İNSTAGRAM

İNSTAGRAM
hayatcemresi_ instagram

بسم الله الرحمن الرحيم

بسم الله الرحمن الرحيم
(İnsanları) Allah'a çağıran,iyi ve faydalı iş yapan ve "Ben müslümanlardanım" diyen kimseden daha güzel sözlü kim vardır?
Fussilet suresi 33.ayet

Kutlu Doğum Programları ile Yerleştirilmeye Çalışılan Soft Peygamber Algısına Reddiye

Henüz 29 Yaşında Hakka Yürüyen bir Şehid'in Dilinden Muhteşem Bir Sohbet

21 Mart 2012 Çarşamba

KEREVİZLİ BAHAR SALATASI

Öyle bir söz söyleyin ki bu sözü duyan neşeli ise üzülsün,
üzüntülü ise gülsün....
tahmin edebildiniz mi?
Rabbimin adıyla başlarım...
Elhamdulillah bahar geldi,havalar ısınıyor ve karlar eriyor,bu sene Rabbim nasip ederse baharın ve sıcağın kıymetini sanki daha iyi anlıyacağız.
Baharı andıran basit bir salata tarifine ne dersiniz?
Kerevizi yemeklerde seviyorum ve kullanıyorum,ancak en çok salatada seviyorum.Salatada kullanıldığında çiğ olarak tüketildiği için çok daha sağlıklı ve çok lezzetli oluyor.
Ayrıca çok da doyurucu bir salata...
MALZEMELER
1adet yıkanıp soyulmuş kereviz,
1 adet küçük turp,
1 küçük dilim mor lahana,
1 adet havuç,
bir kaç kök tere ve roka,
7-8 dal maydanoz,
bir kaç parça kırmızı pancar turşusu,
limon suyu,
sirke,
zeytinyağı,
tuz,
KEREVİZLİ BAHAR SALATASINI NASIL YAPTIM?
bütün sebzeleri ve yeşillikleri yıkadım,yıkadıktan sonra 5-10 dak.sirkeli suda bekletilebilir,
yeşillikleri doğradım,
kerevizi rendeleyip hemen üzerine yarım limon sıkılıp kararmaması için kerevizler limonla ovulur,
lahana ayrı bir yerde doğranıp tuz ile ovulur veya rondoda çekilir,
kerevizli karışıma ilave edilir,
turp soyulup rendelenir,
pancar turşusu doğranır,
üzerlerine 1 tatlı kaşığı sirke,
istenilen miktarda zeytinyağı gezdirilip hepsi harmanlanır,bekletilmeden tüketilir,
kolay gelsin,afiyet olsun.

15 yorum:

  1. Salatan nefis görünüyor canım. Ellerine sağlık. Sevgiler...

    YanıtlaSil
  2. Ellerine saglik sevgili kardesim....

    YanıtlaSil
  3. Super goruntu..elinize saglik

    YanıtlaSil
  4. Kerevizi özellikle kışın sebze çorbasında kullanırım,annemden öğrendiğim nohutla birlikte salçasız yaptığı yemeğinide sık sık yaparım,birde pırasayla karışık bol domatesli pişiririm ama gel görki kokusunu evde benden başka kimse sevmediği için nasıl yaparsam yapayım yemiyorlar,salatasını hiç yemedim ama eminim oda güzeldir,bir İzmir li olarak sebze aşığıyım,ellerine sağlık arkadaşım,görüntü çok iştah açıcı,sevgiler...

    YanıtlaSil
  5. ezelle,
    kerevizin salatası çok nefis oluyor,beyaz lahana ile de güzel oluyor,ben kahvaltıda bile yapıp yiyorum,tok da tutuyor :)
    tavsiye ederim,sevgiler...

