İNSTAGRAM

İNSTAGRAM
hayatcemresi_ instagram

بسم الله الرحمن الرحيم

بسم الله الرحمن الرحيم
(İnsanları) Allah'a çağıran,iyi ve faydalı iş yapan ve "Ben müslümanlardanım" diyen kimseden daha güzel sözlü kim vardır?
Fussilet suresi 33.ayet

Kutlu Doğum Programları ile Yerleştirilmeye Çalışılan Soft Peygamber Algısına Reddiye

Henüz 29 Yaşında Hakka Yürüyen bir Şehid'in Dilinden Muhteşem Bir Sohbet

21 Ekim 2010 Perşembe

UZUN SÜRE TAZE SÜT SAKLAMA YÖNTEMİ

                         Besmele ile...
             Süt en temel gıdalarımızdan birisi,evde küçük çocuğunuz varsa evinizin olmazsa olmaz gıdası.Köydeki kedimiz gibi,bizim çocuklarda kutu sütünü sevmiyorlar,günlük pastörize olursa içiyorlar ancak uzun ömürlüleri içmiyorlar.Geçen gün evde süt kalmamıştı küçük oğlum sütlü bisküvi istedi,daha önceden evde süt bittiğinde kullanmak için aldığım, uzun ömürlü süt ile hazırladım ancak sadece bir kaşık aldı,ikinciyi yediremedim,sebep kutu sütüydü.Gerçektende tadı güzel değildi ve sütte bir yapaylık hissediliyordu,markası da çok meşhur bir firmaya aitti.Bir daha kutu sütü almayı düşünmüyorum,artık sütçümüzden sütü fazla alıp buzlukta saklıyorum,evde süt bittiğinde de hemen buzluktakini kullanıp sıkıntı çekmiyorum.
           Sütçünüzden aldığınız sütü 3-5 dak.kaynatıp soğumasını bekleyin,soğuyunca kullanacağınız miktarlarda buzdolabı poşetine koyup buzlukta donmaya bırakın,ihtiyacınız olduğunda süt poşetini dolaptan çıkarıp suya tutun ki poşet sütten ayrılsın,yayvan bir pişirme kabına alın 10-15 dak. bekletip poşetinden ayırın,kısık ateşte eritin,5-10 dak.içinde sütünüz kullanmaya hazırdır.

11 yorum:

  1. mahirem pes doğrusu! herşeyi baklavayı dahi donduruyorum sütü hiç denememiştim Allah razı olsun şimdiden cuman mübarek olsun selametle kal canım

    YanıtlaSil
  2. ablacım esselam cici yüreklim.senden öğreneceğim daha çok şey var sanırım.bunu ilk senden duydum inan.ama söylemen iyi oldu cidden.ellerine sağlık.sevgiler...

    YanıtlaSil
  3. ablam benim izlemem altındasın.sıkı takipçinim ona göre.seviyorum seni nedeni yok belki.allaha emanet ol.sevgiler..

    YanıtlaSil
  4. tadında bir değişiklik olmuyor değil mi?hani bazı dondurucudan ççıkardığımız şeyler de hafif bir değişiklik oluyor ya

    YanıtlaSil
  5. Balpareciğim,
    ben bu saklama işini içmekten ziyade küçük oğlumun bisküvisi veya süt kullanılan tatlı,poğaça,kek vb.de kullanmak için yapıyorum,içildiğinde tadı değişik gelirmi bilmiyorum,deneyip bakmak lazım,süt ihtiyacı olduğunda insan bulduğuna şükrediyor :)

    YanıtlaSil
  6. size katılıyorum kutu süt kullanmaktan çok daha iyi bir yöntem en azından doğal

    YanıtlaSil
  7. Bebeği olanlar için ideal,

    ayrıca uzun ömürlü kutu sütlerinin bırak faydasını kansere bile sebep olduğu söyleniyor,
    bizim eve de uzuuun zaman oldu uzun ömürlü kutu sütü girmiyor...

    YanıtlaSil
  8. Selamun Aleykum bende saklıyorum buzlukta ama 500 ml lık su sıselerıne koyuyorum hem yer kaplamıyor hemde kac lt sakladıgımı bılıyorum posetlerde seklı bozuluyor ve cozdurmesı zor oluyor selam ve dua ıle

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bence poset mantikli..once olcup saklarsiniz sonra cikarip tencereye alip eritirsiniz :)

      Sil
  9. Bende açık süt aldım pişirdim soğuyunca bozluğa koymak istiyorum 5 gün filan evde olmuyacağım süt çözülünce bişey olurmu yada buzluğa değil de normal buzdolabına mı koymalıyım...

    YanıtlaSil
  10. esselamu aleyküm kıymetli kardeşlerim sütte dondurulunca bazı özellikleri kaybolur, yararlı organizmalarda ölür, pastörize sütlerde de değer kaybı vardır bunun nedeni ise ani yüksek ısıya ve soğumaya maruz kalmalarıdır.

    YanıtlaSil

HERKES YORUM YAPABİLİR,
siteniz veya bloğunuz yoksa ,profil seçin bölümünden Adı/URL yazan kısma tıklayın ,Ad yazan kısma adınızı ve soyadınızı yazın,
(yorumlarınızda iki isim kullanmanız,aynı isimle yazan diğer kardeşlerimizle karıştırılmamanız için önemli)
URL kısmını doldurmasanız da olur,yorumunuzu yazıp,

" YAYINLA "

yazısına tıkladığınızda yorumunuz gelir,ilginize çok teşekkür ederim.

KUR'AN IŞIĞINDA ÖLÜM, KIYAMET, AHİRET.....Mutlaka dinleyin...

BU SİTEDE YER ALAN KONULAR

Translate

Blog Archive

yasal uyarı

Protected by Copyscape DMCA Takedown Notice Search Tool HAYATCEMRESİ Adlı sitede yayınlanan tüm içerik hayatcemresi2.blogspot.com'a aittir.Hiçbir şekilde izinsiz kullanılamaz.
 
Copyright © HAYATCEMRESİ - Blogger Theme by BloggerThemes & freecsstemplates - Sponsored by Internet Entrepreneur