İNSTAGRAM

İNSTAGRAM
hayatcemresi_ instagram

بسم الله الرحمن الرحيم

بسم الله الرحمن الرحيم
(İnsanları) Allah'a çağıran,iyi ve faydalı iş yapan ve "Ben müslümanlardanım" diyen kimseden daha güzel sözlü kim vardır?
Fussilet suresi 33.ayet

Kutlu Doğum Programları ile Yerleştirilmeye Çalışılan Soft Peygamber Algısına Reddiye

Henüz 29 Yaşında Hakka Yürüyen bir Şehid'in Dilinden Muhteşem Bir Sohbet

23 Aralık 2010 Perşembe

AŞURE YAPIMI ve PÜF NOKTALARI

"Bir zencinin rengini değiştirmenin tek yolu, beyaz adamlara beyaz yürekler vermektir."
Bizim evde yaz kış sıcak soğuk her zaman yapılabilen bir tatlıdır aşure.
Çocukluğumun geçtiği Payamlı köyünden kalma bir alışkanlıkla, hep sıcak yemekten hoşlandığım,portakal kabuksuz yapmadığım ve üzerinde tarçın ve fındığı olmazsa yiyemediğim güzel bir tatlıdır aşure...
Ayrıca loğusalık dönemindeki anneler için çok faydalı,anne sütünü artıran sağlıklı bir tatlı.Dilerseniz şimdi aşure yapımına geçelim,bakalım bu yiğit :) yoğurdu nasıl yiyormuş :)
MALZEMELER
1,5 su bardağı aşurelik buğday(dövme),
1/2 su bardağı nohut,
1/2 su bardağı fasulye,
 1/2 çay kaşığı tuz,
1 su bardağı toz şeker,
1 yemek kaşığı küçük kareler halinde doğranmış portakal kabuğu,
5-6 adet tane karanfil,
7-8 adet(iki yarım bir adet hesabı) küçük doğranmış tatlı kayısı çiri(islimsiz),
veya 6-7 adet günkurusu kayısı,

islimsiz kayısı çiri
1'er yemek kaşığı çekirdeksiz İzmir üzümü ve kuş üzümü,
1 tatlı kaşığı nişasta,
Üzeri için:
istenilen miktarlarda,
toz tarçın,kabuğu soyulup küçük doğranmış elma,nar taneleri,fındık,ceviz,antep fıstığı vb.evdeki malzemelerden uygun olan ne varsa...
YAPILIŞI
buğday,nohut ve fasulye beraber yıkanır ılık veya soğuk suda ıslağa konulur,en az 8 saat bekletilir,suyu süzülür,üzerlerine 3 litre su konulur,düdüklüde kaynamaya bırakılır,kaynayıp üzerinde kefi birikmeye başlayınca,oluşan kefler alınır,tencerenin ağzı kapatılır,en az 1,5 saat dövmeler iyice açılıncaya kadar pişirilir,kapağı açılır,
içine karanfilller ve 2-3 kez sıcak sudan geçirilmiş portakal kabukları ilave edilir,karıştırılır,
üzümler sıcak suda en az 2-3 kere yıkanır,10 dak.sıcak suda bekletilir,suyu süzülür,aşureye ilave edilir,tuzu eklenir,karıştırılır,
kıvamı koyu ise biraz daha su ilave edilir,aşure taneli bir çorba kıvamında olmalıdır,ocaktan alındıktan sonra soğuma esnasında da kıvamı artacaktır,
10 dak.pişirilir,en son içine iyice yıkanıp doğranmış kayısılar,varsa yıkanıp doğranmış en fazla 2 adet kuru incir ilave edilir,şekeri de ilave edilir karıştırılır,şekeri en son ilave edilir ki pişirirken hemen dip tutmasın,
şekerine bakılır az ise damak tadına göre ilave yapılır,1 tatlı kaşığı nişasta 1 su bardağı soğuk suda eritilip kaynayan aşureye ilave edilir ki, aşurenin suyunda kesik bir görüntü olmasın,aşure 5 dak.daha kaynatılıp altı kapatılır,ister sıcak(benim tercihim sıcaktır),ister ılık veya soğuk arzu ettiğiniz şekilde,üzerine bana göre olmazsa olmaz tarçın ve fındık,istediğiniz malzeme ile süsleyip servis yapabilirsiniz,afiyet olsun,şükrünüz,bereketiniz bol olsun.
Not:
Aşurenin meyve ilaveleri ne kadar çok olursa rengi o kadar koyulaşacaktır,özellikle üzüm,incir ve kayısı rengini koyulaştırıyor,bu yüzden bu malzemeleri az kullanıp ölçüyü kaçırmamakta fayda var.
Ayrıca bu malzemeler çok konulursa aşurenin tadına bunlar hakim oluyor,bence bu malzemelerde ölçü kaçarsa aşurenin tadını bozuyor.

16 yorum:

  1. HARİKA GÖZÜKÜYOR. Ellerine sağlık. Canım çekti

    YanıtlaSil
  2. aşure harika görünüyor arkadaşım.ellerine sağlık.sevgiler.

    YanıtlaSil
  3. ablacım ellerine sağlık yiine harika şeyler yapmışsın uğrayamadım epeydir.

    aşurede harika görünüyor.bu arada nohutu iki defa yazmışsın sanırım fasulye yazacaktın dalgınlığına gelmiş. kasenin birini aldım yiyorum ellerine sağlık...ao

    YanıtlaSil
  4. canım ellerin dert görmesin aşure birliğin beraberliğin kaynaşmanın simgesidirbimbir çeşit farklı tat birleşip aş oluyor dünyada böyle değil mi?

