İNSTAGRAM

İNSTAGRAM
hayatcemresi_ instagram

بسم الله الرحمن الرحيم

بسم الله الرحمن الرحيم
(İnsanları) Allah'a çağıran,iyi ve faydalı iş yapan ve "Ben müslümanlardanım" diyen kimseden daha güzel sözlü kim vardır?
Fussilet suresi 33.ayet

Kutlu Doğum Programları ile Yerleştirilmeye Çalışılan Soft Peygamber Algısına Reddiye

Henüz 29 Yaşında Hakka Yürüyen bir Şehid'in Dilinden Muhteşem Bir Sohbet

27 Ekim 2010 Çarşamba

AĞLAYAN PASTA

                 "Cennete gitmek için bütün yollar, bütün kapılar açık. Cehennem için de öyle. Siz Cennete götüreni tercih edin. Sizin için hayırlı olan budur. Asırlardır aynı şeyler söyleniyor, adeta size sizin için yalvarılıyor. Biraz da siz kendinize acıyın."
                                                                                              Hikmetli  sözler  
                    Rabbimin adıyla...
            Ailece pastaları çok severiz,özellikle akşam çaylarının yanında,hep beraber çayımızı yudumlarken pasta veya başka aparatifler yemek bizi mutlu eder,aslında bizi mutlu eden,bir şeyler yeyip içmekten ziyade,beraber olmak,sıcacık aile ortamında oturmak,beraber sohbet etmek güzellikleri paylaşmaktır,bu öyle büyük bir nimet ki,bu nimetin kıymetini bizden ziyade bu ortamdan mahrum olanlar bilirler.Rabbim kimseyi ailesinden,huzurdan mahrum etmesin(amin).
           Bu pastayı yaptığım günün akşamı yine çayımızı içerken bizim iki numara biten pastanın bulaşık tabağını göstererek:"anne aslında bu pasta ağlayan pasta değil,ağlatan pasta,çünkü çabucak bitti,doymadım"dedi :) oğlumun bu serzenişi beni tebessüm ettirdi,ilk fırsatta bu pastayı bir daha yapmayı düşündüğümü oğluma da söyliyerek onu teselli ettim :)
          Rabbim her üzüntüyü(bu duruma üzüntü demeye haya ediyorum,benim ki sadece kinaye) böyle yapsın,her derdin çaresini de böyle kolay halk eylesin(amin). 
MALZEMELER:
Kek malzemeleri:
3 adet yumurta,
1 su bardağı toz şeker,
2  su bardağı un,
yarım çay bardağından az sıvı yağ,
1 paket kabartma tozu,
2 yemek kaşığı kakao,
bir fiske tuz,
1,5 su bardağı süt,
birmiktar portakal kabuğu rendesi
Kekin üstü için:
1 paket krem şanti,hazırlamak için 1 su bardağı soğuk süt,
Pastanın gözyaşları :) için:
1 su bardağı su,
1 yemek kaşığı koyu renkli kakao,
1 çay bardağına yakın toz şeker,
1 tatlı kaşığı buğday nişastası,
Keki ıslatmak için:
1 su bardağından az süt,
YAPILIŞI:
Kek malzemeleri ile kek hazırlanır,(kekimizin kıvamının olup olmadığını anlamak için,kek hamurundan kaşıkla alıp hamura döktüğümüzde hamurun üzerinde kaybolmalı,yani şeklini kaybedip fazla beklemeden hamura karışmalı, krep hamurundan daha koyu olmalı, katı olmuşsa biraz daha süt ilavesi ile kıvamı açabilirsiniz, çok cıvıksa un miktarını biraz artırın),
dibi yağlanmış uygun bir fırın tepsisine dökülür,
200 derecede önceden ısıtılmış fırına konulur,
kabarınca ısı 175 dereceye düşürülür,
pişince kürdanla kontrolü yapılıp fırından alınır,soğumaya bırakılır,
kek ılıkken üzerine üzerine 1 su bardağı süt gezdirilir,
kek soğumuşsa ılık süt gezdirilir,
kek buzdolabında soğutulur,
krem şanti hazırlanır, buzdolabına konulur,
pastanın gözyaşlarının malzemeleri karıştırılarak pişirilir,iyice soğutulur,
soğuyan kek dolaptan çıkarılır,
üzerine krem şanti serilir, dalgalı şekil verilir,
istenilen büyüklükte parçalara kesilir,
servis tabaklarına alınan parçaların  üzerine soğutulan kakaolu sos(gözyaşı sosu) kenarlardan akacak şekilde gezdirilir, servis yapılır, afiyet olsun,
şükrümüz bol,
ibadetlerimiz makbul,
hayır dualarımız kabul olsun(amin).

