İNSTAGRAM

İNSTAGRAM
hayatcemresi_ instagram

بسم الله الرحمن الرحيم

بسم الله الرحمن الرحيم
(İnsanları) Allah'a çağıran,iyi ve faydalı iş yapan ve "Ben müslümanlardanım" diyen kimseden daha güzel sözlü kim vardır?
Fussilet suresi 33.ayet

Kutlu Doğum Programları ile Yerleştirilmeye Çalışılan Soft Peygamber Algısına Reddiye

Henüz 29 Yaşında Hakka Yürüyen bir Şehid'in Dilinden Muhteşem Bir Sohbet

22 Eylül 2012 Cumartesi

DOMATES SOSLU PRATİK TURŞU

"Son ırmak kuruduğunda, son ağaç yok olduğunda, son balık öldüğünde; beyaz adam paranın yenmeyen bir şey olduğunu anlayacak"
(Kızılderili atasözü)

Rabbimin adıyla başlarım...
Allah-u alem bu tarif,turşu tariflerimin sonuncusu olacak,ufukta başka turşu görünmüyor :)
Domates ve biber yaz aylarının ayrılmaz,muhteşem ikilisi.Birbirlerine olan uyumları ile vazgeçilmezlerimiz arasında.Kışında onları özlüyoruz.Yazın domatesin ve biberin bol ve ucuz,en önemlisi de doğal oldukları zamanda konservesini yapmak,turşusunu yapmak kış için bulunmaz bir alternatif oluyor.Daha önce domates soslu turşu tarifleri verdim ancak bu tamamen karıştırılıp sonra kavanoza yerleştirilen daha pratik bir turşu.Ben bu turşuya hırçın turşu diyorum :)çünkü yaptığınız ilk günlerde asitlenip kabarıyor,kabına sığmıyor.Taşıp da zorluk yaşamamak için
  yerleştirdiğiniz kavanozun ağzında 1/5 lik miktarını boş bırakın,turşunuzu kontrol altında tutun,fırsat buldukça karıştırın.
Domates soslu turşular belki de turşuların en lezzetlisidir,hele bir de acı ise tadına doyum olmuyor.Ayrıca bu turşuyu yemeklerin yanında tükettiğiniz gibi kahvaltılık olarak da yiyebilirsiniz.
Sosu daha önceki tariflerim ile aynı ancak bu tarif daha pratik.
Kısaca anlatayım inşaAllah...
Domates soslu pratik turşu nasıl hazırlanır?
istediğiniz miktarda sivri biberi ve cin biberi yıkayıp,çekirdekleri kart olanları,çekirdeklerinden ayıklayıp,küçük küçük doğrayın,doğradığınız biberleri derin bir kaba alın,istediğiniz miktarda maydanozu da yıkayıp,doğrayın,biberlere ilave edin,
domateslerin kabuklarını soyun,
domatesleri,soyulmuş sarımsakları ve ,3-4 tatlı kaşığı tuzu beraberce rondodan geçirin,doğranmış biberlerin üzerine dökün,
biberlerin,üzerlerini örtüp kabı dolduracak kadar daha domates çekip biberlere tekrar ilave edin,
domatesler yeterli miktara ulaşınca 1 çay bardağı kadar sirkeyi de ilave edin,
kaptaki malzemelerin hepsini kaşıkla iyice karıştırın,tadına bakın tuzu az ise ilave edin,tekrar karıştırın,
hazırladığınız karışımı kavanoza doldurun,burada dikkat etmeniz gereken kavanozun ağzında en az 4 parmak boşluk kalması,turşu karşımı kavanoza fazla geldi ise ayrı bir kavanozda muhafaza edip kabarması durunca kavanoza ilave edip kavanozu doldurun,
2-3 saat hazırlanan karışımı ağzı açık olarak bekletip,kapaklarını   kapatın,
turşunuzu günde en az 3-4 defa karıştırın,serin bir yerde olgunlaşmaya bırakın,olgunlaşıp kabarması duran turşuyu serin bir yerde,mümkünse buzdolabında muhafaza edin.
İsterseniz olgunlaştıktan sonra üzerine biraz zeytinyağı koyup sonra dolaba yerleştirin veya yeme aşamasında da ilave edebilirsiniz.Özellikle servis yaptığınızda üzerine gezdirdiğiniz sızma zeytinyağı lezzetine lezzet katıyor,şiddetle tavsiye ederim :)
Kolay gelsin,afiyet olsun,şükrünüz daim,ibadetleriniz makbul olsun(amin).
Fasulye turşusunda da gördüğünüz arkadaki yeşillikler balkonumuzdaki mini bahçemizin yeni yetişen maydanoz ve rokaları.Rabbimizin kudretini her şeyde müşahade etmek mümkün,minicik tohumda ne güzellikler gizlemiş,yarattığı şeylerin zerrelerince O'na(c.c)hamd olsun.

