İNSTAGRAM

İNSTAGRAM
hayatcemresi_ instagram

بسم الله الرحمن الرحيم

بسم الله الرحمن الرحيم
(İnsanları) Allah'a çağıran,iyi ve faydalı iş yapan ve "Ben müslümanlardanım" diyen kimseden daha güzel sözlü kim vardır?
Fussilet suresi 33.ayet

Kutlu Doğum Programları ile Yerleştirilmeye Çalışılan Soft Peygamber Algısına Reddiye

Henüz 29 Yaşında Hakka Yürüyen bir Şehid'in Dilinden Muhteşem Bir Sohbet

27 Aralık 2013 Cuma

ÇELENK POĞAÇA(Oktay Ustadan)

"Gençliğin kıymetini ihtiyarlar, huzûrun kıymetini huzûrsuzlar, sıhhatin kıymetini hastalar, hayâtın kıymetini ölüler bilir."(Hâtim Esam r.a)
Allah'ın adıyla başlarım...
Aslında bütün poğaçalar malzeme olarak üç aşağı beş yukarı birbirlerine benzer,hamur malzemelerindeki ufak tefek farklılıklar ve iç malzemelerindeki farklılıklar haricinde de büyük ölçüde benzerlik arzederler.Onları bir de şekilleri birbirinden ayırır.Oktay ustanın programını her gün ve baştan sona hiç izlemem,ara sıra denk geldiğim şeyler olur,işte bu poğaça da onlardan birisi.poğaçanın ne malzemelerine baktım ne de son halini gördüm.Ama dediğim gibi birbirlerine benziyorlar ya,şekil verme aşamasını görmem yeterli oldu.Onların ne isim verdiğini de bilmiyorum ama ben çelenk poğaça dedim.
Şekli benim için çok da farklı değildi ama gelin görün ki çocuklar böyle düşünmedi,"anne sen de yapsana"dedikleri için,hazırladığım poğaça hamurunun artanı ile de çelek poğaçayı yaptım.Şekli bozulmadan tepsiden sofraya getirmek için yağlı kağıt üzerinde yapmak daha iyi olur.Bir de daha az sayıda yuvarlak yapmanız da işinizi kolaylaştırır.Sunum aşamasında orta kısma mevsimine göre domates salatalık konulabilir.
Tepsiden çıkarırken,olduğu hali ile çıkaramadım,kopmalar oldu :(ama lezzeti ile alakalı bir durum olmadığı için mesele değil,nasil olsa yerken kopacaklardı :)
NASIL HAZIRLADIM?
herhangi mayalı bir poğaça hamuru hazırlayın.BURADAKİ tarifle yapabilirsiniz.
yine aynı tarifteki içi kullanabilirsiniz,patatesli,kıymalı veya istediğiniz herhangi bir iç olabilir,
hamur mayalanınca,küçük bir elma büyüklüğünde hamur alıp,elinizde açın,ortasına iç koyup kenarlarına ortada kapatıp yuvarlak şekil verin,
yağlanmış,veya yağlı kağıt serilmiş tepsiye çelnek şeklinde olacak şekilde bütün parçaların birleşmiş alt kısımları alta gelecek şekilde,ancak parçalar birbirinden biraz aralıklı kalacak şekilde dizin,zira pişince kabarıp birbirlerine değecekler,
üzerlerine yumurta ve yoğurt karışımı sürün,susam veya çörek otu serpin,ben simitten artan pekmezli susamlardan kullandım,
yaklaşık bir saat tepside mayalandırın.
ısıtılmış 200 derece fırında pişirin,

çelenk poğaçamız hazır,yapanlara kolay gelsin,yiyenlere afiyet olsun.
Tarifler hayırlara vesile olsun,işte bu hayırlara vesile olabilecek güzel bir sohbet sizlere hediyem olsun.

3 yorum:

  1. Hayırlı cumalar canım. Benim cocuklarda böyle poaca türü şeyleri çok seviyor. Kurabiye pek gitmez ama.bunlar bir var bir de yoktur. Ellerine sağlık .biraz daha birbirine yanasmaymış.çiçek poaça olacakmış. Afiyet şifa olsun

    YanıtlaSil
  2. Ağzım sulandi ellerine sağlık. Bende bloguma beklerim

    YanıtlaSil

HERKES YORUM YAPABİLİR,
siteniz veya bloğunuz yoksa ,profil seçin bölümünden Adı/URL yazan kısma tıklayın ,Ad yazan kısma adınızı ve soyadınızı yazın,
(yorumlarınızda iki isim kullanmanız,aynı isimle yazan diğer kardeşlerimizle karıştırılmamanız için önemli)
URL kısmını doldurmasanız da olur,yorumunuzu yazıp,

" YAYINLA "

yazısına tıkladığınızda yorumunuz gelir,ilginize çok teşekkür ederim.

KUR'AN IŞIĞINDA ÖLÜM, KIYAMET, AHİRET.....Mutlaka dinleyin...

BU SİTEDE YER ALAN KONULAR

Translate

Blog Archive

yasal uyarı

Protected by Copyscape DMCA Takedown Notice Search Tool HAYATCEMRESİ Adlı sitede yayınlanan tüm içerik hayatcemresi2.blogspot.com'a aittir.Hiçbir şekilde izinsiz kullanılamaz.
 
Copyright © HAYATCEMRESİ - Blogger Theme by BloggerThemes & freecsstemplates - Sponsored by Internet Entrepreneur