İNSTAGRAM

İNSTAGRAM
hayatcemresi_ instagram

بسم الله الرحمن الرحيم

بسم الله الرحمن الرحيم
(İnsanları) Allah'a çağıran,iyi ve faydalı iş yapan ve "Ben müslümanlardanım" diyen kimseden daha güzel sözlü kim vardır?
Fussilet suresi 33.ayet

Kutlu Doğum Programları ile Yerleştirilmeye Çalışılan Soft Peygamber Algısına Reddiye

Henüz 29 Yaşında Hakka Yürüyen bir Şehid'in Dilinden Muhteşem Bir Sohbet

10 Ekim 2012 Çarşamba

EVDE DOĞAL SIVI SABUN ve ŞAMPUAN NASIL HAZIRLANIR?

"Siz namazı hakkıyle kılmaya bakın ve zekatı verin! Kendi nefsiniz için her ne hayır yaparsanız, Allah katında onu bulursunuz. Muhakkak ki, Allah bütün yaptıklarınızı görmektedir"
(Bakara suresi 110.ayet meali)
Rabbimin adıyla başlarım...
Konuya nereden girsem bilmiyorum,konumuz yine doğal,sağlıklı ve helal sabunlar :)hatırlarsınız konuya önce kullandığımız,sabun ve şampunlanlardaki zararlı ve haram maddelerden bahseden bir yazı ile giriş yapmıştım.Can sıkıcı gerçekler vardı o yazıda.
Sonrasında Kudret hanımın doğal sıvı sabununu keşfetmiş konu ile ilgili görüşlerimi belirtmiştim. Allah-u Alem şimdi son noktadayız.
Sıvı sabunumuzu ve şampuanımızı evimizde kendimiz çok kolay ve en ekonomik şekilde hazırlayabiliriz.
Bunun için de en başta yapmamız gereken,doğal,katkısız,içinde haram maddeler barındırmayan güvenilir sabunlar bulmak.Resimde gördüğünüz sabunlar,aradığımız bu özellikleri taşıyan el yapımı doğal sabunlar.Zeytinyağlı,büyük kalıp sabunu,güvendiğiniz aktarlardan,özellikle de zeytin yetiştirilen yörelerde,köylerden,pazarlardan bulabilirsiniz,bizim sabunumuz egeden geliyor,banyomuzda bu sabun,veya başka çeşitleri ve küçükler için bebek şampuanı var.Başka şampuan yok.Şimdilerde ise bir de sabunun şampuana dönüştürülüp çam terebentin esansı eklediğim doğal şampuanımız var.
Diğer sabunları da yine güvendiğiniz aktarlardan veya bildiğiniz güvendiğiniz yörelerden,belki büyük marketlerden temin edebilirsiniz.
El yıkamada doğal kalıp sabunlar çok çabuk eriyor ve kullanım zor oluyor.Bu yüzden daha rahat kullanılır hale getirmek için,onları sıvı sabuna dönüştürmek en mantıklısı.Ayrıca sıvı sabununuza katacağınız güzel konkulu aromatik yağlar,kokusunun güzelleşmesini ve daha istekle kullanılmasını sağlıyor.Ben bu sabunda koku vermesi için gül yağı kullandım,sabunun çok yoğun bir kokusu yok,ancak elinizi koklayınca gül kokusu geliyor.Belki gül yağı miktarı artırılırsa koku daha çok hissedilir,ancak maliyeti yükseltmemek için kullandığım miktarı yeterli gördüm.Amacım,hem helal,hem sağlıklı ve aynı zamanda da çok ekonomik bir sabun elde etmekti.
Banyoda sabunu kalıp olarak kullanmak daha kolay ancak,saçlar için çok faydalı çam terebentin esansını kullanabilmek ve güzel bir kokusunun da olması için,sabunun şampuana dönüştürülmüş hali yine güzel bir seçenek olarak karşımızda duruyor.
Sözü daha fazla uzatmadan gelin şimdi,evde doğal sıvı sabun ve şampun nasıl hazırlanır?kısaca bahsedeyim inşaAllah...
EVDE SIVI SABUN NASIL HAZIRLANIR? 
Sıvı Sabun İçin Gerekli Malzemeler:
150 gr.zeytinyağlı katkısız kalıp sabun(doğal,helal maddelerle hazırlanmış herhangi bir kalıp sabun olabilir,ancak bıttım sabunu olmasın,bıttımla hazırlanan sıvı sabun veya şampuanda,bekledikçe kıvamında yoğunlaşma oluyor,jölemsi bir hal alıyor,tekrar az miktar su ile sulandırıp,tekrar çalkalayıp kullanmak gerekiyor,ama köpürmesinde bir problem olmuyor,ancak bu şekilde kullanmak istemedim,bıttımla hazırladığım sıvı sabunu çamaşır makinasında,deterjanla beraber kullanıyorum),
1 litreden fazla su,
1 yemek kaşığı gül yağı,
sabunu hazırlamak için blendır,
hazırladığımız sabunu koymak için kapağı pompalı,sıvı sabun şişesi,
Evde Pratik Sıvı Sabunu nasıl hazırladım?
kalıp sabunu üzerini örtecek miktar su içinde iyice yumuşayıncaya kadar beklettim,
yumuşayan sabunu suyu ile beraber blendra koydum,
1 litreye tamamlanacak şekilde soğuk su ilave ettim,
blendırın kapağını kapatıp çalıştırdım,
karışımın içinde pütür kalmayıncaya kadar blendırdan geçirdim,
karıştırıp kıvamına baktım,biraz daha su ilave edip tekrar karıştırdım,sıvı sabun kıvamında hatta biraz daha koyu bir karışım elde ettim,
içine 1 yemek kaşığı da gül yağı ekledim,tekrar blendırda çektim,
akışkan bir kıvamda olan karışımı(kıvamı koyu ise su ile açabilirsiniz),
sıvı sabun şişesine doldurdum,temiz,sağlıklı günler için güvenle kullanabileceğimiz sabunumuz kullanıma hazır...
Bu ölçülerle resimde görülen 500 ml'lik sabun şisesinden ağzına kadar dolu iki şişe sıvı sabun elde ettim.