    YanıtlaSil
  5. Ebrucuğum,
    dikkatine maşaallah,ikazın için teşekkürler,aynen dediğin gibi yapmışım fasulye yerine nohut yazmışım :) düzelttim,
    sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  6. Es-Selamu Aleyküm.
    Allah kabul etsin.Ellerine sağlık ablacığım.
    Görüntü,tam anlamı ile 'harika'.
    İtiraf edeyim aşureyle pek aram yoktu önceden,yeni yeni ısınıyorum.Anneannem de bu şekilde yapıyor.Fındığı bol olduğunda yiyebiliyorum,hem çok yakışıyor hem baymıyor.
    Bir daha ki aşuremde detaylı anlatımından istifade edeceğim inşaAllah.
    Kalbi selamlarımla

    YanıtlaSil
  7. çok severim çokk :) bugün yarın yapıcam inşallah bende :) ellerine sağlık hatice abla çok güzel görünüyor.
    birşey soracağım kayısı çiri(islimsiz) ne demektir? bildiğimiz kuru kayısı değilmi anacım ??

    öpüyorum

    YanıtlaSil
  8. selam bacım nasılsın?
    ellerine kollarına sağlık Allah tekrarlarını da pişirip paylaşmayı ağız tadıyla yemeyi nasip etsin pek güzel bir aşure olmuş maşaallah
    püf noktalarını da yazman iyi olmuş bilmeyenler için faydalı olacaktır mutlaka
    sağlıcakla afiyette kal

    YanıtlaSil
  9. Tubacığım,
    bilmemekte çok haklısın :) bunu genellikle kayısı işi ile ilgilenenler veya kayısının yetiştirilip işlendiği yerlerle bağlantısı olanlar veya meraklıları bilir,
    aslında resmini koymayı düşündüm ama üşendim,piyasada satılan sarı renkli,bütün görünüşlü kayısılar,kükürtlü bir işlemden geçiyor ki bu işleme islim deniliyor,bunun sebebi de bozulmasın,kurtlanmasın,rengi aynı kalsın diye,ama tadından kükürt kokusu geliyor.Bu kayısılardan aşureye koyunca aşurenin tadına da o kükürt kokusu sirayet ediyor ve tadını bozuyor.
    İslimsiz olanlar ise,olgun kayısıların hiç bir işlemden geçmeden ortadan yarıya açılıp,çekirdeği alındıktan sonra güneşte kurutulması ile olan kayısı kurusu, yani kayısı çiri.
    Merakını izale etmek için kayısı çirlerinin resimlerini koydum :)
    Eğer bunlardan bulamazsan gün kurusu olarak bilinen yine islimsiz,kahverenginde olan bütün olarak güneşte kurutulan kayısılardan da kullanabilirsin.
    sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  10. süper bir görüntü, elinize sağlık. :)

    YanıtlaSil
  11. Ellerinize sağlık
    Allah kabul etsin
    Sevgilerimle:)

    YanıtlaSil
  12. ablacım kısmet olursa çarşamba günü aşure yapıcam bende aslında annem çok güzel yapar hemen dedi gelip yapayım diye ama bu defa ben kendi başıma yapmak istiyorum dedim :)

    senin tarifi iyice not aldım ve püf noktalarını da yazdım bakalım sonuç nasıl olucak ve annemden geçer not alabilecekmiyim hihi :))

    islimsiz kayısıyı ise şükür yarın pazarım var orda bulabilirim inşallah :) fotoğraf için ve açıklaman için çok teşekkür ederim..

    hakkını helal et, öptüm

    YanıtlaSil
  13. Tubacığım,
    annelerin yaptığı çocukları için çok güzeldir ve yeri doldurulamaz,onun aşuresi ile benim aşure çok farklı değildir inşaAllah,kolay gelsin,inşaAllah senin aşure benim aşureden çok daha güzel olur(amin).

    Diğer konu ile ilgili bilgileri mail adresine gönderdim,
    sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  14. ablacım aşuremi yayına soktum hoşgörüne sığınaraktan tarifinin ölçülerinden faydalandım, hakkını helal et.öpüyorum.
    dün de arayamadım eşim çok geç geldi bir programdaydı.inş bu akşam arayacağım hem de noeli kutlarım heheh :P

    öptüm

    YanıtlaSil
  15. Aşure cok tatlı olursa ne yapmalı yardım lütfen :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bunu hiç düşünmemiştim, şu aklıma geldi mayhoş bir elmayı soyup bütün olarak aşureye koyun o şekilde biraz kaynatın ama dikkat edin elma dağılmasın, sonra elmayı içinden alırsınız bir de eğer kıvamı koyu ise su ilave ederek şekeri azaltabilirsiniz...

      Sil

HERKES YORUM YAPABİLİR,
siteniz veya bloğunuz yoksa ,profil seçin bölümünden Adı/URL yazan kısma tıklayın ,Ad yazan kısma adınızı ve soyadınızı yazın,
(yorumlarınızda iki isim kullanmanız,aynı isimle yazan diğer kardeşlerimizle karıştırılmamanız için önemli)
URL kısmını doldurmasanız da olur,yorumunuzu yazıp,

" YAYINLA "

yazısına tıkladığınızda yorumunuz gelir,ilginize çok teşekkür ederim.

KUR'AN IŞIĞINDA ÖLÜM, KIYAMET, AHİRET.....Mutlaka dinleyin...

BU SİTEDE YER ALAN KONULAR

Translate

Blog Archive

yasal uyarı

Protected by Copyscape DMCA Takedown Notice Search Tool HAYATCEMRESİ Adlı sitede yayınlanan tüm içerik hayatcemresi2.blogspot.com'a aittir.Hiçbir şekilde izinsiz kullanılamaz.
 
Copyright © HAYATCEMRESİ - Blogger Theme by BloggerThemes & freecsstemplates - Sponsored by Internet Entrepreneur