İNSTAGRAM

İNSTAGRAM
hayatcemresi_ instagram

بسم الله الرحمن الرحيم

بسم الله الرحمن الرحيم
(İnsanları) Allah'a çağıran,iyi ve faydalı iş yapan ve "Ben müslümanlardanım" diyen kimseden daha güzel sözlü kim vardır?
Fussilet suresi 33.ayet

Kutlu Doğum Programları ile Yerleştirilmeye Çalışılan Soft Peygamber Algısına Reddiye

Henüz 29 Yaşında Hakka Yürüyen bir Şehid'in Dilinden Muhteşem Bir Sohbet

10 Ocak 2012 Salı

KURU DOMATESLİ BROKOLİ YEMEĞİ

Allah Rasûlü (s.a.s)buyurdular:
 “Şurası muhakkak ki, riyanın azı dahi şirktir. Kim Allah’ın velisine düşmanlık yaparsa şüphesiz Allah ile savaşmaya çıkmış olur, Allah; itaatkâr, takva sahibi ve halktan uzak duran (kendi halinde) kullarını gerçekten öyle sever ki, onlar görünmedikleri zaman aranmazlar (yoklukları kimsenin dikkatini çekmez), hazır bulundukları zaman (da meclislere) çağrılmazlar, tanınmazlar. Kalpleri pırıl pırıl hidayet kandilleridir. (Onları hiçbir şey şek ve şüpheye atamaz.) Her müşkül meselenin ve ağır belanın altından kalkarlar.”
(İbn Mace, Fiten, 3989)
Bizlere sayısız nimetler veren ve bunların karşılığında bizden halis bir iman,şirksiz ve riyasız bir itaat isteyen,merhametlilerin en merhametlisi,yüceler yücesi Rabbimin adıyla başlarım...
Brokoliden daha çok haşlayıp salata olarak istifade ederiz.Ancak suda haşlıyorsak vitamin kaybına uğruyor,Bu şekilde yemeğini yaptığımızda ise suyu da içinde kaldığı için daha sağlıklı bir hal alıyor.Soğuk kış günleri için sıcacık ve çok besleyici,protein ve vitamin deposu rengarenk bir sebze yemeği kuru domatesli brokoli yemeği...
MALZEMELER
300 gr.brokoli(1 küçük adet),
2 adet orta boy patates,
1 küçük havuç,
1 avuç kuru domates,
100 gr.kıyma,
1 yemek kaşığı domates biber karışık salça,
1 orta boy kuru soğan,
3 diş sarmısak,
3 -4 yemek kaşığı zeytinyağı,
tuz,karabiber,
YAPILIŞI
tencereye yağ ve soyulmuş soğan yemeklik doğranır,
kıyma ve yarım ay şeklinde doğranmış havuç da ilave edilip beraberce 8-10 dak.kadar karıştırılarak kavrulur,
salça eklenerek 1-2 dak,daha kavrulur,
soyulup doğranmış patatesler,brokolinin nazik yaprakları ve sapı da doğranarak tencereye konulur,hepsi karıştırılır,
üzerine 2 su bardağı sıcak su ilave edilir,5 dak.kaynatıldıktan sonra yıkanmış kuru domatesler de karışıma eklenir,10 dak.daha altı kısık olarak pişirilir,
küçük parçalara ayrılmış brokoli çiçekleri de eklenip karıştırılır,tuzu ve toz karabiberi de ilave edilip karıştırılır,
10 dak.da bu şekilde pişirildikten sonra sebzelerin istenilen yumuşaklığa gelip gelmediği kontrol edilir ve tencerenin altı kapatılır,kuru domatesli brokoli yemeğimiz servise hazırdır,kolay gelsin afiyet olsun,yediğimiz gıdalar Rabbimize ibadet için hayırlı enerji olsun...
***********
*********HEDİYEMDİR********

16 yorum:

  1. Brokoli en sevdiğim sebzelerden kurutulmuş domatesim var brokolide var dolabda deneceyeceğim tarifini ellerine sağlık..