Bizim küçükler mankenlik yaptı :)
gül kokulu,görüldüğü gibi kolayca sıkılan ve güzel köpüren bir sabun elde ettik.Daha rahat bir kullanım için,sabunun kıvamını resimde görülenden biraz daha açık yani akıcı kıvamda hazırlayın,yani çırparken su miktarını biraz daha artırın.Ayrıca bekledikçe de kıvamı koyulaşıyor bu yüzden de daha akıcı hazırlamakda fayda var.
 EVDE DOĞAL ŞAMPUAN NASIL HAZIRLANIR? 
Yandaki resimde gördüğünüz bıttım sabununun* yarısını 75 gr.kadar,yine resimde gördüğünüz el yapımı doğal zeytinyağlı sabunun da 1/5'ini 75 gr.kadarını sığacakları bir kaba alıp üzerlerini kapatacak kadar su ekledim,
su içinde iyice yumuşayan sabunları suyu ile beraber blendıra koyup üzerini 1 litreye tamamlayacak kadar soğuk su ilave ettim,
aynen sıvı sabunda olduğu gibi içinde hiç pütür kalmayacak şekilde blendırdan geçirdim,
hazırladığım karışıma 2 tatlı kaşığı çam terebentin esansı ekleyip tekrar blendırı çalıştırıp iyice karıştırdım,(kıvamına bakıp koyu ise biraz daha su ilave edip yeniden blendırdan geçirin)
hazırladığım şampuanı uygun bir şişeye boşaltıp kapağını kapattım,evinizde varsa pompalı boş bir şampuan veya sabun şişesine koyarsanız kullanımı daha kolay olur,
şampuanımız hazır,
sağlıklı,mutlu günlerde kullanın.
Son günlerde sevincime diyecek yok,kendi yaptığım sıvı sabunu gönül rahatlığı ile kullanıyorum,bitecek diye de endişe etmiyorum,elhamdulillah artık bu iş evde kolayca halloluyor,daha ne olsun?Rabbime bize verdiği,iman nimeti,tertemiz nezih bir hayat yaşama isteği ve gayreti lütfettiği için,bimediğim,sayamadığım rakamlarca hamd olsun...
Sıvı sabun için not:Sıvı sabunu sonraki hazırlayışlarında,içine kokulandırmak için aromatik yağlar yerine,hazır aldığım,doğal sıvı sabunlardan,2-3 yemek kaşığı ilave ettim.Bu sabunlar,lavantalı,defneli,vb.güzel kokulu doğal,güvenilir sabunlardı.
Hazırlarken yukarıda belirttiğim gibi,sonraki sıvı sabun yapışlarımda,kıvamını daha açık hazırladım,su miktarını biraz daha artırdım. 
Yukarıda belirttiğim şekilde hazır sıvı sabun ilave etmeden de sıvı sabun yapabilirsiniz.En son hazırladığım sıvı sabunun içine 1 yemek kaşığı kadar sızma zeytinyağı,ekledim,kokulandırmak için ise bu sefer menekşe yağı kullandım.Menekşe yağının etkili ve kalıcı bir kokusu var,ellerinizi sabunlarken misler gibi kokuyor,yıkadıktan sonrada güzel kokusu elde kalıyor,tabii koklayınca koku geliyor :) 
*Şampuan için not:Şampuanda zamanla kıvam kazanma,jöleleşme oldu,yumurta akı gibi bir hal aldı,ben bu durumu çam terebentinine bağlamıştım,ancak sıvı sabunda da bıttım kullanınca onda da benzer bir durum oldu,bu durumun bıttım sabunundan kaynaklandığına kanaat getirdim,bu yüzden bıttımı,sabun ve şampuanda bundan sonra kullanmayı düşünmüyorum.  
Son yayınladığım,güncellenmiş zeytinyağlı sıvı sabun ve şampuan yapımı ile ilgili YAZIMA BURAYA TIKLAYARAK ulaşabilirsiniz. 

Doğal zeytinyağlı kalıp sabunu nereden bulabilirim?diyenler, İşte size bir adres:

ADRESE ULAŞMAK İÇİN TIKLAYIN

71 yorum:

  1. Sagolun tarif için, ben de doğal el sabunu yapmıştım fazla köpürmemişti, deneyeceğim inşallah sizin tarifi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bizim sabunun köpürme problemi yok,çok fazla olmasa da tatmin edecek kadar köpürüyor,zaten çok köpürenler kolay kolay da elden gitmiyor,
      dikkat ettiyseniz hazır ucuz sıvı sabunlar öyle...

      Sil
  2. Allah razı olsun benim için çok faydalı bir paylaşım özelliklede çocuklar sıvı sabunu çok kullanyor...
    Bir sorum olucak katkısız sabunları nereden temin edebiliriz bizim buralarda genelde yeşil sabunlardan var onlardan kullanılabilirmi bıttım sabununu bulmak biraz zor zannedersem selamlar..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hanifecim,bıttım sabunu şart değil,herhangi bir doğal helal maddelerle hazırlanmış sabunlardan olması yeterli,
      katkısız sabunları nereden temin edeceğine gelince yazının giriş kısmında yazmıştım gözünden kaçmış anlaşılan :)tekrar buraya da aynısını yazayım:
      "Zeytinyağlı,büyük kalıp sabunu,güvendiğiniz aktarlardan,özellikle de zeytin yetiştirilen yörelerde,köylerden,pazarlardan bulabilirsiniz.

      Diğer sabunları da yine güvendiğiniz aktarlardan veya bildiğiniz güvendiğiniz yörelerden,belki büyük marketlerden temin edebilirsiniz."
      aradığımız niteliklerde üretilmiş yeşil sabunlarda pekala olur.

      Sil
    2. Sağol arkadaşım en kısa zamanda Allahın izniyle yapacağım..

      Sil
  3. Sevgili Hayat Cemresi :) bu tarifi verdiğiniz çok iyi oldu kısa bir süre önce benim de böyle bir tecrübem oldu ancak yanlış yöntem tercihimden dolayı rezil oldum :)) ben sabunu suyu ile birlikte ocağa alarak kaynamaya bıraktım ve sabun erisin diye sürekli karıştırdım, sonrasında köpük yığını birşey elde ettim blendır hiç aklıma gelmemişti. Sizin kullandığınız sabunlardan bizim evde de var ben de denemek istiyorum, teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Buket,
      bu sabunun yapılışını kendim düşündüm yaptım,sonra internette araştırdım başka yapan var mı diye,evet yapanlar olmuş,ancak zoru seçmişler,yaptıkları sabunun resimlerini de göremedim,belki bana denk gelmedi,
      rendeleyerek yapmışlar,dediğin gibi kaynatmışlar,işi zorlaştırmamak ve kıvamını anlayabilmek için soğuk su kullanılmalı,
      rendelemek gibi zor bir yöntem yerine de mümkünse sabunu bir kaç parçaya bölüp suda bekleterek yumuşatmak ve sonra blendırdan geçirmek daha kolay,
      ayrıca diğer tariflerde piyasada satılan,katkılı sabunlar kullanılmış,
      inşaAllah tarifimi deneyip sizde memnun kalırsınız,sevgiler...

