İNSTAGRAM

İNSTAGRAM
hayatcemresi_ instagram

بسم الله الرحمن الرحيم

بسم الله الرحمن الرحيم
(İnsanları) Allah'a çağıran,iyi ve faydalı iş yapan ve "Ben müslümanlardanım" diyen kimseden daha güzel sözlü kim vardır?
Fussilet suresi 33.ayet

Kutlu Doğum Programları ile Yerleştirilmeye Çalışılan Soft Peygamber Algısına Reddiye

Henüz 29 Yaşında Hakka Yürüyen bir Şehid'in Dilinden Muhteşem Bir Sohbet

20 Aralık 2011 Salı

ÇÖKELEKLİ PEYNİRLİ GÜL POĞAÇA

"Ben, insanları ve cinleri, ancak bana ibadet etsinler diye yarattım."
(Zariyat suresi 56.ayet)
"Sizi yeryüzünün halifeleri kılan, size verdiği (nimetler) hususunda sizi denemek için kiminizi kiminizden derecelerle üstün kılan O’dur. Şüphesiz Rabbin, cezası çabuk olandır ve gerçekten O, bağışlayan merhamet edendir."
(Enam suresi 165.ayet)
"Biz, gerçekten insanı en güzel bir biçimde yarattık."
"Sonra onu, aşağıların aşağısına indirdik."
"Ancak, iman edip salih ameller işleyenler başka. Onlar için devamlı bir mükafat vardır."
"(Ey insan!) Böyle iken, hangi şey sana hesap ve cezayı yalanlatıyor?"
"Allah, hükmedenlerin en iyi hükmedeni değil midir?"
(Tin suresi 4,5,6,7,8.ayetler)     
Yüceler yücesi,bizleri zulmetmek için değil kendisine ibadet etmemiz için yaratan (ki zulmetmek için de yaratabilirdi ve buna da diyecek hiç bir sözümüz olamazdı)bir iyiliğe en az on ve daha fazla sevap verirken,bir kötülüğe sadece bir günah yazan merhametlilerin en merhametlisi olan Rabbimin adıyla başlarım...
Bugün benim için çok güzel bir gündü,güzel insanlarla tanıştım,küçük oğluma kendisi yaşında çok sevimli bir arkadaş buldum :)
Hele ikindi namazını kılarken arkadaşı ile beraber kendileri gibi küçük namazlıklar serip namaz kılmaları ve sanki cemaatle namaz kılıyorlarmış gibi oğlumun Fatiha ve İhlas surelerini sesli okuyup imam gibi kıldırması görülmeye değerdi.
Çocuklar böyle, Rabbimiz onları İslam fıtratı üzerine yaratmış ve bu fıtrata uygun tavırlara şahit olduklarında hiç sorgulamadan kabulleniyorlar.Bize düşen bu en değerli emanetlerimize gereken önemi vermek,onları bu fıtratın gerektirdiği şekilde yetiştirmek ve onlara İslam üzre bir örneklik sergilemek.Biz samimi olur gayret gösterirsek Rabbim yardımını esirgemiyor,meşhur misalde olduğu gibi çömlek içine ne konulmuşsa,dışına onu sızdırıyor.
*****
Samimi,sıcak mütevazi insanlarla tanışmak,sohbet etmek insanı çok olumlu etkiliyor,buna çok ihtiyacım vardı,Rabbim nasip etti elhamdulillah.
**********
Poğaçalar hemen her evin ve misafir ikramlarının vazgeçilmezleridir.
Mayalı oluşu ve beyaz undan dolayı her ne kadar sakınılması gerekenler içinde yer alsa da onlarsız da yapamıyoruz.Her işte ölçüyü kaçırmamak gerektiği gibi poğaça tüketiminde de bu ölçüyü tutturursak veya en azından sadece beyaz un değil de az miktarda da olsa tam buğday unu kullanırsak,yağ olarak da zeytinyağını tercih edersek sağlık yönünü biraz daha artırıp sakıncalarını az da olsa azaltırız.
Tabii ki evde yapılan bir poğaça her zaman için hazırlardan çok daha sağlıklı ve güvenilirdir.Gelin şimdi gül poğaçaları nasıl yapmışım,yapım aşamaları ile beraber anlatayım inşaAllah...
MALZEMELER
2 adet yumurta,
3 su bardağı ılık süt,
1 su bardağından bir parmak eksik zeytinyağı,
1 tatlı kağışı tuz,
4 tatlı kaşığı toz şeker,
2 tatlı kaşığı instant kuru maya,
1/2 su bardağı tam buğday unu,
hafif ele yapışan çok yumuşak kıvamlı, bir hamur olacak şekilde un,
İÇ MALZEMESİ
yeteri kadar ve istenilen miktarlarda çökelek(lor peyniriniz varsa onunla çok daha lezzetli olur),kaşar peyniri ve beyaz peynir rendesi,
yarım çay kaşığı veya acı seviyorsanız daha fazla pulbiber,doğranmış maydanoz karışımı,
içinizin dağılmaması için üzerine kullanacağınız bir yumurtanın beyazını da iç malzemesine ilave edebilirsiniz.
üzerlerine sürmek  için:
1 yumurta sarısı ve 1 tatlı kaşığı yoğurt karışımı
NASIL HAZIRLADIM?
önce sıvı malzemeleri iyice karıştırdım,
daha sonra un ve mayayı ilave ettim,
hafif ele yapışan çok yumuşak bir hamur yoğurdum,
üzerini kapatıp mayalanmasını bekledim,
iç malzemesini hazırladım,
ellerimi hamurun Yapışmaması için hafifçe yağladım,
resimdeki gibi şekiller verdim,
gül poğaçaları hazırlarken  karşılıklı kenarlarını kapattıktan sonra açıkta kalan kısınlarına resimlerde görüldüğü gibi yeniden çökelekli iç koyup öyle son şeklini verdim,
 aralıklı olarak yağlı kağıt serilmiş tepsiye dizdim,üzerlerine yumurta sarısı ve yoğurt karışımı sürdüm
biraz da tepside mayalandırdım,
önceden ısıtılmış 220 derece fırına sürdüm,
kabarıp kızarmaya başlayınca ısıyı biraz düşürdüm,
iyice kızarınca fırından aldım,
kurumadan yumuşak kalmaları için temiz pamuklu bir bez içerisinde kapalı bir kaba yerleştirdim,
kolay gelsin,afiyet olsun.
Poğaçaları gül şekli haricinde elmalı pastanın şekli gibi de yaptım,yeniden hatırlamak için buraya bakabilirsiniz.
En üstteki resimde gördüğünüz ıhlamur tarifini de burada bulabilirsiniz.
Son olarak sayfamdaki "mezarlıkta nasihat" ve "ümmetin adamları nerede?" isimli videoları  izlemenizi şiddetle tavsiye ederim,
Rabbim nasihat alanlardan,aldığı hayırlı nasihatleri hayatında yaşatanlardan eylesin hepimizi(amin).

