İNSTAGRAM

İNSTAGRAM
hayatcemresi_ instagram

بسم الله الرحمن الرحيم

بسم الله الرحمن الرحيم
(İnsanları) Allah'a çağıran,iyi ve faydalı iş yapan ve "Ben müslümanlardanım" diyen kimseden daha güzel sözlü kim vardır?
Fussilet suresi 33.ayet

Kutlu Doğum Programları ile Yerleştirilmeye Çalışılan Soft Peygamber Algısına Reddiye

Henüz 29 Yaşında Hakka Yürüyen bir Şehid'in Dilinden Muhteşem Bir Sohbet

23 Ekim 2010 Cumartesi

ETLİ PATLICAN YEMEĞİ

          "Bildigimizi zannetmemiz ögrenmemizin en büyük düşmanıdır."                             

                                                              (DR.C.BERNARD)
                                          
                         Rabbimin adıyla...
          Yaz sebzelerinin yerini kış sebzelerine bıraktığı şu günlerde,bu senenin son patlıcanlı yemeğini yaptım.Bu saatten sonra yaz sebzelerini almak biraz riskli ancak ben almadım.Canım annem ve babam köyden,kendi yetiştirdikleri sebzelerden yolladılar,gönül rahatlığı ile pişirdim elhamdulillah.Evimizde özellikle eşim patlıcan hastasıdır :) Onu memnun etmek için hemen pişirdim,bilirsiniz patlıcan kızartılınca lezzetine lezzet katılır,ben de öyle yaptım,buyrun tarifine geçelim.Tekrar belirteyim,soğan,sarmısak hariç diğer malzemeler köyümüzden...
MALZEMELER:
1 kg.kemer patlıcanı,
3-4 adet yeşil biber,
3-4 adet domates,
1 orta boy kuru soğan,
2 diş sarmısak,
tuz,karabiber,
patlıcanları kızartmak için zeytinyağı,
1/2 kg,kuzu kuşbaşı et,
YAPILIŞI:
Patlıcanlar alacalı soyulur,uzunlamasına dörde bölünür kare kare doğranır üzerlerine tuz serpilip karıştırılır,bir saat kadar bekletilir,yıkanır,kurutulur(temiz bir pamuklu bez tepsiye serilip üzerine patlıcanlar serilip  güneşte kurutulabilir,ben böyle kurutuyorum).

Suyu kuruyan patlıcanlar zeytinyağında kızartılır,bir tabağa alınır,

Önceden ısıtılmış tavaya etler konulur,karıştırılır,tavanın ağzı kapatılır,etler bıraktığı suyu çekinceye kadar pişirilir,

etler suyunu çekince,yemeklik doğranmış kuru soğan ve bir kaç kaşık zeytinyağı ilave edilir,beraber karıştırılarak pişirmeye devam edilir,

soğanların rengi sararınca,kabukları soyulup,doğranmış domates eklenir,karıştırılır,5 dakikada bu şekilde pişirilir,

doğranmış biberler,tuz ve karabiber ilave edilir,bir kaç dakika daha pişirildikten sonra tavanın altı kapatılır,kızarmış patlıcanlarda tavaya ilave edilir,

hepsi harmanlanır ve bir fırın kabına boşaltılıp yayılır,

üzerine 1 çay bardağı su gezdirilir,üzeri kapatılıp fırında yaklaşık bir saat pişirilir,fırından alınır,pilav ve cacıkla servis yapılır,afiyet olsun.

 

Diğer patlıcanlı tariflerime  

 

buradan bakabilirsiniz.

 

 

11 yorum:

  1. s a,eline sağlık cemrem,yemek nefiss olmuş,sebzeyide meyveyide vaktinde tüketmeli selam ve dua ile

    YanıtlaSil
  2. canım merhaba.öncelikle yeni adresin hayırlı olsun.çok memnun oldum inan.önceki adresinde resimlerini görmekte zorluk çekiyordum.Üstelik şimdi seni izlemeye aldım ve her tarifini takip edebileceğim.tekrar hoşgeldin d,iyorum ve bu güzel yemek için ellerine sağlık nefis olmuş diyorum.sevgiler

    YanıtlaSil
  3. Ellerinize, emeğinize sağlık. Çok güzel ve leziz olmuş.

    Saygılar.

    YanıtlaSil
  4. ne guzel tazecik sebzeleri yiyosunuz. Ellerine saglik cok da guzel olmuslar.

    YanıtlaSil
  5. Assalammualaikkum, Looks so yummy and great picture too. Have a great weekend dear..

    YanıtlaSil
  6. canım ablam selamların en güzeliyle hayırlı akşamlar.ellerine sağlık.patlıcanlı tüm lezzetleri çok seviyorum ben...süper bir görüntü inan...

    YanıtlaSil
  7. patlıcan deyince benim için akan sular durur hele bir de böyle etli domatesli olunca bunları yazarken bile ağzım sulanıyor.Yemek harika ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil
  8. Oyyy maşalah gülüm,bu ne güzel bir ziyafettir böyle..Rabbim ziyade etsin inşalah..Patlıcan sevilmez mi hiç? hele kızartılınca,üff ne güzel olur yemek.:) Görüntü şahane olmuş,arka fondaki salatayla birlikte bir lezzet şöleni..Afiyet olsn..muhabbetle...

    YanıtlaSil
  9. Yazdan son esinti olmuş tarifin:)
    Kış geldi ya,bol kalorili tariflere geçiş yaptık.Allah sonumuzu hayr etsin (amin):)
    Resim süper görünüyor ellerine sağlık mahirem...

    YanıtlaSil
  10. assalamualaikum, great blog, great pictures, great looking food... unluckily, i dont understand your language.
    have a nice day...

    YanıtlaSil
  11. Dear kakpah welcome my blog,
    I have blog translate, so understand my language.

    YanıtlaSil

HERKES YORUM YAPABİLİR,
siteniz veya bloğunuz yoksa ,profil seçin bölümünden Adı/URL yazan kısma tıklayın ,Ad yazan kısma adınızı ve soyadınızı yazın,
(yorumlarınızda iki isim kullanmanız,aynı isimle yazan diğer kardeşlerimizle karıştırılmamanız için önemli)
URL kısmını doldurmasanız da olur,yorumunuzu yazıp,

" YAYINLA "

yazısına tıkladığınızda yorumunuz gelir,ilginize çok teşekkür ederim.

KUR'AN IŞIĞINDA ÖLÜM, KIYAMET, AHİRET.....Mutlaka dinleyin...

BU SİTEDE YER ALAN KONULAR

Translate

Blog Archive

yasal uyarı

Protected by Copyscape DMCA Takedown Notice Search Tool HAYATCEMRESİ Adlı sitede yayınlanan tüm içerik hayatcemresi2.blogspot.com'a aittir.Hiçbir şekilde izinsiz kullanılamaz.
 
Copyright © HAYATCEMRESİ - Blogger Theme by BloggerThemes & freecsstemplates - Sponsored by Internet Entrepreneur