İNSTAGRAM

İNSTAGRAM
hayatcemresi_ instagram

بسم الله الرحمن الرحيم

بسم الله الرحمن الرحيم
(İnsanları) Allah'a çağıran,iyi ve faydalı iş yapan ve "Ben müslümanlardanım" diyen kimseden daha güzel sözlü kim vardır?
Fussilet suresi 33.ayet

Kutlu Doğum Programları ile Yerleştirilmeye Çalışılan Soft Peygamber Algısına Reddiye

Henüz 29 Yaşında Hakka Yürüyen bir Şehid'in Dilinden Muhteşem Bir Sohbet

1 Kasım 2013 Cuma

ZEYTİNYAĞLI KURU PATLICAN DOLMASI

"Rabbim! Beni, ana-babamı, mümin olarak evime gireni, bütün mümin erkekleri ve bütün mümin kadınları bağışla. Zalimlerin ise, ancak helâkini artır."
(Nuh suresi 28.ayet meali)
Rahman ve Rahim olan yüce Rabbimin adıyla başlarım...
Hepinize hayırlı cumalar diliyorum.Rabbim hayırlı işlerinizi kolay kılsın.Huzur,sıhhat ile beraber ibadet şevki,Rabbimizin sevgisi kalplerinizi doldursun,öyle doldursun ki,size O'dan(c.c),O'nun(c.c) sizden razı olmasından başka hiç bir şey böyle lezzet vermesin.Kalpleriniz O'nu(c.c) anmakla huzur bulsun,cumanız hayır günleriniz hayır olsun kardeşlerim...Bu gün bir hayli uzun ve zengin bir yazı ile beraberiz.Sıkılacağınızı sanmıyorum,inşeAllah yanılmam :)
Geçtiğimiz haftasonu yaşadığım güzellikleri yine bir kardeşler buluşmasını sizlerle paylaşacağım Rabbimin izni ile.Tabii bu paylaşımda yine güzel bir tarif ve çerçevesinde sizlere ulaşıyor,dilerseniz konuya giriş yapalım...
Makedonya'dan canım kardeşim Nalan'ın kızı patlıcan kurularıma yorum yapıp daha önce bir kere kuru dolma yediğini ve beğendiğini yazınca,"dolmaları yapınca haber vereyim gel beraber yiyelim"demiş, :)gerçek olacağına pek de ihtimal vermemiştim.Annesi uzaklarda ancak kızı ile aynı şehirde olduğumuz için yine de olabilecek bir şeydi.
Kuru dolma yapmayı düşündüğüm günlerde benimle tanışmak istediğinin haberi geldi :)ve daha önce yazıştığımız gibi ben dolmaları hazırladım,kendisi gibi çok tatlı bir kardeşimiz ve kardeşimizin henüz iki aylık kızı ile beraber misafirim oldular,dolmaları beraber yedik :) elhamdulillah.Rabbim her şeye kadir.Nalan'ımın sesini duymak,kendisi ile yüz yüze konuşmak da nasip oldu.Kilometrelerce uzaktaydık ama karşı karşıya oturup konuştuk.Cisimlerimiz çok uzaktı birbirinden ama kalplerimiz birdi.
Bu arada Nalan'ın diğer kızı ve evin küçük beyi Affan ile de konuştuk,kısacası neredeyse bütün aile ile hem hal olduk,muhabbet ettik :)Affan yayınladığım hikayeleri çok seviyormuş,hayatcemresi'nde bu gün hikaye var mı diye soruyormuş :)bütün hikayeler ona hediyem olsun...
Müstakbel doktorumuz ikram tabağını resimleyip annesine göndermişti :) ben de sizler için resimledim :) yazının sonunda ikram tabağını görebilirsiniz.
Gelen misafirleriniz için bir fikir arıyorsanız yardımcı olabilir.Bir yazımda yine söylemiştim,"içindekiler yenilip bitmiş,boş tabakları çok severim"diye,elhamdulillah o gün,boşalan tabaklar benim için bir ödüldü...Rabbim cümlemize,rızası uğrunda edinilmiş kardeşlikler nasip etsin,kardeşliklerimizin hayırla devam etmesini de ihsan etsin(amin).
MALZEMELER
20 adet kadar asma yaprağı,
1 su bardağı pirinç,
3 yemek kaşığı pilavlık bulgur,
1/2 çay bardağı zeytinyağı içine,2-3 yemek kaşığı üzerine,
1 orta boy kuru soğan,
1 iri diş sarımsak,
1 yemek kaşığı kadar karışık salça(silme kaşık),
(domates varsa 1 domates,1 tatlı kaşığı salça),
2 tatlı kaşığı kuru nane,
1 tatlı kaşığından biraz fazla nar ekşisi,
1,5 çay kaşığı toz şeker,
1/2 çay kaşığı karabiber,
10'ar dal dereotu ve maydanoz,
1 tatlı kaşığı kadar tuz,
1 su bardağı su,domates varsa yarım bardak yeterli,