Diğer pasta tariflerime buradan bakabilirsiniz.
İnternette pek çok ağlayan pasta tarifi var hepsi de hem malzeme ve ölçüleri hemde görünüşleri ile birbirinden farklı,ancak bana ilham kaynağı olan pasta Yeşim hanımın Yetur'un'ın ağlayan pastası,onun tarifine de buradan bakabilirsiniz.

24 yorum:

  1. Bu pastayı hep görüyorum da bir türlü yapmak nasip olmadı, ismini biraz sevmiyorum :))
    Ellerine sağlık canım, afiyetle yiyen yavrularına şifa olsun inş.
    Sevgilerimle, hayırlı günler...

    YanıtlaSil
  2. nefis görünüyor canım.ellerine sağlık.öptüm çok.

    YanıtlaSil
  3. sa.Haticem,pastan mis gibi beni ye diyor ellerine sağlık portakal kabuğunu kekede ekleseydin araması açısından:)eline yüreğine sağlık.A.E.O

    YanıtlaSil
  4. Hayırlı günler, çok güzel, leziz ve iştah açıcı görünüyor. Ellerinize, emeğinize sağlık.

    Saygılar.

    YanıtlaSil
  5. S A,SEVGİLİ CEMREM:),NE GÜZEL İFADE ETMİŞSİN BANA GÖRE DE SICACIK AİLE ORTAMINDA İÇİLEN ÇAY YENİLEN PASTADAN ZİYADE HUZUR,MUTLULUK VE GÜZEL SOHBET DAHA DEĞERLİ YANİ ÇAY BAHANE HUZUR ŞAHANE:)RABBİM AİLE HUZURUNUZU EV BEREKETİNİZİ ARTIRSIN OĞLUNU HİİÇ AĞLATMASIN:)))SEVGİLERİMLE

    YanıtlaSil
  6. asselam mealaikum.......tq 4 visit my blog and you also have a nice and beautiful blog....your food and maybe turkish cuisine look so delicious....

    YanıtlaSil
  7. Ellerinize sağlık Hatice hanım,görüntü çok iştah açıcı yapımı da kolay bir pasta ,deneyeceğim inşaallah,afiyet şifa olsun,selamlar...

    YanıtlaSil
  8. Assalammualaikkum, your cake looks so beautiful and delicious, pass me some please..

    YanıtlaSil
  9. güzel tüm dualara amin,amin,amin..
    ne güzel bir ağlayan pasta olmuş..gözyaşlarına bayıldım:)
    ellerine yüreğüne sağlık ola,Allah ağzınızın tadını hiç bozmasın..

    YanıtlaSil
  10. Haticem,bende agliycam bana da yap aynisindan :)
    Eline saglik cnm,Allah muhabbetinizi arttirsin ins.

    Selamlarimla,Serap.

    YanıtlaSil
  11. değerli kardeşim benim yorumum biyolojik silahlar midemizde ilgili yazıyla alakalı olacak bu yazıyı yayınladığınız için teşekkürler lütfen bu yazıyı yorulmadan sonuna kadar okuyun

    YanıtlaSil
  12. Sevgili Yakut kardeşim,
    bu yazı bana da çok çarpıcı geldiği için link verdim,yazarın son yazısı HELAL SERTİFİKA PARADOKSU 'da çok ilginç,onu da okumanızı tavsiye ederim,
    bahsettiğiniz yazıyı ben de tekrar okudum,
    tohum konusu çok önemli,bizde evimizde balkonumuzda biber yetiştiriyoruz,gdo'suz tohumlarımız var,
    köyümüzde elhamdulillah sevgili annem ve babam kendi tohumları ile sebze yetiştiriyorlar,tadı lezzeti bambaşka...
    ilginize çok teşekkürler tekrar görüşmek temennisiyle en emine emanet olun...

    YanıtlaSil
  13. Hatice ciğim,
    Gözün aydın, ne güzel oğluna kavuştun.Tatili dolu dolu geçirin inş. Bizimkiler 2 hafta önce gelmişti, ne yazık ki bu haftasonu gelemiyorlar. Bilgisayar olimpiyat takımına seçilmiş ikisi de ve çalışmaları cumartesi olduğu için izin vermiyorlar:(( Bayramda gelecekler inş. Çocuklara belli etmiyorum ama bir ay çok uzun geliyor...
    Hayırlı geceler, hayırlı cumalar...

