İNSTAGRAM

İNSTAGRAM
hayatcemresi_ instagram

بسم الله الرحمن الرحيم

بسم الله الرحمن الرحيم
(İnsanları) Allah'a çağıran,iyi ve faydalı iş yapan ve "Ben müslümanlardanım" diyen kimseden daha güzel sözlü kim vardır?
Fussilet suresi 33.ayet

Kutlu Doğum Programları ile Yerleştirilmeye Çalışılan Soft Peygamber Algısına Reddiye

Henüz 29 Yaşında Hakka Yürüyen bir Şehid'in Dilinden Muhteşem Bir Sohbet

27 Eylül 2013 Cuma

ÜZÜMLÜ CEVİZLİ KEK TARİFİ

Ebû Nuaym’ın kaydettiği bir rivayete göre Hz. Ali r.a. getirilip önüne konulan fâlûzec'i (baklava gibi değerli bir yemek) yememiş:
 “Kokun güzel, rengin güzel, tadın güzel ama nefsimi, alışmadığı şeye alıştırmak istemiyorum!” demiştir.
Rabbimin güzel adıyla başlarım...
Hepinizin cuması hayır,işleri hayır,hayır duaları ve ibadetleri makbul olsun(amin).
Bu yazımda sizlere üzümlü cevizli kek tarifi vermek istiyorum.Yukarıdaki Hz.Ali efendimizin sözünden sonra böyle bir tarif tezat teşkil etmez diye düşündüm.Çünkü böyle mütevazi keklere zannediyorum alışmamış olanımız yoktur,ancak her zaman istisnalar vardır.
Evde üzümlü keki en çok eşim sever.Çocuklar üzümlü istemediği için ya üzümsüz yaparım ya da top kekleri yaparken bir kaç tanesini üzümlü yaparım.
Son yaptığım kekte de üzüm olmayınca,serzenişte bunan eşime özel bir kek yaptım,hep bizim istediğimiz gibi olacak değil ya...Yemem diyen çocuklarım,fazla olmasa da üzümlü kekten yediler,bir kaç parça da aile fertleri dışındakilere ikram edilince kek yarım saat içinde tükendi,elhamdulillah.
Üzümlü keki farklı bir yöntem kullanarak hazırladım ve üzümler bir kaç tanesi dışında hiç dibe çökmediler.Kekin ortasında,cevizlerle beraber akıllı akıllı durdular :)Belki bunda bilinen tariflerin aksine üzüm miktarını daha az kullanmış olmamın da etkisi vardır,ancak keklerde baskın bir üzüm tadını tercih etmiyorum.Bu kekte de üzüm tadı yeterince hissediliyordu,zaten eşimin memnuniyeti üzümün yeterli oluşunun göstergesiydi.Nasıl hazırladığımı merak edenler tarifime buyursun...

MALZEMELER
2 adet yumurta,
1,5 çay bardağı toz şeker,
1 adet küçük limonun kabuğunun rendesi,
1/2 çay bardağından biraz fazla zeytinyağı,
1 çay bardağından biraz fazla(4 tepeli yemek kaşığı) sulu yoğurt(ev yoğurdu),
1 su bardağı beyaz un(yarım yemek kaşığı üzümleri unlamak için ayrılacak),
1/2 su bardağı tam buğday unu(hepsi normal un yani beyaz da olabilir),
1 paket kabartma tozu,
1 yemek kaşığı su,
2 yemek kaşığı kuru çekirdeksiz İzmir üzümü,
1 çay bardağı irili ufaklı çekilmiş ceviz içi,
üzümleri unlamak için:
1/2 yemek kaşığı un 
ÜZÜMLÜ KEKİ NASIL HAZIRLADIM?
fırını 200 derecede ısıtmaya başladım,
karıştırma kabına kırılmış yumurtaları,şekeri ve limon kabuğunu koyup 2 dak.kadar mikserle iyice çırptım,
unlanmış üzüm ve cevizler hariç diğer malzemeyi de ekleyip yeniden çırptım,
borcamın küçük yuvarlak tepsisinin dibini yağladım,
hamurun 1/3'ünü tepsiye döküp yaydım,  
üzümleri unla harmanlayıp cevizleri de üzümlerle karıştırdım,
kalan hamura üzümlü cevizli karışımı döktüm,kaşıkla karıştırdım(çırpar gibi değil,nazikçe karıştırın,fazla karıştırmayın),
üzümlü cevizli hamuru,mümkün olduğunca her tarafa üzümlü hamur gelecek şekilde,tepsideki hamurun üzerine gezdirdim, 
tepsiyi hiç sallamadan,olduğu şekilde fırına sürdüm,15 dak.sonra kabarmış haldeki kekin daha yavaş pişmesi için,ısıyı 170 dereceye düşürdüm,15 dak.daha pişip altı üstü kızaran kekin kürdanla kontrolünü yapıp fırından aldım,soğuyunca kesip servis yaptım,
kolay gelsin,afiyet olsun,sizin kekinizdeki üzümlerde akıllı akıllı kekin ortasında dursun :)
Hazırladığım yiyeceklerin bir çoğunu az miktarlarda hazırlayıp taze tüketmek,artırıp israf olmasının önüne geçmek istiyorum,bazen çocuklar bu duruma isyan etse de ben,içindeki yiyeceklerin bitmiş olduğu,tabakları,tepsileri seviyorum."Çok olup israf olacağına,az olsun da yetmesin."diyorum...
 Bizlere bu güzel nimetleri bahşeden Cemil Rabbimize yarattığı şeylerin zerrelerince şükürler olsun.
Sevdiklerinizle,hayırla,sağlıkla ve huzurla geçirdiğiniz günleriniz olsun(amin).

