İNSTAGRAM

İNSTAGRAM
hayatcemresi_ instagram

بسم الله الرحمن الرحيم

بسم الله الرحمن الرحيم
(İnsanları) Allah'a çağıran,iyi ve faydalı iş yapan ve "Ben müslümanlardanım" diyen kimseden daha güzel sözlü kim vardır?
Fussilet suresi 33.ayet

Kutlu Doğum Programları ile Yerleştirilmeye Çalışılan Soft Peygamber Algısına Reddiye

Henüz 29 Yaşında Hakka Yürüyen bir Şehid'in Dilinden Muhteşem Bir Sohbet

3 Şubat 2012 Cuma

KANDİL GECELERİ'NİN İSLAMDA YERİ VAR MIDIR?

"Türkiye’de her sene “dinin kesin bir emri, fıkhi bir vecibeymiş” gibi kutlanılan özel gecelerin aslında hem İslam’ın iki ana kaynağı (Kur’an ve sünnet) tarafından “kutsal” ilan edilmedikleri bir hakikattir. Kandil geceleri diye bilinen geceler ; Mevlid , Regaib, Mirac, Beraat ve Kadir Gecesidir.
Bu gecelere Kandil denmesinin sebebi Osmanlı padişahı 2. Selim (1566-1574) zamanında başlayarak, minarelerde kandiller yakılarak duyurulup kutlandığı için "Kandil" olarak anılmaya başlamıştır.
[ Nebi Bozkurt, “Kandil”; Halit Ünal , Berat Gecesi maddesi. Diyanet İslam Ansiklopedisi (DİA), İstanbul, 2001, c. 24, s. 300]
Devletin resmi din kurumu Diyanet’in hazırladığı ansiklopedide “kandil” maddesinde bunlar yazıyor.
Fakat kandil gecelerini bizzat organize eden, camilerde mevlid ve dua merasimleri düzenleyen, bu geceler münasebetiyle kutlama mesajları yayınlayan ve halkın kandilini kutlayan da yine Diyanet’in kendisi…
Peki bu nasıl oluyor?
Çünkü bu gecelerin kutlanması bir halk geleneği değil; devlet politikası da ondan.
Nedir devlet politikası?
İslam’ı doğuş tabiatına uygun olarak bir “pratiği olan hayat dini” olmaktan çıkarıp, “mübarek gün ve geceler dini” haline getirmek…
Gündüzün ortasında, hayatın kalbinde atan bir din olmaktan çıkarıp, el ayak çekilince, hayatın tümüyle uykuya çekildiği gece vakitlerinde hatırlanan bir “tapınak ve ayin” dini haline sokmak…
Çünkü Fransız laiklerin Hristıyanlığa layık gördüğü muamele buydu. Türk laiklerin de İslamiyete layık göreceği muamele de bundan başkası olamazdı…

İlk olarak hicretten 300 yıl sonra ilk kez Mısır'da, Şii Fatimiler döneminde Mevlid; 400 yıl sonra da Kudüs'te Mirac, Regaib ve Berat geceleri kutlanmaya, bu geceler camilerde toplu biçimde yapılan ibadetlerle geçirilmeye başlandı. Daha sonra bu kutlamalar İslam dünyasının bazı bölgelerine yayılarak gelenekleşti

Kadir gecesi haricinde ne Kur’an-ı Kerim’de ne hadis-i şeriflerde sahih bir bilgi vardır.
Din adına yapılan her şeyi, kendi tabii sınırları içinde ele almak, ne artırarak ne eksilterek, Kur’an ve onun tebliğcisi Hz. Peygamber (s.a.v.) tarafından nasıl tebliğ edilip öğretilmişse, o kadarıyla almak gereklidir. Sahabe bu dini nasıl anlamış , neler yapmış bizler nasıl anlıyor neler yapıyoruz mukayese etmeliyiz . Aksi halde kendi ellerimizle dine müdahalede bulunmuş, işimize geldiği veya hoşumuza gittiği gibi dinde bazı ilave veya eksiltmelerde bulunmuş oluruz. Bizden önceki din mensupları da (ya kasıtlı veya iyi niyetle, ama) tam da bu şekilde dinlerini değiştirmişlerdi.

Bazı alimlerin ! muhtemelen iyi niyetle zamanlarına ait bir maslahat gözeterek, ancak yeterince tahkik etmeden adına “kandil geceleri” denen gün ve gecelerle ilgili söyledikleri muhakkik âlimler tarafından eleştirilmiştir. Mesela İmam Gazali’nin “İhyau Ulûmu’d-Dîn” adlı eserine aldığı rivayet ve nakiller bu türdendir. Gazali’nin “Bu gece her rekatta Fatiha’dan sonra 11 İhlas okunmak suretiyle kılınacak yüz rekat veya her rekatinde Fatiha’dan sonra 100 İhlas okunan 10 rekat namazın çok sevap olduğuna dair naklettiği rivayet”
(İhya, I, 555 vd.)
Zeynuddin el Iraki ve İmam Nevevi gibi âlimler tarafından uydurma olarak nitelendirilmiştir.
Mevzu(uydurma) hadisler konusunda çalışması olan Aliyyu’l-Kari de, bu rivayetin uydurma olduğunu belirttikten sonra, Berat Gecesi namazının miladi 1010 (H. 400) yılından sonra Kudüs’te ortaya çıktığını söylemektedir.

Araştırmalar, kandil gecelerinin sonraki dönemlerde ihdas edildiğini ortaya koyuyor. Miladi 9. (Hicri 3). yüzyılda yaşayan Fakihi, Mekke’de halkın Berat Gecesi’ni Mescid-i Haram’da namaz kılmak, Ka’be’yi tavaf etmek ve Kur’an okumak suretiyle ihya ettiğini söyler. XI. yüzyıldan itibaren Şam’da Emeviler Camii’nde Berat Gecesi’nde kandiller yakılmış, bid’at nitelendirilmesine rağmen bu âdet devam ettirilmiştir.
İbn Kesir, “Halka Berat Gecesi’nde ilk tatlı dağıtan kişi Selçuklu veziri Fahrulmülk’tür.” der.

Bidat; Hz. Peygamber ve Ashâb-ı Kirâm dönemlerinde görülmeyip onunla amel edilmeyen, hattâ bir benzeri olmayan ve İslâm'dan olmadığı halde sonradan ortaya çıkan , din ile alâkalı olup bir ilâve veya eksiltme mahiyetinde olarak ibâdet kabûl edilen , göze ve akla hoş gelen dua ,kuran okuma , namaz kılma , zikretme , düşünce görüş ve ameller , sünnete aykırı davranışların adet haline getirilmesidir.

Dinde sonradan ortaya çıkan ve hakkında herhangi bir delil bulunmayan bu gibi durumlar hakkında ALLAH Rasulu (s.a.v.) şöyle buyurmuştur:
“İşlerin en kötüsü sonradan ihdas edilenler / ortaya çıkarılanlardır.”
[ Muslim, Cuma, 43.]

“Sonradan ihdas edilen her şey bid’attir”
[ Nesâi, Îdeyn, 22; İbn Mâce, Mukaddime, 7]
 

“Her bidat dalalettir, her dalalet de ateştedir.”
[ Muslim, Cuma, 43; Ebu Davud, Sünnet, 6]"
**********
Alıntıladığım bu önemli yazının devamını BURADAN okuyabilirsiniz. 