      Sil
    2. Bende zeytinyağlı defneli sabunu rendeeyip sıcak suyla erittim içine 1,5 kaşık doğal zeytinyağı ekledim birazda gülsuyu katıp karıştırdım mis gibi kokuyor yoğun olunca biraz su katıp sıvılaştırdım ama sabunum köpürmüyor 5 kiloluk yoğun bir sabun oldu ama hiç kopuk yok acaba sabun undan mi bana yardımcı olur musunuz teşekkür ederim.

      Sil
    3. Sabun miktarınız bir hayli fazla ama köpürmemesinde zeytinyağı miktarının fazla gelmesi ve gülsuyu etkili olabilir diye düşünüyorum. Normalde defneli sabun kolay köpüren bir sabun mudur yoksa az köpürme özelliği mi var? Eğer böyle ise içine ilave edilenlerle bu sonuç ortaya çıkmış olabilir. Siz o sabununuzu çamaşır makinasında kullanın zeytinyağlı sabunla verdiğim tarife uyarak yeni bir sabun hazırlayın.

      Sil
  4. Ellerine sağlık çok güzel bir paylaşım ben de çamaşır deterjanı denedim oda güzel oluyor. Ama sıvı sabunu ve şampuanı ilk defa sizden öğrendim teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. baharatlı tatlar,
      bak şimdi ben de deterjanı merak ettim :)o işi de evde halletsek ne kadar iyi olur,paylaşırsan sevinirim,
      sevgilerimle...

      Sil
  5. Sa.bende evde artan kalip sabunlari dgrlendirmek icin onlari bir sisede toplayip su ilavesiyle kaynatmistim.fkt pek kopuren bir sabun olmamisti.birde sxn tarfnzi deniycem ins. Birde sizden bir konuda fkkir almk istiyorum 7 aylk hamileyim.1 hftdir kuru oksuruge tutuldum.ne onerebilirsiniz dogal yollarla care ariyorumsevgilerimle.Aeo/hale

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. halecim,zannediyorum bu kaynatma işini sabun daha iyi erisin diye yapmışlar,hiç gerek yok,suda bekleyen sabun zaten yumuşuyor,blendırda da çekilince istenilen hale geliyor,yine belirteyim,kullandığın sabun,mutlaka doğal sabun olmalı...

      Öksürük zordur,çok geçmiş olsun,
      senin için güvendiğim kaynaklardan bir iki alıntı yapayım,inşaAllah işine yayar:

      "Marul, göğsü yumuşatır, bronşları ve öksürüğü iyileştirir. İncir yeyiniz.

      Öksürük için, ayrıca, gece yatarken boğazınıza bir cimcik karabiber atınız. Üzerine su içmeyiniz."gıda raporu

      "Öksürüğe ballı zencefil - 3-4 parça zencefil, 1 kaşık bal, 1,5 su bardağı su. Yapılışı: Su ile zencefil 4 dakika kaynatılır. Bal ilave ederek tatlandırılır. Sabah ve akşamları içilir."iyilik güzellik
      bende şunu önereyim,
      1-2 kaşık dut pekmezini,az miktar zeytinyağı ile karıştırıp ılıt,içine bir miktar da toz zencefil atıp karıştır,sonra da iç,inşaAllah faydasını görürsün,
      dikkat etmen gereken başka bitki reçeteleri uygulamak istersen içeriğindeki bitkileri hamilelerin kullanıp kullanamayacağı,
      yatarken de yastığın yüksek olsun,
      benden de sevgiler canım,öksürüğün inşaAllah geçince haber ver olur mu?
      okuyup da başka tavsiyesi olan olursa minnettar kalırız...

      Sil
  6. İnşaAllah yapıcam bu sabunu ve şampuanı...
    Harika bir paylaşım..
    Sevgiler canım..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Melihacım,
      benden de sevgiler...

      Sil
  7. cnm bu tarife nasıl sevindim anlatamam:) en kısa zamanda yapıcam inş... senin önerdiğin markalardan aldım ama gerçekten biteceğinden korka korka kullanmaktansa bu gayet ekonomik oluyordur herhalde... teşekkürler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :))canım benim,
      ben de aynen senin gibi biteceğinden korkuyordum,hatta parasından ziyade postaneye gidip para yatır,mail at,kargoyu bekle,zoruma gidiyordu,şimdi rahat rahat kullanıyorum,bitecek endişem yok,elhamdulillah...

      Sil
  8. aa cnm bir de aktarlarda gördüğümüz doğal sabunlar olur herhalde ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. doğal sabun olsun yeter,çeşidi veya aldığımız yerin önemi yok.

      Sil
  9. S.A. SIVI SABUN YAPMA FİKRİ ÇOK MANTIKLI GELDİ. BENDE DE ZEYTİNYAĞLI SABUNLARDAN VARDI. BUNU DENEYECEĞİM. SORMAK İSTEDİĞİM ŞAMPUANLA İLGİLİ. SAÇLAR YUMUŞAK OLUYORMU MALUM SABUN ÇOK SERTLEŞTİRİYO VE YAĞLI YAPIYOR.
    VAKİT BULURSAM SİTENİZİ TAKİP EDİYORUM. ÇOK YARARLI BİLGİLER AKTARIYORSUNUZ. ALLAH RAZI OLSUN.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sabun ilk kullananlar için evet sertleştiriyor,ama zamanla saçınız eski haline dönüyor,biraz sabır gerekiyor,
      yağlı yapmasına gelince,bence bu kullandığınız sabundan dolayı değil,saç yapınızdan kaynaklanıyor,ayrıca yağlanması çok güzel,bu sayede saçınız besleniyor,
      hazırladığım şampuanın içine ilave ettiği,çam terebentin esansına gelince saçlar için çok faydalı olan,çam türü ağaçların gövdelerine açılan yarıklardan sızan doğal bir sakızdan elde ediliyor,saçlar için çok iyi,

      saç bakımı,saç dökülmelerini önlemek,saçları gürleştirmek,kepeklerden arındırmak için kullanılıyor,
      her hangi bir şampunana da konulabilir,
      tanıtım bilgilerinde,bu esansla saçlara masaj da yapılması önerildiği için ben de şampuana biraz fazla ilave ederek,hem masaj,hem temizleme işini beraber yapmayı amaçladım,biz memnunuz,
      inşaAllah deneyip sizde memnun kalırsınız,
      her zaman beklerim,
      isminizi de yazarsanız sevinirim...