16 yorum:

  1. ama bunlar nefis ! ne muhteşem olmuş, ayrıca ne emek var onda :) ellerine sağlık.

    Kahve Dükkanı

    YanıtlaSil
  2. canım okuduklarıma çok sevindim bilinçli aklıbaşıda akıllı bir anne tabiki çocuğunu böyle yetiştirmeli)
    Alah'ım hep böyle güzel evlatlar yetiştirmeyi cümlemize nasip etsin
    benimde çocuklarmda bütün gayretim dini eğitimlerini tam olarak verebilmektiçok şükür rabbime inşalla muaffak oluyorum
    poğaçalarda ok güzel görünüyor şekillrine bayıldım ellerine sağlık
    sevgiler:)

    YanıtlaSil
  3. Sabahın su saatinde yolum düşer de almadan gidermiyor hiç ??

    YanıtlaSil
  4. Aaa cok orjinal bir yapimi var, hic gormemistim! Bir de gul tatlusi var ya oyle yaptin zannetmistim hatice ablacim, ellerine saglik.
    Video icin de ARO! Tekasur suresinin de anlamini tekrar hatirlamis oldum!

    YanıtlaSil
  5. pohaçalar çok güzel görünüyor inşallah bahsettiğiniz gibi insanlarla tanışmak bizlerede nasip olur

    YanıtlaSil
  6. Amiiin güzel kardeşim,
    en Emin'e emanetsin...

    YanıtlaSil
  7. selamun aleyküm.
    sevgili karedeşim ben sessiz takipçilerinizdenim,poğaçaya bayıldım kısmet olursa en kısa zamanda deniyeceğim şimdiden teşekkür ediyorum güzel tarif için eminim tadıda görüntüsü kadar güzeldir.
    ayrıca midye tatlısınıda denedim ve bayıldım eşimde çok beyendi. elleriniz der görmesin

    ayrıca gönlünüze göre arkadaşlarla tanışmanıza bilhassada kuzucuğunuz adına çok sevindim ben ve yavrularımda yanlızız ve daima RABBİME hayırlı ve yaşam tarzımıza uygun dini hassasiyeti olan arkadaş bulmak için dua ediyorum ama istanbul gibi bir yerde çok ama çok zor inşallah bizde buluruz sizde dua ederseniz sevinirim ALLAHA EMANET olun

    YanıtlaSil
  8. ve aleykumselam canım kardeşim,
    sayfama hoşgeldiniz :)
    İnşaAllah poğaçalardan da memnun kalırsınız,sonuçtan haberdar olmak isterim :)
    güzel ziyaretiniz beni çok memnun etti,Rabbim sizden de bizden de razı olsun(amin).