Ayrıca kandil geceleri ile ilgili çok önemli bir kitap olan Mehmet Emin Akın'ın
"Kandil Geceleri ve Bin Yıllık Yanılgı"
isimli kitabını da okuyabilirsiniz.
*******
Mevlid Kandili ile ilgili mutlaka dinlenilmesi gereken bir hutbe, kandilcilere ithaf olunur...

78 yorum:

  1. İslamda olmayan ancak İslamdanmış gibi bize lanse edilen uygulamalardan birisi de kandil geceleri merasimleri.

    Peygamber Efendimiz(S.A.V) doğum günü kutlamamış,sahabe efendilerimiz O'nu(s.av)bizden çok daha fazla sevdikleri halde O'nun (s.a.v)doğum gününü kutlamamışlar,onların yapmadığını bizim yapmamız bidattır.

    Biz hiç bir zaman onlardan daha müslüman olamayız,

    Huzeyfe (radiyallahu anhu) derdi ki:
    “ Rasulullah’ın (sallallahu aleyhi ve sellem) ve ashabının kendisiyle ibadette bulunmadığı bir şeyle asla [Allah’a]ibadete kalkışmayın.

    Zira öncekiler kendilerinden sonra gelenlere bu hususta [yapılması gerekip de yapılmamış olan bir konuda] söylenmesi gereken bir söz bırakmadılar.
    Ey Kur’an okuyanlar sizden öncekilerin yoluna uyunuz!"

    İmam Malik(r.a)de şöyle diyor:

    "Dün din olmayan,bu gün de din olmaz."

    Bize düşen Rabbimizin ve Peygamberimiz'in(s.av)bizden istediklerini yapmak,Peygamberimiz ve O'nun sahabelerinin yolundan gitmek,Rabbim bu yolda sebat edenlerden olmayı ve bidatlerden uzak olmayı hepimize nasip etsin(amin).

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kesinlikle sana katılıyorum hayatcemresi

      Sil
    2. Hala kandiller uydurma değildir diyorsun. Okuduğunu anlamıyorsun be güzel kardeşim.

      Sil
  2. hayat cemresi yazinizi mail adresimle tanidikalrima yolladim hakkinizi helal edin.

    YanıtlaSil
  3. Fatma hanım sayfama hoşgeldiniz :)
    yazı bana ait değil,ben sadece sizlerle paylaştım,
    hakkım varsa helal olsun,
    selametle kalın...

    YanıtlaSil
  4. ÇOK ENTERESAN HİÇ BU ŞEKİLDE DÜŞÜNMEMİŞTİM,AMA SONUÇTA İBADET YAPIYORUZ DUALAR EDİP,TÖVBE EDİYORUZ BUNDA BEN PEK SAKINCA GÖRMÜYORUM AMA SİZİNDE DEDİĞİNİZ GİBİ SADECE BU GÜNLERDE DEĞİL HEP YAPMAK LAZIM O DA AYRI BİR KONU,İYİ PAZARLAR..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dinimizde Kul ile Allah arasında h,ç kimse yoktur toplu tövbeler ayin gibi birlikte dua etmeler bence doğru değil başka dinlerdeki ayinleri çağrıştıyor kul ellerini açar Rabbından isteyeceğini sessizce ister yok sıhın ipini tut bunlar dinimizde yok İmam Malik in dediği gibi dün DİN de olmayan bu gün de yok selamlar

      Sil
  5. Ben surekli cevremdekilere soyluyorum islamda kandil diye bir kutlama yok diye ama siz cok guzel bir yazi paylasmissiniz.Yureginize saglik.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Allah razı olsun kardeşim,
      selametle kalın...

      Sil
  6. merhabalar hatice ablacım nasılsın?uzun suredir girmemiştim sayfana bugün nasip oldu.bu kandiller için paylaştığın konuları okuyunca çok sevindim.çünkü bende bu görüşteyim.bana göre ayet ve hadislerde olmayan şeylerle uğraşmak doğru değil.Peygamber efendimiz sav demiyormuki Allah dininizi tamamladı,bundan sonra dinde olmayan şeyleri çıkarmak bidattir ,her bidat sapıklıktır ve her sapıklıkta ateştedir diye...zaten bence bunun üzerine söylencek söz yoktur.insanlar ibadet edecekse kuran ve sünnet ışığında ibadet etmeli.neden emredilen ibadetler varken illede dinde yeri olmayan ibadetler edilsin ki.bu tür bidatlerle alakalı okadar söylenecek söz varki...Rabbim güzel islamı,kuran ve sünneti hakkıyla yaşayıp evlatlarımızada yaşatmayı nasip etsin.bu güzel yazılarının devamını bekliyorum inş.Allah'a emanet ol

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. merhabalar yelizim,
      yazı ilim sahibi bir kardeşimize ait,delilleri ile konuyu çok güzel açıklamış,Allah ondan ve cümlemizden razı olsun(amin),

      elhamdulillah hemfikiriz,Rabbim ayaklarımızı dini üzerinde sabit kılsın(amin),kalbi sevgilerimle...

      Sil
  7. hatice abla ben yazının devamını okumamıştım yazının devamını buradan okuyabilirsiniz kısmını gerçektende çok doğru.ve bunlar normal insanların sozleri değil.hepsi delilleriyle sahih hadis inş.Allah yaptığın bu çalışmalarının ecrini versin inş.Rabbim toplumumuzun uyanmasını,dini gerçek anlamda yaşamamızı nasip etsin amin

    YanıtlaSil
  8. kayısı çiçeği30 Mayıs 2013 07:54

    yani benim anladiğim kadarıyla mübarek gecelerde oruç ttmak nafile namazlar dualar tesbihatların yapılması doğru değil öyle mi? madem öyle niye bu geceler var

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. canım benim hiç bir gece de oruç tutulmaz,oruç gündüz tutulur,

      Peygamberimiz neyi,nasıl yapmışsa bizde öyle yapmalıyız,
      Pazartesi ve perşembe günleri oruç tutmak O'nun(s.a.v)sünnetidir,bu gecelerin gündüzleri bu günlere denk gelmişse,oruç tutmak istiyorsak bu geceden dolayı değil yalnızca peygamberimiz'in pazartesi perşembe oruç tutma sünnetini uygulamak için,yalnız Rabbimizin rızası için tutarız,o gecelerle hiç bir ilgisi yok,

      sorunun cevabı şu parağrafta var:

      "İlk olarak hicretten 300 yıl sonra ilk kez Mısır'da, Şii Fatimiler döneminde Mevlid; 400 yıl sonra da Kudüs'te Mirac, Regaib ve Berat geceleri kutlanmaya, bu geceler camilerde toplu biçimde yapılan ibadetlerle geçirilmeye başlandı. Daha sonra bu kutlamalar İslam dünyasının bazı bölgelerine yayılarak gelenekleşti
      Kadir gecesi haricinde ne Kur’an-ı Kerim’de ne hadis-i şeriflerde sahih bir bilgi vardır.
      Din adına yapılan her şeyi, kendi tabii sınırları içinde ele almak, ne artırarak ne eksilterek, Kur’an ve onun tebliğcisi Hz. Peygamber (s.a.v.) tarafından nasıl tebliğ edilip öğretilmişse, o kadarıyla almak gereklidir. Sahabe bu dini nasıl anlamış , neler yapmış bizler nasıl anlıyor neler yapıyoruz mukayese etmeliyiz . Aksi halde kendi ellerimizle dine müdahalede bulunmuş, işimize geldiği veya hoşumuza gittiği gibi dinde bazı ilave veya eksiltmelerde bulunmuş oluruz."

      lütfen verdiğim linke de tıklayarak yazıyı yeniden oku,
      sevgilerimle...