      Sil
  10. İsmim Bilge,
    çok teşekkür ederim bilgi verdiğiniz için

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bilge kardeşim,
      tanıştığımıza sevindim,ben de teşekkür ederim,
      selametle kalın...

      Sil
  11. http://www.uzmantv.com/kalip-sabun-nasil-yapilir


    selamun aleykum abla.az once dikis makinesini kullanmak icin uzman tvye bakmistim,tevafuk sabunun nasil yapildigini anlatan bir video gordum.aklima hemen sen geldin.isine belki yarar diye adresi kopyaladim.rabbime emanetsin.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ...we aleykumselam canım kardeşim,
      çok teşekkür ederim,en üstte görülen büyük kalıp zeytinyağlı sabunun yapılışını çocukken yörüklerden görmüştüm,iyice sertleşmeden kuvvetli bir ip yardımı ile kesip kalıp haline getirip sonra iyice kurutuyorlardı,tabii onlar çok miktarlarda yapıyorlardı.

      Sil
  12. Esselamualeykum ablacım...
    Her zamanki gibi yine hayran kaldım. Yazılarınızı okurken çok imreniyorum. Ne kadar dikkat etsekte şuan sizin kadar yapamıyorum. inşaAllah (şartlar her zaman istedikten sonra el verirde, verdirtebildiğim bir zamanda) denemek istediğim tarifleriniz arasına bunuda aldım. Rabbim hassasiyetinizi, dikkatinizi artırsın ki bizde sizden faydalı bilgiler/tarifler öğrenmeye devam edelim... :)
    En emine emanetsiniz... Selam ve Dua ile...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. we aleykumselam canım kardeşim,
      o senin güzel görüşün Rabbim beni affetsin,günahları çok aciz bir kulum işte,
      hepimiz birbirimizden bir şeyler öğreniyoruz,Rabbim razı olacağı bilgilerle donanıp,bu bilgilerimizi de salih amellere dönüştürmeyi hepimize nasip etsin(amin),
      sende O'(c.c)na emanetsin,kalbi sevgi ve dualarımla...

      Sil
  13. Tsk ederim arastirip yazdgnz icin.Allah raziolsun.pekmez zencefil yag uclusunu gunde 2 defa yaptm.cok sukur azalma oldu sanki.Aeo/hale

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. halecim,
      çok sevindim,inşaAllah tamamen şifa bulursun,o üçlüyü kullanırken de şifa bulman için dua etmeyi ihmal etme,zaten yapıyorsundur ama yine de hatırlatmak istedim :)

      ayrıca bu üçlüyü oğlum için kullanıyordum,aile hekimimize de bahsetmiş,ondan da onay almıştım,

      hayırlı cumalar,sağlıklı günler diliyorum,sevgiler...

      Sil
  14. Bu piyasadaki sabun ve şampuanlara fena alışmışız maalesef. Bana da bir yakınım bulaşık için yapmış getirmişti ama kullanamadım kokusundan dolayı. Aromatik yağlar iyi fikir. Zarar olduğunu bile bile kullanıyoruz kimyasalları.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çamaşır bulaşıkta deterjanları biz de kullanıyoruz ama elhamdulillah vücut ve saç temizliğinde biz yıllardır doğal sabun kullanıyoruz,el temizliğinde ise piyasada satılan klasik el sabunlarını kullanıyorduk ta ki buradaki yazıyı okuyuncaya kadar.

      Sil
    2. merhaba hatice abla
      bende elimden geldiğince bunlara dikkat ediyorum.bir kaç tavsiyede de ben bulunmak isterim.
      öncelikle bulaşık makinesi deterjanlarından çok rahatsızdım.onun için kül suyu kullanıyorum.eskiden köylerde baya yaygınmış.borakslı karışımlarda yapılabilir ama onları yapmak hem masraflı hemde zahmetli geldi bana.kül suyu yapımını buğday.org dan okuyabilirsiniz.her türlü deterjan yapımından da ayrınıtlı bahsedilmiş.benim güvendiğim bir site inş sizlerde memnun kalırsınız.ben sonuçtan memnun kaldım.
      çamaşır makinesi için yine kül suyu kullanılabilir ama ben hiç denemdim.benim kullandığım sodamatik.içindeki bileşen zaten deterjanların esas maddesi.ek olarak diğer kimyasallar yok.ben ankarada gimsadan ankara soda ve sodamatiğini alıyorum.sodayı beyazlara ,sodamatiği renklilere kullanıyorum.zaten sodayı duymuşsunuzdur.tertemiz yapıyor.

      Sil
    3. Tuğbacım,
      verdiğin bilgiler için çok teşekkür ederim,Rabbim razı olsun,kül suyu ilginç geldi,yanlış hatırlamıyorsam kül ile temizlik Peygamberimiz'in(s.a.v)hadislerinde de var,
      bulaşık ve çamaşır makinalarında deterjan kalmıyordur diye ümid ediyorum,çünkü fazla su ile yıkama yaptırıyorum ayrıca ilave durulama yapıyorum,çamaşır makinamdan çıkan çamaşırlar hiç deterjan kokmuyor,ankara sodamatik'i ben de kullanıyordum,son zamanlarda denk gelmedi alamadım,

      elimden geldiğince dikkat etmeye çalışıyorum ama beni aşan,zorlayan konularda da kendime sıkıntı yapmıyorum,stres de sağlığı bozan en büyük sebeplerden,
      Rabbim yardımcımız olsun(amin),
      sevgilerimle kardeşim...