16 yorum:

  1. ibretlik atasözü, sizi takipteyim yorum yazamasamda sevgilerimle

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim,
      canım kardeşim,sevgiler...

      Sil
  2. bende turşu konusunda çok tecrübeli değilim,bu turşuya ne sirkesi koydunuz?elma sirkesi ile olurmu?şimdiden teşekkür ederin takipteyim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. turşularda üzüm sirkesi kullanıyorum,son yaptıklarımda annemin yaptığı üzüm sirkesini kullandım,o yüzden sade olanların suyunun rengi pembe oluyor,
      elma sirkesini hiç denemedim,bu konuda bir bilgim yok,turşu yine olur ancak lezzeti aynı olur mu bilmiyorum :(

      Sil
  3. bu da çok güzel ama mesela 10 domates 20 cin biber vs gibi ölçu verebilir misiniz.tşk ederim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. canikom,
      malzeme miktarı sana kalmış,ben resimde görülen büyük kaba yarısına kadar sivri biber ve cin biber doğradım,üzerini de rondoda çektiğim domates ve 7-8 adet sarımsakla doldurdum,tuzunu,sirkesini de ilave edip iyice karıştırdım,tuzuna baktım,damak tadıma göre ayarladım,malzemeler esnektir,istediğin miktarda ayarlayabilirsin,
      ben teşekkür ederim,sevgiler...

      Sil
  4. siz ve cahide hanım gibi siteler iyiki var allah razı olsun sizlerle tanışmayı çok isterdim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. özlem kardeşim Rabbim cümlemizden de razı olsun(amin),
      siz daha önce de bana yazan özlem misiniz?
      sevgilerimle...

      Sil
  5. selamun aleykum ablam

    turkiyeden geldim sonunda.rabbime sukurler olsun,dinlendim,enerjimi depoladimda geldim:)

    ben yokken bloglar cosmus,ben hala himbilim ve yerimde sayiyorum:))

    ellerine saglikyine dokturmussun.ben simdilik kaciyorum,yine gelecem ALLAHIN izniyle.rabbime emanetsin.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. we aleykumselam canım kardeşim,
      evine hoş gittin,sayfama hoşgeldin :)

      senden güzel haberler almak beni çok sevindirdi,Rabbim enerjini daim kılsın,güzel yavrularını öpüyorum,her zaman beklerim,
      sevgilerimle...

      Sil
  6. selamun aleyküm
    bu tarifinizi bugün tadımlık deneyeyim dedim ama tuzu fazla oldu şuan evde yeteri kadar domatesim yok
    iki gün sonra kavanozu büyütüp dometesi arttırsam olur mu?
    turşunun tadını bozar mı?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. We aleykumselam olur söylediğiniz gibi yapabilirsiniz, tadı bozulmaz inşaAllah.

      Sil
    2. Allah razı olsun hemen yanıtlıyorsunuz sorularımı
      olgunlaşınca tadına bakmak nasibolursa yorumumuda yazarım inşaAllah

      Sil
    3. :) Bil mukabele, güzel haberlerinizi alırım inş. Bizim en sevdiğimiz turşudur bu :)

      Sil
  7. Tursularim karardı kopurdu napayım teşekkür ederim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hiç böyle bir durumla karşılaşmadım, tarife uygun olarak yaptı iseniz sebep olarak malzeme kaynaklı olması dışında aklıma bir şey gelmiyor :((

      Sil

HERKES YORUM YAPABİLİR,
siteniz veya bloğunuz yoksa ,profil seçin bölümünden Adı/URL yazan kısma tıklayın ,Ad yazan kısma adınızı ve soyadınızı yazın,
(yorumlarınızda iki isim kullanmanız,aynı isimle yazan diğer kardeşlerimizle karıştırılmamanız için önemli)
URL kısmını doldurmasanız da olur,yorumunuzu yazıp,

" YAYINLA "

yazısına tıkladığınızda yorumunuz gelir,ilginize çok teşekkür ederim.

KUR'AN IŞIĞINDA ÖLÜM, KIYAMET, AHİRET.....Mutlaka dinleyin...

BU SİTEDE YER ALAN KONULAR

Translate

Blog Archive

yasal uyarı

Protected by Copyscape DMCA Takedown Notice Search Tool HAYATCEMRESİ Adlı sitede yayınlanan tüm içerik hayatcemresi2.blogspot.com'a aittir.Hiçbir şekilde izinsiz kullanılamaz.
 
Copyright © HAYATCEMRESİ - Blogger Theme by BloggerThemes & freecsstemplates - Sponsored by Internet Entrepreneur