İNSTAGRAM

İNSTAGRAM
hayatcemresi_ instagram

بسم الله الرحمن الرحيم

بسم الله الرحمن الرحيم
(İnsanları) Allah'a çağıran,iyi ve faydalı iş yapan ve "Ben müslümanlardanım" diyen kimseden daha güzel sözlü kim vardır?
Fussilet suresi 33.ayet

Kutlu Doğum Programları ile Yerleştirilmeye Çalışılan Soft Peygamber Algısına Reddiye

Henüz 29 Yaşında Hakka Yürüyen bir Şehid'in Dilinden Muhteşem Bir Sohbet

20 Kasım 2010 Cumartesi

KOLAY EV BAKLAVASI

          Esirgeyen,bağışlayan,mü'min kafir ayırdetmeden herkese bol rızık veren yüceler yücesi Rabbimin adıyla başlarım...
          Bayram bitti ancak ben baklavayı daha dün yapabildim.Bayramda baklavamız yoktu ancak kadayıf ve sütlaç vardı.Daha bayramdan günler öncesinde baklava yapmayı düşünüyordum ancak ne vaktim oldu,ne de ceviz kırmayı gözüm kesti,dün tembelliğimden :) silkinip nihayet baklavamı yaptım elhamdulillah.        
         Önceleri baklava hamurunu açarken çok zorlanıyordum,bu yüzden de işim uzun sürüyordu.Ancak bu sefer hamuru gayet yumuşak,hatta hafif ele yapışan bir hamurdu,bir de hamuru dinlendirince bu baklava en kolay ve kısa sürede hazırladığım baklava oldu.

        Hamuru yoğurmaya başlamadan işim kolay olsun,baklavam kıvamında olsun diye Rabbime dua ettim,besmele çektim,Hz.Musa'nın (a.s) duası "Rabbişrahli......" yi okudum,her hayırlı işte önce sözlü sonra fiili dua işin püf noktası...
Dilerseniz tarifine geçelim.    
          MALZEMELER:
2 adet yumurta,
1 su bardağı yoğurt,
1/2 su bardağı zeytinyağı,
1 çay kaşığı limon suyu,
1 çay kaşığı tuz,
1 çay kaşığı kabartma tozu,
yeteri kadar un,
hamuru açmak için:
 nişasta,
İçi için:
iri çekilmiş ceviz
Üzerine dökmek için:
200 gr. eritilmiş tuzsuz tereyağı,1 su bardağı zeytinyağı karışımı,
Şurubu için:
4 su bardağı şeker,
3,5 su bardağı su,
4-5 damla limon suyu,
bir fiske tuz,
           YAPILIŞI:
malzemelerle çok yumuşak,hafif ele yapışan bir hamur yoğurun,
hamuru üzerini bir buzdolabı poşeti ile kapatarak 1 saat dinlendirin,
dinlenen hamurunuzu hafif unlayarak açma tahtasına alın ve 3 eşit parçaya bölün,
her parçayı da 9-10 parçaya ayırın,
böldüğünüz bu küçük parçalara nişasta serperek tabak büyüklüğünde açın,
aralarına 1 yemek kaşığı kadar nişasta serpip yayın ve üst üste koyun,
son parçanın üstünü de nişastaladıktan sonra bu 9-10 parçayı merdane yardımıyla, birlikte büyükçe açın,
açtığınız hamurları tepsiye yayın,fazlalıkları kesin,kestiğiniz kalan küçük parçaları da tepside ki açtığınız hamurun üzerine eşit bir şekilde yerleştirin,
cevizinizin yarısını serpin,kalan diğer iki parça hamura da aynı işlemleri uygulayın,
son kat yufkayı sermeden önce tepsinizin büyüklüğünde kesin,
artan parçaları tepsiye koyup en son büyük yufkayı koyun ki baklavanızın üstü düzgün olsun,
hazırlanan baklavayı istediğiniz şekilde kesin,

üzerine,her tarafına gelecek şekilde yağ gezdirin,
önceden ısıtılmış 200 derece fırına sürün,
baklava kabarıp pembeleşince ısıyı 170 dereceye düşürün,kızarıp pişince fırından alın,
çok koyu kıvamlı olmayan şurubunuzu hazırlayın,
tatlı soğuk, şurup da kaynar değil,sıcakken,şurubu baklavanızın üzerine,kenarlardan başlayarak gezdirin,
baklavanızı 8-10 saat dinlendirip servis yapın,
afiyet olsun,ağzınızın tadı hiç bozulmasın...

