İNSTAGRAM

İNSTAGRAM
hayatcemresi_ instagram

بسم الله الرحمن الرحيم

بسم الله الرحمن الرحيم
(İnsanları) Allah'a çağıran,iyi ve faydalı iş yapan ve "Ben müslümanlardanım" diyen kimseden daha güzel sözlü kim vardır?
Fussilet suresi 33.ayet

Kutlu Doğum Programları ile Yerleştirilmeye Çalışılan Soft Peygamber Algısına Reddiye

Henüz 29 Yaşında Hakka Yürüyen bir Şehid'in Dilinden Muhteşem Bir Sohbet

4 Ekim 2010 Pazartesi

NANELİ KEK

                  Rabbimin adıyla...
        “Rabbin rızkı dilediğine bol verir,dilediğine daraltır.Şüphesiz ki O,kullarından haberdardır,(onları)çok iyi görür.”(İsra suresi 30.ayet)
          Rabbimin nimetleri o kadar bol ve çeşitli ki hepsini idrak edemiyoruz.Bu keki daha önce dbir kere daha denemiştim, o zaman nanesini çok az koymuştum pek hissedilmemişti.Ama bu sefer pazardan aldığım bir büyük deste taze nanenin yarısını bu kekte kullandım,yumuşacık ,nemli ve lezzetli bir kek oldu,hatta bir yaş pastada pandispanya olarak bile kullanılabilir,siz de benim gibi keklerde farklılıktan hoşlanıyorsanız denemenizi tavsiye ediyorum,kekimizin yapılış aşamalarında bildiğimiz keklerden bir farkı yok,farklılık bol naneli olmasında,dilerseniz yapılışını kısaca anlatayım:
        MALZEMELER:
        *30-35 dal nane yaprağı,
        *1 çay bardağı su,
        *1 çay bardağı süt,
        *1/2 çay bardağı zeytinyağı,
        *1 su bardağı toz şeker,
        *2 yumurta,
        *2 su bardağından biraz eksik un,
        *1 paket kabartma tozu,
        *1 yemek kaşığı kakao,
        YAPILIŞI:
        *Naneler iyice yıkanır,yaprakları alınır,1 çay bardağı su ile rondoda iyice çekilir,
        *kek hamurunu hazırlayacağımız kaba yumurtalar kırılır,toz şekerle beraber iyice karıştırılır,
        *kakao hariç diğer malzemeler ilave edilir,tekrar iyice karıştırılır,
        *kek kalıbı veya tepsi yağlanır,hazırlanan karışım dökülür,
        *hamurun az bir miktarı ayrılır,buna da kakao ilave edilip karıştırılır,kakao ilavesinden sonra hamur biraz sertleşeceği için 1-2 kaşık süt ilavesiyle kıvam açılır,karıştırılır,kekin ortasına bir çizgi halinde gezdirilir,
        *200derece fırında pişirilir,kontrolü yapılıp fırından alınır,soğuyunca kesilip servis yapılır,afiyet olsun.
       PRATİK BİR TAVSİYE:
       Kek kalıbınız yoksa aşağıdaki resimde benim kullandığım yöntemle kek kalıbı yapabilirsiniz.Yuvarlak bir fırın kabının ortasına ısıya dayanıklı küçük kaselerden koyup,kek kalıbında olduğu gibi kek hamurunuzu geniş kısma yuvarlak olarak dökebilirsiniz,hamuru dökmeden önce hem yuvarlak büyük fırın kabını, hem de ortadaki küçük kasenin dış kenarlarını yağlayın.Kek kalıbım yok ve bu yöntemle ihtiyaç da duymuyorum,kolay gelsin.


      Diğer kek tariflerime buradan bakabilirsiniz. 

22 yorum:

  1. ablacım ellerine sağlık çok güzel görünüyor...ve değişik olmuş....selamlar

    YanıtlaSil
  2. Rabbim inşallah,rızkı bol,imanı kuvvetli olanlardan olabilmeyi nasip eyler..Amin..
    Kek şahane olmuş cidden..Kekin içerisine nane konulabileceğini hiç düşünmemiştim :) görüntüye bakılırsa kesinlikle çok güzel bir fikir.Tadını da z-buçuk tahmin edebiliyorum..Ellerine sağlık..sevgilerimle..

    YanıtlaSil
  3. Ispanakli sek gibi gorunuyor ama nane daha sempatik geldi bana. Ferah ferah ne iyi gider.
    Ellerine saglik.

    YanıtlaSil
  4. hayırlı günler
    çok güzel ve değişik olmuş nane farkıyla
    pratik bilgin için teşekkürler ellerine sağlık kucak dolusu sevgiler....