      Sil
    2. Yukarıdaki yazıda 2 selim zamanında kutlanıyor demistiniz

      Sil
  9. kayısı çiçeği30 Mayıs 2013 09:32

    anladım şimdi aklıma takılan bir şey daha var mesela arefe günleri var ya ogün oruç tutulursa çok sevap deniliyor bu da mı bidat açıkçası ben şimdiye kadar bilmiyordum kandillerde oruç tutulmatacağını anlayacağınız aklım çorba oldu gitti

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. canım zaten Ramazan bayramı arefesi de Ramazan olduğu için,farz olan orucu tutuyoruz,
      kurban arefesinde de tabii ki tutabiliriz,bu oruç da Peygamberimizin sünnetidir,aklının çorba olmasına hiç gerek yok,bir önceki dediğim gibi,

      Peygamberimiz neyi,nasıl yapmışsa bizde öyle yapmalıyız.


      Sil
    2. Peki peygamberimizin öyle yaptığını nasıl ve nerden biliyoruz hadisler vs diyorsunuz ne zmn çıkmış o hadisler peygamberimizin söylediği ille de doğru kesin doğru diyebilirmiyiz ben gerçekten bazı şeyleri anlayamıyorum Peygamberimiz vefat ettikten 400 sene sonra hadisler yazilmaya baslamnmis

      Sil
    3. Şu düşüncenizle ne kadar tehlikeli bir yolda olduğunuzu inşaAllah idrak edersiniz. Önce hadislerden şüphe edersiniz sonra iş Kur'an'a gelir, Kuran'ı sorgularsınız bunun sonu inkardır şeytana oyuncak olmaktır,

      akıl vahye ve sünnete tabi olmadıkça sapıtır dikkat edin o yoldasınız.

      Işık olmadan sağlam, gören bir göz göremez sağa sola yalpalar, düşer sonu hüsrandır. Akıl gözünün ışığı da Kur'an ve onun açıklayıcısı sünnettir.

      Size bu hastalığınız için reçetem Mehmet Emin Akın'ın yazı ve konferansları dersleridir.

      http://mehmeteminakin.com

      Sil
  10. kayısı çiçeği30 Mayıs 2013 09:45

    ben şimdiye kadar bilmiyordum ama madem bu geceler yok neden o kadar islam alimlerim bir takım hocalar bunları çıkıp tv anlatıyorlar madem bidat yanlış olduğu anlatılsın benim gibi bilmeyenler öğrensinler insanları yanlış yönlendiriyorlar hem günaha giriyorlar hem insanları günaha sokuyorlar ben dediğim gibi bilmiyordum şimdi öğrendim yapmayacağım ama bir şey söyleyeyim mi o kadar benimsemişiz ki millet olarak bunların bidat olduğunu herkese kabul ettirmek çok zor olur hayır bir tane bilen kişi tv çıkıp bidat olduğunu söylemiyor

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Televizyon da çıkan,hoca denilenlere,istisnalar hariç itibar etme,onlar nabza göre şerbet veren,İslam'a en çok zarar veren şarlatanlar,
      kardeşim,kütübissitte oku,riyazüssalihin oku,siyer oku,

      vuslat tv'de her perşembe akşamı çıkan Abdurrahman Ateş'in sunduğu"KUR'AN'I ANLAMAK"isimli proğramı izle,

      verdiğim linkteki yazıyı yazan kardeşimizin benzer konularla ilgili islam tr'deki yazılarını oku,
      televizyondakilere itibar etme,
      Rabbim bizleri dini üzerinde sabit kılsın(amin).

      Sil
    2. Televon kullanmak da bidat mi bilgisayar da bidat mi

      Sil
    3. Televon??
      sanırım telefon yazacaktınız, öyle bir soru sormuşsunuz ki güler misin, ağlarmısın cinsinden,
      şimdi telefon kullanmayı siz ibadet olarak mı görüyorsunuz?

      bid'at dine sonradan eklenmiş Nebi aleyhisselam ve sahabe radiyallahu anhum'un uygulamasında olmayan ibadet kastı ile yapılan işlerdir, kusura bakmayın ama bunu bilseydiniz bu saçma soruyu sormazdınız.

      Sil
  11. evet hatice abla çok güzel söylemişsin.ama insanlar o belamları gözlerinde okadar büyütüyor ki...sen doğruyu söylesen bile onlaradan duymadan inanmıyorlar bizi aşırıcı görüyorlar.bununla alakalı bir anım var izninle anlatmak isterim.ben abimle seferi meselesini konuşuyordum.O bana farklı bir şey söyledi şu an hatırlamıyorum.bende sünnette geçeni söyledim.pek tatmin olmadı çünkü farzlar kısaltılıyordu.sonra ben dedimki abi dinde mantık yoktur.öle olsaydı meshin üstü değil altı mesh edilirdi dedim.bu esnadada onun sevdiği bir hocanın programını izliyorduk.bi baktım mesh ten konuşuyor ve benim dediğimi diyor:)sonrada demezmi dinde mantık yoktur öle olsaydı mesh in üstü değil altı mesh edilir diye:)))) çok güzel bir tevafuktu.şimdi hamdolsun abimde kuran ve sünnette olmayan şeylerle ilgilenmiyor bunun için çaba gösteriyor ELHAMDULİLLAH

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :)Gerçekten güzel bir tevafuk olmuş,mutlaka doğruları da vardır,ancak İslam konusunda fazla bilgisi olmayan cahil halk kesimleri doğruları ve yanlışları nasıl ayırd etsin :(?
      yanlış saat bile günde iki defa doğruyu gösteriyor,bunların ki de o hesap,

      yakın zaman da meşhur bir televizyon hocası(!)kaş aldırmaya,kafayı deve hörgücü gibi yapmaya ve kadınların koku sürünerek dışarı çıkabileceğine dair fetva veriyor,kendisini izleyenlere de
      "siz böyle yapınca fitneye sebep oluyor musunuz?diye soruyor,onlardan "hayır"cevabı alınca o zaman kocanız istiyorsa,yapabilirsiniz diyordu,
      Bu şarlatanları Rabbime havale ediyorum,

      Rabbim bizleri şaşırtmasın,cahillerden etmesin,hayırlı ilim verdiklerinden,ilmi ile yalnızca kendi rızası uğrunda salih ameller işleyenlerden eylesin(amin).

      Sil
  12. Haklısın hatice abla:(Allah ıslah etsin onları.hani derler ya bu devirde kimseye güvenmeyeceksin, çok doğru.özellikle din mevzusunda.çünkü dünyaya geliş amacımız Allah'a kul olmak,imtihan olmak...insanlar okula giden çocuklarını derslerinde başarılı olsun,iyi bir kariyer sahibi olsun diye nekadar çaba sarfediyorlar,dershanelere gönderiyorlar vs.ama asıl sınava(hesap gününe)verdikleri değere bak!ne olduğu belli olmayan insanalardan din adına bişeyler öğreniyorlar(öğrendiklerini zannediyorlar)en önemli olan konuyu,İslamı bu belamlara emanet ediyorlar,islamı bukadar basite alıyorlar...dünya malı ,dünya hayatı için birbirleriyle yarişiyorlar.Allah için yapılan ne?nekadar önemseniyor asıl Sevgili?oysa ahiret hayatı,dünya hayatından daha hayırlıdır.asıl hayat ahiret yurdudur o yüzden inşaAllah Rabbim hakiki dini hakkıyla öğrenip,imtihanı kazanmamızı nasip etsin.