    Yalnızlığımızı gidermek için önce dua sonra çaba gerekiyor,gittiğim aile çok yakınımızda oturan oğlumun arkadaşının ailesiydi,görüşme talebi benden geldi,oğlum vesile oldu,aracılık etti elhamdulillah,kendimize yakın hissettiğimiz insanlardan haberdar olunca veya karşılaşınca tanışma gayretinde olalım,ben de kendimi asosyal olarak görürdüm ancak yalnızlık zor,biraz cesaret lazım :)artık bu cesareti gösterebileceğimi düşünüyorum,siz de aynısını yapabilirsiniz,ama her zaman ölçüyü tutturmak şart yoksa ilişkiler yerini,kıskançlık veya istenmeyen duygulara bırakabiliyor,

    Rabbim her şeyi gönlünüze göre,gönlünüzü de rızasına göre şekillendirsin(amin),
    en kalbi dua ve sevgilerimle,en Emin'e emanetsiniz,her zaman beklerim,
    esselamu aleykum...

    YanıtlaSil
  9. Elinize sağlık, güzel fotoğraf ve tariflerle dolu bir siteniz. Daha önce geldimmi hatırlamıyorum. Sitenizden tarifler deneyeceğim insallah. Hayırlı günler

    YanıtlaSil
  10. Ayşenur hanım sayfama hoşgeldiniz :)

    daha önce geldiğinizi hatırlamıyorum,

    ama sitenize rastlamıştım,
    denediğiniz tariflerimin sonuçlarından haberdar olmak isterim,
    güzel ziyaretiniz için çok teşekkür ederim,
    sevgiler...

    YanıtlaSil
  11. En kısa zamanda denemeyi düşünüyorum çok beğendim sizinkiler kadar muhteşem görünürler mi bilmiyorum ama bolgumda yayınlar size de haber veririm inş.

    YanıtlaSil
  12. minimutfaktan sayfama hoşgeldiniz,

    iltifat etmişsiniz :)
    sizin poğaçalarınızın da en az benimkiler kadar güzel olacağına inanıyorum,
    kolay gelsin,
    afiyet olsun,
    sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  13. Tarif için tekrar teşekkür ederim, tarifi denedim tahmin ettiğim gibi şekiller sizinkiler kadar güzel olmadı ama yayınladım görmek isterseniz buyrun, sevgiler.

    YanıtlaSil
  14. senin poğaçalarda güzel görünüyor,
    tadı daha önemli değilmi?

    eline sağlık,afiyetler olsun...

    YanıtlaSil
  15. selamun aleykum pazar kahvaltisi icin gul pogacalari yaptim :)cok guzel oldular yumusacik yedikce yeyesin geliyor...Allah razi olsun sizden.esim cok guzel olmus bunlar ellerine saglik dedi oglum "baba ya aksamdan bu tarifi hayat cemresinden aldi annem yapmadi ki "dedi :)))neyseee sonucta Rabbime sukurler olsun verdigi bu guzel nimetler icin , hesabimizi kolaylastirsin ,olmayanlarada nasip etsin inshaAllah ...Allaha emanet olun..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. We aleykumselam güzel yüreklim benim :)
      hepinize afiyetler olsun,o şeker oğluna da özellikle selamlarımı ilet :)
      güzel annesinin de elleri dert görmesin(amin),
      sevgilerimle...

      Sil

HERKES YORUM YAPABİLİR,
siteniz veya bloğunuz yoksa ,profil seçin bölümünden Adı/URL yazan kısma tıklayın ,Ad yazan kısma adınızı ve soyadınızı yazın,
(yorumlarınızda iki isim kullanmanız,aynı isimle yazan diğer kardeşlerimizle karıştırılmamanız için önemli)
URL kısmını doldurmasanız da olur,yorumunuzu yazıp,

" YAYINLA "

yazısına tıkladığınızda yorumunuz gelir,ilginize çok teşekkür ederim.

KUR'AN IŞIĞINDA ÖLÜM, KIYAMET, AHİRET.....Mutlaka dinleyin...

BU SİTEDE YER ALAN KONULAR

Translate

Blog Archive

yasal uyarı

Protected by Copyscape DMCA Takedown Notice Search Tool HAYATCEMRESİ Adlı sitede yayınlanan tüm içerik hayatcemresi2.blogspot.com'a aittir.Hiçbir şekilde izinsiz kullanılamaz.
 
Copyright © HAYATCEMRESİ - Blogger Theme by BloggerThemes & freecsstemplates - Sponsored by Internet Entrepreneur