İNSTAGRAM

İNSTAGRAM
hayatcemresi_ instagram

بسم الله الرحمن الرحيم

بسم الله الرحمن الرحيم
(İnsanları) Allah'a çağıran,iyi ve faydalı iş yapan ve "Ben müslümanlardanım" diyen kimseden daha güzel sözlü kim vardır?
Fussilet suresi 33.ayet

Kutlu Doğum Programları ile Yerleştirilmeye Çalışılan Soft Peygamber Algısına Reddiye

Henüz 29 Yaşında Hakka Yürüyen bir Şehid'in Dilinden Muhteşem Bir Sohbet

30 Kasım 2011 Çarşamba

BALKABAKLI BİSKÜVİLİ TOPLAR

“Kim istiğfara devam ederse, Allah onun her sıkıntısından çıkış yolu gösterir. Her tasadan ferahlık verir. Onu aklına bile gelmeyecek bir şekilde rızıklandırır.”
(Hadis-i şerif-Ebu Davud)
Kainattaki her canlıyı doyuran,bize sayısız nimetler bahşeden yüce Rabbimin adıyla başlarım...
Birçok tarif veriyoruz ancak sayfalar ilerledikçe önceki tariflerin bir çoğu unutuluyor.İşte bu tarifim onlardan.Bir önceki balkabaklı toplardan çok farklı olmayan nefis bir tarif.
Çocuklara balkabağının tatlısını yedirmek zordur ancak bu şekilde keyifle yiyorlar,içindeki ceviz ile de çok faydalı bir gıda almış oluyorlar.Küçük oğlum önceleri ceviz yiyordu,şimdi yediremiyoruz,balkabağını yedirmek ise mümkün değil,balkabaklı topları da uzunca dil döktükten sonra tadına baktırabildim :) tadı ile tanışınca yemesi kolay oldu,isteyerek yedi elhamdulillah.
Gayet masum ve çok faydalı,gösterişli hafif bir tatlı balkabaklı toplar,şiddetle tavsiye ederim.
MALZEMELER
1 kg.soyulmuş balkabağı,
1 su bardağı toz şeker,
1 su bardağı ceviz,
4 paket sade petibör bisküvi,
arzuya göre damla çikolata,
topların dışını kaplamak için hindistancevizi,
kakao,
çekilmiş antep fıstığı,
BALKABAKLI TOPLAR NASIL HAZIRLANIR?
balkabağı dilimleri yıkanır,
tencereye doğranır,
üzerine toz şeker ilave edilir,
kapağı kapatılıp 1 saat bekletilir,sonra 10 dak.kapağı kapalı pişirilip,kapak açılır,balkabakları yumuşayana kadar pişirilir,
soğuyunca balkabakları ezilir,
içine çekilmiş ceviz,
önce parçalanmış 3 paket bisküvi,
arzuya göre damla çikolata ilave edilip karıştırılıp şekil verilebilecek bir hamur haline getirilir,kıvamı fazla yumuşaksa diğer paket bisküvide azar azar ilave edilerek kıvamı tutturulur,
ceviz büyüklüğünde toplar yuvarlanıp dışı istenilen malzemeye bulanır,
geniş bir tepsiye dizilir,
balkabaklı toplarımız 4-5 saat buzdolabında  dinlendikten sonra servise hazırdır,
dilerseniz daha erken de servis yapabilirsiniz ancak bekletilince kullandığımız bisküviler hacim kazanacak ve toplarımız tam kıvamını bulacaktır,kolay gelsin,afiyet olsun,şükrümüz bol ve devamlı olsun(amin).
NOT:Fıstıklı toplar bekledikçe fıstığın yağından dolayı yumuşuyor,
bu yumuşamayı gidermek için bekleyen fıstıklı topları bir de hindistancevizine buluyoruz.