    YanıtlaSil
  13. sitenizde bu yazıyı görür görmez büyük bir sevinçle tıkladım.
    çok yerinde bir paylaşım olmuş. böyle mevzuları konuşunca dinsizlikle bile suçlanabiliyoruz ne yazık ki.
    Oysaki Peygamberimiz ne güzel demiş:
    “İşlerin en kötüsü sonradan ihdas edilenler / ortaya çıkarılanlardır.”

    Takipteyim, Allah razı olsun sizden.:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sade Heceler sayfama hoşgeldiniz :)
      önemli olan Rabbimizin bizim için seçtiği ve razı olduğu bu din,İslam,gerisi boş,
      hevalarını din edinenlerin bunu kabullenmeleri oldukça zor oluyor,hidayet Allah'tan,Rabbim doğruya iletsin(amin),
      Rabbim cümlemizden de razı olsun(amin),
      muhabbetle...

      Sil
  14. gercekten sok oldum hic boyle dusunmemistim

    YanıtlaSil
  15. “İşlerin en kötüsü sonradan ihdas edilenler / ortaya çıkarılanlardır.”
    [ Muslim, Cuma, 43.]
    “Sonradan ihdas edilen her şey bid’attir”
    [ Nesâi, Îdeyn, 22; İbn Mâce, Mukaddime, 7]
    “Her bidat dalalettir, her dalalet de ateştedir.”
    [ Muslim, Cuma, 43; Ebu Davud, Sünnet, 6]"

    Teşekkürler bilgilendirmeniz için... Gerçek müslümanlık budur...
    Şu anda (Kandil Gecesi saat 23:30) sokaklara yüksek sesli hoparlörlerle "canlı yayın" yapılıyor... bu bana biraz "Ortodoks Yunan" kilise uygulamasını anımsatıyor. 63 yaşındayım ve dinimizin bu şekilde istismar edildiğine ilk defa şahit oluyorum. Nedir bu delalet? nedir bu denli bidat? Lütfen bunun müslümanlık olmadığını söyleyin ve ben de diğer kişilere ileteyim. Lütfen, bu MÜBAREK GECEde dahi bid'at ortaya çıkmasın... Yanlış mı düşünüyorum?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sayfama hoşgeldiniz,
      Allah razı olsun,tabii ki doğru söylüyorsunuz,alıntılayıp sizlerle paylaştığım bu yazı ve devamı,yapılanların yanlışlığını delilleri ile açıklıyor,akledenler,Allah ve Rasulunun(s.a.v) yolunda olanlar,bu uğurda çaba sarfedenler bu gerçekleri kabullenir ve gereğince amel ederler,
      Rabbim bizleri salih kulları arasında yazsın,bidatlardan muhafaza buyursun(amin),

      ziyaretiniz için çok teşekkür ederim,
      hürmetlerimi sunuyorum...

      Sil
    2. Yanıtınıza teşekkür ederim; bu Mubarek Gece'de içimi rahatlattınız, inancımı tazelediniz....
      Saygılarımla...

      Sil
  16. kardeşim yazılarının çogunu kendi facemde paylaştım,hakkını helal et,emeğini çalmış olmayalım...hürmetlerimle...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hakkım varsa helal olsun kardeşim,yazıların daha çok insana ulaşması ve hayırlara vesile olmasını Rabbimden niyaz ediyorum,siz de buna vesile olursanız bu beni sevindirir,Rabbim razı olsun(amin),
      selametle...

      Sil
  17. En cok izlenen tv kanallarinda neden sarlatan hocalar var millete ne sunulmak isteniyor daha iyi anliyorum..

    YanıtlaSil
  18. Haluk Serkan13 Ocak 2014 09:17

    Öncelikle kafamdaki deli soruları çözmeme yardımcı olduğunuz için teşekkürler.Ben islamı çok içten yaşayan bir insan değilim ancak araştırmak bilmek yanlışları tespit etmeyi kendime görev edindim açıkcası.İnsanlar benden dinde olmayan şeyleri yapmamı istediklerinde sıkılıyorum.Ben yıllardır kimseye kandil mesajı yollamıyorum, bugün kandil diye kimseyi arayıp konuşmuşluğum yoktur.Zaten görüştüğüm insanı kandil diye kandilini kutlamıyorum.Bu şekilde tespitleriniz varsa bizimle paylaşırsanız çok memnun olurum.Saygılarımla...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Haluk bey hoşgeldiniz,
      olması gerektiği gibi davranıyorsunuz,Kutlanacak günler bellidir,bunlarda Ramazan ve Kurban bayramlarımız,
      Allah(c.c) ve Rasulu(s.a.v) bize neyi nasıl yapmamımızı öğütlemişse,emretmişse,o şekilde yapmalıyız,yoksa bu gecelere kutsallık atfetme örneğinde olduğu gibi bidat'e düşenlerden oluruz,
      Rabbim bizleri sırat-ı müstakimden ayırmasın(amin),
      selametle kalın...

      Sil
  19. Güzel kardeşlerim herkesi kendiniz gibi sanmayın.. bu geceler sayesinde hidayete eren, bu geceler, kandiller, ramazanlar,teravihler vb vesilesiyle ismi Müslüman olup İslam'la alakasız bir hayat sürdüren çok fazla insan; İslam'ı tanımaya, anlamaya, sevmeye başlıyor.. Nerden bileceksiniz kimin ne vesilesiyle hidayete ereceğini.. İnsanları bu gecelerde ibadet etmekten, rabbine yakınlaşmaktan niye alıkoyuyorsunuz. bunun vebali çok büyüktür, Hiç unutmuyorum, bizim Bulgar göçmeni bir hocamız vardı. Bulgaristan'da Müslümanlara her şeyin yasak olduğu zamanlarda elimizde dine yani İslam'a ait bir tek Osmanlıca yazılmış bir Mevlit kitabı vardı ve bizim için dinle tek bağımız oydu diye anlatmıştı. hatta kitap kaybolur da ellerinden dine dair tek bağlantıları gider diye Arapça veya Osmanlıca okuma yazma dahi bilmeyen birisi baka baka resim yapar gibi mevlit kitabını çoğaltmış.. Mevlit okunduğunda (tabi gizli gizli) kendilerinin Müslüman olduklarını unutmuyorlarmış.. Şimdi diyeceksiniz ki Mevlit denilen şey bir şiir yani Naat kitabı, ama Bulgaristanda o insanlar için herşey, onlara Müslüman olduklarını unutturmayan tek şey o.. böyle şeyleri yabana atmayın.. tabiki kuran önce gelir ama bakalım herkesin bilgisi, içinde bulunduğu durum, aynı mı? Bunları düşünün ondan sonra böyle keskin fetvalar verin.. Ayrıca ben bir Müslüman olarak kandil gecesinde veya diğer gecelerde ayağım şişene kadar(tıpkı Hz peygamber gibi) ibadet etsem kime ne? bunun neresi günah, neresi bidat veya haram? her Müslüman kerahat vakitleri dışında istediği vakitte istediği kadar rekat namaz kılabilir. Buna hiç kimse dinde yok diyemez.. saatlerce secdelere kapanabilir.. "Rabbime şükredici olmayayım mı" demişti bu tür nafile bir ibadet sonrasında hz Peygamber sas hatırlarsanız. Yani insanlara kandil yok deyip yapacağı az bir ibadetten de ediyorsunuz.. böyle şeyler söylerken iki kere düşünün Allah rızası için..Ben imamhatip, ilahiyat ve master islam hukuku mezunuyum.. bizde böyle atıp tutardık ama halkın içine girince öyle olmuyor işte.. halk bunlardan etkileniyor, sen kandili yasaklarsan o da gider cristmıs kutlar, valentine days kutlar..ki bunların hepsi Hristiyan adetleridir. kandil yok deme.. deki her gece rabbine yalvar, ister kandil gecesi olsun ister başka gece sen daima rabbine şükredici ol, ibadet et, rabbinin dergahı her vakit sana açık de.. böyle bir söylem daha isabetli olur. ne demiş Rasul as nefret ettirmeyiniz, sevdiriniz.. İnşaallah bu söylediklerimi dikkate alırsınız da bu gecelerde ibadet edenleri ibadetlerinden alıkoymazsınız..Allah'a emanet olun...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öncelikle sayfamıza hoşgeldiniz,önce şu yanlış anlamayı düzeltelim,ne bu gecelerde ne başka gecelerde ibadet etmenin bir mahsuru yok,kimse de bu gecelerde ibadet etmeyin demiyor,
      yanlış olan Allah Rasulünün(s.a.v) ve güzide ashabının yapmadığı uygulamaları,kutsal kabul etmedikleri gün ve gecelere kutsallık atfedilmesi,