    YanıtlaSil
  5. iyiyim ablacım sadece işlerim çok yoğun o yüzden blogumu güncelleyemiyorum..selamlar

    YanıtlaSil
  6. Hatice ciğim,
    Ben de birkaç gün önce çikolatalı naneli kek yapıp sitemde paylaşmıştım. Ama taze nanelerden tatlı sos yaparak içine ilave etmiştim. Senin kek kalıbı yapma fikrine bayıldım. Çok pratik ve akıllıca:))
    Sevgilerimle, iyi haftalar...

    YanıtlaSil
  7. selam canım kekin görüntüsü güzel ama nanenin aromasıyla eminim daha da güzel olmuştur ben de sevgili Minenin sitesinde gördüğüm nane sosunu denemek istiyorum sende bir göz at naneyi seviyorsan eğer hoş birşey gibi
    sevgiler canım

    YanıtlaSil
  8. s.a.
    Çok pratiksin hatice abla Maşaallah.Kekinde her zamanki gibi çok güzel kabarmış.

    YanıtlaSil
  9. Hem nane fikrine hem de kek kalıbı fikrine bayıldım :)

    YanıtlaSil
  10. merhaba,
    selam vermeden başka bir konuya yorum yaptım ama belirtmeden edemeyeceğim.Gerçekten "okunası" bir site olmuş,emeğinize sağlık.
    naneli keke gelince.ıspanaklı sanmıştım önce..naneli kek hayalimden bile geçmemişti.tam taze nane zamanı.Bunu en kısa zamanda "hatta vaktim olursa bugün" deneme niyetindeyim.ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  11. Sevgili gönül mutfağı,sayfama hoşgeldiniz :)sayfamı beğenmenize sevindim,
    çok teşekkür ederim,
    keki de deneyince beğeneceğinizi umarım,sonuçtan haberdar olmak isterim,sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  12. keki kendi tarifimle ama bolca nane ekleyerek denedim,çok çok güzel oldu.teşekkürler;) blogumda da söylediğim gibi artık naneyi kremalarda ve pastalarda da denemek istiyorum.

    YanıtlaSil
  13. İsminiz Gönül'dür diye düşündüm,
    sayfanıza geldim,güzel kekinizi gördüm,
    kekiniz nefis görünüyor,
    MaşaAllah siz naneli zebra kek yapmışsınız,elinize sağlık,sevgiler.

    YanıtlaSil
  14. çok ilginç kekin naneli olması çok değişik bir şey gibi sanki tadı naneli şekere benziyor mu merak ettim

    YanıtlaSil
  15. bu arada kek kalıbı fikride süper

    YanıtlaSil
  16. Aslında o kadar nane koymama rağmen yine de nanenin ferahlığı istediğim gibi hissedilmedi,

    bir daha yaparsam içine 1 adet mentollü şekeri ezip ilave etmek istiyorum,o zaman belki istediğim ferahlığı bulabilirim...

    YanıtlaSil
  17. ben de nane ve cikolata ikilisini çok severim, acaba nane yagı 1 damlacık eklesek aroma nasıl olur?

    cunku bu tadı bırtek o verebilir

    bir de pisirdikten sonra dolgu mu yapsak? yanı pısen nanenın tadı degısebılır

    cikolatalı pisirip, arasına krema yapılır sütle, soguduktan sonra naneyi yagla rondodan geciririz hanı tereyag eklenıyor ya kremaya bazen

    ve 1 damlacık nane yagı.. çok olursa acı olur

    acaba nasıl olur? :D

    senem

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. senem hanım hoşgeldiniz :) sayfayı yorum yağmuruna tutmuşsunuz :) hepsi birbirinden değerli çok teşekkür ederim, bu öneriniz de hem benim hem de deneyecekler için fikir olsun,
      muhabbetlerimle...

      Sil
  18. Denedim. Çok güzel oldu teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sibel hanım hoşgeldiniz :)
      Yapan elleriniz dert görmesin, ben de teşekkür ederim sevgilerimle...

      Sil

HERKES YORUM YAPABİLİR,
siteniz veya bloğunuz yoksa ,profil seçin bölümünden Adı/URL yazan kısma tıklayın ,Ad yazan kısma adınızı ve soyadınızı yazın,
(yorumlarınızda iki isim kullanmanız,aynı isimle yazan diğer kardeşlerimizle karıştırılmamanız için önemli)
URL kısmını doldurmasanız da olur,yorumunuzu yazıp,

" YAYINLA "

yazısına tıkladığınızda yorumunuz gelir,ilginize çok teşekkür ederim.

KUR'AN IŞIĞINDA ÖLÜM, KIYAMET, AHİRET.....Mutlaka dinleyin...

BU SİTEDE YER ALAN KONULAR

Translate

Blog Archive

yasal uyarı

Protected by Copyscape DMCA Takedown Notice Search Tool HAYATCEMRESİ Adlı sitede yayınlanan tüm içerik hayatcemresi2.blogspot.com'a aittir.Hiçbir şekilde izinsiz kullanılamaz.
 
Copyright © HAYATCEMRESİ - Blogger Theme by BloggerThemes & freecsstemplates - Sponsored by Internet Entrepreneur