NOT :İç malzemeyi ölçmedim,verdiğim ölçüler göz kararıdır.
NASIL HAZIRLANIR?
Tavaya zeytinyağı ve doğranmış kuru soğan konulup ocağa yerleştirilir ve altı yakılır,
soğanlar hafif pembeleşinceye kadar kavrulur,
salça ilave edilip bir iki dak.kadar da salça ile kavrulur,rendelenmiş domates,tuz,şeker ve soyulup küçük doğranmış sarımsak da ilave edilip karıştırılır,
yıkanmış pirinçler de ilave edilir karıştırılır,
üzerine su ilave edilip tekrar karıştırılır,4-5 dak.sonra altı kapatılır(bu aşamada biraz sulu olmalı,az ise ilave edin,bekledikçe suyu çekip kuruyor),bulgur,karabiber,nar ekşisi,doğranmış maydanoz,dereotu ve kuru nane ilave edilir hepsi karıştırılır,(son aşamada tadına bakın,ekşisi az ise biraz daha ilave edebilirsiniz)
diğer tarafta yapraklar kaynayan suya konulup 4-5 dak.kaynatılır,
sudan alınıp soğuk sudan geçirilir,kuru patlıcanlar yıkanır kaynayan suya atılır,en az 5 dak.kaynatılır,suyu süzülür,soğuk sudan geçirilir,doldurulmaya hazır hale getirilir,
her patlıcanın içine 2'şer tatlı kaşığı iç konulup yassılaştırılır,ağızları birleştirilerek,
tencerenin dibine serilmiş bir kaç yaprağın üzerine yatık olarak tencerenin bir tarafına döşenir,
sarmalar sarılır yapraklar bir tarafta,patlıcanlar bir tarafta olacak şekilde yerleştirilir ki servis yaparken hepsine de kolay ulaşılabilsin,
üzerlerine zeytinyağı gezdirilir,boylarını geçecek şekilde su konulur,üzerlerine ağırlık yerleştirilir,tencerenin kapağı kapatılır,ocağa konulup altı yakılır,kaynayınca altı kısılır,
yaklaşık bir saat kaynaması devam edecek şekilde pişirilir,altı kapatılır(pişerken arada suyunun olup olmadığını kontrol edelim,suyu biterse dibine tutmasın) 
ılıyınca servis yapılır,afiyet olsun.
NOT :Nar ekşisini hazır almayın,ev yapımı organik nar ekşisi bulamıyorsanız,1 çay kaşığı tepeli sumak kullanın.Hatta ekşi bir narın suyundan 1 yemek kaşığı iç malzemeye ilave edilebilir.Bu sadece bir fikir,denemedim,ama olabilir diye düşünüyorum.Benim kullandığım nar ekşisini annem yapıyor,elhamdulillah gönül rahatlığı ile kullanıyorum,canım annem benim,hakkını nasıl öderim?...
 Geçtiğimiz,hafta sonunda,ilk gün sevgili kardeşim Serap ve kendisi gibi kıymetli annesi misafirim oldular,tabii tatlı oğulları ile beraber.İkinci gün ise Nalanım'ın kendisi gibi çok sıcak kızı ve en az onun kadar tatlı arkadaşı misafirimdiler.Yazının ilk kısmında misafirlerim için hazırladığım,ikram tabağını resimlediğimden bahsetmiştim,işte şimdi sıra o tabakta :)
Bir önceki gün ikramlarımda ise sarma dolma yerine içli köfte,mini börekler yerine de büzgü börek vardı.Rabbimize yarattığı şeylerin zerrelerince şükürler olsun.Hiç düşündünüz mü yemek hazırladığımız malzemeler,hazırladığımız tariflerle beraber nasıl şekil değiştirip,bambaşka bir görüntüye ve lezzete kavuşuyor.düşünen insanlar için bu bile bir ayet mesabesindedir Allah-u alem...
Bu nefis tariflere ulaşamak isterseniz aşağıda verdiğim,isimlerin üzerine tıklamanız yeterli.
1)Zeytinyağlı kuru dolma ve yaprak sarma(tarifi yukarıda)
2)Mısırlı Rus Salatası
3)Mini Börekler
4)Elmalı Pasta veya Elmalı Kurabiye
Ben Rabbimin izni ile bu ikramlara vesile olup mideleri doyurdum.Nalan ise zarif iki örtü(birisi kitapların altındaki dantel tepsi örtüsü,diğeri ise kenarı iğne oyalı zarif örtü,bir de bunları şık bir tül keseye koyup bağlamış,Rabbim bu ne incelik!) ve ruhumuzu doyuran çok güzel kitaplar ile buzdolabına yapıştırdığım ve gördükçe onu hatırladığım,yaşadığı şehrin resmini göndermişti.Bu güzel hediyeler için kendisine çok teşekkür ediyorum.Bu güzel ve anlamlı kitapları ben de sizlere tavsiye ediyorum."Peygamber evinde bir gün"isimli kitabı okudum,şimdi "mü'min ev"i okuyorum...
Daha söyleyecek,yazacak o kadar çok sözüm var ki...Aslında Allah için muhabbet kelimelerle tarif edilemez,ancak yaşayarak hissedilir,anlaşılır.Rabbim bu güzellikleri bütün mü'min kardeşlerimize de tattırsın,hayırlı kardeşliklerimizi artırsın,bizleri,Hadis-i şerifteki müjdeye nail olan,arşın gölgesinde gölgelenecek,kendisi için bir araya gelip ayrılan yedi sınıf insandan kılsın(amin).Bu yedi sınıf insanın kim olduğunu merak edenler BURAYA tıklasınlar. 