      Sil
  15. Sevgili Hayatcemresi kardeşim,size sorum şöyle: yaptığınız şampuanda bir süre sonra katılaşma/donma oldu mu? Ben de geçen sene bir şampuan yapma girişiminde bulundum ancak şampuan soğuduktan sonra katılaştı.Ben sabunu rendeleyip sıcak suda eritmiştim ve içine çam terebentin ve birkaç yağ eklemiştim, ne var ki şampuanım soğuyunca katılaştı ve şişeden akmaz oldu, ne kadar su eklersem ekleyeyim bu durum değişmedi, zaten bir yerden sonra su fazla geldiği için hiç köpürme de olmadı.Ben nerede hata yapmış olabilirim acaba? Yoksa sabunumda mı bir sorun vardı? Yeniden bu konuyu araştırırken size rastladım, bu kez sizin tarifinizdeki gibi yapayım diyorum ama sadece bıttımla yapsam sorun olur mu?Çok soru sordum hakkınızı helal edin,çok teşekkür ederim şimdiden, Allah'a emanet olun...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. neverend kardeşim sayfama hoşgeldiniz :)
      şampuanın kıvamında donma olmadı,sadece daha fazla kıvam kazandı,bilirsiniz yumurta akı nasıldır,o şekilde bir kıvamı oldu,ancak pompalı şişeden bastırınca akıyor,normal şişeden de elimize alınca,istediğimiz miktardan sonrasını adeta elimizle kesip,elimizde bırakıyoruz,aksi takdirde geri şişeye dönüyor :)
      köpürmesi için de az miktar yeterli olmuyor,1-2 yemek kaşığı kadar almak gerekiyor,bu bizim için bir problem teşkil etmedi,çünkü zaten hazır şampuan kullanmıyoruz,sabun kullanıyoruz,önce saçı sabunlayıp yıkamadan bu şampundan da döküp kullandığım oluyor,
      sabun kullanınca çam terebentini kullanma imkanı yok gibi veya zor diyelim,ama bu şekilde kullanabiliyoruz,
      sizin hazırladığınız şampuanda bahsettiğimden farklı bir durum olduysa,kullandığınız sabundan kaynaklanmış olabilir,
      ben bir dahaki sefere içine az miktar zeytinyağı da ilave etmek istiyorum,belki o zaman ilk kıvamı kalıcı olur,
      tek bıttımla nasıl olur bilmiyorum ancak benim bu şekilde kullanmış olmam tamamen elimde olan malzeme ile alakalı,
      isterseniz çok az miktarla deneyin,
      ben bu tür olumsuzluklara doğallık adına,sağlık adına razıyım,yeterki kimyasallarla vücudum haşir neşir olmasın :)
      denerseniz sonucu yazın olur mu?
      Ayrıca ben sıvı sabun için de şampuan için de kullandığım suyu hep soğuk su olarak kullandım,soğuk suda sabunu bekletirseniz zaten eriyor,rendeleme zahmetine girişmeye,hele de bazılarının yaptığı gibi kaynatma gibi gereksiz bir işlem yapmaya hiç gerek yok,
      hakkım varsa helal olsun,
      selametle kardeşim...

      Sil
    2. neverend kardeşim,
      tecrübelerimden çıkardığım sonuç şu:
      problem bıttımda,kullanmanızı önermem :(

      Sil
  16. mrb bende arastırmısdım gecenlerde baska bi sitede ve bugun denedim biraz sulu oldu rendeli tarifden biraz zahmetli oldu tekrar arstırınca size rastladım ben bursada oldugım için zeytin yag sabunu bolca var dediğiniz gibi sulandırıp tekrar koyulaşmasını istiyorum sizinki koyu kıvamı güzel olmuş birde böyle denim birde birşey sorcam renklendirmak için ne yapmak lazım acaba gıda boyası zaten zararlı kullanmak istemiyorum başka ne kullana biliriz

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. volkan bey,ben ne sabunu,ne de şampuanı renklendirme gereği duymadım,o yüzden bir fikrim yok :(

      Sil
    2. renklendirme ve koku katmak için portakal kabuklarını veya limon kabuklarını 15 dakikada suda kaynatıp o suyu katarsanız bu şampuanların içine hem kokulu hem de renkli şampuanlarınız olur .

      Sil
  17. sayın hayat cemresi bu yazıyı okuduğuma çok sevindim yıllardır kullanmadigim şampuan ve sabun turu kalmadı maliyetinin yani sıra saçlarıma hiç iyi gelmedi saç dökülmesi çok fazla olduğu gibi sürekli kaşıntı ve rahatsızlık hissediyorum sabun kullanımında çok yoğun bir kepek oluyor inşallah bu karışım iyi gelir saçlarım çok yağlı olduğundan içine lavanta yağı da karıştırmak istiyorum iyi olur mu sizce Allah a emanet olun

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. veyis bey,
      biliyorsunuz saç dökülmesinde kullandığınız ürünlerin etkisi mutlaka vardır,ancak bu durum daha çok ırsi oluyor,dermotoloji uzmanına görünmenizi de öneririm,
      lavanta saç için iyi ise tabii ki kullanabilirsiniz,
      ayrıca ılıtılmış saf zeytinyağı ile saç diplerinize masaj yaparak yağlayabilirsiniz,bir saat kadar beklettikten sonra da yine saf zeytinyağlı sabunla saçlarınızı yıkayıp durulayın,bunu haftada en az bir kere yapın,biliyorsunuzdur,zeytinyağı ile yağlanmak Peygamberimizin(s.a.v)bizlere tavsiyesi,
      ayrıca biz hangi rahatsızlığımız olursa olsun,gerekli tedavinin haricinde,dua ederek,inanarak şifa niyetine bir kaç yudum zemzem içeriz,
      çünkü zemzemi ne niyetle içerseniz ona yönelik fayda göreceğimiz de yine Peygamberimiz'in(s.a.v)bildiriyor,
      selametle kalın...

      Sil
  18. Ablacım itiraf etmek gerekirse blogunuza ilk baktığım da bu şampuan tarifinizi görmüştüm ama hiç uğraşamam demiştim.
    Ama artık öyle düşünmüyorum sağlığımız için elimizden gelen herşeyi yapmalıyız.Normal şampuanları sadece para kazanmak için yapmıyorlar müslümanları yada kendileri dışındaki insanları sağlıksız çürük bir nesil olsunlar diye yapıyorlar. :( BİZİMDE UYANIK OLMAMIZ LAZIM....
    Yanlız bir sorum olacak.Bana sabun kullanmamı tavsiye eden bir kardeşim sabunu kullandıktan sonra sirke ile durulamamı söylemişti.Sonuç çok güzel olmuştu, sabunla sertleşen saçlar birden sirke ile yumuşuyor.Şimdi bu karışımın içine sirke eklesek nasıl olur diye soruyorum, bir sıkıntı olmaz herhalde değil mi?Zaten nebevi yöntemde de var sirke ''sirke ne güzel katıktır'' demiş Rasulullah bizde bu şampuanın içine katsak mı :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aminecim,
      bahsettiğin sertlik sabunu ilk kullananlarda daha çok görülüyor,kullandığın sabun,gerçekten katkısız doğal,zeytinyağlı bir sabun ise zamanla saçlar alışıyor,ama tabii sirke ile durulamanın da faydası var,
      şampuana sirke eklenirse nasıl olur bilmiyorum,az miktarında dene,sonuç olumlu olursa hepsine de katarsın,şampuanın gayet akışkan olsun,bekledikçe kıvamı koyulaşıyor,hazırlamadan önce yukarıdaki yorumları da okursan faydalı olur,
      kolay gelsin :)sevgiler...

