İNSTAGRAM

İNSTAGRAM
hayatcemresi_ instagram

بسم الله الرحمن الرحيم

بسم الله الرحمن الرحيم
(İnsanları) Allah'a çağıran,iyi ve faydalı iş yapan ve "Ben müslümanlardanım" diyen kimseden daha güzel sözlü kim vardır?
Fussilet suresi 33.ayet

Kutlu Doğum Programları ile Yerleştirilmeye Çalışılan Soft Peygamber Algısına Reddiye

Henüz 29 Yaşında Hakka Yürüyen bir Şehid'in Dilinden Muhteşem Bir Sohbet

6 Aralık 2010 Pazartesi

KOLAY İÇLİ KÖFTE

Rasûlullah(s.a.v) şöyle buyurdu;
        "ALLAH'ı hakkıyla tanısaydınız,hiç bir cehalete yer bırakmayan bir ilme sahip olurdunuz.
         "ALLAH'ı hakkıyla tanısaydınız,duanızla dağlar yerinden oynardı, kendisine sarsılmaz bir iman verilen insana, çok şey verilmiş demektir."
(kenzu'l -ummal/kitabul ahlak 5787)
         İçli köfte birçok kişi için zor bir yemek çeşididir,doğruluk payıda yok değildir hani.Ancak bu zorluk kendisini dışı etli yapılan içli köftede daha çok gösteriyor.Tarifini vereceğim bu köfte için böyle bir zorluk söz konusu değil inşaAllah.İçli köftenin bu çeşidi Elazığ yöresinde yapılıyor,başka yörelerde de belki yapılıyordur,ancak ben bilmiyorum.
        Bu köftenin hamurunda et yok bu yüzden şekillendirilmesi daha kolay,benim için bu tür yemeklerde bir kolaylık daha var ki,o da bizim çocukların içli köfte ile aralarının olmaması,sadece üç numaramız bir kaç tane yiyiyor,anlayacağınız köfteler bana kalıyor :)
       Ama en güzel yemek de olsa evde sizden başka yiyen olmazsa hiç tadı olmuyor,bu sebepten ben de çok sevmeme rağmen çok nadir yapıyorum,tek kendim için yapmayı bencillik addediyorum.Dilerseniz lafı daha fazla uzatmadan içli köfte tarifine geçelim,buyrun...
       MALZEMELER:
       İçi için gerekli malzemeler:
4 adet orta boy kuru soğan,
100 gr.az veya orta yağlı kıyma(isterseniz miktarı artırabilirsiniz),
3 yemek kaşığı zeytinyağı,
1 yemek kaşığı tereyağı,
1/3 çay kaşığı toz karabiber,
çay kaşığının ucunda,yeni bahar,kimyon,pulbiber,
7-8 dal maydanoz,
6-7 adet ceviz içi,
1/2 tatlı kaşığı tuz,
        Köfte hamuru için:
2 su bardağı kadar ince bulgur,
2 su bardağı soğuk su,
1 tatlı kaşığı tuz,
5,6 yemek kaşığı un,
elleri ıslatmak,köftenin kıvamını ayarlamak ve haşlamak için su,
(köftelerinizin daha sıkı ve haşlanırken dağılmama garantisinin olması için yoğurma sonunda hamurun içine 1 adet yumurta kırıp tekrar yoğurabilirsiniz,ben içinde yumurta olmasını istemediğim için kullanmadım,köftelerimde de bir dağılma olmadı),
elleri ıslatmak,köftenin kıvamını ayarlamak ve haşlamak için su,
       YAPILIŞI:
soğanlar yemeklik soğan gibi,küçük küçük doğranır,
tavaya konulup,altı yakılır,ara sıra karıştırılarak suyunu çektirilir, yağ ilave edilir sararıncaya kadar pişirilir,
kıyması ilave edilir, karıştırarak beraber kavrulur,
soğanlar pembeleşip, kıyma da kızarınca altı kapatılır,
tuzu baharatları, ince doğranmış maydanoz ve iri kıyılmış ceviz ilave edilir, karıştırılır, soğumaya bırakılır,
geniş ve derin olmayan bir kaba bulgur ve tuz konulur,
üzerine suyu ilave edilip,bulgurun hepsi ıslatılır,
üzeri kapatılır,yarım saat kadar bu şekilde bekletilerek,bulgurun suyunu çekmesi beklenir,
suyunu çeken bulgura un ilave edilir,yoğrulur,
birbirini tutmakta zorlanılıyorsa biraz su ilave edilerek yoğurmaya devam edilir,ne kadar iyi yoğrulursa, köfteyi şekillendirmek o kadar kolay olur (son aşamada içine bir adet yumurta kırın)(köfte hamurunun kıvamı istenilenden cıvık olmuşsa bir miktar irmik ilave ederek kıvamını tutturabilirsiniz),
köfte hamuru kıvamını bulunca,eller hafif ıslatılır, orta boy yumurta büyüklüğünde parçalar alınıp oval şekil verilir,
sağ elimizin işaret parmağı ıslatılır,
eldeki köftenin hamurunun uzun kısmının ucuna bastırılarak ve döndürülerek genişleyen bir çukur açılır,
kenarları inceltilir,
içine bir tatlı kaşığı soğutulmuş soğanlı,kıymalı içten konulup tekrar el içinde döndürülerek ağzı kapatılır,
çatlayan yerler varsa ıslak parmakla üzerleri sıvazlanır,çatlaklar kapatılır,
köfteler bu şekilde hazırlanarak bir kaba dizilir,
orta boy bir tencereye yarıya kadar su konulup kaynatılır,
1 tatlı kaşığı tuz atılır,
köfteler kaynayan suyun içine yavaşça ve teker teker bırakılır,
tencerenin kapağı kapatılır,
8-10 dak,köfteler suyun yüzüne çıkıncaya kadar kaynatılır,
suyu süzülüp sıcak olarak
servis yapılır,afiyet olsun.
Not:suyunu dökmeyip çorbalarda kullanabilirsiniz.
Bu ölçülerle altta ki  resimdeki oval cam kapta görüldüğü sayıda köfte çıktı,siz eşit oranlarda malzemeleri artırıp,eksilterek ailedeki fert sayısına göre ayarlayabilirsiniz