38 yorum:

  1. hayırlı cumalar olsun ellerınıze saglık kuru patlıcan dolması bayılırım.bende nar ekşisi ya da sumak kullanırım.kendı bahcemızın narlarından yapılan organik ekşi.mmmm.yiyenlere afiyet olsun..http://emekkafee.blogspot.com/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hayırlı cumalar kardeşim,çok nasiplisiniz,piyasada satılanlar pekmez ve limon tuzu ile karıştırılıp nar ekşisi diye yutturuluyormuş,insanların kafası sanki sadece sahtekarlığa çalışıyor,Rabbim muhafaza buyursun,onları da islah etsin(amin),
      sevgilerimle,hayırlı cumalar...

      Sil
  2. zahmetlı bır yemek ama değer sumak ta yakısır dedığın gıbı elıne sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sahte nar ekşisi yerine tabii ki sumak kullanmak daha doğru olur,
      sevgilerimle...

      Sil
  3. Selamun Aleykum canim ablacimm:)
    Seninle tanismak beni coook mutlu etti.. hayatima guzel seyler katicak insanlarla tanistirdigi icin Rabbime sukurler olsun.
    Yemeklerin cok guzeldi ellerine saglik.blogundaki resimlerden hep tahmin ediyordum ellenin lezzetli oldugunu.. gercekten de oyleymis:) Rabbim bizi cennettede bulustursun innshaAllah :)) Allaha emanet ol ablacim

    YanıtlaSil
  4. We aleykumselam canım benim :)
    fazlası ile iltifat aldım,lütfen daha almıyayım,bilmiyen de gözünde büyütmesin :)sen içinin güzelliğini yansıtıyorsun,
    aynı şükrü ben de yapıyorum,Rabbimin halk ettiği bu güzel vesileler için ne kadar şükretsem azdır,layık değilim,O(c.c) lütfu ile veriyor,Cemil olan Rabbime yarattığı şeylerin zerrelerince şükürler olsun,Rabbime emanetsin,tatlı dillim :)