      Sil
  19. merhabalar ben sitenizi tevafuken buldum çok hoşuma gitti.bu aralar sağlıklı yaşama fena takmış durumdayım:)bir arkadaşım hunca life adında doğal ürünler satıyor.acaba gerçekten doğal mı tam olarak bilmiyorum.sitesine girdim orada diyor ki hiçbir doğal üründe tam anlmıyla doğal olmazmış.az miktarda da olsa kimyasal karışırmış.bu ürün hakkında bir bilginiz var mı?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. merhaba yeliz hanım sayfama hoşgeldiniz :)
      bahsettiğiniz markayı bu güne kadar duyduğumu hatırlamıyorum,hiç bir bilgim yok,

      ancak bildiğim kadarı ile naturalive'in rujları hariç bütün ürünleri çok sağlıklı ve doğal,rujlarında titanyum dioksit var,doğal bir madde ancak vücuda çok zararlı bir madde,

      sabun konusunda ben burada sizlerle tarifini paylaştığım sabunu hala yapıp kullanıyorum,keza şampuanı da öyle,zeytinyağlı doğal sabunla yapıyorum,
      sıvı sabunu hazırlarken içine,başka marka doğal lavantalı bir sıvı sabundan da biraz ilave ediyorum,çok miktarda ve güzel kokulu bir sabunumuz oluyor,rahat rahat kullanıyoruz elhamdulillah,

      selametle kalın...

      Sil
  20. hoşbulduk hatice abla:)aslında ben dediğiniz sabun ve şampuandan yapmak istiyorum ama saçımı boyattıktan sonra çok sertleşti.şimdi o şampuan saçımı daha çok sertleştirecek:(sirkede tam anlamıyla saç kremi kadar yumuşatıyor mu bilmiyorum.benim bu hunca life dediğim markayı arkadaşım yaptığı için ona ulaşmam daha kolay olur.bu markadada makyaj malzemeleri,şampuan,kremler vs. var.rica etsem mu markanın kullanılabilir olup olmadığına bakabilirmisin hatice abla?ben bakarım ama senin kadar geniş çaplı bir bilgim yok.oyüzden senden rica ediyorum.buarada diğer paylaştığınız ürünleri kesinlikle denemek ıstiyorum.hatta arkadaşlarımada söylücem inş.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yelizcim,bahsettiğin markanın sitesine baktım,üyelikle ilgili yazılanlar bana şu,titan saadet zincirini hatırlattı,
      sanki insanları üzerlerine basıp yükselecekleri bir basamak olarak görüyorlar,ne kadar çok ürün sattırırsan o kadar çok kazanırsın mantığı,

      ürünleri ile ilgili ne doğal olduğuna dair,ne de helal ve sağlıklı olduğuna dair hiç bir bilgi bulamadım,şahsen ben hiç bir ürününü alıp kullanmam,kimseye de tavsiye etmem,

      naturalive ürünleri helal sertifikalı ve istisnaları hariç doğal ve sağlıklı ürünler ve bildiğim kadarı ile de sahipleri inançlı dürüst insanlar,ürünlerini tavsiye ederim,

      şunu da belirteyim tavsiye etmemde hiç bir karım yok,bir anlaşmam yok,ben de müşterileriyim,bir kaç ürünlerinin de tanıtımını yaptım o kadar,

      saç boyasına gelince piyasada satılanlar çok zararlı ve bence saçı mahvediyor,bence önce önce sağlık gelir,sonra estetik,saç boyalarının zararsız doğal ve helal olanları var mı bilmiyorum,
      annelerimizin,ninelerimizin ellerine yaktığı kınadan şaşma derim,
      geniş çaplı bilgi konusuna gelince mübalağa etmişsin :)
      sevgilerimle...

      Sil
  21. teşekkür ederim hatice abla.naturalive nin sitesine girdim çok güzel şeyler vardı.videolarada baktım.Rabbim rızıklarının helal ve sağlıklı olanlarından yememizi nasıp etsin inş çok teşekkür ederim hayırlı akşamlar.

    YanıtlaSil
  22. Gerçekten çok faydalı bilgiler verdiniz. çok teşekkür ederim. Ben zaten doğal sabun kullanıyordum saçlarımı yıkarken ama şampuan ve çam terebentin fikri hakikaten çok güzel. Özellikle dökülmeyi önleyici özelliği dikkatimi çekti. En kısa zamanda yapmayı deneyeceğim. Elinize, yüreğinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. uzn sayfama hoşgeldiniz,
      çam terebentini,saç dökülmesinin giderilmesi için faydalı,ancak saç dökülmesinin farklı sebepleri olduğunu da biliyoruz,hormonlarımız,beslenme şeklimiz,genetik yapımız,suyumuz,sabunumuz,şampuanımız hepsinin etkisi var,

      inşeAllah deneyip beklediğiniz olumlu etkiyi görürsünüz,kıvamı gayet açık olsun olur mu?bekledikçe katılaşabiliyor...

      Sil
  23. merhaba. ismim fulya. bloğunuzu doğal şampuan yapımını araştırırken buldum ve gerçkten çok beğendim. bn hayvanları çok seviyorum. sokakta beslediğim sokak dostlarım var. elimden geldiğince yardım ediyorum onlara. kısırlaştırp, aşılarını yaptırmaya, hasta olanları tedavi ettirmye çalışıyorum. bunlar beni çok mutlu ediyor. hayvan deneyleriyle ilgili bir videoyu izledikten sonra, hayvanları sevmemin yetmediğini farkettim. yıllardır kullandığım ürünlerin çok sevdiğim dostlarıma acı verdiğini öğrenmek beni oldukça üzdü. ben de olabildiğince doğala yönelmye karar verdim. önce hayvan deneyi yapmayan markaları araştırdım. ürünlerinden sipariş ettim. memnunun evet ama, eğer evde yapabileceksem neden o kadar masraf yapayım ki diye düşündüm. yapabileceğim ürünleri kendim yapmak istiyorum bundan böyle. ve sizin şampuanınızı yaptım, henüz kullanmadım ama beğeneceğime eminim. daha önce de saçlarımı defne sabunuyla yıkıyordum. çam terebentini zaten her şampuanıma ekliyorum doktorum önermişti. ek olarak menekşe yağı da ekliyorum saçlarımı yumuşatıp, parlaklık veriyor. yeni şampuanıma ikisini de ekledim. hatta bir dahaki sefere 1 ampul evigen e vitamini de eklemeyi düşünüyorum. şimdi sırada diş macunu yapımı var. misvak tozunu bulamadım. kendisi var misvağın. rendeleyip, robotta çeksem olur mu sizce? bir de sabun cevizi diye birşey duydum. onu da bulamadım ama sanırım arayıp da bulamadığımız şey o :) diş macunu yapımında, çamaşır yıkamada vs. temizlik için herşeyde kullanılabilir gibi.
    yeniden teşekkür ederim tarifleriniz için. sürekli takip edicem sizi artık bırakmam :))) hoşçakalın :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba fulya hanım,sayfama hoşgeldiniz :)
      Fulya hanım biliyorsunuz kimyasallar bütün canlıları tehdit ediyor,teknolojinin dezavantajları kimyasallar,