    YanıtlaSil
  2. ellerıne sağlık canım bol vıtamınlı bır yemek olmus

    YanıtlaSil
  3. Zeymuran teşekkür ederim,
    sevgiler...

    Elif Hatice,
    benim yemeğim dört kişilikti,daha fazla istersen brokoli miktarını artırabilirsin,kolay gelsin,sevgiler...

    YanıtlaSil
  4. evliligimin ilk yilinda en cok yaptigim yemekti bu! sarimsak katmazdim ben, kiyma da olmazdi, Badem egeli oldugundan sebze yemegine pek et koydurmaz! misir da atardim... o minicik evimizde, sanki mantilar acmisim gibi ne ozel yerdik...
    son iki yazin beni gecmise goturuyor hatice abla:) gerci bu yorumda yazdiklarim cok da gecmis degil ama gecmis yine de:)

    YanıtlaSil
  5. Safinazım,
    bende zannetmiştim ki bu yemeği ilk ben yaptım :)

    mısır güzel fikir,
    evde kereviz olsa kerevizde koyacaktım,
    kıymayı ise çocuklar için daha besleyici olsun diye koydum,

    Hatice ablan da geçmişlerde kalmış olmasın :)))

    YanıtlaSil
  6. eminim bu kadar lezzetli yapan ilk sensindir.. gerci bizimki de esimle bana lezzetli gelirdi, simdi yapsam o kadar lezzetli gelmez heralde!

    YanıtlaSil
  7. Ne yalan söyliyeyim brokoliyi pek sevmem. Ama yemeğinizin görüntüsü muhteşem.. Bir de bu şekliyle deneyeyim bakayım..:)
    Sevgilerimle..

    Çekilişime bekliyorum..:)
    http://www.kurabiyeevim.com/sevgililer-gunune-ozel-cekilisimiz/

    YanıtlaSil
  8. kurabiyevim ziyaretiniz için teşekkür ederim,

    ancak sevgililer günü ile biz müslümanların hiç bir ilgisi olamaz
    neye dayanarak bunu söylüyorum?
    devamından okuyabilirsiniz:

    "Sevgililer Günü karşı cinslerin tatminine dayanır ve köksüzdür,

    Bugünkü sevgiler bir süre sonra atılır,

    gelip geçicidir Sevgililer Günü denildiği zaman çılgınca bir tüketim akla geliyor Devamlı kullanılmayan,
    kullanılıp atılacak türden şeyler alınır ve hediye edilir Kapitalizm bunu özellikle teşvik eder.

    Bu İslam’a göre israftır Tavsiyem, mü’min yüreklerin bu oyuna düşmemeleri Sünen-i Tirmizi’de yer alan Hadis-i Şerif’te,

    "Kim, kime benzerse ondan olur" deniliyor Yine Buhari’de yer alan Hadis-i Şerifte de;

    "Hiç şüphesiz siz, kendinizden önceki milletlerin yoluna adım adım, karış karış, tıpatıp uyacaksınız Öyle ki onlar keler deliğine girseler, siz de girmeye kalkışacaksınız"

    Bunun üzerine sahabe Rasulullah’a, Hıristiyan veya Yahudileri ima edip etmediğini sorunca, Rasulullah (s) da sesini yükselterek, ‘Ya kim olacaktı?’ diye cevap vermiştir".
    (Nedim Urhan)

    Aynı konu ile ilgili önemli bilgileri aşağıdaki adresten okuyabilirsiniz.

    http://hayatcemresi2.blogspot.com/2011/02/muslumanlar-sevgililer-gunu-kutlar-mi.html

    YanıtlaSil
  9. Safinazım,
    iltifat olarak kabul ettim :)

    senin yemeğinin de çok lezzetli olduğuna inanıyorum,beceriklisin ama fazla mütevazi takılıyorsun,yine de mütevazilik iyidir :)

    YanıtlaSil
  10. ellerinize sağlık hatice ablacım(müsade edersin değilmi abla dememe)ben brokoliyi severim ama yemeğine karşı biraz önyargılıyım sanırım...yinede bir gün denerim inşaALLAH...ALLAHa emanet ol ablacım..