12 yorum:

  1. Merhabalar,
    Ellerine emeğine sağlık canım. Nefis görünüyor. Sevgilerimi bıraktımmmm…..:))

    YanıtlaSil
  2. selamun aleykum canim ellerine saglik kek cok guzel gorunuyor yiyenlere afiyet olsun, yiyemeyenlere de Rabbim nasib etsin ne diyelim :))) butun kardeslerimizinde cumasi mubarek olsun...

    YanıtlaSil
  3. hayırlı cumalar.o yiyecek seçme bizde de fazlasıyla yaşanıyor.ama senin gibi dengeyi sağlıyorum şükür.az olsa da Rabbim bereketini veriyor.israf olmasında boş ver az olsun.kek harika görünüyor.çok ta severim.ellerine sağlık.püf noktasını da kafama not ettim.şifa olsun.sevgilerimle

    YanıtlaSil
  4. cok guzel bır kek bır dahakıne bu yontemde deneyeceğım elıne sağlık

    YanıtlaSil
  5. canım kekin dokusu o kadar güzel olmuşki ellerine sağlık. Benim de denemek istediğim tarifler var ama çocuklardan deneyemiyorum, ne güzel az malzemeyle hazırlamışsın, nefis görünüyor, muhabbetle...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Adaşım senin gibi bu işlerde işinin ehli bir arkadaşımdan beğeni almak beni sevindirdi,çok teşekkür ederim :)
      varsın çocukların sağlıkları yerinde olsun,hepsini denersin,onlar en tatlı uğraşlar,Rabbim eksikliklerini göstermesin(amin),sevgiler...

      Sil
  6. Esselamun aleykum ve rahmetullah. Ablacım nasılsı zaman. uzunca bır yazamadım. Istanbuldaydık bır hafta oldu donelı. kardesımı evlendırdık. eve donduk grıbe yakalandık. bırde bu aralar nette fazla ılgılenmek gelmıyor ıcımden. Bende yanı haber artık bende ogrencı oldum. :) Ilahıyat acık ogretımı kazandım. ayrıca el ısı yapıyorum, dısarıdan sıparıs aldım. ıstersen sanada yaptıklarımın resımlerını yollayabılırım. Kıs geldı sayılır donunce hemen sobaları kurduk, sıcacık oturuyoruz ELHAMDULILLAH. Sen nasılsın? hersey yolundadır dıye umut edıyorum. ALLAH HAFIZ selamun aleykum.

    YanıtlaSil
  7. We aleykumselam Fatmacım hoşgeldin,ne iyi ettin de geldin :) ben de bu kız nerelerde,nasıl?diye düşünüyordum,haberler güzel elhamdulillah,
    demek sizin oralara kış geldi,hadi hayırlısı olsun,
    okul hayatında da başarılar diliyorum,hakkında hayır olur inşeAllah.

