İNSTAGRAM

İNSTAGRAM
hayatcemresi_ instagram

بسم الله الرحمن الرحيم

بسم الله الرحمن الرحيم
(İnsanları) Allah'a çağıran,iyi ve faydalı iş yapan ve "Ben müslümanlardanım" diyen kimseden daha güzel sözlü kim vardır?
Fussilet suresi 33.ayet

Kutlu Doğum Programları ile Yerleştirilmeye Çalışılan Soft Peygamber Algısına Reddiye

Henüz 29 Yaşında Hakka Yürüyen bir Şehid'in Dilinden Muhteşem Bir Sohbet

13 Ocak 2012 Cuma

TAHİNLİ KABAK TATLISI

Abdullah ibni Ömer demiştir ki, Rasûlullah (Sallallahu Aleyhi ve Sellem)'in dualarından biri şu idi:
«— Allah'ım! Nimetinin yok olmasından, verdiğin afiyetin değişme­sinden, azabının ansızın gelmesinden ve rızana aykırı düşecek her şeyden sana sığınırım.»
(Hadis-i şerif-Ebû Davud:A. Fikri YAVUZ, İmam Buhari’nin Derlediği Ahlak Hadisleri)

 Enes radıyallahu anh anlatıyor:
"Bir terzi, Rasûlullah aleyhissalâtu vesselâm'ı onun adına hazırladığı bir yemeğe davet etti. Beraberinde ben de gittim. (Ev sahibi sofraya) arpa ekmeği, içerisinde kabak bulunan bir çorba ve kadid (kurutulmuş et) getirdi. Ben, Rasûlullah aleyhissalâtu vesselâm'ın tabağın etrafından kabağı araştırdığını gördüm. O günden beri kabağı sevmeye devam ediyorum."
(Buhari, Müslim, Ebu Davud,Tirmizi,)
*************
Rabbimin adıyla başlarım...
Balkabağını çok seviyorum, hem rengi hem de tadı ile nefis bir nimet. Daha önce sizlerle balkabağı ile yaptığım bisküvili topların tarifini paylaşmıştım.
Balkabaklı toplar, çocukların favori tatlılarından oldu, bu yüzden üç defa yaptım. Bu sefer de eşimin önerisi ile tahinli kabak tatlısı yaptım. Bildiğimiz kabak tatlısı ile aynı şekilde hazırladım, tek farkı üzerine gezdirdiğim tahin. Tahin de cevizde tamamen sizin tercihinize kalmış, benim için sade hali bile çok güzel ve pişer pişmez sade hali ile tüketilmeye başlıyor :)

Hemen hemen bütün tatlı tariflerimde olduğu gibi bu tatlının da şekeri fazla şekerli sevenlere göre az gelebilir, ancak şekeri ne kadar az tüketirsek o kadar hayrımıza olur. Zaten damak tadımızı az şekere alıştırmışsak şeker oranı kıvamında hissedilecektir.
MALZEMELER
kabuğu soyulduktan sonra, 1,5 kg.balkabağı(pişirilmeye hazır miktar),
1 su bardağı tepeli toz şeker,
istenilen miktarda tahin (2 yemek kaşığı),
istenilen miktarda ceviz,
YAPILIŞI

(şekerle pişirdiğiniz kabak tatlısını(yandaki resim)
 hiç bir şey ilave etmeden de afiyetle yiyebilirsiniz,
kabak severler için bu hali bile çok güzel.)
**********
hazırlanmış balkabakları iri parçalar halinde tencereye doğranır,üzerine şeker ilave edilir,1 saat kadar bekletilir,
tencerenin ağzı kapalı olarak ocak üstüne alınır,
5-10 dak. pişen kabakların üzeri açılır,tencerenin kapağı kapatılmadan kabaklar yumuşayıncaya kadar kontrollü olarak pişirilip altı kapatılır,
pişen kabaklar zedelenmemeleri için itinalı bir şekilde servis tabağına alınır,
kabakların üzerine istenilen miktarda tahin gezdirilir,
ceviz serpilir,
tahinli kabak tatlımız servise hazırdır,kolay gelsin,afiyet olsun.
Tarifimizin sonunda hepinize hayırlı cumalar, hayırlı günler diliyorum, yanında hiçbir emanetin zayi olmadığı,en Emin'e (celle celâluh) emanetsiniz...