    YanıtlaSil
  5. selamun aleykum canim kardesim butun dualarina yurekten aminnnn canim benim... ilk blogunu buldugumda yazilarda o kadar bir sicaklik vardi ki mesafeler uzakta olsa, seni hic gormemis olsamda huzur buluyordum seninle, Allah icin seni cook seviyorumdum :))Rabbim nasip etti gorustuk sankii uzun yillar seni gormus gibiydim ,Allahin izni,senin emeklerinle cok seyler paylasiyorsun bizlerle.Allah razi olsun canim bacim. Allahim sadece O'nun rizasi icin olan dostlugumuzu daim eylesin.
    Dolmalar ve diger ikramlarin cok guzel gorunuyorlar ,yiyenlere afiyet olsun :((((( inshaAllah yiyenlere kilo olarak geri donsunler :)) Rabbim sana sonsuz sukurler olsun....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. We aleykumselam kıskanç anne :)))yeyin ama hiç kilo almayın desen daha iyi olur :))sen bir gel buraya ben sana daha bol kalorili şeyler yapayım da o kilolar sana dönsün desem :))biz kiloyu almayalım bizimki yeterli :)) sen de alma!

      şaka bir yana güzel bir gündü,biz o günü Rabbim ömür verir,izin verirse bir de aynı ekip,Tuğbamızla çarşamba günü yaşayacağız inşeAllah,seni de yad ederiz,hiç şüphen olmasın :))
      sen iyisi mi buraya gelmenin yollarını ara :))
      Rabbim cümlemizden de razı olsun(amin),bu güzelliklere sen de vesilesin,
      kalbi muhabbetlerimle,O'na(c.c)emanetsin.

      Sil
  6. selamun aleykum ve rahmetullah.. Hayırlı cumalar ablacım..
    Vallahı mısafırlerının yerınde bende olmayı cok ıstıyorum ınsaALLAH bırgun. hedıyelerınde bırbırınden guzel ıyı gunlerde oku ve kullan.
    dolma lezzetlı gorunuyor ama bızım buralarda rutubet oranı yuksek oldugu ıcın kurumuyor dolmalık. bız sadece kabak,patlıcan ve bıberı ınce kıyım yapıp kuruturuz. gectıgımız bu yaz teyzemlerın erık agacları cok bereketlıydı. teyzemde onları haslayıp gunese sergı ve cok guzel kurudular. sımdı elımızde yemıs olarak yıyıyoruz.
    Hayırlı hafta sonları sevgılerımle...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. We aleykumselam we rahmetullah Fatmacım,hani derler ya"dağ dağa kavuşmaz,insan insana kavuşur"diye,o kadar gerçek ki işte böyle kavuşuluyor,
      böyle güzel bir buluşmayı seninle de yaşayacağımıza ümitvarım,yeter ki Rabbim dilesin canım kardeşim benim,
      afiyet olsun,erik kırusu çok lezzetli oluyor çok da faydalı,şifa olsun inşeAllah,
      Rabbime emanetsin,kalbi muhabbetlerimle...

      Sil
  7. Masallah ne guzel ikramlar bunlar,elinize saglik,yiyenlere afiyet sifa olsun :) ben de hikayeleri ogrencilerimle paylasiyorum :)cubukta kuru paflicani seritli soyarak kuruturlar,ben egenin pazarlarindan bu sene kabuklu kurutulmus aldim.oyle daha lezzetli oluyor degil mi?ALlah nasip eder de biz de bir gun tanisiriz insallah...NAlani kiskandim :p

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Zeynepcim demek sen öğretmensin :)gerçekten bu hikayeleri çocuklar çok seviyor,Allah sevgisi ve güzel hasletlere teşvik ediyor,ancak bu hikayelerde de seçici olmak lazım,bazen iyi niyetle yazılmış ancak yanlış bilgiler bulunabiliyor,

      ben patlıcanı hiç soyarak kurutmadım,bu halinden memnunum :)
      tabii ki Rabbim dilerse tanışmaya hiç bir engel olmaz,hayırlısı olur inşeAllah,

      Nalan'da bizi kıskandı :))ama en azından vekilini gönderdi :)
      sevgilerimle...