      hatta bu iş o kadar ileri gitmişki özellikle tarikat kaynaklı kitaplarda bu gecelerde kılınacak çok rekatlı uydurma namazlar için belki yüzlerce hadis uydurulmuş,o zaman sizin düşüncenize göre insanlar bu namazaları kılsınlar daha çok sevap kazanırlar ne zararı var diye düşünürüz,

      söyler misiniz bizler Allah Rasulü(s.a.v) ve güzide ashabından daha mı çok müslümanız ki bu kadar namazı kılmalıyız?

      bu uygulamar gerekli olsa idi,Allah Rasulü(s.a.v)bizlere tavsiye eder bize bunları emrederdi,O(s.a.v)bize rehber olarak,örnek olarak,dinimizi bize öğretsin diye gönderildi ve İslam adına yapılmadık hiç bir uygulama bırakmadı,her bidat haşa Allah Rasulünun(s.a.v) bir şeyleri eksik bıraktığını söylemektir ki,bu da Rasule(s.a.v) iftiradır,

      hem biz niye cristmıs, valentine days gibi kutlamalara alternatif kutlamalar getirme gereği duyuyoruz?bu da gayrimüslimlere özentinin bir diğer boyutu,

      İslamda yeri olmayan uygulamalara karşı çıkmak insanları İslamdan ibadetten soğutmak değil,bilakis dupduru katışıksız bir şekilde bu günlere gelen Kur'an ve sünnet inancımızı tahriflerden korumak,onlara sahip çıkmaktır vesselam...

      Sil
    2. Biz sahabeler den çok musluman değiliz ama onlardan daha çok günahkarız..

      Sil
    3. Günahlarımızın daha çok olması bize, onların yaptıklarından farklı ameller yapma hakkı, bidatlar ihdas etme yetkisi vermiyor.

      Sil
  20. Ben tabiki utanarak yazıyorum yalan söylemeyide sewmem beş vakit namazı tam kılamayanlardanım işte kılıyorum ama daha doğrusu yeni yeni kılmaya başlıyorum Allahın izni ile ve butür gecelere gerçekten çok önem werirdim namazımı dualarımı gereğinden fazla yaprdım gece yarılarına kadar ama kafam okadar çok karıştı ki warla yok arasında kaldım, bir arkadaşım facede paylaştığında gördüm araştırdım sizin yorumlarınızı gördüm açıklamalarınızı şu an neyapcamı bilmiyorum..!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Cihan kardeşim hoşgeldiniz,
      yapılacak olanlar çok açık,müslüman teslim olandır,kime?Rabbine,nedir teslimiyet?teslim olduğunun emrine tabi olmaktır,O(c.c)bizden kendisine şirk koşmamamızı,beş vakit namazı kılmamızı,ramazan orucumuzu tutmamızı,yükümlü olanların zekat ve hac görevlerini yapmasını,gönderdiği Rasule(s.a.v) itaati,emrediyor,sonunda bize cenneti vaadediyor,cevapları elimizde bir imtahana tabi tutulmuşuz,yalnızca Rabbinin rızası için gereğini yerine getirene,inşeAllah cennet var,

      1 - "Gerçekten müminler kurtuluşa ermiştir,
      2 - Onlar ki, namazlarında huşû içindedirler,
      3 - Onlar ki, boş ve yararsız şeylerden yüz çevirirler,
      4 - Onlar ki, zekat (vazifelerini) yerine getirirler,
      5 - Ve onlar ki, iffetlerini korurlar,
      6 - Ancak eşleri ve ellerinin sahip olduğu (cariyeleri) hariç. (Bunlarla ilişkilerinden dolayı) kınanmış değillerdir.
      7 - Şu halde, kim bunun ötesine gitmeyi isterse, işte bunlar , haddi aşan kimselerdir.
      8 - Yine onlar ki, emanetlerine ve ahidlerine riayet ederler,
      9 - Ve onlar ki, namazlarını muhafaza ederler,
      10 - İşte asıl onlar varislerdir.
      11 - Ki, Firdevs'e varis olan bu kimseler orada ebedî kalırlar."
      MÜ'MİNUN suresi
      *************************
      30 - "O gün her nefis, ne hayır işlemişse, ne kötülük yapmışsa onları önünde hazır bulur. Yaptığı kötülüklerle kendi arasında uzak bir mesafe bulunsun ister. Allah, size asıl kendisinden çekinmenizi emreder. Şüphesiz ki Allah, kullarını çok esirger.
      31 - De ki, siz gerçekten Allah'ı seviyorsanız bana uyun ki, Allah da sizi sevsin ve suçlarınızı bağışlasın. Çünkü Allah çok esirgeyici ve bağışlayıcıdır.
      32 - De ki, Allah'a ve Peygamber'e itaat edin! Eğer aksine giderlerse, şüphe yok ki Allah kâfirleri sevmez."
      AL-İ İMRAN suresi

      Sil
  21. Selamun aleyküm, ben tevhidi yeni yeni öğrenen biriyim, ailemizde çokca ilahiyet fafültesi mezunları olduğundan benim anlattıklarıma kimse inanmıyor. Hatta bana kafayı yemişsin gibi sözler ediyorlar. Kandil kutlanmaz dediğimde, bana çok kızıyorlar. Annem ablalarım hepsi. Ama ben onlarında bunları öğrenip iman etmelerini çok istiyorum, bana bu konuda nasıl davranmam gerktiğinde yardımcı olursanız sevinirim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. We aleykumselam kardeşim hoşgeldiniz,
      kandillerle ilgili alıntıladığım bu yazı ve devamı,ayrıca buradaki yorumların yeterince aydınlatıcı olduğunu düşünüyorum,
      ne yazık ki toplumumuz dediğiniz gibi diplomalılara daha çok itibar ediyor,
      halbuki ilahiyat fakültelerinde de tevhid üzere bir islam öğretilmiyor,hatta oralardan öyle insanlar yetişiyor ki adeta İslamı tahrip etmek için ellerinden geleni yapıyorlar,zaten bir konuda tahribat içten geliyorsa bu, en tehlikeli olanı,zira münafıklıkta öyle değil mi?o yüzden de münafıklar cehennemin en alt tabakasında olacaklar,

      siz anneniz ve ablalarınız için önce dua edin,tartışmadan güzellikle anlatın,gerisi Rabbimize kalmış,bize düşen gayrettir,başarı ise Rabbimizdendir,siz elinizden geleni yaptıktan sonra da üzülmeyin,çünkü Rabbimiz neyin,ne zaman ve nasıl olacağına karar verecek tek mercidir,bize düşen,kırmadan,dökmeden tatlı dille anlatmaktır,amellerimizle de güzel örnek olmaktır ve şu ayeti de kerime size, hem öğüt hem teselli olsun,

      ayette hitap, özelde Peygamber efendimize,genelde ise O'nun(s.a.v) şahsında tüm iman edenleredir,Rabbim yardımcınız olsun,selametle kalın...