23 yorum:

  1. Allah nasip ederse,
    bu akşam saat 21.05'te TRT haber'de "Büyük Takip"isimli programı izlemek istiyorum,

    programda anladığım(çünkü program tanıtımlarının son kısmını gördüm) kadarı ile gıda konusu işlenecek,fragmanlarında Kemal Özer'i gördüğüm için bu kanaate vardım...

    YanıtlaSil
  2. Bayılırım kabak tatlısına, tahinli hiç denemedim, deneyeceğim inşallah. Nefis görünüyor. Ellerine sağlık canım. Sevgiler...
    (Yemek Sevdam)

    YanıtlaSil
  3. Elifcim,teşekkürler,
    hayırlı cumalar,sevgiler...

    YanıtlaSil
  4. Ellerine sağlık olsun hayırlı cumalar arkadaşım..

    YanıtlaSil
  5. Sevgili adaşım,
    bil mukabele :)

    YanıtlaSil
  6. ellerine sağlık çok hoş gözüküyor..benim zaten turuncu renge karşı bi zaafım var..pazarda havuç ve kabak hemen beni yanına çeker...geçenlerde bende yaptım ama tahinsiz oldu ...ilk defa burda gördüm tahin ve kabak ..denemek lazım ...ben de seyredeyim inşaallah trt 1 i...sende en EMİN e emanetsin..hayırlı akşamlar..

    YanıtlaSil
  7. yanlış görmüşüm trt haber deymiş..iyiki son anda farkettim..

    YanıtlaSil
  8. Seldacım,
    kabak tatlısını yayınlarken sen aklıma geldin,bulunduğun yerde bulamadığından bahsetmiştin,demek bulabildin,içim rahatladı :)afiyet olsun,
    Kabak tatlısının tahinlisini eşim lokantada görmüş,tatlının yanında tahin oluyormuş,yiyen istediği miktarda üzerine gezdiriyormuş,kendisi bol tahinli seviyor ama benim tercihim tahinsiz,çünkü tahinle pek aram yok.Tahin sevenler bunu daha çok sever diye düşünüyorum.
    Sana da hayırlı akşamlar,sevgiler...

    YanıtlaSil
  9. canım ablacım beni düşündün demek çok mutlu oldum kendi kendime gülümsüyorum şuan...evet en son pazara gittiğimde bir yerde buldum nihayet...ama rengi batıdaki kabak gibi değilde biraz daha açık .yinede kabak tadı aldık.şükür nefsimizi körledik eşimle..ama kızıma yediremedim .eğer tekrar bulursam bisküvili olan tarifini denerim kızım için...ALLAH a emenet ol ablacım..

    YanıtlaSil
  10. Bizde de çocukların hiç birisi kabak tatlısı yemiyor :(
    ancak balkabaklı toplara bayılıyorlar,
    şekil olarak da çocuklara cazip geliyor,kızının da seveceğini düşünüyorum,
    kolay gelsin,afiyet olsun.

    YanıtlaSil
  11. ben bu tatlıyı yerim:) ne çok balkabağı tarifi çıkıyor şu sıra karşıma,ya da ben balkabağı hastası olunca dikkatimi çekiyorlar..tahinliyi de ilk kez gördüm.enfes görünüyor,ellerinize sağlık..

    YanıtlaSil
  12. Sevgili Gönül hoşgeldin :)
    Balkabağı hastalığı bu sene bende de nüksetti :)
    daha çiğden yemeye başlıyorum,pişerken de devam ediyorum :)
    Rabbime yarattığı şeylerin zerrelerince şükürler olsun,ne güzel nimetler vermiş,elhamdulillah...

    YanıtlaSil
  13. Kabak tatlısı çocukluğumdan beri her türlüsünü yediğim bir tatlı. Evlenmeden önce hep tencerede yapardık, evlendikten sonra eşimin tercihi ile fırında. Her iki şekliylede muazzam helede cevizle. Ellerine sağlık tahinle daha bi güzel görünüyor.

    YanıtlaSil
  14. baharatlı tatlar,hoşgeldin :)

    Bence tencerede veya fırında pek fark etmiyor,
    tencerede pişirilecekse kabaklar bu şekilde bir kaç saat şekerle bekletilirse şeker kabakları sulandırıyor,

    su koymaya gerek kalmıyor,5-10 dak.ağzı kapalı pişirildikten sonra ağzı açık olarak pişirilirse,suyunu çekiyor,fırında olanından bir farkı kalmıyor,

    fırında pişirme süresi de uzun oluyor,tencerede pişirmek daha pratik,
    dediğin gibi her hali ile nefis bir tatlı,
    sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  15. Bu bir kalori bombasiiiii... :-)))
    Amaaa,çok severim eline sağlık canım...

