İNSTAGRAM

İNSTAGRAM
hayatcemresi_ instagram

بسم الله الرحمن الرحيم

بسم الله الرحمن الرحيم
(İnsanları) Allah'a çağıran,iyi ve faydalı iş yapan ve "Ben müslümanlardanım" diyen kimseden daha güzel sözlü kim vardır?
Fussilet suresi 33.ayet

Kutlu Doğum Programları ile Yerleştirilmeye Çalışılan Soft Peygamber Algısına Reddiye

Henüz 29 Yaşında Hakka Yürüyen bir Şehid'in Dilinden Muhteşem Bir Sohbet

26 Ekim 2010 Salı

ELMALI KEDİDİLLİ PASTA

                              Rabbimin adıyla...
           Ebû Hüreyre radıyallahu anh'den rivayet edildiğine göre, Resûlullah sallallahu aleyhi ve sellem, "Allah Teâlâ şöyle buyurmuştur" dedi:
"Her kim  bir dostuma düşmanlık ederse, ben  ona karşı harb ilân ederim. Kulum, kendisine emrettiğim farzlardan, bence daha sevimli herhangi bir şeyle bana yakınlık sağlayamaz. Kulum bana (farzlara ilâveten işlediği) nâfile ibadetlerle durmadan yaklaşır; nihâyet ben onu severim. Kulumu sevince de (âdeta) ben onun işiten kulağı, gören gözü, tutan eli ve yürüyen ayağı olurum. Benden ne isterse, onu mutlaka veririm, bana sığınırsa, onu korurum."
                                      Buhârî, Rikak 38
  Evde bekleyen kedidili bisküvilerini değerlendirip bitirmek için yaptığım bir pasta.Kedidilli bisküvili pastalardan ve elmalı tatlardan hoşlananlar için tarifini vereyim...
MALZEMELER:
1 paket kedidili bisküvi (200 gr.),
arzu edilirse servis aşaması için ceviz,
Elma peltesi için:
3 adet elma,
2 su bardağı su,
1 yemek kaşığı nişasta,
3-4 yemek kaşığı toz şeker,
1/2 çay kaşığı toz zerdeçal,
1/3 çay kaşığı tarçın,
Muhallebisi için:
8 su bardağı süt,
2 yemek kaşığı nişasta,
2 yemek kaşığı un,1 su bardağı toz şeker,
YAPILIŞI:
Elmalar yıkanır,kabukları soyulur,çekirdekleri çıkarılır,su ilavesi ile robottan geçirilir,
nişasta ve şeker ilave edilip karıştırılarak  pişirilir,
ocaktan alınca toz zerdeçal ve tarçın ilave edilir karıştırılır,
muhallebisi hazırlanır,şekeri pişince ilave edilir,
tatlıyı yapacağımız cam kap ıslatılıp suyu süzülür,
muhallebinin yarısı bu kaba dökülüp yayılır,
üzerine elma peltesinin yarısı yayılır,
kedidilleri üzerine tek sıra halinde dizilir,
tekrar elma peltesi ve en üste de muhallebi serilir,
bir gece buzdolabında bekletilir,
üstünün düzgün ve pürüzsüz olması için,tatlımızın kabının genişliğinde bir tepsiye ters çevrilir,
dilimlenerek arzuya göre cevizle servis yapılır,afiyet olsun.


                 Diğer kedidilli pasta tarifime buradan bakabilirsiniz.

12 yorum:

  1. nefis olmuş.ellerine sağlık canım.kedidili ile hazırlanan tatlı ve pastalar beni,m favorim.

    YanıtlaSil
  2. sevgili ablacım selamların en güzeliyle içten bir merhaba demek istiyorum evvela.nasıl pratik anlatmışsın evde sütüm olsa sana yorum yazmayı bırakıp kalkıp mutfağa gidicem nerdeyse.o kadar yapasım geldi yani:)))).ellerine ve bu güzel görüntü için emeklerine sağlık.sevgiler..

    YanıtlaSil
  3. Evde eskiyen elmam yok ama yeni aldimdi :) Hemen denemek gerek nefis olmus cnm,eline saglik tam kis mevsimine yakisan bir tad.

    Selamlarimla,Serap.

    YanıtlaSil
  4. Hatice ciğim,
    Ellerine sağlık, güzel ve hafif olmuştur, tam bize göre, az kalorili:))
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  5. bildiğim kadırıyla kedi dili bisküvisi yabancı marka keşke bu bisküviyi alıp yabancıları kazandıracağımıza biraz zahmet edip kendimiz pişirsek, bu siteyede bu yakışır... sevgilerimle

    YanıtlaSil
  6. Yakut kardeşim,
    Rabbim senden ve bütün mü'minlerden razı olsun,çok çok haklısın,tabii ki evde hazırlayacağımız pandispanya ile de bu tatlıyı yapabiliriz,ben de zaten bir daha almayı düşünmüyorum,yazının başında belirtmiştim evde kalanı değerlendirmek için yapılmış bir tatlı bu.Kedidillerini alalı belki bir seneyi geçmişti,o zamandan beri bekliyordu,o yüzden değerlendireyim de bitsin diye yapmıştım.İlgin ve mü'mine yakışan bu güzel tavrın için çok
    teşekkür ediyorum,

    İnsanı iyiye götüren övgülerden ziyade haklı eleştirilerdir.