      "(Rasulüm!) Sen sevdiğini hidayete eriştiremezsin; bilakis, Allah dilediğine hidayet verir ve hidayete girecek olanları en iyi O(c.c) bilir."
      KASAS SURESİ 56.Ayet meali

      Sil
  22. Esselamü aleykum
    Rahman ve rahim olan yüce Allahın adıyla hamd alemlerin rabi olan yüce Allaha mahsustur. Selatü selam hz resulullaha aline ashabına ve onun yolunu izlemekte olan tüm müslümanların ve sizlerin üzerine olsun
    Çok değerli kardeşlerim tv'lere çıkıp bizlere dinimizi anlatıklarını zanettiğimiz şahıslar iki yüzlü belamlqrdır onlar sadece keselerini doldurmak için ordalar onların sadece ramazan ay'ınada aldıkları öcret(600)bin lira (400) binlira gibi çok fuhuş fiyatlar karşılığında bizlere dinimizi satmaya çalışıyorlar oysak yüce Allah bakara süresinde buyuruyorki benim ayetlerimi fuhuş fiyata satanlar iman etmiş sayılmazlar

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Fuhuş değil fahiştir onun doğrusu. Fuhuş başka bir şey :)

      Sil
  23. İlk olarak hicretten 300 yıl sonra Mısır'da, Şii Fatimiler döneminde Mevlid; 400 yıl sonra da Kudüs'te Mirac, Regaib ve Berat geceleri kutlanmaya, bu geceler camilerde toplu biçimde yapılan ibadetlerle geçirilmeye başlandı. Daha sonra bu kutlamalar İslam dünyasının bazı bölgelerine yayılarak gelenekleşti

    Kadir gecesi haricinde ne Kur’an-ı Kerim’de ne hadis-i şeriflerde sahih bir bilgi vardır.
    Arkadaşlar fazladan yapılan tabiki zararı olmaz,ama faydası olcağına inanıyormusun?İlerleyen dönemlerde her eklenen bidatlar gerçek dinimizin ve asıl amacın,özün kaçırılmasına sebep olur.Bugün sonradan çıkma din dışı şeylere nasıl inanıyor ve dinden ayıklayamıyorsak işte bunlar bu kadar zararlıdır.Asıl olan yerine bu ve benzeri şeyler değer kazanınca din başka din olmuştur.Hurafelerde dini böyle örter.Olmasının zararı yoktur deyip geçmeyin.Sade bir din emin olun gerçek ve güzel olandır.

    YanıtlaSil
  24. Kurani kerimde Kadir gecesi vardir Kardeslerim, Bacilarim... bilginize. diger geceler yoktur. diger gecelerde de yaptiginiz ibadetleer bosuna degil yani.. Rabbim elbet Kabul buyur her iyi güzel Temiz isleri....

    1. Biz onu (Kur'an'ı) Kadir gecesinde indirdik.

    2. Kadir gecesinin ne olduğunu sen bilir misin?

    3. Kadir gecesi, bin aydan hayırlıdır.

    4. O gecede, Rablerinin izniyle melekler ve Ruh (Cebrâil), her iş için iner dururlar.

    5. O gece, esenlik doludur. Ta fecrin doğusuna kadar.

    97. Ayet Kadir Suresi... buyrun :)
    Bsimillahirrahminirrahim
    1. Apaçık delil kendilerine gelinceye kadar ehl-i kitaptan ve müşriklerden inkârcılar (küfürden) ayrılacak değillerdi.

    2. (İşte o apaçık delil,) Allah tarafından gönderilen ve tertemiz sahîfeleri okuyan bir elçidir.

    3. En doğru hükümler vardır şu sahîfelerde.

    4. Kendilerine kitap verilenler ancak o açık delil (Peygamber) kendilerine geldikten sonra ayrılığa düştüler.

    5. Halbuki onlara ancak, dîni yalnız O'na has kılarak ve hanîfler olarak Allah'a kulluk etmeleri, namaz kılmaları ve zekât vermeleri emrolunmuştu. Sağlam din de budur.

    6. Ehl-i kitap ve müşriklerden olan inkârcılar, içinde ebedî olarak kalacakları cehennem ateşindedirler. İşte halkın en şerlileri onlardır.

    7. Îmân edip sâlih ameller işleyenlere gelince, halkın en hayırlısı da onlardır.

    8. Onların Rableri katındaki mükâfatları, zemininden ırmaklar akan, içinde devamlı olarak kalacakları Adn cennetleridir. Allah kendilerinden hoşnut olmuş, onlar da Allah'tan hoşnut olmuşlardir. Bu söylenenler hep Rabbinden korkan (O'na saygı gösterenler) içindir.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Cezakallahu hayran kardeşim,
      Giriş kısmını biraz açalım yanlış anlaşılma olmasın her gece yapılan ibadetler elbette boşuna değil niyetimizi doğru tutalım

      yaptıklarımızı o gün kandil gecesi olduğu için yapmayalım buna tek istisna Kadir Gecesi ayrıca her gecenin makbul bir saati duaların reddolunmadığı bir saati var, her gece bir ganimettir kadrini bilene...

      Sil
  25. Arkadaşlar yukarıda dini açıdan bu önemli geceleri basitleştirmeye çalışanların maksadını anlamak mümkün değil. siz onlara uymayın, ibadetinizden vazgeçmeyin.
    Mübarek geceler, İslam dininin kıymet verdiği gecelerdir. Allahü teâlâ, kullarına çok acıdığı için, bazı gecelere kıymet vermiş, bu gecelerdeki, dua ve tevbeleri kabul edeceğini bildirmiştir. Kullarının çok ibadet yapması, dua ve tevbe etmeleri için bu geceleri sebep kılmıştır

    YanıtlaSil
  26. Arkadaşlar yukarıda dini açıdan bu önemli geceleri basitleştirmeye çalışanların maksadını anlamak mümkün değil. siz onlara uymayın, ibadetinizden vazgeçmeyin.
    Mübarek geceler, İslam dininin kıymet verdiği gecelerdir. Allahü teâlâ, kullarına çok acıdığı için, bazı gecelere kıymet vermiş, bu gecelerdeki, dua ve tevbeleri kabul edeceğini bildirmiştir. Kullarının çok ibadet yapması, dua ve tevbe etmeleri için bu geceleri sebep kılmıştır

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Afyon Anahaber/Mehmet Yavuz!
      Kusura bakmayın siz kafanızda şekillendirdiğiniz bir dine inanmış ona göre hareket ediyorsunuz anlaşılan, ama bilin ki İslam bir tanedir onun uygulaması da Rasul aleyhisselam ve sahabe efendilerimizin söz ve yaşantılarında hayat bulmuştur ne bir eksiklik vardır,ne de uydurma kandil geceleri ve benzerlerindeki gibi fazlalıklar vardır.