      Sil
  8. Esselamu Aleykum we Rahmetullah Ablacım... :((...
    Evet kıskanmayacam, gıpta edecem ki bana da nasip olsun inşeAllah :))... Rabbim, dünyada bahşetmiş olduğu rızkımı bir gün senin elinden yemeyi de nasip etsin... (Âmin)... Çok eminim ki hem midem hemde ruhum çok güzel doyacak... Beklemedeyim sabırla... Şimdilik dualarda buluşalım... Dünyada görüşemesekte, Rabbim bizlere hep beraber cennetinin kokusunu duymayı ve nimetlerinden nasiplenmeyi nasip eylesin... (Âmin)
    Allah'a emanetsin Ablacım...
    Selam Dua ve Muhabbet ile...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. We aleykumselam we Rahmetullahi we berakatuh,
      canım benim hakkını helal et,niyetim hiç kimseyi kıskandırmak değil,bilakis hayırları güzellikleri paylaşmak,ama biliyorum sen kıskanmazsın,dediğin gibi gıpta edersin :)

      ne güzel bir dua!gönülden amin diyorum,Rabbim razı olsun(amin),
      hayırlı geceler canım kardeşim benim,kalbi muhabbetlerimle...

      Sil
    2. Estağfirullah ablacım, ben seni sevdiğim için takılıyorum yazmadan geçemedim, varsa hakkım helali hoş olsun... Rabbim sendende razı olsun... Sanada hayırlı geceler... En içten dualarım ve muhabbetlerimle...

      Sil
  9. çok güzel ikramlar hazırlamışsın canım. misafirlerin çok şanslı.hediyelerini güzel günlerde kullan. yemek içmek bahane .önemli ve güzel olan sevdiğimiz dostlarla bir araya gelmek.Rabbim onları eksik etmesin.ellerine sağlık.afiyet şifa olsun.sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim Fatmacım,çok doğru söylüyorsun,sevdiklerimizle bir araya gelmek onlarla güzellikleri hayırları paylaşmak çok güzel ve büyük bir nimet elhamdulillah,Rabbim mahrum etmesin,arzu eden bütün kardeşlerime de hayırlısı ile böyle güzel buluşmalar nasip etsin(amin),
      sevgilerimle...

      Sil
  10. Merhaba Hatice,ne güzel dua etmişsin ağzına sağlık,Onun rızası uğruna edinilmiş kardeşlıikler hepimize nasip olsun diye.Bu duayı son zamanda çok yapar oldum.Yakın bir zaman önce yeni bir komşum oldu Ramazanı birlikte geçirdik,biraraya geldiğimizde sadece Allah cc yü konuşuyor dinimizden bahsediyor,gönlümüz şifa bularak ayrılıyoruz inşeAllah,elhamdüllillah.Ben böyle bir şeyi ilkkez yaşıyorum.Bu ne büyük bir nimet lutuf.Allahım böyle biraraya gelenlerin sayısını arttır,muhabbetini arttır,hayrını arttır hayırlara vesile kıl, ahirette beraber Efendimiz sav in yanında olmayı nasip eyle.Sevmeyi bilenler için ayrılık yokmuş,rıza üzere olmayı Rabbim hepimize nasip etsin,bizi kendisiyle meşgul etsin inşeAllah.Sevgilerimle Hatice

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba canım ablam hoş geldin :)
      ne güzel bir haber bu böyle! maşeAllah,içten edilen dualar er geç hayırlı sonuçlara vesile oluyor,Rabbim muhabbetinizi daim etsin(amin),sizlere imrendim,senin adına çok sevindim ablacım,bu büyük bir nimet elhamdulillah,
      içten ve çok anlamlı duana bende gönülden amin diyorum,
      kalbi dua ve muhabbetlerimle,Rabbime emanet ol ablacığım...

      Sil
    2. Allah razı olsun canım kardeşim,sen ne güzel bir müminsin,gönlün alabildiğine geniş maşeAllah.Duan için Allah senden razı olsun,Allah için biraraya gelmek isteyen herkese Rabbim en güzelini nasip etsin inşeAllah.Sevgilerimle

      Sil
    3. Rabbim cümlemizden de razı olsun ablacığım,
      o senin güzel bakışın,ifadelerinde o güzelliği,o içtenliği yansıtıyor,Rabbim nezdinizdeki hüsn-ü zannınıza layık olabilmeyi nasip etsin,günahlarımı affetsin(amin),
      hayırlı günler,kalbi muhabbetlerimle...

      Sil
    4. Selamun aleykum.. MasaALLAH ....
      Şengül abla bende sıze ımrendım dogrusu.. dualarınıza bende ıcten amın dıyorum.. ALLAHım tum kardeslerımıze boyle guzel bulusmalar nasıp etsın. amın.. sevgılerımle...

