İNSTAGRAM

İNSTAGRAM
hayatcemresi_ instagram

بسم الله الرحمن الرحيم

بسم الله الرحمن الرحيم
(İnsanları) Allah'a çağıran,iyi ve faydalı iş yapan ve "Ben müslümanlardanım" diyen kimseden daha güzel sözlü kim vardır?
Fussilet suresi 33.ayet

Kutlu Doğum Programları ile Yerleştirilmeye Çalışılan Soft Peygamber Algısına Reddiye

Henüz 29 Yaşında Hakka Yürüyen bir Şehid'in Dilinden Muhteşem Bir Sohbet

3 Aralık 2010 Cuma

CEVİZLİ KURABİYE

"Size yeryüzünde yurt sağladık, orada size çeşitli geçim kaynakları bağışladık. Ne kadar az şükrediyorsunuz!"
(A'raf suresi 10.ayet)
          Bütün mü'min kardeşlerimin cuması mübarek,işleri hayır,duaları makbul olsun(amin).
          İlk göz ağrım canım oğlum,geçen haftasonu KPSS için yanımızdaydı.Sınava girdi ve ertesi gün okuluna geri döndü.Onu boş yollamadım,yanına yiyecek bir şeyler hazırlayıp koymazsam içim rahat etmiyor.Patatesli poğaçayı çok sever,ben de poğaça ve kurabiye yaptım,arkadaşları ile yemişler.
         İlk yaptığımda bloğa koyma gibi bir niyetim yoktu,ama çok beğenilince kalan son kurabiyelerin resimlerini çektim ve tarifini sizlerle paylaşmaya karar verdim.

         Genellikle kurabiyelerde fındık,keklerde cevizi tercih ediyorum.Ceviz o kadar lezzetli bir yiyecek ki tatlı,tuzlu,kek,kurabiye her çeşit yiyeceğin içine yakışıyor.
        Ceviz ile bu kurabiyelerim de çok lezzetli olmuştu,ayrıca lezzetini artırması için içine damla çikolata da ilave ettim.
           MALZEMELER:
1 adet yumurta,
2 yemek kaşığı yoğurt,
1 su bardağı kadar pudra şekeri,
1 çay bardağı kadar toz şeker,
(yaparken sayfaya koyma gibi bir niyetim olmadığı için şeker oranlarını tam olarak ölçmedim,bu yüzden yaklaşık ölçüler verdim,siz kendi tecrübelerinize ve damak tadınıza göre ayarlayabilirsiniz),
120 gr.tereyağı,
1 küçük çay bardağı zeytinyağı,
1/2 paket kabartma tozu,
1 fiske tuz,
10-15 adet ceviz içi,
istenirse 2-3 yemek kaşığı damla çikolata,
yumuşak bir hamur olacak şekilde un,
             YAPILIŞI:
ceviz ve un hariç diğer malzemeler iyice karıştırılır,
iri parçalar halinde elde kırılmış ceviz içi ilave edilir,
un azar azar ilave edilerek yumuşak bir hamur elde edilir,
damla çikolata ilave edilir,hamura karıştırılır,
yağlı kağıt serilmiş tepsiye aralıklı olarak dizilir,fırına verilir,
fırın önce 200 dereceye ayarlanır,15 dak.sonra ısı 160-170 dereceye düşürülür,
kurabiyelerin altı ve üstü pembeleşince fırından çıkarılır,
soğuyunca servis yapılır,afiyet olsun.

5 yorum:

  1. çok lezzetli görünüyor ellerinize sağlık sevgiler hayırlı cumalar.

    YanıtlaSil
  2. kurabiyeler çok güzel olmuş arkadaşım.ellerine sağlık.hayırlı cumalar diliyorum.

    YanıtlaSil
  3. Ellerine sağlık
    oğlunuzun sınavındada başarılar dilerim.

    YanıtlaSil
  4. sevgili ablacım
    hayırlı geceler diliyorum.
    ellerine sağlık,yine döktürmüşsün.
    süper görünüyor.
    sevgiler...

    YanıtlaSil
  5. hayırlı günler
    kurabiyeler enfes olmuş ellerine sağlık ben de çok severim cevizli bütün tatları teşekkürler
    sevgiler.....

    YanıtlaSil

HERKES YORUM YAPABİLİR,
siteniz veya bloğunuz yoksa ,profil seçin bölümünden Adı/URL yazan kısma tıklayın ,Ad yazan kısma adınızı ve soyadınızı yazın,
(yorumlarınızda iki isim kullanmanız,aynı isimle yazan diğer kardeşlerimizle karıştırılmamanız için önemli)
URL kısmını doldurmasanız da olur,yorumunuzu yazıp,

" YAYINLA "

yazısına tıkladığınızda yorumunuz gelir,ilginize çok teşekkür ederim.

KUR'AN IŞIĞINDA ÖLÜM, KIYAMET, AHİRET.....Mutlaka dinleyin...

BU SİTEDE YER ALAN KONULAR

Translate

Blog Archive

yasal uyarı

Protected by Copyscape DMCA Takedown Notice Search Tool HAYATCEMRESİ Adlı sitede yayınlanan tüm içerik hayatcemresi2.blogspot.com'a aittir.Hiçbir şekilde izinsiz kullanılamaz.
 
Copyright © HAYATCEMRESİ - Blogger Theme by BloggerThemes & freecsstemplates - Sponsored by Internet Entrepreneur