    YanıtlaSil
  14. sevgili ablacım ellerine sağlık.çok güzel görünüyor.çok marifetli mutfakta çok başarılısın.minticiğinden kıucak dolusu sevgiler


    ablacım bu arada senden öğrendiğim günlük sütü derin dondurucuda saklama işini evimde uyguladım ve ihtiyacım olduğunda çıkarıp kullandım ve çok mutlu oldum.hemen sana söylemek istedim.güzel fikrin için teşekkürler.ben anne sütünü donduruyordum zaten.ama bunu dondurmak aklıma gelmemişti.iyi oldu.sevgiler..

    YanıtlaSil
  15. selamun aleykum:)

    goruntu cok guzel.defalarca denemem ragmen(gecen sene)bir turlu tutturamamistim.her seferinde de umudum kirilmisti:)kekim cok kabarmisti.digerlerinede fazla bir yer kalmamisti.birgun gene denemek umuduyla diyorum.

    aksamlarinizi boyle guzel degerlendirmeniz ne guzel.bazi erkeklerin kahvehane vs aliskanligi var,esleirni ve cocuklarini mahrum ediyorlar boylesine guzel ortamlardan.ALLAH agiz tadinizi bozmasin.2 numarayada en kisa zamanda pastasini yap annesi:))rahmana emanet olun ablam.hayirli pazarlar diliyorum.

    YanıtlaSil
  16. Tam bir pasta uzmanısın.eline sağlık.bende yapıyorum ağlayan pastadan çocuklar çok seviyor, hemen bitiyor.

    RABBİM ailenizin huzuru ve mutluluğunu daim etsin.

    YanıtlaSil
  17. Nilücüğüm,
    teveccühüne teşekkürler,söylediklerini iltifat olarak kabul ediyorum,ne pasta uzmanları var ben onların acemisiyim,
    Rabbim huzuru hiç birimizin ailesinden eksik etmesin(amin),sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  18. Elinize sağlık,gerçekten severek okuyorum tariflerinizi,gördüğümde keşke üşenmesem hemen yapsam dediğim zamanlar oluyor.Yorum yazmayı halen beceremiyorum burada ama sonunda becereceğim inşallah.

    YanıtlaSil
  19. Aynurcuğum,
    tariflerimi beğenmene sevindim,güzel görüşün için teşekkürler,bak yorum da gönderebilmişsin :) ilgine çok teşekkkürler,sevgiler...

    YanıtlaSil
  20. When will you post again ? Been looking forward to this !

    YanıtlaSil
  21. kekiniz öyle güzel görünüyor ki ne yalan söyleyeyim olsa hemen yemeye hazırım elinize sağlık

    YanıtlaSil
  22. Sevgili Menekşe,
    gerçekten çok güzeldi,o günden sonra oğlum sık sık sayıkladı ancak yapmak nasip olmadı :(
    şimdilerde unuttu :)

    Sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  23. hayırlı akşamlar gözyaşını çikolata sosuyla(hazır satılan çikolata sostan) yapsam olur mu
    bir de tepsi ebatını öğrenebilir miyim ben ?tşkkrler şmdiden

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hazır sos kullanmadım ama kıvamı akışkansa olabilir,
      Tepsi ebadı büyük dikdörtgen borcam tepsi.

      Sil

HERKES YORUM YAPABİLİR,
siteniz veya bloğunuz yoksa ,profil seçin bölümünden Adı/URL yazan kısma tıklayın ,Ad yazan kısma adınızı ve soyadınızı yazın,
(yorumlarınızda iki isim kullanmanız,aynı isimle yazan diğer kardeşlerimizle karıştırılmamanız için önemli)
URL kısmını doldurmasanız da olur,yorumunuzu yazıp,

" YAYINLA "

yazısına tıkladığınızda yorumunuz gelir,ilginize çok teşekkür ederim.

KUR'AN IŞIĞINDA ÖLÜM, KIYAMET, AHİRET.....Mutlaka dinleyin...

BU SİTEDE YER ALAN KONULAR

Translate

Blog Archive

yasal uyarı

Protected by Copyscape DMCA Takedown Notice Search Tool HAYATCEMRESİ Adlı sitede yayınlanan tüm içerik hayatcemresi2.blogspot.com'a aittir.Hiçbir şekilde izinsiz kullanılamaz.
 
Copyright © HAYATCEMRESİ - Blogger Theme by BloggerThemes & freecsstemplates - Sponsored by Internet Entrepreneur