İNSTAGRAM

İNSTAGRAM
hayatcemresi_ instagram

بسم الله الرحمن الرحيم

بسم الله الرحمن الرحيم
(İnsanları) Allah'a çağıran,iyi ve faydalı iş yapan ve "Ben müslümanlardanım" diyen kimseden daha güzel sözlü kim vardır?
Fussilet suresi 33.ayet

Kutlu Doğum Programları ile Yerleştirilmeye Çalışılan Soft Peygamber Algısına Reddiye

Henüz 29 Yaşında Hakka Yürüyen bir Şehid'in Dilinden Muhteşem Bir Sohbet

3 Eylül 2013 Salı

HAŞLANMIŞ MISIR EN KOLAY NASIL TANELENİR?

Dediler ki: "Yücesin sen (ya Rab!). Bizim, senin bize öğrettiğinden başka bir bilgimiz yoktur. Şüphesiz sen bilensin, hakîmsin"
(Bakara suresi 32.ayet meali)
Yaratan,yaşatan,öldüren,dirilten,bir taneden binlerce,taneler çıkaran Rabbimin adıyla...
Yaz mevsimi ile yüzünü gösteren,pazarlarda arz-ı endam eden mısırlardan bahsetmek istiyorum sizlere.Daha yazımın başında,aldığımız mısırların GDO'suz olmalarını temenni ediyorum.Çünkü bunu araştırma imkanımız yok :(
Pazarlarda iki çeşit mısır satılıyor.Tanelerinin üst kısmı yuvarlak yapıda ve içleri yumuşak olan süt mısırları,diğerleri ise tanelerinin üst kısmı hafif içe basık olan haşlamalık mısırlar.İlk bahsettiğim,üstteki resimde de pişmemiş halini gördüğünüz süt mısırları közlemek için,ikinci çeşidi olan üstleri hafif basık ve taneleri daha sert olan mısırlar ise haşlamaya uygun olan haşlamalık mısırlar.
Süt mısırlarını haşlamak istiyorsanız iyice olgunlaşmış ve taneleri iyice dolgunlaşmış olanlarını tercih edin.
Şimdi de mısır taneleme konusuna gelelim.Yazı başlığı biraz iddalı olabilir,bana göre,benim bildiğim kadarı ile demek daha doğru olur.Akıl akıldan üstündür,belki bundan daha kolay bir yolu da vardır ancak ben bilmiyorum :( 
Bazen ufak ayrıntıları akıl edemeyebiliyoruz.Haşlanmış mısırların nasıl tanelediğime dair yöneltilen bir kaç sorudan sonra bunun da herkes tarafından bilinemediğini anladım.Hepimizin bilmediği o kadar çok şey var ki,Rabbim bize gerekli olan ,hayırlı bilgiler edinmeyi bizlere nasip etsin(amin).
Bilmeyenler veya unutanlar için bu bilgiyi buraya yazmayı uygun gördüm.
Hemen hepimiz evimizde mısır haşlarız.Bazen de bu mısırlar artar ve taneleyip dondurucuya atmak isteriz.
Haşlanmış mısırı,pilavlarda,salatalarda hatta böreklerde vb.yerlerde kullanırız.Renk,görünüş ve tadı ile,hazırladığımız yemeklere ayrı bir güzellik katar.
Mısırı haşlamak için soyup ayıkladığınız mısırları ikiye bölün ve düdüklü de kaynamaya başlamasından itibaren 2 saat haşlayın.Haşlanan mısırların bazı tanelerinde pıtlamalar olmuşsa mısırlarınız çok güzel haşlanmışlar demektir.Haşladığınız mısırları tanelemek için, iyice soğumadan tanelerinin dip kısımlarına büyük bir çatalın ucu ile girip(1 numaralı resim),
çatalın ucunu kaldırın(2 numaralı resim).
Birbirine yapışık olarak çıkan mısır tanelerini,daha sonra elinizle taneleyin.
Tanelediğiniz mısırları buzdolabı poşetine yerleştirip,buzluğa koyun,ihtiyaç duyduğunuz yerlerde,ihtiyacınız kadar alıp,sıcak suda yıkayıp kullanın.Salatalarda kullanmadan önce kaynar suda biraz bekletip suyunu süzün,sonra salataya ilave edin.Kolay gelsin...

4 yorum:

  1. Ben de bıçakla ayıklıyordum, ama bir kısmı parçalanıyor mısırların..bu yöntemi de sevdim, teşekkürler ..
    Mısır illa ki artar, hemen ayıklayıp buzluğa kaldırmalı haklısın..

    YanıtlaSil
  2. hımmm iyi fikir deneyebilirim teşekkürler

    YanıtlaSil
  3. Sıcak suda neden yıkanmalı sizce?? Ya da bekletilmese ne olur??

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sıcak suda yıkayıp veya bekletip kullanın diyorum çünkü dondurucuda bekleyen gıdalarda dondurucunun kokusu sinebiliyor veya donmuş olması dolayısı ile tadında hafifte olsa bir değişme olabiliyor bunu gidermek tazelemek için sıcak sudan geçiriyorum veya bekletiyorum

      bekletmek hatta biraz kaynatıp kullanmak daha iyi oluyor.

      Sil

HERKES YORUM YAPABİLİR,
siteniz veya bloğunuz yoksa ,profil seçin bölümünden Adı/URL yazan kısma tıklayın ,Ad yazan kısma adınızı ve soyadınızı yazın,
(yorumlarınızda iki isim kullanmanız,aynı isimle yazan diğer kardeşlerimizle karıştırılmamanız için önemli)
URL kısmını doldurmasanız da olur,yorumunuzu yazıp,

" YAYINLA "

yazısına tıkladığınızda yorumunuz gelir,ilginize çok teşekkür ederim.

KUR'AN IŞIĞINDA ÖLÜM, KIYAMET, AHİRET.....Mutlaka dinleyin...

BU SİTEDE YER ALAN KONULAR

Translate

Blog Archive

yasal uyarı

Protected by Copyscape DMCA Takedown Notice Search Tool HAYATCEMRESİ Adlı sitede yayınlanan tüm içerik hayatcemresi2.blogspot.com'a aittir.Hiçbir şekilde izinsiz kullanılamaz.
 
Copyright © HAYATCEMRESİ - Blogger Theme by BloggerThemes & freecsstemplates - Sponsored by Internet Entrepreneur