      "...Bugün sizin dîninizi kemâle erdirdim. Ve üzerinizdeki nimetimi tamamladım. Sizin için dîn olarak İslâm’dan razı oldum..."
      Maide suresi 4. ayet mealinden.

      Bir daha böyle delilsiz mesnetsiz kafanıza göre yazmayın lütfen! yayınlamam, beyninizi resetleyip şu yazıyı bir daha okuyun.

      Sil
  27. Selamun aleykum birde şu var efendim kandil bilinen bir ışık aletidir insanlar bir ışığı kutsuyor üstelik :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. We aleykumselam, şimdilerde bu bidatlar ihdas edilmiş olsaydı kandil yerine florasan veya led vb.geceleri diye mi adlandırılırdı acaba, bu mantıkla bakınca öyle olurdu diye düşünüyorum :)

      Sil
  28. 19- Meryem /15 den 33 Kadar okuyun

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sizin şahsınızda bütün adsız yazanlara söylüyorum yorum kutucuğunun altında isminizle nasıl yorum yazacağınız açıklanmış bundan sonra buraya isimsiz gelen yorumları yayınlamayı düşünmüyorum bilginize...

      Sil
  29. kadir gecesine EVET,diğer gecelere RED!!!,,,,,hımmm??? kafam karıştı valla,,,peki kadir gecelerinde SİZCE İSLAM ÜMMETİ NE YAPMALI temam dşğer geceleri vazgeçtim sadece KADİR gecesinde neler yapmalıyız DETAYLI bekliyorum inşa-ALLAH???...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kafanızı nefsinize değil Hakka tabi kılarsanız Allah'ı razı edecek şekilde işlev görür. Önce kafanızdaki bidatleri yani dindenmiş gibi görünüp dinde olmayan ibadet kastı ile yapılan uygulamaları silerek o kafanızı resetleyin.

      Kadir gecesi Ramazanda'dır.Diğer gecelerden farklı olarak Ramazan gecesi olması hasebiyle teravih vardır. Onun dışında tek farklı olan Rasulullah sallallahu aleyhi ve sellem'in Aişe radiyallahu anha annemize öğrettiği şu dua vardır.
      "Allah'ım! Sen affedicisin, affetmeyi seversin beni de affet"

      Sil
    2. DİKKAT!
      YUKARIDA YAYINLADIĞIM SON ADSIZ YORUMDUR. BUNDAN SONRA ADSIZ GELEN YORUMLARI DİREK SİLECEĞİM, İSİMLE YAZMAYI BECEREMEYENLER YORUMLARININ BAŞINA VEYA SONUNA İSİMLERİNİ YAZSINLAR.

      Sil
  30. http://www.dinimizislam.com/detay.asp?Aid=3980
    bende yok biliyorum ama hangisine inanacağız..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Elbetteki üstte sizinle paylaştığım, sahih kaynaklarla desteklenmiş doğru bilgilerin yer aldığı yazıya inanacağız.

      Verdiğiniz sayfadaki bilgiler daha ilk başında kaynak olarak verdiği saadeti ebediye ve çoğu itibar edilmeyecek kaynakların yer aldığı bidat ve hurafeleri dindenmiş gibi gösteren sayfaya itimad etmeyeceğiz. Hak güneş gibi aşikar dileyen hakka uyar kurtulur
      Dileyen de bid'at ve hurafeleri din zannedip kendisini tehlikeye atarak boşa kürek çeker kendisini aldatır.
      Allah onlardan etmesin amin.

      Sil
  31. Mevlid ,Regaib, Mirac, Beraat ve Kadir Geceleri ... Bu mübarek Geceleri kandil diye kutlamanın uydurma olduğunu söylüyorsunuz ...
    Peki bu mübarek gecelerde bir Müslümanın ne yapması gerekir bu geceleri nasıl ihya etmek gerekir ...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bir defa Kadir gecesini diğer gecelerle karıştırmayın lütfen
      Kadir gecesi Kur'an'la sabit bir gecedir ve Ramazanda'dır.Diğer gecelerden farklı olarak Ramazan gecesi olması hasebiyle teravih vardır. Onun dışında tek farklı olan Rasulullah sallallahu aleyhi ve sellem'in Aişe radiyallahu anha annemize öğrettiği şu dua vardır.
      "Allah'ım! Sen affedicisin, affetmeyi seversin beni de affet"

      Bunun haricinde mesela bu gece cuma gecesidir cuma geceleri Kehf suresini okursunuz Nebi Aleyhisselam'a salatı artırırsınız bunun haricinde diğer gecelerde ne yapılıyorsa bu gecede de onlar yapılır Kur'an okumak,gece namazı kılmak hepsi bu ama sadece cuma gecesini tamamıyla ibadete tahsis edemezsiniz.

      Sil
  32. Uğur kardeşim Hayırlı akşamlar Peygamberimiz kandil zaten kutlamamış bizim de bu gibi gecelerin Bidat olduğunu yani sonradan ortaya çıktığını eğer biliyorsak Böyle geceler için kutlama yapmamız gerekiyor. Bu gibi gecelerin Zaten osmanlı padişahı 2. Selimin zamanında minarelerde kandiller yakılarak ortaya çıkan bidat bi iş böyle geceler Değil yılın 365 günü eğer biz Yüce Rabbimizin karşısına çıkıp da namazlarımızı eksiksiz bir şekilde Allahu Tealanın bize emretmiş olup gereğini yapacağımız bir takım ibadetler yapıp Sevgili Peygamberimizin sünneti seniyyesine uyarak Yapmış olduklarına samimiyetle kulak verip yaparsak İnşaAllah Yüce Rabbimizin katında derecemiz artacaktır biiznillah. Sadece bu geceye mahsus değil her gece yapacağız ibadetlerimizi Vesselam Geceniz Hayırlı olsun.

    YanıtlaSil
  33. Osmanlı da bu geceler nasıl bilinir ve nasıl yapılırdı padişahlar önlem alırmıydı yoksa aksine aydınlatmayamı çalışırdı insanları ve padişahları nasl bilirsiniz

    YanıtlaSil
  34. Emine çetintaş30 Mart 2017 22:35

    Bende şu bir ay öncesinde doğru bildiğim birsürü yanlışla yüzleşip araştırıyorum size sormak istediğim çok şey var nolur sizle nasıl iletişime geçebilirim bana yardım edermisiniz.öğrendiğim doğruları etrafımdakilere anlatırken çok zorlanıyorum bide o öğrendiklerimin bile tam kesin bir delile dayanıp dayanmadığını düşünüyorum kimseye yanlış bilgi vermekte istemiyorum.yazdıklarınız çok güzel ve doğru sizinle özel görüşmek istiyorum bize böyle dostlar lazım .çırpınıyorum resmen kafamı resetlemek istiyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Emine hanım ben de ilimli birisi değilim öğrendiklerimi güvendiğim yazı ve videoları tavsiye ediyorum bazen ben de bir şeyler karalıyorum hepsi bu.

      Size öncelikle Nakil Kürsüsü yazı ve videolarını
      Sonra Mehmet Emin Akın hocamızın yazı ve konferanslarını videolarını

      Ve Abdurrahman Ateş'in Tefsir derslerini dinlemenizi tavsiye ediyorum çok çok faydasını göreceksiniz inşaAllah.

      Sil
  35. YORUM YAZACAKLARIN DİKKATİNE:

    Burada söylenmesi gereken her şey söylendi kimse kendi kafasına göre yorum yapıp duygusal davranıp bu bidat gecelerini savunmasın boşuna yazar siliyorum çünkü.