    YanıtlaSil
  6. Sevgili arkadaşlarım,
    resim üstünde bir soru sormuştum,ancak hiç kimse bahsetmemiş,salatam güzel teşekkür ederim,

    ama soruyu da okuyup bir cevap alabilmeyi ümid ediyordum :((((((((((((

    YanıtlaSil
  7. salata harika,görüntü harika,anlatım süper,ellerin dert görmesin arkadaşım

    YanıtlaSil
  8. kerevizi bizim evde benden başka yiyen yok:( salatasınıda çok severim sunum şık olmuş elerinize sağlık.Sevgiler

    YanıtlaSil
  9. selamün aleyküm canım ablam..kerevizi daha önce salata şeklinde görmemiştim sanki yoğurt olmayınca limonla ovsakta kararacağını düşünmüştüm demekki yanılmışım.ellerine sağlık...yukarıda ki soruna gelince aklıma ölüm geldi..neden bilmem...ben çok gülersem eğer ölümü hatırlayınca birden neşem kaçıyor.günahlarımdan olsa gerek...ama üzüntülüyken ölüm neden sevindirsin ki?orada tıkandım..sanırım bilemedim...meraklandım da..cevabını tez zamanda bilmek isterim..sağlıkla kal..

    YanıtlaSil
  10. ...ve aleykumselam canım benim,
    ben de kereviz salatasının yoğurtlu versiyonunu hiç denemedim,ama bu şekline bayılıyorum,özellikle yemekten önce yemeğe çalışıyorum ki yemeği az yiyeyim :)

    kerevizi rendelemeye başlayınca hemen limonu da sıkmaya başlamak en iyisi,yanında yardım eden birisi olursa daha iyi olur,hemen ve iyice limonla ovunca hiç kararmıyor,

    bu sorunun cevabını merak eden hatta soruyu farkeden sensin,madem tek sen merak ettin sana söyliyeyim,mailine bak olur mu :)

    YanıtlaSil
  11. S.a.hayirli cumalar.cvp bu da gecer olabilir mi? Sevgiler-hale

    YanıtlaSil
  12. hale hanım sayfama hoşgeldiniz :)

    evet cevabınız doğru :)

    belki başka tahmin edenler de çıkabilir diye yorumunuzu daha sonra yayınlayacağım inşaAllah,

    ilginize teşekkürler,selametle kalın...

    YanıtlaSil
  13. Sayfanizi dvmli takip etmeye calisiyorum.cok faydali yazilarinizvar.Allah razi olsun.hale

    YanıtlaSil
  14. Hale hanım,
    yorumlarınız beni çok sevindirdi,Rabbim bizlere razı olacağı hayırlı bilgiler öğrenmeyi ve razı olacağı amellerde bulunmayı nasip etsin(amin),

    her zaman beklerim,

    en Emin'e emanetsiniz...

    YanıtlaSil
  15. Hale hanım sorunun cevabını siz bildiniz,yani cevap şu:
    "bu da geçer ya Hu!"
    ilginize çok teşekkür ederim...

    YanıtlaSil

HERKES YORUM YAPABİLİR,
siteniz veya bloğunuz yoksa ,profil seçin bölümünden Adı/URL yazan kısma tıklayın ,Ad yazan kısma adınızı ve soyadınızı yazın,
(yorumlarınızda iki isim kullanmanız,aynı isimle yazan diğer kardeşlerimizle karıştırılmamanız için önemli)
URL kısmını doldurmasanız da olur,yorumunuzu yazıp,

" YAYINLA "

yazısına tıkladığınızda yorumunuz gelir,ilginize çok teşekkür ederim.

KUR'AN IŞIĞINDA ÖLÜM, KIYAMET, AHİRET.....Mutlaka dinleyin...

BU SİTEDE YER ALAN KONULAR

Translate

Blog Archive

yasal uyarı

Protected by Copyscape DMCA Takedown Notice Search Tool HAYATCEMRESİ Adlı sitede yayınlanan tüm içerik hayatcemresi2.blogspot.com'a aittir.Hiçbir şekilde izinsiz kullanılamaz.
 
Copyright © HAYATCEMRESİ - Blogger Theme by BloggerThemes & freecsstemplates - Sponsored by Internet Entrepreneur