      diş macununu nasıl yapacaksınız merak ettim,
      misvak tozu satılıyor,diş fırçasına bir miktar konulup o şekilde kullanılıyor,ancak ben denedim memnun kalmadım,mide bulantısı yapıyor,

      en güzeli Peygamberimiz'in(s.a.v)kullandığı gibi kullanmak,pek çok faydası var ancak öncelikle Peygamberimiz kullandı diye kullanmak ilk kullanma sebebimiz olmalı,niyet bu olursa diğer faydalarından da azami şekilde istifade edebiliriz Allah'ın izni ile,
      kaldıki hiç bir faydasının olmadığını bilsek bile ki var,
      O(s.a.v) kullandı diye kullanmak bize yeter,

      deneyimlerinizi paylaşırsanız memnun olurum,şampuanı bir daha ki yapışımda inşeAllah önerilerinizi dikkate alacağım :)
      sevgilerimle...

      Sil
    2. diş macunu yerine bal , kil , tuz veya karbonat kullanılabilir .Bunlardan az miktarda fırçanın üstüne koyup dişinizi fırçalayın.Diş macunu almaya da gerek yok , yapmaya da ..zaten dişi temizleyen kullanılan madde değil ,fırçayla yapılan hareketler.Bu hareketleri kolaylaştırmak için de dediğim gibi, BAL ,KİL , TUZ veya KARBONAT kullanılabilir .Bu arada benim de facebook'da DOĞALYAŞAM adında bir sayfam var..beğenenler olursa memnun olurum ..linki şu :
      https://www.facebook.com/pages/Do%C4%9Fal-ya%C5%9Fam/472959256132246

      Sil
  24. Sampuani defne sabunu ile denedim defne sabununu sicak suda erittim ama soguyunca kaskati kesildi biraz daha sicak su koydum blandirdan gecirdim bu seferde üzerinde köpük tabakasi olustu kasikla topladim çünkü jöle kivamindaydi sonra bi baktim sabun tekrar katilasmis ben bu isten bisey anlamadim yardimci olurmusunuz?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. burhan bey hoşgeldiniz,
      hiç defne sabunu kullanmadım,artık hem sıvı sabunda hem de şampuanda zeytinyağlı doğal sabun kullanıyorum,son şeklini verdiğim şampuanımdan oğlum da memnun kaldığını söylüyor,bir de onu deneyin,hazırladığınız şampuanı da biraz daha sulandırıp blendırdan geçirin,ama su soğuk olsun,yine olmuyorsa çamaşır makinasının ön yıkamasında kullanarak tüketin ve defne sabununu bir daha ki sefere hiç kullanmayın,
      sıvı sabun ve şampuanımın son halinin tarifini BURADAN okuyabilirsiniz,kolay gelsin...

      Sil
  25. Bir sey sorucam admin ben aynisini yaptim egeden odemis tarsfindan koyden zeytinyagi fabrikasindan zeytin yagi sabhny aldim tamamen doğal ama ayni dddigin gibi yaptim bu dibe cokuyo ne yapmam gerekvbenmkisi kirli beyaz sari degil kirli beyaz gibi ..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Doğal sabunsa rengini mesele etmeyin,sarı beyaz değişebiliyor,resimde gördüğünüz benim ilk sıvı sabun denememdi ve kıvamı koyu olmuştu,şimdi ise kıvamını böyle koyu yapmıyorum,sudan biraz daha kıvamlı hazırlıyorum,elimize 2-3 defa sıkıp sabunluyoruz,dibe çöküyor demişsiniz evet ev yapımı sıvı sabun tam anlamıyla homojen olmuyor ama endişe etmeyin üzerinde biriken köpüğünün yoğunlaşmış hali,çalkalamanıza gerek yok,o şekilde kullanın,

      sıvı sabunumun son güncelleştirimiş son halini BURADAKİ YAZIDA bulabilirsiniz.

      Sil
  26. SELAMUN ALEYKÜM . sitenizi bugün keşvettim . ben tarif ettiğiniz şampuana ayrıyeten kendi bulduğum 12 çeşit yağı içine koymak istiyorum . uygunmudur eğer uygunsa 1 l şampuan için ne kadar olmalıdır ve hangi aşamada konulmalıdır . zeytinyalı sabunu ıslatırken meyva kabuğu suyu , bitki suyu ceviz kabuğu suyu birde meşe külü suyu kullanmak istiyorum . nedersiniz . hepsini şampuana karıştırmak istiyorum. mümkünmü nasıl olur cevabınızı bekliyorum teşekkürler ...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. We aleykumselam arzu hanım hoşgeldiniz :)
      Buradaki tarifi bıttımla hazırlamıştım dediğim gibi sabunun özelliğinden olsa gerek jölemsi bir hal almıştı ancak zeytinyağlı sabunda bu olmuyor ve artık hep zeytinyağlı sabunla şampuanımı hazırlıyorum, güncellenmiş tarif için yaxının sonundaki linke tıklayın,

      Sorunuza gelince, sonuç nasıl olur bilmiyorum :( kullanacağınız yağlar birbirleri ile etkileşime girip olumsuz bir etki yapabilir mi ? diye düşünüyorum bu soruyu bir kimyager bilebilir :)
      Ben şampuanımda çam terebentininin haricinde menekşe yağı veya lavanta yağı kullanıyorum, kolay gelsin, sevgiler...

