İNSTAGRAM

İNSTAGRAM
hayatcemresi_ instagram

بسم الله الرحمن الرحيم

بسم الله الرحمن الرحيم
(İnsanları) Allah'a çağıran,iyi ve faydalı iş yapan ve "Ben müslümanlardanım" diyen kimseden daha güzel sözlü kim vardır?
Fussilet suresi 33.ayet

Kutlu Doğum Programları ile Yerleştirilmeye Çalışılan Soft Peygamber Algısına Reddiye

Henüz 29 Yaşında Hakka Yürüyen bir Şehid'in Dilinden Muhteşem Bir Sohbet

5 Ocak 2012 Perşembe

KAKAOLU MUZLU KARE PASTA

 Ebû Hüreyre'den (Radıyallahu Anh) yapılan rivayetde demiştir ki, Resûlüliah Sellallahu Aleyhi ve Sellem şöyle buyurdu:
"Kabul edileceğine inanarak Allah'a duâ edin. Biliniz ki Allah Tealâ gafil olan dalgın bir kalbden duayı kabul etmez."(Hadis-i şerif,Tirmizi-Hakim)
Besmele ile başlarım...
Yaptığımdan bu yana bir ayı aşkın bir süre olan,taslakların arasında gerilerde kalan,neredeyse kaybolan bir pasta idi bu,yayınlamak bu güne nasipmiş...
**********
Yerli muzları aldıysanız bilirsiniz,ithal olanlara göre biraz tatsız ancak onlardan çok daha lezzetliler,ama küçük bir  problemleri var :) daha ilk aldığınızda bile bir ikisinin kabuğu yarık oluyor.Alıp eve getirdikten sonra kabuğu yarılanların sayısı artıyor.İşte bu durumda olan muzlarımızın kötü olmasından endişelenip değerlendirmek amacı ile yaptığım bir pasta bu.Yine az şekerli ancak tadı yerinde,ve neredeyse yağsız sayılabilecek bir pasta tarifi.Kremasındaki tereyağını yiyen sayısına bölerseniz yağ açısından bir hayli masum kalır :)
Dilerseniz az malzemeli(muzlar hariç) ancak bereketli,bol muzlu bu pastayı nasıl hazırladığımı aşama aşama sizlere anlatayım...
MALZEMELER
pandispanya malzemeleri
3 adet yumurta,
1 çay bardağı toz şeker,
yarım limon kabuğu rendesi,
1 tatlı kaşığı kakao,
1/2 paketten biraz fazla kabartma tozu
2 çay bardağından daha az un,
krema malzemeleri
1 adet yumurta,
3 su bardağı süt,
1/2 yemek kaşığı nişasta,
3,5 yemek kaşığı un,
limon kabuğu rendesi,
piştikten sonra kremanın içine ilave etmek üzere:
4-5 yemek kaşığı toz şeker,
1 yemek kaşığı kahvaltılık tuzsuz tereyağı,
pastanın arasına döşemek için:
4 adet yerli küçük muz,
ıslatmak için:
 1 çay bardağı kadar süt veya meyve suyu,
süslemesinde kullanmak için:
 1 çay kaşığı kakao,
çekilmiş antep fıstığı,
NASIL HAZIRLADIM?
önce fırını 200 dereceye fırını ayarlayıp ısıtmaya başladım, 
önce şeker ve yumurtaları iyice çırptım,sonra kalan malzemeleri ekleyerek,yeniden iyice çırptım pandispanyayı hazırladım,
küçük kare borcamın dibine yağlı kağıt yerleştirip zeytinyağı ile yağladım,kağıda pandispanya hamurumu döküp her tarafına eşit olarak yaydım,fırına sürdüm,
kremayı hazırlayıp pişirdim,çırptım,ara ara çırparak ılımaya bıraktım,
pandispanya iki misli kabarınca ısıyı 175 dereceye düşürdüm,5-10  dak.sonra kürdanla ortasına batırıp hamur olmadığını piştiğini anlayınca fırından aldım,
temiz pamuklu bir bez üzerine ters çevirip kağıdından ayırdım,
kesma tahtasına aldım,
kenarlarından bıçakla hafif kesik yapıp oya ipi ile iki taraftandan kendime doğru sağa sola ipi çekerek  ikiye ayırdım,
her iki parçanın içini 4-5 yemek kaşığı süt ile ıslattım,meyve suyu ile de ıslatabilirsiniz,
kremanın 1/3 ünü bir parçanın içine yayıp muzları resimdeki gibi döşedim,
çukur olan kısımlarını da biraz krema ile doldurdum,
diğer parçaya da biraz krema sürüp her tarafına yaydım,
muzların üzerine kapattım,
kalan kremadan 2 yemek kaşığı kadar ayırdım,
kalanı ile pastanın üzerini ve yanlarını kapattım,
ayırdığım kremaya 1 çay kaşığı kakao ekleyip çırptım,
küçük bir buzdolabı poşetinin köşesine yerleştirdim,
poşetin açık kısmını bükerek iyice sıkıştırdım,
köşeden küçük bir delik kesip poşeti sıkarak pastayı süsledim.
kolay gelsin,afiyet olsun,dilimizden ve halimizden şükür eksik olmasın(amin).

16 yorum:

  1. Pastanın ortasındaki renkli taş gibi duran yuvarlak turuncu renk trabzon hurması...

    YanıtlaSil
  2. Nefis görünüyor canım afiyet şifa olsun sizlere ellerine sağlık..