      Sil
    5. Canım Fatmacım.Rabbim size çok daha güzel buluşmalar nasip etsin inşeAllah.Allah için birarada olabilmek büyük bir lutuf gerçekten.Son bir yıldır,insanlardan ve beklentilerinden kendimi uzak tuttum,kiseyi kırmadan kabuğuma çekildim.Amacım dinimi Allah cc nün muradı doğrultusunda öğrenmek istemekti,boş şeylerden sohpetlerden yüz çevirdim,Arapça öğrenmeye başladım bilgisayar ortamında.Bütün dünyam Arapça ile değişti,her şey daha anlamlı derin güzel olmaya başladı.Kuran ve hadise odaklandım.Bir yıl sonra komşum taşındı,bizim buralarda kapalı çok azdır.Öyle dolmuşum ki biz sadece Allahı islamı konuşup ayrılıyoruz,bu bana büyük bir ödüldü.Neyi arıyorsak onu buluyoruz.İçimizdeki sanemleri atmak,oraları rızaya uygun doldurmak gerekiyormuş,o zaman muhabbeti nasip oldu,elhamdüllillah.Artsın çoğalsın dileyene nasip olsun inşeAllah.Dua edin bize ki daim olsun hayırlara vesile olsun ahirete azık olsun .Hatice kardeşim vesilesiyle sana ulaşabildiğim için Rabbime hamdolsun.

      Sil
    6. ALLAH razı olsun ne guzel yurege sahıpsın ablacım.. ALLAH daım etsın.. Bende arapcayı turkce yı ogrenır gıbı ogrenmek ıstıyorum. bulursam bır kurs gıdıcem hem acıkogretımden ılahıyat okuyorum onun ıcınde gereklı oncelık tabıkı ALLAH rızası ıcın ogrenıp daha sonrada ogretmek.. sakıncası olmaz ıse hangı sıtelerden faydalandıgını ogrenebılırmıyım? selamun aleykum ve rahmetullah

      Sil
    7. Wealeykumusselam Fatmacım,Arapçayı Necla Yadsımanını cdlerinden ve kitabından interaktif olarak öğrenmeye çalışıyorum.Dost tv de dersleri var.Allah Şanu Yüce ilmimizi arttırsın inşeAllah.Arapçayı yeni ve daha kolay öğretme teknikleri var tavsiye ederim canım.Hatice çok şeylere vesile oluyorsun ne mutlu sana elhamdüliillah.Allaha emanetiz inşeAllah.

      Sil
    8. Canım ablam Allah bilir her biriniz de,ne hayırlara vesile olmuşsunuzdur,gönül bunu arzu etsin,niyet Allah'ın rızasını kazanmak olsun,inşeAllah Rabbim daha nice hayırlar gösterir,
      O'na(c.c)emanetsiniz,sevgilerimle...

      Sil
    9. ALLAH razı olsun ablalarım... Bu bayanı daha once ızlemıstım. sımdı ılk bolumden baslayıp ogrenırım ınsaALLAH

      Sil
  11. Esselamu Aleykum Hatice Ablacığım ve Hayat Cemresi Sakinleri :)

    Yazıyı ve yorumları büyük keyifle okudum ; kıss... şey yani gıpta eden kardeşlerime sonuna kadar katılıyorum. Hatice Abla ile sohbette bulunmak hele hele de evinde misafir olmak çok huzur verici bir olay olmalı diye düşünüyorum. Benim gibi imrenen bütün kardeşlerime Rabbim nasip etsin...Amin...

    Bu aralar eşime de imrenmiyor değilim. Sevdiği kardeşiyle görüşebiliyor :))) Rabbim biz hanımlara da nasip etsin. Bu aralar kermes hazırlıkları içerisindeyiz, bu gün mantı açacağız inşaAllah. Bilmem sizi kermesimizde görmek nasip olur muydu acaba? Hani bir umut sordum ablacım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. We aleykumselam canım benim hoşgeldin :),çok teşekkür ederim sana misafir olmak da çok keyifli idi,sohbetiniz ikramların çok güzeldi,Allah razı olsun(amin).
      Aranızda olmayı yardımcı olmayı çok isterdim ama şimdilik imkansız görünüyor :((
      dediğin gibi onların kardeşlikleri de çok güzel maşeAllah,
      nasıl güzel olmasın ki?mayasında İslam var,Allah için sevmek,O'nun(c.c) için buğzetmek var elhamdulillah Rabbim daim kılsın(amin)

      Rabbim bu güzel,hayırlı çalışmalarınızda kolaylık versin,ecirlerinizi de bol bol ihsan eylesin(amin),
      Rabbime emanetsiniz,kalbi muhabbetlerimle...

