İNSTAGRAM

İNSTAGRAM
hayatcemresi_ instagram

بسم الله الرحمن الرحيم

بسم الله الرحمن الرحيم
(İnsanları) Allah'a çağıran,iyi ve faydalı iş yapan ve "Ben müslümanlardanım" diyen kimseden daha güzel sözlü kim vardır?
Fussilet suresi 33.ayet

Kutlu Doğum Programları ile Yerleştirilmeye Çalışılan Soft Peygamber Algısına Reddiye

Henüz 29 Yaşında Hakka Yürüyen bir Şehid'in Dilinden Muhteşem Bir Sohbet

24 Ekim 2010 Pazar

SÜT DUASI VE SÜTE DAİR BAZI HATIRLATMALAR

                     Rezzak olan Rabbimin adıyla başlarım...
            "Şüphesiz sizin için sağmal hayvanlarda da bir ibret vardır.Size, onların karınlarındaki işkembe ile kan arasından gelen,içenlerin boğazından kolayca geçen halis bir süt içiriyoruz."
                                                                                    Nahl suresi 66.ayet
            "Takva sahibi olanlara va'd edilen edilen cennet şöyledir:"Orada hiç bozulmayan sudan ırmaklar,tadı değişmeyen sütten ırmaklar,içenlere zevk veren şaraptan ırmaklar ve süzme baldan ırmaklar vardır.Ayrıca onlar için orada,her çeşit meyveden ve Rablerinden mağfiret vardır.Hiç bunların durumu,ateşte ebedi kalan ve bağırsaklarını parça parça edecek kaynar su içirilen kimseler gibi olur mu?"
                                                                                    Muhammed suresi 15.ayet 
             Mi'rac gecesinde,Cebrail (a.s) Resulullah'a (s.a.v),süt dolu bir kase ile yine şerbet dolu bir başka kase getirdi,Resulullah (s.a.v) süt dolu kaseyi seçti.Bunun üzerine Cebrail Aleyhisselam:"Fıtratı seçtin."dedi.(Buhari ve Müslim'den özet alıntı)
             Sütün hayatımızda ki değeri
hepimizce malum,daha önceki bir yazımda da sütle ilgili saklama bilgisi vermiştim.Bu yazıda da yine süt ile ilgili birkaç önemli bilgi ve süt duasını anlatmak istiyorum.Bundan yıllar önce daha onbeşli yaşlarda iken İmam-ı Gazali'nin İhya'sından okumuştum ve hayatım boyunca unutmadığım çok değerli güzel bilgiler edinmiştim elhamdulillah.İhya'nın 2.cildi yeme içme bölümünde hadis olarak okuduğum süt duasını ezberlemiştim ve ilerki yıllarda çocuklarım olunca onlara da öğrettim.Süt içmeden önce mutlaka bu duayı okur sütlerini öyle içerler.Şu anda elimde İhya olmadığı için bakma imkanım yok,hadis'in kaynağı ve sahih olup olmadığına dair bir bilgim yok,ancak dua çok manalı, okumakta hiçbir sakınca yok,aksine hayrımıza.Dua şöyle:
          "Allah'ım bize rızık ettiğin bu sütü hakkımızda mübarek kıl ve bundan nasibimizi artır(amin)."
          Mide yanması olanlar için süt:Profesör İbrahim Saraçoğlu,mide yanması olanlara iki yudum soğuk süt içmelerini tavsiye ediyor,yanma tekrar başlarsa tekrar iki yudum daha soğuk süt içilmesini ,bunun şikayetin geçmesine vesile olduğunu söylüyor,şikayetin her tekrarında aynı işlem yapılmalı.Mide şikayeti olanların çocuklar gibi süt içmemesi gerekiyor,fazla içilen süt midesi rahatsız olanlar için önerilmiyor.
          Çocuklarında günde yarım litreden fazla süt içmeleri kansızlığa sebep oluyor,herşeyi kararında yeyip içmek en isabetlisi.
          Buzdolabında hissedilen kötü kokular için süt:Yayvan bir tabağa bir bardak kadar süt konulup ağzı açık olarak buzdolabında bir kaç gün bekletilirse kötü kokuları süt kendisinde topluyor.Bu sebepten dolapta bütün gıdalarımızda olduğu gibi sütü de ağzı kapalı olarak saklamak gerekiyor.

13 yorum:

  1. selamun aleykum:)

    cok guzel bir paylasim.ozellikle surasi dikkatimi cekti.malum mide yanmasinin en yogun oldugu bir donemdeyim.gece gunduz surekli ayni seyi yasiyorum ve engel olamiyorum.sutu cok severim.gecirecegindende eminim.ALLAHA emanet ol hayat cemresi ,hayirli pazarlar.

    YanıtlaSil
  2. Sevgili kardeşim,bahsettiğin durum,içinde bulunduğun özel dönemden kaynaklanıyor olmalı,bilirim aynılarını ben de yaşadım.Dikkat etmen gereken yanmanın geçmesi için içtiğinde sadece iki yudum içmen gerekiyor,daha fazla değil.