    MaşeAllah sana gıpta ettim,Rabbim hayırlı kazançlar versin(amin),arzu edersen el işlerinin resimlerini burada da yayınlayıp sayfayı ziyaret edenleri haberdar edebilirim,
    elhamdulillah bizlerde çok iyiyiz,son numaramız okula başladı,okula gitmek istemedi,bizi biraz uğraştırdı,ama şimdi alıştı,
    başlarda tezatlarda yaşadı,ama içinde bulunduğumuz düzen tertemiz fıtratlı çocuklarımızı tezgahında çabuk yontuyor :((Rabbim evlatlarımızı muhafaza buyursun(amin),O'na(c.c) emanetler,
    öğretmeninin başı açık,ilk gün buna üzüldü,ertesi gün babasına:
    "baba bugünde öğyetmenimin başını öytmemişti"dedi,
    bana da şöyle söyledi:
    "anne,öğyetmenim bize bilgisayayda müzik dinlettirdi,niye müzik dinliyolay ki?"
    :(((
    işte böyle Fatmacım,
    dönmene çok sevindim,her zaman güzel haberlerini alabilmek temennisiyle,Rabbime emanetsin.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ALLAH razı olsun ablacım. bende sızlerle beraber olmayı cok ozluyorum. buralardayım ALLAHın ıznıyle. Sana her zaman guzel haberler vermek ısterım ama bu mumkun olmuyor. kalbım vıcdanım beynım mucadele ıcındeler. basımı agrıtmassın dersen senınle dertlesmek ısterım :) ALLAH yavrularımız ıcın herseyın en hayırlısı versın. canım cok tatlı masaALLAH. kucucuk beyınlerının kırlenmesıcok uzucu. InsaALLAH Yuce Rabbım fırsat vermez fıtratlarının bozulmasına. amın. sevgılerımle...

      Sil
    2. Canım benim,dertlerine çare olamasam da,dert ortağın olurum :)
      hepimiz bir şekilde imtihandayız,iyi ki ahiret var,olmasa sıkıntılara nasıl katlanırdı insan?
      Biz yine de Amenerrasulü'deki gibi dua edelim:
      "........Ey Rabbimiz, eğer unuttuk ya da yanıldıysak bizi tutup sorguya çekme! Ey Rabbimiz, bize bizden öncekilere yüklediğin gibi ağır yük yükleme! Ey Rabbimiz, bize gücümüzün yetmeyeceği yükü de yükleme! Bağışla bizi, mağfiret et bizi, rahmet et bize! Sensin bizim Mevlamız, kâfir kavimlere karşı yardım et bize."
      (amin)
      Kalbi dua ve muhabbetlerimle,O'na(c.c)emanetsin.

      Sil
  8. canim benim masallah :))) annesi benim icin coooook op o yakisikli ,guzel muslumani ... Hepimizin cocuklariyla birlikte Allah rizasini kazanacaklari bilgiler edinmelerini nasip etsin (amin)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öpmez olur muyum hiç teyzesi,fırsat buldukça,izin verdikçe bol bol öpücük konduruyorum :)bir kaç tanesi de senin için olsun :)
      güzel duana da gönülden amin diyorum,hepsi Rabbimize emanetler.

      Sil

HERKES YORUM YAPABİLİR,
siteniz veya bloğunuz yoksa ,profil seçin bölümünden Adı/URL yazan kısma tıklayın ,Ad yazan kısma adınızı ve soyadınızı yazın,
(yorumlarınızda iki isim kullanmanız,aynı isimle yazan diğer kardeşlerimizle karıştırılmamanız için önemli)
URL kısmını doldurmasanız da olur,yorumunuzu yazıp,

" YAYINLA "

yazısına tıkladığınızda yorumunuz gelir,ilginize çok teşekkür ederim.

KUR'AN IŞIĞINDA ÖLÜM, KIYAMET, AHİRET.....Mutlaka dinleyin...

BU SİTEDE YER ALAN KONULAR

Translate

Blog Archive

yasal uyarı

Protected by Copyscape DMCA Takedown Notice Search Tool HAYATCEMRESİ Adlı sitede yayınlanan tüm içerik hayatcemresi2.blogspot.com'a aittir.Hiçbir şekilde izinsiz kullanılamaz.
 
Copyright © HAYATCEMRESİ - Blogger Theme by BloggerThemes & freecsstemplates - Sponsored by Internet Entrepreneur