    YanıtlaSil
  3. sanat eseri gibi:))
    benim pandispanyalarim hic dogru duzgun kabarmiyor:(
    trabzon hurmasi demek o.. yillar olmustur yiyemeyeli..(acitasyona basladim yine:) )

    YanıtlaSil
  4. Safinazım,pandispanyalarının özellikle şeker ve yumurtasını iyi çırpıyor musun?en son aşamada da en az 2-3 dak.çırp birde öyle dene.

    bir de ben ısıtılmış fırına sürüyorum ve mümkün olduğunca fırının kapağını açmıyorum.

    YanıtlaSil
  5. Trabzon hurmasını artık buralarda da zor bulursun,zamanı geçti,bu pastayı yaptığımda en bol zamanıydı.

    YanıtlaSil
  6. Iyi cirpmaktan kastin ne hatice abla? Malum sabirsiz biriyim ben! Kac dakika mesela?:)

    YanıtlaSil
  7. Yumurta ve şeker kar gibi oluncaya kadar,bütün malzemeleri koyduktan sonra da en az 2 dak.çırp.

    YanıtlaSil
  8. ellerıne sağlık canım cok guzel gorunuyor sevgıler..

    YanıtlaSil
  9. ellerinize sağlık ...ALLAH bereketini sofranızdan eksik etmesin..

    YanıtlaSil
  10. Amiin canım kardeşim,
    cümlemizin de...

    YanıtlaSil
  11. selamun aleyküm
    taslaklarda kaybolacak yada unutulacak pastamı bu:)
    şaka biyana harika görünüyor ellerinize sağlık .
    ben midye tatlısını deneyip çok memnun kalan ve gül poğaçalarıda denemeye karar veren takipcinizim

    evet gül pğaçalarıda denedim ve harika oldu özellikle şekillerini çok beyendik tekrar tekrar teşekkür ederim güzel bir tarifi daha öğrenmeme vesile oldunuz
    iki küçük cocuğum olduğundan internete çok sık giremiyor ve her girdiğimdede yorum yazamıyorum hakkınızı helal edin

    ALLAHA EMANET OLUN SEVGİLER

    YanıtlaSil
  12. ve aleykumselam canım kardeşim,tekrar hoşgeldin :)

    İsminizi öğrenmek isterdim,gerçek isminizi vermek istemezseniz müstear bir isim de kullanabilirsiniz,maksat adsız diye isimlendirmiyeyim,

    sizi unutmadım,hatta merak etmiştim,poğaçaları denedi mi diye,beğenmenize çok sevindim,afiyet şifa olsun,

    yorum yazmanız elbette beni memnun eder,ancak bu yüzden kendinizi zorlamanızı,sıkıntıya girmenizi istemem,yazamasanız da hiiiç canınızı sıkmayın olur mu :)faydalı olabiliyorsam,yazdıklarım okunuyorsa bu beni mutlu etmeye yeter,

    yavrularınızla ilgilenmeniz ne güzel,Rabbim hayırlı evlatlar eylesin(amin).
    hakkım olduğunu düşünüyorsanız helal olsun,sizde hakkınızı helal edin,canım kardeşim,

    en Emin'e emanetsiniz,
    en kalbi,sevgi ve dualarımla...

    YanıtlaSil
  13. abla bu siteyi cahide ablanın sitesinde gördüm,burayada üye olmak istiyorum ama bu siteye üye olun kutucuğu tıklanmıyo :( bi yardım eder misin?

    YanıtlaSil
  14. zeynepN sayfama hoşgeldiniz :)
    ilginiz ve ziyaretiniz için çok teşekkür ederim.

    ben her iki kutucuğa da tıklayabiliyorum ancak üyelik nasıl yapılıyor bilmiyorum,kayıtlarda üyelik için beş ayrı seçenek var,zannediyorum bu özelliklerden birine öncelikle üye olmanız gerekiyor,

    ancak ben sizin şahsınızda bütün takip etmek isteyen kardeşlerim için maille üyelik özelliğini koyayım yenilikler adresinize gelsin :)
    en Emin'e emanetsiniz...

    YanıtlaSil
  15. Zeynep,mail ile üyelik eklentisi yan tarafa ekledim ancak yeni yazılar geliyor mu bilmiyorum :(

    bana işe yaramadı gibi geldi,denemek için oğlum üye oldu ancak onun mail kutusuna yeni yazı henüz gelmedi.

    YanıtlaSil
  16. çok mutluyum böyle biste ye rastladığım için

    YanıtlaSil

HERKES YORUM YAPABİLİR,
siteniz veya bloğunuz yoksa ,profil seçin bölümünden Adı/URL yazan kısma tıklayın ,Ad yazan kısma adınızı ve soyadınızı yazın,
(yorumlarınızda iki isim kullanmanız,aynı isimle yazan diğer kardeşlerimizle karıştırılmamanız için önemli)
URL kısmını doldurmasanız da olur,yorumunuzu yazıp,

" YAYINLA "

yazısına tıkladığınızda yorumunuz gelir,ilginize çok teşekkür ederim.

KUR'AN IŞIĞINDA ÖLÜM, KIYAMET, AHİRET.....Mutlaka dinleyin...

BU SİTEDE YER ALAN KONULAR

Translate

Blog Archive

yasal uyarı

Protected by Copyscape DMCA Takedown Notice Search Tool HAYATCEMRESİ Adlı sitede yayınlanan tüm içerik hayatcemresi2.blogspot.com'a aittir.Hiçbir şekilde izinsiz kullanılamaz.
 
Copyright © HAYATCEMRESİ - Blogger Theme by BloggerThemes & freecsstemplates - Sponsored by Internet Entrepreneur