    Sütü sevmen güzel,bebeğin kemik ve diş gelişimi için süt çok önem arzediyor,Rabbim sağlık,mutluluk ve hayırla tamamına erdirsin(amin)en emine emanetsin.

    YanıtlaSil
  3. canım çok güzel bir dua ve bilgiler.teşekkür ederim.bu güzel duayı bende okuyacağım bundan böyle.mutlu pazarlar.

    YanıtlaSil
  4. merhabalar ne güzel bir blog, süt duası bizim oralarda çok yapılır, yaparız. çok hoşuma gitti bu hatırlatma :)
    birde sütü buzlukta dondurup tekrar pişiriyorsunuz bu işlem vitamin değerlerinin kaybolmasına sebeb oluyormu merak ettim :)
    sevgiler..

    YanıtlaSil
  5. Sevgili kardeşim,sayfama hoşgeldiniz,bloğumu beğenmenize sevindim,teşekkürler.
    Sütün dondurulmasını da internette araştırdım,dondurulmayacağına ve vitamin kaybına uğrayacağına dair bir bilgi ile karşılaşmadım,bazı istisna besinler haricinde bütün gıda maddeleri dondurulabiliyor,o yazımı bir daha okursanız sütü tekrar pişirdiğimi söylemiyorum,sadece buzunu eritiyorum,kaynama derecesine gelmiyor,yani tekrar kaynatmıyorum,konu ile ilgili geniş açıklamayı aşağıda vereceğim adresten bulabilirsiniz,sevgilerimle...


    http://www.xing.com/net/tmm/g%c4%b1da-muhendisligi-bolumu-78116/besinlerin-ev-kosullar%c4%b1nda-dondurularak-muhafazas%c4%b1-7192533/

    YanıtlaSil
  6. abla as. ilk defa böyle bir dua olduğunu duydum çok teşekkürler paylaşımın için. ben de artık oğlum için günlük süt alıyorum mandıradan tam bir süt tadı ktu sütlerle arasında dağlar kadar fark var.

    YanıtlaSil
  7. Ne büyük bir nimet Allah'a sükürler olsun.Paylasim icin sagol daha cok icmeye calisacagim ins.

    Selamlarimla.

    YanıtlaSil
  8. Süt duasını ilk kez duyuyorum, paylaşımın için teşekkürler.

    YanıtlaSil
  9. ilk defa duydum süt duasını inşaAllah bundan sonra okuycam ve öğreticem ;)

    YanıtlaSil
  10. ben gerçekten içmek istiyorum fakat çok fazla gaz yapıyor onun için içemiyorum süt ürünlerine karşı çok düşkün değilim ama ileride süt içmemenin zararını göreceğim die düşünüyorum kemik erimesi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sayfama hoşgeldiniz kardeşim,
      süt ve süt ürünlerine karşı istekli değilseniz kendinizi zorlamanın bir anlamı yok,öyle Rahmeti bol bir Rabbimiz var ki,sağlığımız için gerekli vitamin,mineralleri sadece bir yiyecek veya içecekte yaratmamış,

      süt konusu kalsiyum açısından fazla abartılmış bir mesele,halbuki süt ve süt ürünlerinde bulunan kalsiyumun çok daha fazlası öncelikle dereotu olmak üzere bir çok yeşillikte var,

      sütteki bahsettiğiniz yan etkiyi belki Peygamberimiz'in(s.a.v)sütü içerken uyguladığı yöntemi uygulayarak giderebilirsiniz,kendileri sütü bir miktar sulandırıp o şekilde içerlermiş...

      Sil

HERKES YORUM YAPABİLİR,
siteniz veya bloğunuz yoksa ,profil seçin bölümünden Adı/URL yazan kısma tıklayın ,Ad yazan kısma adınızı ve soyadınızı yazın,
(yorumlarınızda iki isim kullanmanız,aynı isimle yazan diğer kardeşlerimizle karıştırılmamanız için önemli)
URL kısmını doldurmasanız da olur,yorumunuzu yazıp,

" YAYINLA "

yazısına tıkladığınızda yorumunuz gelir,ilginize çok teşekkür ederim.

KUR'AN IŞIĞINDA ÖLÜM, KIYAMET, AHİRET.....Mutlaka dinleyin...

BU SİTEDE YER ALAN KONULAR

Translate

Blog Archive

yasal uyarı

Protected by Copyscape DMCA Takedown Notice Search Tool HAYATCEMRESİ Adlı sitede yayınlanan tüm içerik hayatcemresi2.blogspot.com'a aittir.Hiçbir şekilde izinsiz kullanılamaz.
 
Copyright © HAYATCEMRESİ - Blogger Theme by BloggerThemes & freecsstemplates - Sponsored by Internet Entrepreneur