16 yorum:

  1. selamun aleykum:)

    bayiliyorum evde yapilan baklavalara.en temizi,en lezzetlisi,tabiki de helali evde yapilan tatlilar,yemekler,ekmeklerdir.insanin gozu goruyor,icine ne konuldugunu:)benim gozum kesmedi,zaten bayramlarda tatli yapmiyorum.kucuk oldugumuzdan her sene kaynanamgile gidiyoruz:))orda yiyoruz.

    ellerine kollarina saglik.rabbimden yardim isteyecezde yardim etmeyecek,inanmam buna.bende her hamur isi yada tatli,yada yemek yaparken dua ederim.rabbim yardim ediyor,buna yuzde 500 inaniyorum zaten:))

    afiyet bal sekerler olsun size hayat cemresi.rabbim agiz tadinizi hic bozmasin.rahmana emanetsin:)

    YanıtlaSil
  2. elinize sağlık, çok hoş görünüyorlar.. :)

    YanıtlaSil
  3. ...ve aleykumselam,
    Sevgili anlayamazsın,
    benim de zor işleri gözüm kesmiyor,sen sevimli yükünü :) atınca anlattığım şekilde hamurunu yoğur ve dene,çok kolay olduğunu göreceksin,sevgilerimle,Allah'a emanet ol.

    YanıtlaSil
  4. sa.Evde yapılan baklava daha nefis oluyor belimden dolayı artık açamıyorum şimdilik,ellerine sağlık afiyetler olsun...A.E.O

    YanıtlaSil
  5. ellerine sağlık hatice abla nefis görünüyor :)

    öpüyorum çok

    YanıtlaSil
  6. s.a.
    geçmiş bayramınız mübarek olsun.baklava harika görünüyor.ellerinize sağlık.bende bu şekilde kolay açıyorum.maalesef tek tek açmayı beceremiyorum.a.e.o.

    YanıtlaSil
  7. ablacım evde yapılan lezzetler gibisi yok sanırım.şahane görünüyor.ellerin dert görmesin.sevgiler...

    YanıtlaSil
  8. işte emek verilmş gerçek tatlı .ellerine sağlık canım nefis görünüyor.ne güzel hamur açmayı bilmek.maalesef ben bilmiyorum o yüzdende hazır hamur kullanıyorum.sevgiler.

    YanıtlaSil
  9. Sevgili osbilbumusa,
    tek tek veya bu şekilde olması önemli değil,yeter ki bir şekilde baklava yapabilmek,çocuklarım beğenerek yiyorlar,nasıl yapıldığını hiç sorgulamıyorlar :) elhamdulillah bu kadarcık da olsa baklava yapabilen bir anneleri var.
    Bernacığım,
    bu baklavayı hamur açmayı bilsin veya bilmesin herkes yapabilir,çünkü merdane ile açılıyor,oklava ile açmak zor, onu ben de pek beceremiyorum,ben, baklava yapabiliyorsam herkes de yapabilir :)

    YanıtlaSil
  10. Elinize kolunuza sağlık,bence harika görünüyor tatlınız.Hele o üstü çıtır çıtır görünümü yokmu, daha fazla yazmayayım canım çekmeye başladı.Siz yaparsınızda güzel olmazmı çünkü bütün tariflerinizi takip ediyorum..Paylaşımlarınız için teşekkürler size..

    YanıtlaSil
  11. Sevgili Aynur,
    benim yapıpta güzel olmayan şeylerde var,burada güzellerini paylaştığım için,beceremediklerimi görmüyorsunuz,hele bayramda ilk defa denediğim rostomu görseydin böyle demezdin :) hepimiz açız yemek sofraya geldi ama yiyemedik,çünkü rosto pişmemişti :) benim için tam bir fiyaskoydu :)
    hayatta her aksilik böyle olsun,gelir geçer,Rabbim kalıcı dertler vermesin(amin),sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  12. Tabiki herkesin ters gittiği tarifler oluyor,zaten insan kötü bir tarifi paylaşmak istemez,ben burada ne görüyorsam vede güzel kalbinize güvendiğim içinde o güzelliğiniz yansımız arkadaşım.Nice aç insanlar var,onlar bulupta yiyemiyorlar.Oyüzden benim için herşey güzeldir yani bütün yemekler..(sadece yanık olmasın)Dediğiniz gibi Allah kalıcı dert vermesin ve bizi açlık göstermesin..Şükür Allah'ımıza..Kusuruma bakmayın uzun yazdım.Paylaşımlarınız için tekrar teşekkürler.