    Sevgilerimle...
    Rabbime emanet ol.

    YanıtlaSil
  7. HARİKA BİR PASTA.ELLERİNE SAĞLIK.

    YanıtlaSil
  8. Elinize saglik . Ustndeki kreme ne kadar guzel keserken dagilmamis. Bende cok seviyorum boyle tatlilarin uzerine doktuyum kreme peynir gibi sert olsun ama olmuyor.

    YanıtlaSil
  9. pastanız çok güzel görünüyor elinize sağlık abla ben yaptığınız tepsinin büyüklüğü ne kadar onu soracaktım yaş pasta yapmayı yeni öğreneceğim ama cesaret edemiyorum yapmaya tariflerdeki pastaları hangi kalıp ölçüsüyle yapılıyor yardımcı olursan sevinirim sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ayşe hanım sayfama hoşgeldiniz :)
      bu pastayı derin dikdörtgen marinex tepside yapmıştım,ölçüsünü bilmiyorum,yaklaşık olarak,bildiğimiz normal dikdörtgen çay tepsileri kadar,
      yuvarlak pastaları genellikle 28 cm.lik teflon tepside yapıyorum,tariflerde resimleri var oralardan da bakıp anlayabilirsiniz,
      selametle kalın,sevgiler...

      Sil
  10. selamün aleykum abla ben bi şey sormak istiyorum, bu muhallebide 8 bardak süt için 2şer kaşık un-nişasta çok az değil mi? tarife göre yapayım bozmayayım dedim ama bir türlü katılaşmadı :( daha önce de başka bir sitede muhalebili kadayıf tarifinde aynı şey başıma geldi üstelik misafirimiz gelecekti annem tatlı işini bana bırakmıştı unu nişastası az geldi muhallebi kıvam almadı çok üzüldüm neredeyse ağlayacaktım. siz nasıl pişiriyorsunuz da o kadar süt kıvam alıyor 4 kaşık şeyle?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. We aleykumselam kardeşim hoşgeldin :)
      un ve nişasta miktarı az değil, BURADAKİ benzer tarifte de ölçü yaklaşık aynı yani 1 su bardağı süte yarım kaşık un veya şeker miktarı bu tür tatlılar için karar oluyor,yine de kullandığınız nişasta, un ve ölçü olarak faydalandığınız bardak, kaşıklardan da değişiklikler olabilir, bir dahaki sefere nişasta ve un miktarını artırarak dene istersen,

      ancak MUHALLEBİ tarifime bakarsan orada nişasta miktarı 1 su bardağına 1 yemek kaşığı nişasta olarak verdim,

      yukarıdaki tatlıdaki muhallebide başlangıçta kıvam akıcıdır, ancak bekletip buzdolabında soğuyunca kıvamı artıyor,

      bir de bazı nişastalar kıvam vermiyor aynı durum benim de klasik muhallebi de başıma gelmişti hatta yaptığım muhallebi bekledikçe katılaşacağına cıvımıştı, belki nişasta belki süt bu durumda etkilidir bilmiyorum,

      üzülmenizi istemem inşeAllah bir daha ki sefere her şey yolunda gider, sevgilerimi gönderiyorum, hayırlı geceler...

      Sil

HERKES YORUM YAPABİLİR,
siteniz veya bloğunuz yoksa ,profil seçin bölümünden Adı/URL yazan kısma tıklayın ,Ad yazan kısma adınızı ve soyadınızı yazın,
(yorumlarınızda iki isim kullanmanız,aynı isimle yazan diğer kardeşlerimizle karıştırılmamanız için önemli)
URL kısmını doldurmasanız da olur,yorumunuzu yazıp,

" YAYINLA "

yazısına tıkladığınızda yorumunuz gelir,ilginize çok teşekkür ederim.

KUR'AN IŞIĞINDA ÖLÜM, KIYAMET, AHİRET.....Mutlaka dinleyin...

BU SİTEDE YER ALAN KONULAR

Translate

Blog Archive

yasal uyarı

Protected by Copyscape DMCA Takedown Notice Search Tool HAYATCEMRESİ Adlı sitede yayınlanan tüm içerik hayatcemresi2.blogspot.com'a aittir.Hiçbir şekilde izinsiz kullanılamaz.
 
Copyright © HAYATCEMRESİ - Blogger Theme by BloggerThemes & freecsstemplates - Sponsored by Internet Entrepreneur