    Burada maksadımız cedel değil hakikati ortaya koymak dine, sünnete yapışmış bid'at tortularını temizlemek sünnetin Nebi aleyhisselam ve güzide ashabının uyguladığı saf berrak halini hayatımıza tatbik etmek.

    YanıtlaSil
  36. Hasan BOZKURT31 Mart 2017 08:46

    Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Burada bu gecerin dinde olmadığına sonradan ihdas edildiğine bidat olduklarına sahih kaynaklarla deliller getirilmiş siz hala tarikatcıların kitaplarından aklınızca delil getirip bunları savunuyorsunuz kusura bakmayın safsatalara burada yer vermeyeceğim. Sizin şahsınızda sizinle aynı fikri savunanlar da sakın bunları yazıp zahmet etmesinler.

      Sil
    2. Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.

      Sil
    3. Bu kadar izahat ve açıklamaya rağmen hala burada bidatları savunanlar ve bunların yaygın olduğu tarikatları övenlerin yorumlarına müsade etmeyeceğim, üstteki örnekte olduğu gibi, zahmet edip yazmasınlar...

      Sil
  37. Hz. Peygamber şöyle buyurur:

    “Şaban ayının 15. gecesini ibadetle geçirin, gündüzünde de oruç tutun. Çünkü Yüce Allah, bu gece dünya semasına rahmetiyle tecelli eder ve 'Yok mu tövbe eden, tövbesini kabul edeyim! Yok mu rızık isteyen, rızık vereyim! Yok mu şifa isteyen, şifa vereyim!.. Yok mu başka isteği olan ona da istediğini vereyim" (İbn Mâce, Sünen, "İkâmetü's-salât", 191.)

    Mevlamız günah yüklerimizden berat etmiş olarak Ramazan-ı şerife girmeyi nasip eylesin…

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. "Berat Gecesi'ne Dair Rivayetlerin Sıhhati ve Sonuç..."⤵️

      http://hayatcemresi2.blogspot.com.tr/2015/05/berat-gecesine-dair-rivayetlerin-shhati.html?m=0

      Sil
  38. MEVLİD ÜZERİNE

    Her yıl Rebiülevvel ayının 12’si geldiğinde mevlid kutlamanın hükmü üzerine çeşitli tartışmalar yapılır. Aslında bu tartışmalar yeni değildir. Öteden beri mevlid kutlamanın caiz olduğu ve olmadığını savunan iki görüş var olagelmiştir. Ne var ki zamanımızda hemen her şeyin Müslümanlar arasında bir ayrım, ötekileştirme, düşmanlık ve hatta zaman zaman tekfire varan boyutta yaralanmaya sebep olduğu görüldüğünden bu konuda ifrat ve tefritten uzak itidal noktayı belirlemek gerekli olmuştur.

    A. MEVLİD KUTLAMAYI CÂİZ GÖRMEYENLERİN DELİLLERİ

    Hanbelîlerden İbn Teymiyye, Mâlikî âlimlerden Şâtıbî ve İbnü’l-Hâc gibi âlimler başta olmak üzere modern dönem Suudî / Selefî ulemanın neredeyse tamamı mevlid kutlamayı bid’at olarak nitelemişler ve caiz görmemişlerdir. Bu görüşte olanlar, kendi görüşlerine delil olarak şu hususları zikretmişlerdir:

    1. Allah Resûlü’nün (s.a.v.) doğum tarihi kesin olarak belli değildir.

    2. Mevlid kutlamak dinde olmayan bir uygulamadır, bu sebeple bid’attır.

    3. Mevlid kutlamak, Hristiyanlara benzemektir.

    4. Mevlid diye kutlanan gün, aslında Hz. Peygamber’in doğduğu değil vefat ettiği gündür.

    5. Mevlid kutlamalarında, dince haram ve münker olan pek çok şeyler yapılmaktadır.

    6. Peygamberin doğumunu kutlamayı sadece bir gün ile sınırlamak doğru değildir.

    7. Mevlid kutlamaları, Allah Resûlü’nü (s.a.v.) övmede aşırıya kaçmaya sebep olmaktadır.

    8. Mevlid bir ibadete dönüştürülmüştür.

    B. MEVLİD KUTLAMAYI CAİZ GÖRENLERİN DELİLLERİ VE YUKARIDAKİ İDDİALARA KARŞI CEVAPLARI

    Klasik dönemde başta İbn Hacer el-Askalanî, Suyutî, Sehavî, İbn Âşir, İbn Merzuk gibi âlimler ve modern dönemde İslamî hareketin önde gelen simalarından Said Havva ve Yusuf el-Karadavî, Muhammed Said Ramazan el-Bûtî, Şa’ravî, Nablûsî gibi âlimler mevlid kutlamanın –belirli şartlarla- caiz olduğunu belirtmişler ve görüşlerine dair şu hususları delil getirmişlerdir.

    1. Mevlid’i kutlamanın aslı sünnette yer almaktadır.

    2. Kur’an’da önemli günler ve zaman dilimlerinin hatırlanması emredilmektedir

    3. Kur’an, peygamber kıssalarında ibret olduğunu belirtmektedir:


    4. Allah Resûlü’nün bir şeyi yapmaması onun haramlığını göstermez.

    5. Sahabenin mevlidi kutlamamasının başka sebepleri vardır:


    6. Mevlid kutlamak, bid’atın tanımına dahil değildir.
    .

    8. Mevlid kutlamalarında görülen yanlışlıklar mevlidin aslını ilgilendirmez


    9. Mevlid kutlamak, Hristiyanlara benzemek anlamına gelmez:


    10. Kutlama için belirli bir günü ya da zamanı tahsis etmek yanlış değildir

    Rabbimiz bizleri razı olacağı şekilde Resûlü’ne (s.a.v.) tabi olan kullarından eylesin. Bizleri mahşerde onun sancağı altında haşreylesin, cennetinde ona komşu eylesin.

    (Soner Duman /11.Rebiülevvel.1439/Çarşamba)

    YanıtlaSil
  39. Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne dediğiniz ne yazdığınız belli değil. Bir daha zahmet edip yazmayın sizin şahsınızda aynı şekilde yazılmış bütün yorumlara da müsaade etmiyeceğim boşuna uğraşmayın. Önce okuduğunuzu anlayın. Kafadan buraya yazmayın!!!

      Sil

HERKES YORUM YAPABİLİR,
siteniz veya bloğunuz yoksa ,profil seçin bölümünden Adı/URL yazan kısma tıklayın ,Ad yazan kısma adınızı ve soyadınızı yazın,
(yorumlarınızda iki isim kullanmanız,aynı isimle yazan diğer kardeşlerimizle karıştırılmamanız için önemli)
URL kısmını doldurmasanız da olur,yorumunuzu yazıp,

" YAYINLA "

yazısına tıkladığınızda yorumunuz gelir,ilginize çok teşekkür ederim.

KUR'AN IŞIĞINDA ÖLÜM, KIYAMET, AHİRET.....Mutlaka dinleyin...

BU SİTEDE YER ALAN KONULAR

Translate

Blog Archive

yasal uyarı

Protected by Copyscape DMCA Takedown Notice Search Tool HAYATCEMRESİ Adlı sitede yayınlanan tüm içerik hayatcemresi2.blogspot.com'a aittir.Hiçbir şekilde izinsiz kullanılamaz.
 
Copyright © HAYATCEMRESİ - Blogger Theme by BloggerThemes & freecsstemplates - Sponsored by Internet Entrepreneur