copyscape DMCA Takedown Notice Search Tool HAYATCEMRESİ Adlı sitede yayınlanan tüm içerik hayatcemresi2.blogspot.com'a aittir.Hiçbir şekilde izinsiz kullanılamaz.
 
Copyright © HAYATCEMRESİ - Blogger Theme by BloggerThemes & freecsstemplates - Sponsored by Internet Entrepreneur