    YanıtlaSil
  16. Serapcım,
    bu kalori bombası ise,baklava ve kadayıflara ne diyelim :)?

    benim kabak tatlım onların yanında musum kalır :)

    YanıtlaSil
  17. kabak tatlisi!!! ellerine saglik hatice ablacim! ocakta asagi yukari kac dakikada pisiyor? ben firinda yapiyorum, ve bir saat falan pisiyor, bu bir saatten cok daha az surede mi pisiyor? (tahminen)

    insAllah bir gun de senin balkabakli top tarifini yapicam ama ne zaman niyetlensem kabaklar piser pismez henuz top olamadan tukendikleri icin yapmak nasip olmadi..

    YanıtlaSil
  18. Safinazım,
    benim kabak tatlım,yarım saat bilemedin 40 dak.da pişiyor,
    önce ağzı kapalı olarak 10-15 dak pişiyor,sonra ağzı açık olarak suyunu çekinceye kadar pişiriyorum,ama kontrolü elden bırakmayacaksın,suyunu tamamen çekerse hemen dibine tutuyor,
    bir de ben iyice hamur gibi olmasını istemiyorum,çatal rahatça batınca olmuş demektir,

    toplar için de aynı şekilde pişir,sonrası tarifte var :)
    kolay gelsin,

    sırada balkabaklı bir tarifim daha var,bu gün yaptım evdekiler çok beğendi,inşaAllah bir ara yayınlarım :)

    YanıtlaSil
  19. mmm.Kabak tatlısının en sevdiğim hali. Bizde yerken üstüne tahin ve ceviz döküp yiyoruz. Arkadaşlarımada böyle alıştırdım. Nefis oluyor. Ellerine sağlık olsun.
    Sevgiler..

    YanıtlaSil
  20. ebrulitatlar,
    afiyet olsun,
    sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  21. tugba ve kuzusu1 Ocak 2014 12:47

    Esselamu aleykum hatice abla
    Sen buzluga kabak koydugunu söylemistin bi yerde.bende koydum bi çıkarıp deneyeceğim ins.dolaptan çıkarıp çözmesini mi bekliyim yoksa direk tencereye koyup üzerine seker döküp öyle mi çözdüreyim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. We aleykumselam canım benim :)
      Tuğbacım evet buzluğa kabak koymuştum ancak onu hiç tatlı şeklinde değerlendirmedim,mercimek çorbasında ve başka bir çorbada kullanmıştım,ama tatlı yapacaksan bence çözülmesini bekleme,şekeri üzerine dök,yine 1 saat beklet zaten o esnada çözülür,sonra pişir,bakalım nasıl olacak?ben de merak ettim şimdi :)

      Sil
  22. Elinize sağlık çok güzel görünüyor
    bu da benim kabak tatlısı tarifim

    YanıtlaSil

HERKES YORUM YAPABİLİR,
siteniz veya bloğunuz yoksa ,profil seçin bölümünden Adı/URL yazan kısma tıklayın ,Ad yazan kısma adınızı ve soyadınızı yazın,
(yorumlarınızda iki isim kullanmanız,aynı isimle yazan diğer kardeşlerimizle karıştırılmamanız için önemli)
URL kısmını doldurmasanız da olur,yorumunuzu yazıp,

" YAYINLA "

yazısına tıkladığınızda yorumunuz gelir,ilginize çok teşekkür ederim.

KUR'AN IŞIĞINDA ÖLÜM, KIYAMET, AHİRET.....Mutlaka dinleyin...

BU SİTEDE YER ALAN KONULAR

Translate

Blog Archive

yasal uyarı

Protected by Copyscape DMCA Takedown Notice Search Tool HAYATCEMRESİ Adlı sitede yayınlanan tüm içerik hayatcemresi2.blogspot.com'a aittir.Hiçbir şekilde izinsiz kullanılamaz.
 
Copyright © HAYATCEMRESİ - Blogger Theme by BloggerThemes & freecsstemplates - Sponsored by Internet Entrepreneur