11 yorum:

  1. bugün pazar var

    alsak bal kabağıda yapsak :)

    eline sağlık olsun

    YanıtlaSil
  2. Ne güzel bir görüntü..bal kabağını pek sevmem ama şu görüntü bile yemeyene yedirir ellerine sağlık olsun..

    YanıtlaSil
  3. kabak tatlım fazla olunca bende gerı kalan kısmıyla bu toplardan yapmıstım cok guzel oluyor sızınkı de harıka gorunuyor ellerınıze sağlık

    YanıtlaSil
  4. Sevgili Reyyan,
    denersen senin de beğeneceğini ümid ediyorum,kolay gelsin,

    Sevgili Elif,
    balkabağının kendisi var tadı yok,çok lezzetli hafif bir tatlı tavsiye ederim,

    Sevgili Zeymuran,
    bu pazar yeniden bu miktarın iki misli balkabağı alıp yapmayı düşünüyorum inşaAllah,
    evdekiler için çok beğenilen bir tatlı ve doyurucu bir atıştırmalık,
    özellikle küçük oğlumun yemesi benim için bir kazanç :)

    hepinize sevgiler,hayırlı cumalar...

    YanıtlaSil
  5. beni gibi kabak tatlısını sevmeyenler için iyi bir alternatif olmuş ve nefis gözüküyorlar.

    YanıtlaSil
  6. inşeallah bana da ayırmışsınızdır gelince yiycem çünkü :))

    YanıtlaSil
  7. Benim eeen sevdigim tatlilardan biridir kabak tatlisi! (digerleri icin bknz asure, ayva tatlisi, dondurma, findikli fislikli onlar yoksa sade cikolata, hafif yas pasta, zaten geriye bi sey kalmadi) bir gun bunu denemek istiyorum ( hazir kabak tatlisi yapabilmeye baslamuaken) ama ben kabagi pisirince dayanamam yerim, zaten elim kolum agriyor cok fazla miktarda kesip pisiremiyirym, yani niyetlensem de sonuca ulasabilecegimu sanmiyorum:/

    YanıtlaSil
  8. O bahsettiklerini ben de çok severim,
    balkabaklı topları da özellikle çocuklar için yapıyorum,bugün pazarımız vardı,yine balkabağı aldım,bu sene üçüncü defa yapacağım inşaAllah,sana da tavsiye ederim,
    elin kolun ağrımaması için kabağın soyma ve doğrama işlerini badem beye yaptır :)ben bizimkine yaptırıyorum :)

    YanıtlaSil
  9. ben hamurunda krema eklemeyi düşünüyorum...umarım güzel olur..bitirince paylaşacağım...

    YanıtlaSil
  10. hamurunu krema ile deneyeceğim... inşallah lezzetli olur... çok güzel bir tarif...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Söylediğiniz şekilde nasıl olur ben de merak ettim :) kolay gelsin.

      Sil

HERKES YORUM YAPABİLİR,
siteniz veya bloğunuz yoksa ,profil seçin bölümünden Adı/URL yazan kısma tıklayın ,Ad yazan kısma adınızı ve soyadınızı yazın,
(yorumlarınızda iki isim kullanmanız,aynı isimle yazan diğer kardeşlerimizle karıştırılmamanız için önemli)
URL kısmını doldurmasanız da olur,yorumunuzu yazıp,

" YAYINLA "

yazısına tıkladığınızda yorumunuz gelir,ilginize çok teşekkür ederim.

KUR'AN IŞIĞINDA ÖLÜM, KIYAMET, AHİRET.....Mutlaka dinleyin...

BU SİTEDE YER ALAN KONULAR

Translate

Blog Archive

yasal uyarı

Protected by Copyscape DMCA Takedown Notice Search Tool HAYATCEMRESİ Adlı sitede yayınlanan tüm içerik hayatcemresi2.blogspot.com'a aittir.Hiçbir şekilde izinsiz kullanılamaz.
 
Copyright © HAYATCEMRESİ - Blogger Theme by BloggerThemes & freecsstemplates - Sponsored by Internet Entrepreneur