İNSTAGRAM

İNSTAGRAM
hayatcemresi_ instagram

بسم الله الرحمن الرحيم

بسم الله الرحمن الرحيم
(İnsanları) Allah'a çağıran,iyi ve faydalı iş yapan ve "Ben müslümanlardanım" diyen kimseden daha güzel sözlü kim vardır?
Fussilet suresi 33.ayet

Kutlu Doğum Programları ile Yerleştirilmeye Çalışılan Soft Peygamber Algısına Reddiye

Henüz 29 Yaşında Hakka Yürüyen bir Şehid'in Dilinden Muhteşem Bir Sohbet

2 Eylül 2013 Pazartesi

DOLMALIK PATLICAN NASIL KURUTULUR?

"Senin gerçek kardeşin, daima yanında bulunan ve sana faydalı olmak için zarara katlanan, zamanın felaket ve musibetleri ile karşılaştığı zaman ne pahasına olursa olsun, yardımına koşandır."
Hz. Ali r.a.

 Allah'ın adıyla başlarım...
Evimizde fazla rağbet olmadığı için,çok fazla sebze,meyve kurutulmaz.Dolmalık olarak sadece biber ve patlıcan kuruturum.Dolma için,kabak ve salatalık kurutmuyorum,çünkü bunlara bizde hiç rağbet olmuyor.
Yemeklik olarak kurutulan,yeşil fasulye,patlıcan,bamya,kabak vb.de kuruttuklarım arasında değildir.Ama domates ve doğranmış biber kuruturum veya annem bizim için kurutur.Daha önceleri sizlerle paylaştığım şeftali kurusu,olursa vişne kurusu tercih ettiğim meyve kuruları arasında yer alır,bunlarda çok sınırlıdır.
Konumuz olan dolmalık patlıcan kurutmaya gelirsek,kurutmalık patlıcanları mümkün olduğunca,çok taze veya çok tombul patlıcanlardan seçmiyorum,ikisinin arası bir ayarda olmasına dikkat ediyorum.Patlıcanların çok uzun olmamasına da dikkat ediyorum,ortadan ikiye kesip dışları kalın olmayacak şekilde,oyacak alet ile oyuyorum,çok ince de oymuyorum.Ancak patlıcanları ne kadar ince oyarsanız,o kadar çabuk kurur.
Yirmi yılı aşkın bir süredir,patlıcan ve kabakları oymakta kullandığım,emektar oyacağım.
Oyduğum patlıcanları,
tuzlu suda,üzerlerine ağırlık yapacak bir tabak yerleştirip,yarım saat kadar bekletip suyunu süzüyorum.
Yorgan iğnesine geçirdiğim kalın pamuklu,uzunca bir yorgan ipine diziyorum.Balkonun en havadar ve güneş alan yerine asıyorum.Aralıklı durmaları için,3-4 patlıcan ara ile veya tek patlıcan ara ile,ipi çamaşır ipine bir iki defa dolayıp,tekrar aynı miktar patlıcandan sonra aynı işlemi yaparak ipe asma işlemini sonlandırıyorum.Bu işlemi yaparken mutlaka aile fertlerinden yardım alın,patlıcan diziniz uzunsa sermesi tek başına bir hayli zor olur.
Belki bunlar bir çoğumuz için çok basit bilgiler,ancak bazen öyle basit ayrıntılar oluyor ki düşünemediğiniz oluyor.Şu bir kaç patlıcan ara ile ipi,çamaşır ipine sarma işlemini ben bilmiyordum.Bir keresinde eşimle beraber patlıcanları asarken,patlıcan dizisini gergin tutmakta zorlandığımı gören eşim,bir kaç patlıcan ara ile patlıcan dizisinin ipini çamaşır ipine sararak ipi gerdirdi ve"böyle yaparsan daha kolay olur,gergin durur"dedi.Ben bunu hiç düşünememiştim :)
 İyice kuruyan patlıcanları,tozlanmamaları için,üzerlerine bir poşet geçirerek,alt kısmı açık kalacak şekilde,güneş almayan mümkünse serin bir yerde asılı olarak saklıyorum.
Kuru patlıcanları,kullanacağım zaman,gereken miktarı,kaynayan suda en az 5 dak.hafif yumuşayıncaya kadar kaynatıyorum,
suyunu süzüp,yıkayıp dolduruyorum.
Doldurduğumda da tombul değil,yassı şekilde olacak şekilde az dolduruyorum.
Ayrıntılar önemlidir ve çoğu zaman büyük kolaylıklar sağlar.Rabbim hazırladıklarımızı
sağlık,huzurla,sevdiklerimizle,şükürle tüketmemizi nasip etsin(amin). 
NOT: Kuruttuğum bu patlıcanlarla hazırladığım, ZEYTİNYAĞLI KURU PATLICAN DOLMASI tarifime, isminin üzerine tıklayarak ulaşabilirsiniz.

2 yorum:

  1. Selamun aleykum abla:)
    Kuru patlican dolmasini gecen kis ilk kez tadabildim ama sevmistim ..
    Ankarada dimi evin secemedim ama adresini gelirdim patlican dolmani yemeye :P :)))
    Allah yar ve yardimcin olsun

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. We aleykumselam canım benim,hoşgeldin :)
      anlaşılan hemşehriyiz :)Allah ömür verirse,nasip ederse patlıcanları doldurunca haber vereyim gel,beraber yiyelim olur mu?çok sevinirim :)Rabbime emanetsin...

      Sil

HERKES YORUM YAPABİLİR,
siteniz veya bloğunuz yoksa ,profil seçin bölümünden Adı/URL yazan kısma tıklayın ,Ad yazan kısma adınızı ve soyadınızı yazın,
(yorumlarınızda iki isim kullanmanız,aynı isimle yazan diğer kardeşlerimizle karıştırılmamanız için önemli)
URL kısmını doldurmasanız da olur,yorumunuzu yazıp,

" YAYINLA "

yazısına tıkladığınızda yorumunuz gelir,ilginize çok teşekkür ederim.

KUR'AN IŞIĞINDA ÖLÜM, KIYAMET, AHİRET.....Mutlaka dinleyin...

BU SİTEDE YER ALAN KONULAR

Translate

Blog Archive

yasal uyarı

Protected by Copyscape DMCA Takedown Notice Search Tool HAYATCEMRESİ Adlı sitede yayınlanan tüm içerik hayatcemresi2.blogspot.com'a aittir.Hiçbir şekilde izinsiz kullanılamaz.
 
Copyright © HAYATCEMRESİ - Blogger Theme by BloggerThemes & freecsstemplates - Sponsored by Internet Entrepreneur