30 yorum:

  1. ben hiç yapmayı denemedim ama ellerine sağlık arkadaşım.çok güzel görünüyor köfteler.sevgiler.

    YanıtlaSil
  2. Hayırlı haftalar, ellerinize sağlık. çok leziz ve iştah açıcı görünüyor.

    Saygılar.

    YanıtlaSil
  3. Ellerine saglik, bayilirim... Ben de genellikle disina et koymam ve bana sanki bosuna konuyor gibi gelir. Zaten ici et dolgusu...

    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  4. Bizim evde buna bayiliriz biz. Ellerine saglik harika gorunuyor. Cok aciktim galiba ekrana dalip yiyesim geldi :)

    YanıtlaSil
  5. Canim hayirli huzur dolu bir hafta diliyorum.Ziyaretin beni memnun etti.Yorumunda cok hosuma gitti dogru söze ne denir bu bizim televizyon ve radyo ,gatete lerin insanlari daha iyi aydinlatmasi ile ilgili .Okullarda ögretmenler tabiki bizlerde cocuklarimizi.Ben cede kendi yilbasimizda bir seyler yapiyorum hicri yilbasimizi kutlaya biliriz. Sana tesekkürler güzel yazin icin sevgiler canim öptüm.

    YanıtlaSil
  6. ooooyyy oyy ooy:)
    ellerine kollarına sağlık canım yaaa ne güzel olmuş afiyet şifa olsun yiyenlere
    her şekilde bayıla bayıla yeriz bizde:)
    sağlıkla kal

    YanıtlaSil
  7. So healthy and delicious, great snap too..

    YanıtlaSil
  8. Fabulous job! it looks fantastic!

    YanıtlaSil
  9. sa.Haticem,Hicriyılın mubarek olsun ellerine sağlık nefis,nefis afiyetler olsun içli köfteyi kim sevmez:)photoshop programını kaybettim bana yazarmısın sevgiler A.E.O

    YanıtlaSil
  10. Ayfer ablacığım,senin de hicri yılbaşın mübarek olsun,
    ben photoshop programı kullanmıyorum,photoscape programını kullanıyorum,
    sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  11. S.A.

    Hicri yılbaşın mübarek olsun hatice abla
    Sanırım 4 sene evvel adanalı bir komşumuz yapmıştı ilk defa ozaman yedim içli köfteyi ve hepimiz çok sevdik.bende yöresel tatları denemeyi seven biri olarak netten biraz araştırıp püf noktalarını öğrenip yapmaya başladım.ailece çok seviyoruz.


    Seninde ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  12. assalamu alaikum..
    thank you for visiting my blog..your recipes all interesting and delicious.. thanks for sharing..

    YanıtlaSil
  13. Ellerine sağlık nefis görünüyor.

    YanıtlaSil
  14. selamunaleykum canım ablam, öncelikle yeni yılınız mubarek olsun hayrlar getirsin inşallah, dünya müslümanlarının uyanışına ihlasına vesile olan bir yıl olsun inşallah.