    YanıtlaSil
  11. ellerine sağlık canım brokoliyi salata olarak yapan ben şimdiye kadar hiç yemeğini denememiştim ama inş senin bu güzel tarifinle yapmaya çalışıcam ALLAH razı olsun bizlerle bu güzel tarifi paylaştığın için sevgilerimle

    YanıtlaSil
  12. Seldacım,hitap takıntım yok,istediğin gibi hitabedebilirsin :)
    teşekkür ederim.

    Brokoliyi seviyorsan yemeğini de seversin,salatasındaki ekşimsi tadı bu yemekte kuru domates veriyor,ben ikisini birbirine çok yakıştırdım,yine de tercih senin...
    sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  13. suzan hanım,
    Rabbim cümlemizden de razı olsun(amin),
    Selda'ya da yazdığım gibi brokoliyi seven bu yemeği de sever diye düşünüyorum,
    kolay gelsin,afiyet olsun,
    sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  14. Sevgili hayatcemresi;
    Yorumunuzu saygıyla karşılıyorum.. Ancak sevgililer günü bir semboldür bana göre. o gün annenize babanıza duyduğunuz sevgiyi de anlatsanız yüzleri gülümsetebilirsiniz..İllaki birşey almanıza gerek yok.. bu da benim düşüncemmm.. o zaman çekiliş de neyin neyi diyorsanız sembolden öte değil bence.. Ki bizim hadiyemiz kurabiye.. verdiğiniz kişiyi mutlu edecektir.. neyse çok uzattım.başta da söylediğim gibi düşüncenize saygı duyabilirim ancak..
    Sevgilerimle..

    YanıtlaSil
  15. Kurabiyeevim,
    müslüman böyle durumlarda bana göre diyemez,sevgililer günü gayri müslimlerin kutladığı bir gün,onlar bizim bayramlarımızı kutluyor mu?kutlasalar bile biz onların özel günlerini bayramlarını kutlayamayız,değil kurabiye veya başka bir hediye sözle bile...
    Hem niye biz onların sembollerini kullanalım?onların ve bizim aramızı keskin çizgilerle Rabbimiz(c.c) ve O'nun şanlı Rasulü,sevgili Peygamberimiz (s.a.v)ayırmış,yazıyı dikkatlice okumanızı tavsiye ediyorum...

    "Allah ve Resulü, bir işte hüküm verdiği zaman, artık inanmış bir erkek ve kadına, o işi kendi isteklerine göre seçme hakkı yoktur. Kim Allah'a ve Resulüne karşı gelirse, apaçık bir sapıklığa düşmüş olur."
    (Ahzab suresi 36.ayet meali)

    Hristiyanların kutladığı sevgililer günü,yılbaşı vb.günleri kutlamak onlara benzemek olacağı için dinimizce yasaklanmıştır,artık bu konuda bizim seçim hakkımız yoktur vesselam...

    YanıtlaSil
  16. ellerinize saglik sevgiler :)

    YanıtlaSil

HERKES YORUM YAPABİLİR,
siteniz veya bloğunuz yoksa ,profil seçin bölümünden Adı/URL yazan kısma tıklayın ,Ad yazan kısma adınızı ve soyadınızı yazın,
(yorumlarınızda iki isim kullanmanız,aynı isimle yazan diğer kardeşlerimizle karıştırılmamanız için önemli)
URL kısmını doldurmasanız da olur,yorumunuzu yazıp,

" YAYINLA "

yazısına tıkladığınızda yorumunuz gelir,ilginize çok teşekkür ederim.

KUR'AN IŞIĞINDA ÖLÜM, KIYAMET, AHİRET.....Mutlaka dinleyin...

BU SİTEDE YER ALAN KONULAR

Translate

Blog Archive

yasal uyarı

Protected by Copyscape DMCA Takedown Notice Search Tool HAYATCEMRESİ Adlı sitede yayınlanan tüm içerik hayatcemresi2.blogspot.com'a aittir.Hiçbir şekilde izinsiz kullanılamaz.
 
Copyright © HAYATCEMRESİ - Blogger Theme by BloggerThemes & freecsstemplates - Sponsored by Internet Entrepreneur