      Sil
    2. Aleykum selam ve rahmetullah ve berakatuhu.. ALLAH kolaylık versın kermesınızde... selamun aleykum

      Sil
    3. Ve aleykum selam ve rahmetullah ve berakatuhu

      Kermesimiz ilk deneyimimiz olacak inşaAllah ,dualarınıza ihtiyacımız var... Allah razı olsun ablalarımdan :) ve de kardeşlerimden.

      Sil
  12. selamün aleyküm abla siteni tariflerini yazılarını sesiszden takip eden gizli bir hayranım .Abla keşke bir günde Allah dan umut kesilir mi kesilirse Rabbime karşı çok mu büyük bir günah işliyoruz bu konuyu bir gün anlatsan keşke:(ben kpss öğrencisiyim ve kendimi bildim bileli hep gelecek gaylesi kpss sınav sitresleri artık kpss ye dair inancım umudum kalmadı sanki halbuki allahdan ümit kesilir mi hiç bu aralar içimde çok çelişki yaşıyorum çeşitli türlü türlü yorgunluklardan dolayı bu aralar çok ihtiyacım var inşallah bu konuyu işlersiniz çünkü sizin yazılarınız ve bide cahide ablanın yazıları beni çok etkiliyor.Hayırlı günler…

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. We aleykumselam,hoşgeldiniz sevgili adaşım :)
      Bakın Rabbimiz ne buyuruyor:
      "De ki: 'Ey kendilerine kötülük edip aşırı giden kullarım! Allah'ın rahmetinden umudunuzu kesmeyin. Doğrusu Allah günahların hepsini bağışlar. Çünkü O, bağışlayandır, merhametlidir.'"
      (Zumer suresi 53.ayet meali)

      Ümit bir duadır,elinizden geleni yapıp işinizi Allah'a havale etmek mü'minin özelliğidir,
      gelin şimdi Allah Rasulüne(s.a.v)kulak verelim:
      Hz. Ebû Hüreyre (radıyallâhu anh) anlatıyor: "Resûlullah (aleyhissalâtu vesselâm) buyudular ki: "Acele etmediği müddetçe herbirinizin duasına icâbet olunur. Ancak şöyle diyerek acele eden var: "Ben Rabbime dua ettim duamı kabul etmedi."

      Buhârî, Daavât 22; Mislim, Zikr 92, (2735); Muvatta, Kur'an 29 (1, 213); Tirmizî, Daavât 145, (3602, 3603); Ebû Dâvud, Salât 358, (1484).

      Müslim'in diğer bir rivâyeti şöyledir: "Kul, günah taleb etmedikçe veya sıla-i rahmin kopmasını istemedikçe duası icâbet görmeye (kabul edilmeye) devam eder."

      Tirmizî'nin bir diğer rivâyetinde şöyledir: "Allah'a dua eden herkese Allah icâbet eder. Bu icâbet, ya dünyada peşin olur, ya da ahirete saklanır, yahut da dua ettiği miktarca günahından hafifletilmek süretiyle olur, yeter ki günah taleb etmemiş veya sıla-ı rahmin kopmasını istememiş olsun, ya da acele etmemiş olsun."

      Rabbim işlerinizi hayır kılsın,muhabbetle...