    Hatice ablam ustalığını belli etmemek için mutevazı davranıp zor yemeklere kolay diyorsun:) ellerine sağlık çok açıklamalı anlatmışsın.
    Peki bunu kızartırsak olur mu? dağılma olmaz değil mi?
    Birgün cesaret edebilirsem denemeyi çok isterim, yoksa benim içli köfte hasretim anca TR ziyaretime kalıcak, o da ne zaman kısmet olur Allah bilir.

    YanıtlaSil
  15. ...ve aleykumselam güzel kardeşim,
    Rabbim razı olacağı, sağlıklı,hayırlı yıllar yaşatsın cümlemize(amin).
    Jibekciğim mütevazilik olarak addetme gerçekten kolaydı,ben yapabiliyorsam herkeste yapabilir,kızartacaksan haşlamadan kızart,dağılma olmaz inşaallah,ben kızartmayı denemedim,ortağın bu işlerin piridir,ona sordum,haşlandıktan sonra kızartılırsa dağılma olabiliyormuş,haşlanmadan kızartılıyormuş,
    senin gibi becerikli bir hanım bunu çok güzel becerir :) kolay gelsin,sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  16. evet butun tarıfler çok guzel ellerınıze sağlık

    YanıtlaSil
  17. Benim annem bunu kızartama yapıyor.Ben şahsen kızartmayı daha çok seviyorum.Ama buda güzel.Elinize sağlık..

    YanıtlaSil
  18. canım sakın etsiz olan içli köfteyi kızartma dağılır.bizim adıyamanda etsiz ve yarma ile yapılır biz dolmalı köfte deriz asla kızartmamalısın hemen dağılır.kızartman için dış hamuruna yağsız kıyma koyarsan bişey olmaz.biz dış hamuruna biraz kendi yaptığımız biber salçasındanda koyarı güzel bir rengi olur.ellerine sağlık canım

    YanıtlaSil
  19. Uyger kardeşim sayfama hoşgeldiniz :)
    tavsiyeleriniz için çok teşekkürler,yine beklerim...

    YanıtlaSil
  20. ben tşk ederim güzel karşılaman için.takipçinim

    YanıtlaSil
  21. Ellerinize saglik simdi yapicam insallah guzel olur

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ruken Kocak,sayfama hoşgeldiniz :)
      inşeAllah deneyip olumlu sonuç almışsınızdır,afiyet olsun...

      Sil
  22. ben bi elazığ li olarak tarifini beğendim yalnız içine elazığ da yetiştirilip çokça yemeklerimiz de kullandigimız reyhan da koyarız içine :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kıymetli hemşehrim yorumlarınızı yeni farkettim :(
      annem içine reyhan koyuyordu sanıyorum tam olarak hatırlayamadım,
      reyhan kullandığım tariflerim de var meselâ yine bizim yöreye özgü domates unu tarifim bunlardan birisidir,
      yorumlarınız için teşekkür ediyorum selametle kalın...

      Sil
  23. süper bi tarif

    YanıtlaSil
  24. ElazığlıyIm köfteler haşladıktan sonra tereyağında hafif kızartılı

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoşgeldiniz hemşehrim,
      bilgi için teşekkürler...

      Sil
  25. merhaba. Levazım Gıda olarak tarifinizi çok beğendik. içli köfte sektöründe faaliyet gösteren firmamız tarifinizi uygulayacak...

    YanıtlaSil

HERKES YORUM YAPABİLİR,
siteniz veya bloğunuz yoksa ,profil seçin bölümünden Adı/URL yazan kısma tıklayın ,Ad yazan kısma adınızı ve soyadınızı yazın,
(yorumlarınızda iki isim kullanmanız,aynı isimle yazan diğer kardeşlerimizle karıştırılmamanız için önemli)
URL kısmını doldurmasanız da olur,yorumunuzu yazıp,

" YAYINLA "

yazısına tıkladığınızda yorumunuz gelir,ilginize çok teşekkür ederim.

KUR'AN IŞIĞINDA ÖLÜM, KIYAMET, AHİRET.....Mutlaka dinleyin...

BU SİTEDE YER ALAN KONULAR

Translate

Blog Archive

yasal uyarı

Protected by Copyscape DMCA Takedown Notice Search Tool HAYATCEMRESİ Adlı sitede yayınlanan tüm içerik hayatcemresi2.blogspot.com'a aittir.Hiçbir şekilde izinsiz kullanılamaz.
 
Copyright © HAYATCEMRESİ - Blogger Theme by BloggerThemes & freecsstemplates - Sponsored by Internet Entrepreneur