      Sil
  27. Ben birçok yağ ve bitki suyu koyarak denedim. İlk yıkamada oldukça iyiyken 2. Günü köpürmekten aciz tuhaf bi çamura dönüştü. Saçımı da ne kadar temizledi bilemem :( sanırım sabunun yağ kabul etmekle ilgili bir sınırı var. En son 1 kaşık zeytinyağı bir kaşıkhindistan cevizi yağı ve 4 tane evicap ekledim sadecee çok az su koyarak blender dan geçirdim. Kalıba döküp tekrar kuruttum. Yeni zengin sabunum oldu yani. Durulama suyu olarak da adaçayı demleyip 500 mlt içine 2 çorba kaşığı elma sirkesi ( temizlikte güzel koksun diye greyfurt kabuğuyla birlikte kavanozda sakladığım) koyarak yaptım. Sonuç oldukça iyi. Ama yaklaşık bir aydır deneme sabun türevlerime rağmen alışamadım pek. Şampuan keyfi yok.yine de doğal devam edeceğim.
    Bu aradasirke ve karbonatın temizlemediği birşey yok. Elde bulaşık da zeytinyağlı sabunla. Tavsiye olunur...

    YanıtlaSil
  28. BU SABUNU SIVI SABUN HALİNE GETİREN DAHA HENÜZ OLMADI --BİR SURE SONRA YINE HAVANIN RUTUBET VE SICAKLIGINA GÖRE VISKOZITESI ARTAIP KATILAŞABILIR-OYLE OLUNCA USTUNE SU EKLEYEREK COZUP KULLANABILIRSINIZ SAYGILARIMLA--SUAT SABUNCU

    YanıtlaSil
  29. Bir ev bayanı olarak yazınızı gerçekten beğendim işime yaradı tşk ederim

    YanıtlaSil
  30. Dogal sampuani nasil muhafaze ediyorsunuz ben odanin bir kosesine koydum ama en ustu koyu yesil olms rengi degismis gibi daha yapali 1 hafta oldu bozulmus olamaz dimi ? Nasil saklamaliyim ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kullanmadan önce çalkalayıp kullanın, hayır bozulma olmaz, diğer şampuanlar nasıl banyoda kalıyor bu da öyle kalıyor.

      Sizdeki durum şampuan için kullandığınız sabundan kaynaklanmış olabilir, benim şampuanımda böyle bir durum olmuyor, sadece üzerinde ince bir tabaka köpüklü kısım kalıyor, şampuan berrak bir hal alıyor.

      Yazımın sonundaki güncellenmiş son şampuan tarifimin linkine tıklayıp o tarife göre hazırlayın kolay gelsin.

      Sil
  31. Selamlar ! Tariflerinizi paylasali epey bir sure olmus ancak ben yeni goruyorum. Zeytinyagindan sampuan yapmayi baya bir zamandir denemek istiyorum ama kepek olusturdugunu duymustum. Saç diplerim zaten yagli oldugu için göze alamadim bir türlü. Devamli kullanimda saçlarda herhangi ters bir etki oluyormu acaba ?
    Simdilik 1 hafta karbonat-sirke-su karisimi, 1 hafta kil-su karisimi kullaniyorum. Ama önceden fazla hazirlayip saklayamiyorum, her yikamadan önce hazirlamak gerekiyo, tek dezavantaji bu.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bahsettiğiniz durum kişiden kişiye değişebilir, evet sabun kullanımı kepeklenme yapabilir. Bitkisel şampuanlar da kullanabilirsiniz,
      Otacı veya Tresan gibi. Kullandığınız herhangi bir şampuana da saç için faydalı çam terebentini ilave edilebilir

      Sil
  32. Merhaba akadaşlar Valla balla sütle yumurta ile yani yenen gıdalarla bu bana biraz saçma geldi. Sağlıklı saç içn bitkısel yağ bakımı olabilir ama saç yıpranmışsa fiziksel bir tedavi gerekir ve onu da ancak Liquid Keratin Serum Yapabilir. Çok harıka bir ürün.Saçımda kırıklardan eser kalmadı.

    YanıtlaSil
  33. Yüzümdeki sorunlardan dolayı sürekli doktora gidiyorum ama ciddi bir tedavi yöntemi dışında başka bir öneri alamıyorum. O tedavi yöntemi de hem maliyetli hem de zararları olmasından dolayı tercih etmediğim bir durum. Sizlerden öneri almak istiyorum. Sivilce sorununun önüne geçmek için doğal sabun işe yarar mı? Bu konuda natura sabun 'u gördüm. https://naturasabun.com/ adresinden siz de inceleyebilirsiniz. Buradaki sivilceye iyi gelen sabunları tercih etsem işime yarar mı? toptan doğal sabun olarak satıyorlar sanırım. o kadar parayı vereceksem kesin işe yaraması gerekmeli benim için de o yüzden soruyorum. Umarım dönüş sağlarsınız :)

    YanıtlaSil
  34. Bu site ve ürünleri hakkında bilgim yok. Ben baktım sadece toptan şatış yapmıyorlarmış Perakende satışları da varmış

    YanıtlaSil
  35. Bu firma hakkında hiçbir bilgim yok. Bahsettiğiniz şampuanlar saçlarda özellikle hangi beklentilerle kullanılıyor bilgisi vardır madem arkadaşlarınız kullanmış önermişler, tercih sizin.

    Firma olarak doğal ürünlerde tek güvendiğim marka Naturalive. Ardıç katranlı sabunları özellikle saç için üretilmiş. Sayfamda da ürünlerinden tanıtımlar ve ilgili linkleri var. Fiyat olarakta çok uygunlar. Ancak şampuanları nasıl etki bırakıyor bilmiyorum lakin bütün ürünleri gönül rahatlığı ile güvenerek kullanabileceğiniz ürünler. Sorunuz varsa direk kendilerine yöneltebilirsiniz geri dönüyorlar

    YanıtlaSil

HERKES YORUM YAPABİLİR,
siteniz veya bloğunuz yoksa ,profil seçin bölümünden Adı/URL yazan kısma tıklayın ,Ad yazan kısma adınızı ve soyadınızı yazın,
(yorumlarınızda iki isim kullanmanız,aynı isimle yazan diğer kardeşlerimizle karıştırılmamanız için önemli)
URL kısmını doldurmasanız da olur,yorumunuzu yazıp,

" YAYINLA "

yazısına tıkladığınızda yorumunuz gelir,ilginize çok teşekkür ederim.

KUR'AN IŞIĞINDA ÖLÜM, KIYAMET, AHİRET.....Mutlaka dinleyin...

BU SİTEDE YER ALAN KONULAR

Translate

Blog Archive

yasal uyarı

Protected by Copyscape DMCA Takedown Notice Search Tool HAYATCEMRESİ Adlı sitede yayınlanan tüm içerik hayatcemresi2.blogspot.com'a aittir.Hiçbir şekilde izinsiz kullanılamaz.
 
Copyright © HAYATCEMRESİ - Blogger Theme by BloggerThemes & freecsstemplates - Sponsored by Internet Entrepreneur