    YanıtlaSil
  13. Ablacım benim için şerbeti nasıl ve kaç dakka kaynattığın çok önemli lütfen onuda belirtirmisin.
    Nedense bir kaç bayramdır baklavalarım hiç güzel olmuyor.İlk gelin geldiğimde baklava yaptığımı duyunca eşimin ailesi çok şaşırdılar ve çok konuşuldu haliyle. Şimdi ise ne yapsam nasıl yapsam şerbette bir sıkıntı yaşıyorum. Normal bir şekilde kızarmış baklavam şerbet döktükden sonra siyahlaşıyor. Nazar mı hatamı bilemiyorum artık. Bu bayramki bakalavayı felak ve nas okuyarak yapmayı düşünüyorum :) vede sizin tarifinizi uygulayarak inşaAllah.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Anladığım kadarı ile senin baklavana nazar değmiş,hazırlamaya başlamadan önce dua et,rabbişrahliyi oku,besmele çek ve olumlu düşün,gözünde büyütme,övgüde bulunulduğunda da maşeAllah la kuvvete illa billah demeyi ihmal etme :)
      şurupladıktan sonra siyahlaşması konusunda aklıma bir şey gelmiyor :(böyle bir şeyle karşılaşmadığım için(maşeAllah la kuvvete illa billah)nasıl bir durumdur,tahayyül edemedim,

      bu baklavayı yapmamın üzerinden üç yıl geçmiş :) ne kadar süre kaynadığını hatırlamıyorum :(ama kaynamaya başlayınca,altını biraz kıs ama kaynaması devam etsin,zannediyorum yaklaşık 25 dak kadar kaynasa yeterli olur Allah'ın izni ile,şuruplama aşamasının ayrıntıları tarifte var,inşeAllah en güzelini yaparsın,dediğin gibi felak ve nas'ı da okumayı unutma,kolay gelsin,hayırlı bayramlar...

      Sil
  14. Esselamu Aleykum Hatice ablacığım....
    On yıllık evliyim ve eşime beyeneceği bir baklava yapabildim sonunda. Meğer yumuşak ve çıtır olmayan bir baklava seviyormuş da haberim yokmuş :)

    Baklavam sizinde tavsiyelerinizle eskisi gibi kararmadı hamdolsun. İlk defa üçüncü güne kalmayan bir tatlım oldu normalde beş gün sürünürdü de... Yalnız benim gibi baklavayı çıtır sevenler için de Allah nasip ederse bir daha ki baklavamın şerbetini daha da ılık dökmem gerekiyor sanırım çünkü bu seferkini fazla bekleyemedik hemen dökdük ve yumuşak oldu ama güzledi ellerime sağlık maşaAllah la kuvvete illa billah :)

    Tavsiyeleriniz için de sizden Rabbim razı olsun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. We aleykumselam canım kardeşim :)ellerin dert görmesin,afiyetler olsun,
      Rabbim cümlemizden de razı olsun(amin),
      O'na(c.c)emanetsiniz.

      Sil

HERKES YORUM YAPABİLİR,
siteniz veya bloğunuz yoksa ,profil seçin bölümünden Adı/URL yazan kısma tıklayın ,Ad yazan kısma adınızı ve soyadınızı yazın,
(yorumlarınızda iki isim kullanmanız,aynı isimle yazan diğer kardeşlerimizle karıştırılmamanız için önemli)
URL kısmını doldurmasanız da olur,yorumunuzu yazıp,

" YAYINLA "

yazısına tıkladığınızda yorumunuz gelir,ilginize çok teşekkür ederim.

KUR'AN IŞIĞINDA ÖLÜM, KIYAMET, AHİRET.....Mutlaka dinleyin...

BU SİTEDE YER ALAN KONULAR

Translate

Blog Archive

yasal uyarı

Protected by Copyscape DMCA Takedown Notice Search Tool HAYATCEMRESİ Adlı sitede yayınlanan tüm içerik hayatcemresi2.blogspot.com'a aittir.Hiçbir şekilde izinsiz kullanılamaz.
 
Copyright © HAYATCEMRESİ - Blogger Theme by BloggerThemes & freecsstemplates - Sponsored by Internet Entrepreneur