      Sil
  13. Abla allah razı olsunn.. inanın göz yaşları ile okudum yazdıklarınızı ne güzel ifade etmişiniz öyle tam benim sorunuma değinmişiniz.Rabbim hepimizi affolunmuş ve duası kabul olunan kullarından eylesin.sıla-ı rahmin önemini daha iyi anladım. aslında farkında idim ama insanoğlu işte bilmiyormuşum ayağına yatıyorsun.Benim çeşitli nedenlerden dolayı akrabalarımla görüşmüyorum ve ne zaman o insanlarla alakamı kestim benim rabbime olan bağımlılığımda öyle yavaş yavaş azaldı başıma türlü sıkıntılar çeşitli musübetler BEN BURDA BU SAYFAYI TAKİP EDEN BÜTÜN ANNE BABALARA SESLENİYORUM NE OLURSA OLSUN EVLATLARINIZA BARIŞI SEVGİYİ HOŞGÖRÜYÜ ÖĞRETİN SİZİN KİŞİLERE BESLEDİĞİNİZ KİNLERİ DÜŞMANLIKLARI ÇOCULARINIZA YANSITMAYINIZ ONLARI DOLDURMAYINIZ HOŞ OLMAYAN ŞEYLERLE .KEŞKE HERYERDE SEVGİ BARIŞ HOŞGÖRÜ OLSA DÜNYA ADETA CENNET OLURDU GALİBA:(
    Hatice abla yazdıklarınızdan dolayı çok teşekkür ederim en büyük sevgiliye rabbime emanet olun

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım benim Allah senden razı olsun(amin)biz bakmasını bilirsek Kur'an'ımızda,Rasulullah'ın(s.a.v) sünnetinde ve hadis-i şeriflerinde her meselemize çözüm,her derdimize ilaç var,duamız ile de Rabbimizin yardımını bekleriz,gayrısı bizi aşar,

      dünya cennet olamaz dünya imtihan yeridir,Hak ve batılın mücadelesi kıyamete kadar sürecektir,mü'min nefsi sözkonusu ise affeder,ama Allah için Allah düşmanlarına buğzeder,Allah'ın Rasulü(s.a.v) ile alay edip çirkin karikatürler yapanları hiç hoşgöremeyiz mesela,bizler hoş görmeyiz ancak tahammül ederiz,küfrü küfür görür Allah için tavrımızı koyarız,hiç bir zaman İslam düşmanlarını hoş görmeyiz,

      ben de sana teşekkür ederim sevgili adaşım :)muhabbetlerimle...

      Sil
  14. Selamun aleykum hatice abla ellerine saglik benim en sevdigim yemektir dolma ozellikle patlican ne guzel arkadaslar misafiriniz olmus bende sizinle tanismayi cok isterim insaallah birgun banada nasip olur ayni sehjrdeyiz seni allah icin cok seviyorum bu arada bir sey soracaktim yorum yazan kuran talebesi arkadasim bloguna tikliyorum ama baska yerler cikiyor acaba onun bloguna nasil ulasabilirim selam ve dua ile

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. We aleykumselam canım kardeşim,
      bil mukabele,Allah razı olsun,beni kendisi için sevdiğin zat da(c.c)seni sevsin(amin),
      ben de tanışmayı çok isterim,kapım bütün kardeşlerime açık :)Rabbim hayırlı buluşmalar nasip etsin(amin),
      Kur'an Talebesi kardeşime ben çok rahat ulaşıyorum,
      şöyle yapalım ben adresi buraya yazayım,direk üzerine tıkla,

      http://qurantalebesi.blogspot.com/

      çok gayretli,samimi ve ilimli bir kardeşimiz,Allah ondan da sizlerden de razı olsun(amin),
      kalbi muhabbetlerimle...

      Sil
  15. ahhh ahhh dolma dolma elıne sağlık

    YanıtlaSil

HERKES YORUM YAPABİLİR,
siteniz veya bloğunuz yoksa ,profil seçin bölümünden Adı/URL yazan kısma tıklayın ,Ad yazan kısma adınızı ve soyadınızı yazın,
(yorumlarınızda iki isim kullanmanız,aynı isimle yazan diğer kardeşlerimizle karıştırılmamanız için önemli)
URL kısmını doldurmasanız da olur,yorumunuzu yazıp,

" YAYINLA "

yazısına tıkladığınızda yorumunuz gelir,ilginize çok teşekkür ederim.

KUR'AN IŞIĞINDA ÖLÜM, KIYAMET, AHİRET.....Mutlaka dinleyin...

BU SİTEDE YER ALAN KONULAR

Translate

Blog Archive

yasal uyarı

Protected by Copyscape DMCA Takedown Notice Search Tool HAYATCEMRESİ Adlı sitede yayınlanan tüm içerik hayatcemresi2.blogspot.com'a aittir.Hiçbir şekilde izinsiz kullanılamaz.
 
Copyright © HAYATCEMRESİ - Blogger Theme by BloggerThemes & freecsstemplates - Sponsored by Internet Entrepreneur